بازدید 6707
مجلس ملی فلسطین: منطقه‌ و جهان مداخله کند

هنیه: معامله قرن هرگز تصویب نخواهد شد

رئیس دفتر سیاسی حماس بر آمادگی خود برای دیدار با رهبران فتح به منظور بررسی راه مقابله با طرح ضد فلسطینی معامله قرن آمریکا اعلام کرد.
کد خبر: ۹۵۴۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۷ 26 January 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس روز یکشنبه بر آمادگی خود برای دیدار فوری با جنبش فتح به منظور بررسی راه مقابله با طرح معامله قرن آمریکا تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری آلمان، هنیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «فلسطین سرزمین ما و خاک ماست و جواهر گرانبهایی است که قابل مذاکره و خرید و فروش هم نیست و ما آشکارا مخالفت خود را با توطئه معامله قرن اعلام می‌کنیم و آن را نبردی می‌دانیم که عقب نشینی در آن بر ما حرام است».

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: «ما آماده دیدار فوری با برادران جنبش فتح و همه گروه‌ها در قاهره هستیم تا خط خود را ترسیم کنیم و زمام مسئله خود را در اختیار بگیریم و در جبهه دفاع از قدس خود سرزمین و مقدسات خود با هم متحد شویم و یکصدا اعلام کنیم که معامله قرن هرگز تصویب نخواهد شد و هجمه استعماری جدید ساقط خواهد شد. وطن پیروز خواهد شد و متجاوزان نابود خواهند شد».

مجلس ملی فلسطین هم مخالفت قاطع خود را با هر گونه نقشه یا تلاش برای آسیب زدن به حقوق غیرقابل انکار فلسطین اعلام کرد که در قطعنامه‌های بین المللی آمده و اصول و مفاد حقوق بین الملل آن را تضمین کرده است.

مجلس ملی فلسطین نهاد قانون‌گذاری سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) است و اعضای کمیته اجرایی ساف را انتخاب می‌کند. جلسات این مجلس هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود و مصوبات آن با اکثریت آراء در صورت حضور دوسوم اعضا در جلسه تصویب می‌شود.

مجلس ملی فلسطین در بیانیه‌ای از کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین خواست همه تصمیم‌های دو مجلس ملی و مرکزی را به اجرا گذارد که در راس آن تصمیم ویژه پایان مرحله انتقالی با همه تعهدات سیاسی، امنیتی و اقتصادی آن در قبال رژیم اشغالگر است و اینکه گام‌های لازم برای تقویت مقاومت و همه اشکال مبارزه در برابر رژیم اشغالگر برداشته شود تا از حقوق ثابت ملت فلسطین دفاع شود که دولت ترامپ و رژیم اشغالگر از طریق معامله قرنی که جزئیات آن تقریبا فاش شده است، درصدد نابودی آن است.

مجلس ملی فلسطین از کشور‌های عربی و اسلامی و پارلمان‌ها و اتحادیه پارلمان عربی و اتحادیه پارلمان اسلامی خواست به مصوبات اجلاس‌های متوالی سران کشور‌های عربی و اسلامی پایبند باشند و تصمیم‌ها و اقداماتی کافی را برای مخالفت و مقابله با هر گونه اعلامیه یا نقشه و طرحی که حقوق ملت فلسطین را نقض می‌کند اتخاذ کنند که این حقوق شامل حق تعیین سرنوشت، حق بازگشت و تشکیل کشور مستقل فلسطینی به مرکزیت قدس شریف است طبق آنچه در قطعنامه‌های بین المللی ذیربط مصوب شده است.


مجلس ملی فلسطین از اتحادیه‌های پارلمانی در منطقه بین المللی و جهان خواست مخالفت خود را با تلاش‌ها برای تعرض به حقوق ملت فلسطین در آزادی و استقلال و برخورداری از کشوری مستقل نظیر دیگر ملت‌های کره خالی اعلام کنند و تدابیر عملی را برای حمایت از ملت فلسطین در دفاع از حق خود در تعیین سرنوشتشان در خاک خودشان اتخاذ کنند.

مجلس ملی فلسطین از دبیر کل سازمان ملل هم خواست به مسئولیت خود در دفاع از قطعنامه‌های این نهاد بین المللی عمل کند و تدابیر قانونی برای مجازات ناقضان این قطعنامه را اتخاذ کند. کسانی که به دنبال نابودی امکان ایجاد صلح در منطقه هستند و بذر هرج و مرج و بی ثباتی را کشته و امنیت و صلح بین المللی را به مخاطره انداخته‌اند.

رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «بنی گانتز» رهبر معارضین برای سفر به واشنگتن و رایزنی در مورد معامله قرن دعوت کرد. ترامپ وعده داده است که تا روز سه‌شنبه از این طرح رونمایی کند.

نتانیاهو امروز پیش از سفر به واشنگتن، گفت: «به واشنگتن می‌روم تا درباره طرح آمریکا که فکر می‌کنم موجب پیشرفت اسرائیل خواهد شد، بشنوم. به دفعات با رئیس‌جمهور [دونالد]ترامپ درباره منافع و امنیت‌مان صحبت کرده‌ام. فردا با رئیس‌جمهور ترامپ دیدار خواهم داشت و روز سه‌شنبه نیز تاریخ ساز خواهد بود».

به محض رسانه‌ای شدن این خبر و درز رسانه‌ای جزئیات طرح ضد فلسطینی، مقامات و گروه‌های فلسطینی آن را شدیداً محکوم کرده و آن را خیانت به آرمان فلسطین و نقض قوانین بین‌الملل و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد توصیف کردند.

گفته می‌شود این طرح حق پایتختی قدس را از فلسطینی‌ها سلب کرده، الحاق شهرک‌های صهیونیست‌نشین را به رسمیت شناخته و آوارگان فلسطینی را از حق بازگشت به موطن خود محروم می‌کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی