بازدید 20005

واکنش ایران به حمایت عربستان از ترور سردار سلیمانی

سخنگوی وزارت امور خارجه از سخنان اخیر وزیر امور خارجه عربستان در مورد ترور سردار سلیمانی و حمایت او از آمریکا به خاطر انجام این عملیات، ابراز تأسف و انزجار کرد.
کد خبر: ۹۵۵۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰ 28 January 2020
به گزارش تابناک به نقل از  ایسنا، سیدعباس موسوی، سه‌شنبه شب با انتقاد شدید از سخنان اخیر وزیر امور خارجه عربستان در مصاحبه با شبکه سی. ان. ان، تاکید کرد: از آنجایی که عربستان خود را در نقش پدرخوانده داعش و گروه‌های تروریستی می‌بیند، می‌پندارد شهادت فرماندهان محور مقاومت به دست رئیس‌جمهور تروریست آمریکا، منجر به امنیت گروه‌های تروریستی و دولت‌های تروریست‌پرور شده است.

وی با توصیه به وزیر خارجه عربستان برای مراجعه به کتب مرجع حقوق بین‌الملل در موضوع «دفاع مشروع» و رعایت یافته‌های حقوقی در معنا و مفهوم اصطلاحات از جمله مقوله دفاع مشروع افزود: اینکه وزیر امور خارجه سعودی، با قلب تمامی قوانین محرز بین‌المللی، یک ترور آشکار را دفاع مشروع می‌خواند باعث تاسف و انزجار است. ترور سپهبد شهید سلیمانی، توسط ارتش تروریستی آمریکا در خاک یک کشور دیگر و بدون هماهنگی کشور میزبان و علیه میهمان رسمی آن کشور و یک مقام رسمی خود کشور میزبان، آن هم در فرودگاهی غیرنظامی انجام پذیرفته که به اذعان کشور میزبان، اقدامی خلاف مقررات داخلی عراق و صدالبته خلاف قوانین محرز حقوق بین‌الملل بوده است. رژیم عربستان با این حمایت، شریک جرم ترامپ است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه تاکید کرد: آنچه موجب امنیت منطقه خواهد شد، خروج نیرو‌های مزاحم و زورگوی بیگانه است که بر مقدرات برخی کشور‌ها چیره شده‌اند.

موسوی خاطرنشان کرد: سعودی‌ها در هم‌پیمانی با دولت تروریستی ترامپ و صهیونیست‌های کودک‌کش نقش اساسی در بحرانی شدن منطقه ایفا کرده‌اند که نمونه بارز آن تجاوز چندین‌ساله به یمن و ارتکاب جنایات جنگی در حق مردم مظلوم یمن است؛ جنایاتی که بار‌ها از سوی سازمان ملل متحد مورد تأیید قرار گرفته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲۰
بعد از اعلام معامله قرن ، این اعلامیه وزارت خارجه فقط سبب جلب توجه دوباره اعراب به ایران می شود. دوباره دعوای عرب و عجم شروع می شود و دشمن اصلی یعنی اسرائیل به کارش می رسد.
وهابی = صهیونیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
راستی از خاشقچی چه خبر؟؟!!!؟؟؟
از گاوهای شیرده چه انتظاری دارید؟
ای من از جنگ متنفرم و هنوز خاطرات جنگ تحمیلی آزارم میده ولی جنگیدین با سعودی ها رو دوست دارم. دلم می خواد هی ازشون اسیر بگیرم
اینها خاشقچی را تکه تکه کردند اونوقت ماتوقع داشته باشیم این وحشی ها در مورد ترور فرمانده شهید ایرانی موضع گیری مناسب داشته باشند؟
خوشبختانه همه دنیا از داعش متنفرندو باز هم خوشبختانه همه می دانند که تفکر ات متحجرانه وهابیت- که با حکومت عربستان پیوند خورده- ایدئولوژی داعش بود....
باید به عربستان هم یک سیلی بزنیم. گرچه در حد یک سیخونک هم بزنیم بن سلمان شلوارشو بالا نکشیده دم مرزه که فرار کنه
با سلام ، السعود ملعون باید تاوان خوش رقصی هایش برای دولت اروریست امریکای خونخوار بپردازد ترحم جایز نیست . مقاومت یمن دست توانای این انتقام از ال سعود صهیونیست است
حالا بازم بگید عربستان
جناب موسوی از گاو شیر ده آمریکا چه انتظاری دارید؟
ای کاش در هر جوابی عاملان ۱۱ سپتامبر را بگوییدکه اهل عربستان سعودی بودند
مرگ برآل سعود.سردارماپاک بوددردل ملت ایران نقش بسته مطمئناانتقامش راروزی خواهیم گرفت


شایداختلاف سلیقه هایی بابرخی انحصارطلبان داشته باشیم ولی سرمایه های ملی رادوست داریم وازآنهاحمایت می کنیم.


پرچم سرداردلهابرفرازخاورمیانه برافراشته است
لطفا هرگز در مورد رژیم سعودی محترمانه حرف نزنید. آنها همان داعش هستند.
تنشون می خواره. مثل اینکه دوباره باید آرامکو یه تکونی بخوره
ارامکو یادشون رفته ظاهرا با چهارتا موشک اقتصاد نفتی عربستان فلج میشه
گاو شیرده با بفهمد آرامکو تا ریاض خیلی فاصله ندارد!
مرگ بر ال سعود شیرده.انشاالله.انشاالله شاهد سقوط ال سعود شیرده باشیم به امید خدا
عربستان جاهل بداند وقتي داعش وارد رياض شد ديگر سردار سليماني نيست كه به داد آنها برسد...
سعودی ها پنج سال است که در مقابل بخشی از مردم یمن که فقیرترین کشور عربی است کاری از پیش نبرده اند. این گاوهای شیرده عمو ترامپ مثل خر در گل یمن گیر کرده اند. این باتلاق یمن گورستان ال سعود است . طعم موشکها و پهبادهای ما را بعد از این بیشتر خواهند چشید. ایران هرگز از سردار سلیمانی ها خالی نخواهد شد و انها طعم ضربه سلیمانی های ایران را خواهند چشید.
اونوقت وزارت خارجه ما با این سعودیهای صهیونیست خبیث و مهره آمریکا و انگلیس با چه منطقی میخواهد مذاکره کند. اینها اصل و نسبشان فاسد و دست نشانده و دستشان تا مرفق به خون مسلمانان آلوده است. الان هم با طرح خائنانه معامله قرن موافقت کرده اند. اینها عمری را با نفاق دم از دفاع از مسلمانان و فلسطین و حرمین شرفین زده اند اما منافقین از کفار بدترند. ننگ ابدی بر این خاندان تبهکار و شجره خبیثه آن.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی