بازدید 57705
تاملی بر راهکار حاشیه ساز و عجیب مسئولان برای حفظ کانون خانواده؛

تعیین سقف «طلاق» ماحصل «دو سال تلاش و کوشش فراوان» است!

الگویی پیش روی دفاتر ثبت طلاق قرار گرفته که کاری ندارد میزان تقاضای طلاق چقدر است و حتی ورای آن، دادگاه‌های خانواده رای به جدا شدن چند زن و شوهر از هم داده اند، که تنها بر پایه عدد و رقم و سقف‌های تعیین شده عمل می‌کند و مانع از ثبت طلاق در بالای سقف‌های معین می‌شود.
کد خبر: ۹۵۴۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹ 26 January 2020
تابناک اجتماعیدرست مثل اینکه بخواهیم برای حفظ نگاه کسی، چشمش را در بیاوریم؛ این تعبیری برآمده از واکنش‌های کاربران فضای مجازی به طرحی است که سهمیه بندی طلاق نام گرفته!

به گزارش «تابناک»، از روز گذشته اجرای بخشنامه‌ای جدید در دستور کار دفاتر ثبت طلاق در سراسر کشور قرار گرفت که به پیوستش جدولی ویژه قرار دارد و بر اساس آن، این رویداد با محدودیت و سقف معینی قابلیت ثبت در دفاتر را خواهد داشت. به این معنی که هیچ دفتری اجازه ندارد از فرمول ویژه تخطی کند.

این خبری است که به نقل از علی مظفری، رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق اعلام و در آن تاکید شده که «سقف تعیین شده، بر اساس شاخص‌های مختلفی خواهد بود و در هر شهری متفاوت است، اما این گونه است که در سال نباید از یک میانگینی افزایش یابد و در صورتی که دفاتر از این سقف عبور کرده و طلاق بیشتری را ثبت کنند، متخلف شناخته می‌شوند.»

تعیین سقف «طلاق» ماحصل «دو سال تلاش و کوشش فراوان» است!بدین ترتیب، الگویی پیش روی دفاتر ثبت طلاق قرار گرفته که کاری ندارد میزان تقاضای طلاق چقدر است و حتی ورای آن، دادگاه‌های خانواده رای به جدا شدن چند زن و شوهر از هم داده اند، که تنها بر پایه عدد و رقم و سقف‌های تعیین شده عمل می‌کند و مانع از ثبت طلاق در بالای سقف‌های معین می‌شود.

طرحی عجیب که یافتن چرایی اش موجب شد که برخی کنکاش در این خصوص را در دستور کار قرار دهند و به سخنان یکی دو هفته پیش مظفری برسند که تاکید کرده بود، «برخی از دفاتر طلاق با زد و بند‌های ناسالم با کارمندان دادگاه خانواده، بدون رعایت مسائل اخلاقی، مبادرت به ثبت طلاق می‌کردند و به زوجین اجازه نمی‌دادند که فرصت فکر کردن داشته باشند.»

اما مگر ممکن است برای مقابله با برخی دفاتر طلاق که مسائل اخلاقی را رعایت نمی‌کنند، مانع از جدا شدن زوج‌هایی شد که به پایان راه زندگی مشترک رسیده اند، اما بالاتر از سقف تعیین شده برای دفاتر هستند؟ آیا براستی آنچه موجب شده این زوجین به پایان مسیر ازدواج شان برسند، رعایت نشدن موارد اخلاقی در برخی دفاتر ثبت طلاق است؟!

اندک تاملی در این سوالات کافی است تا به چرایی شکل گیری انبوه واکنش‌ها به این سقف گذاری در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی پی ببریم؛ واکنش‌هایی که مسئولان را مجاب به واکنش کرد و در نهایت به شکل گیری ابهامات جدید و افزایش انتقادات به این طرح -که طراحانش تاکید دارند «ابتکاری» است، منجر گشت.

درباره اطلاعیه کانون سردفتران ازدواج و طلاق سخن می‌گوییم که در آن تاکید شده طرح «تعیین سقف برای ثبت طلاق»، ماحصل دو سال تلاش و کوشش فراوان ایشان «به منظور تحقق سیاست‌های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در اجرای منویات مقام معظم رهبری در کاهش علل و عوامل طلاق و اجرای عدالت» است که مود تایید ریاست سازمان ثبت و ریاست قوه قضاییه نیز هست.

در ادامه اطلاعیه به این نکته مهم اشاره شده که سقف تعیین شده ۲۰ درصد بالاتر از میانگین سالانه طلاق است و یادآوری شده که این طرح، شش ماه به صورت آزمایشی در دو استان آذربایجان شرقی و همدان اجرا شده و پس از شناسایی و برطرف شدن نواقصش است که اجرای فراگیرش در دستور کار قرار گرفته و از شنبه این هفته رسما در سراسر کشور لازم الاجرا شده است.

نکته جالب توجه دیگر در این اطلاعیه، شرح مختصری است که از چگونگی رسیدن به این طرح داده شده که بنا بر آن، «هیأت مدیره کانون به محض شروع به خدمت و به دلیل اینکه حل معضل ایجاد شده در دفاتر طلاق را جزو برنامه‌های خود داشت، با تشکیل جلسات متعدد و استفاده از ظرفیت‌های موجود، به صورت ابتکاری طرح "تعیین سقف برای ثبت طلاق" را به عنوان راهکار برون رفت از این معضل که روز به روز بیشتر و بیشتر می‌شد را به تصویب رسانده است.»

تاریخچه‌ای که تاکید دارد این طرح از اساس «ابتکاری» است و هدف از اتخاذش نیز چیزی نیست جز مقابله با روند روزافزون رشد طلاق در کشور؛ روندی که بر اساس آن، از ثبت یک طلاق به ازای هر هشت ازدواج در سال ۱۳۸۷ به یک طلاق به ازای هر ۳.۱ ازدواج در سال ۱۳۹۷ رسیده ایم؛ افزایشی که به تعبیر بسیاری، زنگ خطر را به صدا درآورده و ضرورت تغییر شرایط را فریاد زده است.

موضوعی که موجب شده مسئولان به قید فوریت دست به کار شوند و حاصل این فوریت، طرحی بوده که همه علت‌های طلاق را رها کرده و کوشیده با معلول یعنی خود طلاق مقابله کرده و با اعمال سقف و سهمیه، میزانش را کنترل نماید؛ ایده‌ای که بعید نیست در ادامه راه تشدید شود تا به زعم طراحان، طرح کاهش نرخ طلاق اجرایی شده باشد و آمار‌ها تغییر بیابد!
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۵۰
مبارکباد این پیشرفت عظیم بر ملت غیور و همیشه در صحنه ی کنار مسئولان خدوم !!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
یه امار ازدواج طلاق و فرزند اوری درست بود اونم دیگه زین پس با دستکاری مسولین به افزایش خیانت و کاهش ازدواج و افزایش ازدواج سفید منجر خواهد شد که یکوقت امار بالای طلاق مسولین را مجبور به کار فرهنگی نکند
مگر برای طلاق چقدر گیر سردفترداران میآید. بهتر نیست مخارج سنگین و بیهوده مثل هزینه ثبت ازدواج، طلاق، ثبت اسناد ملکی، ثبت خودرو و غیره را که تنها برای منفعت یک عده سردفتردار تعیین شده ، از هزینه های خانواده ها حذف شود. مگر هزینه فرایند ثبت چقدر است که مردم باید این همه پول پرداخت میکنند. چرا دست یک عده رانت خوار که با زور قانون و با بی عدالتی مردم را سر کیسه میکنند کوتاه نمیشود. مگر این افراد چه تخصصی دارند که این همه دارمد کسب میکنند.
دو سال تلاش کردند که سهمیه بندی کنند ؟ خب این آمار رو پایین میاره ؟ مثلا یکی میره یه دفترخونه و می بینه ظرفیتش پره ، میگه ای بابا مثل اینکه قسمت نیست و بی خیال میشه ؟
به نظر من باید تمام کسانی که دو سال تلاش فراوان کردند تا بتونن سهمیه بندی کنن رو شناسایی و برکنار کرد !
دوسال فقط برای این کار ؟ عجب حقوق مفتی می گیرید...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
دوسال زور زدن دیدن ملت بچه نمیارن گفتن بزور باید با چسب اینارو به هم بچسبونیم نذاریم جدا شن.هرکدوم میرن با یکی دیگه بدون طلاق.مملکت اسلامیه دیگه ترویج همون راهی رو میکنیم که سریالهای ترکی سالهای قبل کردن
وقتي كار را دست انسانهاي نادان بدهند و دانايان خانه نشين شوند انتظار چنين قوانيني خواهد بود
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
یک زمان مشکلات خانواده ها بدست بزرگترمحل یا روحانی محل حل می شداما امروزبا ورود روانشناسان به نتیجه سهمیه بندی رسیدیم.موفقیت هرکس کارنامه اوست ,واضح وشفاف
ایده های من در اوردی
لابد مثل صندوق عقب 206 دویست میلیون دلار هم خرج تحقیقاتش کردن
عجب فکری !! واقعا آمار طلاق با این شیوه پایین میاد. سردفترها هم از سفره رانت بازی های عمومی کشور بی نصیب نمی مانند.
همه چی رو باید سهمیه بندی کرد
پاک کردن صورت مساله برای عقلا !! آسانترین کاره این وسط بودجه ای هم بوده که دورهم به برکت سفره انقلاب خورده شده
در این نظام و حکومت هیچ چیزی اصلاح و رو به خوبی نمیره
یعنی چی ؟؟؟؟ یعنی مردم میرن دادگاه ، دادگاه رای به طلاق میده و مردم برای ثبتشباید نوبت بگیرند ؟؟؟؟؟؟ این یعنی فقط دست کاری آمار و تاخیر انداختن در ثبت آماری . حتما" در مرحله بعد باید دادگاه ها ظرفیت و حدود براشون تعیین بشه ؟ واقعا" داریم به کجا میریم ؟؟؟؟؟؟یعنی واقعا" مسئولین خودشون هم میدونند چه میکنند ؟؟؟؟؟؟ صرفا" ظاهر سازی . حذف چهار صفر ، کنترل آمارهای بانک مرکزی ، تعییین ظرفیت ثبت طلاق و ............
با نگاهی به تاریخ ۴۱ ساله می بینیم که دیدگاه و نظر مردم چندان اهمیتی برای مسئولین ندارد.رسانه ها محدود، اعتراضات محدود، امور تحمیلی، حجاب تحمیلی، ورزشگاه زنان ممنوع، ورزش سیاسی، ارکسترها محدود و ممنوع، دانشگاهها سهمیه های غیر منطقی، مدارک مدیران مشکوک، هزینه های کشور ، صدا وسیما میلی، تصمیم گیری ها و اتفاقات پنهانی، ....روش حل مشکلات هم پاک کردن صورت مسئله
خدا را شکر مشکل طلاق کشور هم با این مصوبه حل شد بریم سراغ یک مشکل دیگه
برای فوت شدن هم نوبت و مالیات بزارن خوبه...
ابتکار ایرانی!!!
زندگی ما طنز سیاه است !
یک رانت جدید برای سردفتران ازدواج و طلاق ایجاد شد
از فردا هرکی زیر میزی بیشتری به سردفتران بده نوبت طلاقش رو میندازن جلو
چه مغزهایی واقعا برای ما قانون تصویب می کنند !!!!
اخه طلاق با اینجور چیزها پایین میاد ؟؟؟
به نظر من این طرح شرایط ازدواج را سختر خواهد کرد و در نتیجه نرخ ازدواج با روند کاهشی روبرمیشود.
بزور که نمیشه افراد رو وادار به زندگی با هم کرد...مشکلات اقتصادی باعث از هم پاشیدن خانواده ها میشه..اجاره بالا....حقوق پایین...بالا رفتن هزینه پوشاک و غذا و حمل و نقل...مرد خونه کم میاره....خانم هم قاطی میکنه..در نهایت میشه طلاق....فرهنگ هم عوض شده و مثل گذشته نیست که افراد به حداقل زندگی راضی باشند...رفاه میخان...دنیا عوض شده
و خود طلاق هم ماحصل ۴۰ سال تلاش و کوشش در نابودی بنیاد خانواده ها است!!!!!!
تنها نتیجه این طرح این است که دکان جدیدی برای دوشیدن این ملت بدبخت توسط دفاتر ایجاد خواهد شد.پول بیشتر بدی که توی سهمیه قرار بگیری.
یکی از تلاش های سیرکی و جوکی
این چیزها نشان می‌دهد عقل سلیمی وجود ندارد و ما هر روز ناامیدتر میشویم
پاک کردن صورت مساله مکررا در حال رخ دادن در مورد همه مشکلات است
واقعاً طراحان چنین پیشنهادی چه کسانی هستند و چرا اینقدر کارشناس زبده کم داریم که چنین نظرات آبکی میشود قانون آیا اگر سهمیه طلاق کم شود مشکلات زوجین کم میشود و یا اختلافات بخاطر سهمیه کم میشود این چه نوع نگاهی هست به مقوله طلاق اگر زوجین به مشکل بخورند و بخواهند جدا شوند باید در نوبت بمانند برای سال بعد و این واقعا مسخره هست و مشکلی را بر مشکلات اینچنینی خواهد افزود
شما اگرواقعا بفکر خانواده هاهستید اقتصاد خانواده ها راقوی کنید بخشنامه موجب لجاجت وبیشتر شدن علاقه به طلاق میشود
ما ملتی رها شده ایم
اینجا ایران است..
میتونستیم شاد و خوشحال زندگی کنیم .چرا نتونستیم؟ کجای کارمون مشکل داشت؟چه کار باید میکردیم که نکردیم؟
ای خدا ما با اینهمه تلاش و کوشش فراوان چه کنیم ؟؟؟؟؟ ای کاش یک هزارم اینهمه تلاش را می گذاشتند برای مطالعه و تحقیق بر علتهای اصلی طلاق و ارائه راه حل ریشه ای برای مشکل طلاق .
اینا تو فکر کردن مشکل دارن! بر میداری زندگی به دو نفر زهر میکنی شب و روزشون ازشون میگیرن تا اجازه طلاق بگیرن بعد وایسن نوبتشون بشه آخه مگه آدما چقدر ظرفیت دارن به جای ساده کردن زندگی برا مردم دارن براشون مشکل تراشی میکنین
به جای کار کارشناسی همیشه به زور می خواهید مسائل حل کنید
ايا مملکت و الباقي کارها هم همينجوري اداره ميشود؟
یعنی واقعا برخی از مسئولین و مدیران ما نابغه هستند . خوب حالا کاری ندارد منبعد دلالان غیر از راهنمایی سریع زوجین به دفاتر طلاق حالا با گرفتن پول بیشتر دفاتری که دارای ظرفیت خالی هستند را معرفی و راهنمایی می کنند !!! یعنی واقعا نمی شد برای جلوگیری از اینکه زوجین بلافاصله ثبت طلاق نکنند و فرصت فکر کردن داشته باشند قانونی مصوب می شد ؟ این راه بهتر نبود به این صورت که بعد از صدور رای طلاق ثبت آن بعد از مدت معینی امکان پذیر می شد . مثلا به اندازه زمان مدت عده مثلا سه ماه یا چهارماه و غیره . این که راحتر بهتر و شریعیتر هم هست تا اینکه برای دفاتر ثبت سهمیه تعیین شود ! شما که نتوانسته اید جلو تخلف و بستن دفاتری که با دلال بازی ثبت طلاق بیشتر دارند را جلویش را بگیرید خوب جلو تخلف ثبت بیشتر را هم نمی توانید بگیرید دفاتر با هم تبانی می کنند ، و با گرفتن حق الزحمه بیشتر دوباره همان دلال بازی را انجام می دهند ! ضمنا چرا به فکر اصل موضوع نیستید . چرا از دوران مدرسه و دبیرستان به بچه ها اموزش تعهد و مسئولیت خانواده را گوشزد نمی کنند . چرا در کتابهای درسی و دینی به این اموزه ها نمی پردازند . چرا راهکارهای اجتماعی و قانونی برای حمایت از خانواده کشف و اجرا نمی شود ! یعنی واقعا افرین به این ای کیو ! بعد از ماهها تفکر و تعقل !!!!!
جدا ما چقدر متفکر داریم اینها را باید به کره مریخ فرستاد
خیلی جای افتخار است؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
براي نشون دادن بي سوادي و بي تدبيري ديگه چه كارهايي بلدين؟؟؟
خسته نباشن.. دو سال بررسی کردن به این نتیجه رسیدن. همینه که وضعمون اینقدر اسفناکه.

خوب بندگان خدا امید و نشاط رو به مردم برگردونین. سرتونو از زندگی مردم ببرین بیرون.
به وضع اقتصادی مردم رسیدگی کنید.
به فرهنگ و محیط زیست برسین.
اینا میتونه خیلی از مسائل رو حل کنه نه تعیین سقف!! مگه بنزینه که سهمیه ایش کردین؟؟
بجای این کارا در مدارس و دانشگاهها درسها الکی و بی مصرفی عمومی رو حذف کنید و مهارت حل مساله و تعارض
مهارت گفتگو، اعتماد بنفس عزت نفس
مهارتهای زندگی
سواد رسانه ای
و اینجور چیزهایی که لازمه یک زندگی نرماله را اموزش بدین. هی مرگ بر این و ان می کنید که خودتون هم بهش اعتقادی ندارین.
سلام
ايا امار يا ثبت طلاق سبب كاهش واقعي تعداد آن در جامعه مي شود؟
اگر زوجه پس از طي مراحل قانوني حكم طلاق از دادگاه خانواده بگيرند و بعد امكان ثبت ان به دليل سهميه وجود نداشته باشد مشكل اين زوجه و عواقب ناشي از عدم ثبت حقوقيق آن بعهده چه كسي است مانند ازدواج مجدد زن ، وضعيت كودكان و....
زن و شوهري كه به صورت شرعي طلاق گرفته و بر هم حرام هستند به دليل عدم ثبت ان با مشكلات قانئني عدم ثبت چه بايد بكنند
احتمالا بازار خريد فروش سهميه طلاق بازاري جديد براي دفترها و دلال ها خواهد بود
یعنی باید به متفکران و اندیشمندان و فرهیختگان !!!!!!!
بزرگ و مفاخر علمی و فرهنگی !!! در مجلس و دولت و سایر ...
که چنین طرح بزرگ و سترگ و شاهکاری را برای حفظ بقای کانون گرم خانواده ها در کشور ، مصوب و اجرا کردند !!!!!؟؟؟؟
باید هزار آفرین و احسنت و دست مریزاد گفت !!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟
یعنی بعد میگویند که چطور و چرا و به چه دلیل به این روز های عالی !! و طلایی !!!! رسیدیم ؟؟؟؟؟
خخخخ.اینجوری آمار رو میخوایید بیارید پایین؟
یک پیشنهاد بسیار نواورانه و خلاقانه جهت کاهش آمار تلفات تصادفات جاده ای:

بیمارستانهای استانها در پذیرش مصدومان سقف داشته باشند و بیش از آن پذیرش نکنند.
آرامستانها نیز سقف داشته باشند و متوفیان بیشتر را دفن نکنند.

با این روش قطعا امار تلفات رانندگی کاهش خواهد یافت.

یعنی چه که باید ریشه اش حل شود وقتی میشود به این راحتی مسائل را حل کرد.
مگه اولین باره صورت مسئله رو پاک میکنند؟؟؟ خانه از پای بست ویران است !
مهم نیست...

کشتن بهتر از طلاق هست...

وقتی به آخر خط رسیدی چه بکشی یا طلاق بگیری..هر دو یکی است....

مسئولین در پی تحکیم خانواده !!!!!! هستند ...

البته پشت اینکار ورای این حرفهاست...

یکی از عوامل پشت پرده این تصمیم ...پول دادن به روانشناسان بیکار در جامعه است برای تحکیم بخشیدن خانواده از هم پاشیده....

این امر که برای آن سقف تعیین شده جز خیانت به همسر و در نهایت قاتل شدن یکی در ازای مقتول شدن دیگری چیز دیگری برای تحکیم خانواده !!!!! ندارد.....
من درک نمی کنم که این چگونه سیاستگذاری است که مسئولین انجام می دهند، به جای آنکه به دنبال شناسایی علت های طلاق و رفع آن علت ها باشند خیلی راحت با معلول ها مبارزه می کنند، که این کاری است عبث
این کارها فقط آمار تراشی است و تنبلی و بی کفایتی مدیران پشت میز نشین را پنهان میکند و بی توجهی به هسته تمام این مشکلات امروز ناشی از همین طرز فکر صفر و یکی است.
این همه بودجه فرهنگی بهسازمان فرهنگیداده میشه که فقط بنر بنر بنر تو سطح شهر نصب کن چرا چرا قبول نمکنید دارین راه را اشتباه میروید چرا پول بی زبون را خرج نا کجا اباد میکنید
کاهش دستوری طلاق، افزایش همسرکشی بخصوص زن کشی!
یعنی اینها بقیه ادمها را طفیلی بدون عقل و احساس و اندیشه میدانند که حتا اجازه ندارند طلاق بگیرند و طلاق را هم باید سهمیه بندی کرد و فقط ازدواج کنید و بچه درست کنید ....
خوشبختانه من ازدواج نکردم که نگران طلاق باشم. برو خبرهای اصلی رو کار کن تابی جون
خب خدا رو شکر این مشکل هم حل شد! :)
مشکل بعدی ؟؟
فردا مافیای طلاق در میاد و با دریافت رشوه و زیرمیزی طلاق رو ثبت میکنن، بعدش هم مثل طرح ترافیک شروع به فروش طرح طلاق میکنن و اینجوری یه پولی هم به خزانه دولت میره، یعنی تو این مملکت از همه چی میخان پول دربیارن و جیب ملت رو خالی کنند
فقط باعث دلالي ميشود كساني كه پول به واسطه ها ميدهند تا كارشان انجام شود و كساني كه پول نداشته باشند با كلمه ظرفيت كامل شده مواجه مي شوند
تمام و کمال تصمیمات کلان کشوری بدون مطالعه و کارشناسی و به اصطلاح بصورت آزمون و خطا اجرا میشه ؛ ابتدای امر با حذف یارانه ها و وعده خرید خانه با ذخیره کردن اندک یارانه که بیشتر همان ابتدا مشخص بود با رشد تورم این مبلغ ناچیز خواهد شد و الان هم ایجاد سقف طلاق ؛ آیا با پاک کردن صورت مسئله مشکل حل خواهد شد آیا با تعیین سقف طلاق جلوی طلاق گرفته خواهد شد و یا فقط آمار دروغین ثبت خواهد شد ، خدا به خیر کند .
اون وخ به اونایی که دو سال کوشش و تلاش کردن و به این رسیدن حقوق هم دادن؟
نمیشه به اجبار زوجی را برای ادامه زندگی مشترک کنار هم نگه داشت نتیجه به اجبار کنار هم ماندن زوجین خیانت در زندگی زناشویی خواهد بود این قوانین دست و پا گیر باید اصلاح شود زن حق دارد حق طلاق داشته باشد مرد نمیتواند زحمات تمام عمرش را یکشبه به زن ببخشد این قوانین باید اصلاح شود
انگار یکی از قسمت های پت و مت رو بازی می کنند
وقتی مسئولین یک کشور برای رفغ آلودکی از هواپیماهای آب پاش استفاده می کنند هر کار دیگه ای ازشون انتظار میره
خسته نباشند خیلی زحمت کشیدند . بعدازدوسال کارشبانه روزی بالاخره سقفی برای طلاق تعیین شد .
ته هر محدودیتی، شروع رشوه و دزدیه.همه ی مملکتمون اینو با همه ی وجود لمس کرده.
اخره این طرح میشه رشوه برای ثبت طلاق
بخدا همه دنیا به ما میخنده
آخه تا چه حد بی عرضگی باید تو ملکت باشه
همه چی ما زورکی شده ، از فردا آمار قتل و‌خودکشی بالاتر میره
آدم تازه متوجه می شود که تا حالا بر این مردم با این تصمیمات احمقانه چه گذشته. منتشر کن تابناک
در حال حاضر هر طرحی را میگویند کارشناسی شده. آخر کسی نیست بگوید ما دکترایی که داریم چیزی بلد نیستند تا برسد به کارشناس.
از فردا یک باب رشوه و اشنا بازی درست میشه که من کارت را رامیندازم فلان مبلغ پرداخت کن -قانون نباید به بن بست برسه ...
این یک قانون بدون راه حل است
اگر سقف پرشود یعنی زوج میگن چون سقف پر شده بریم سر خونه زندگی هر وقت نوبت شد میایم!!!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
یک داستان خیلی ساده مدیریت :
یک زمانی کنار یک ساحلی یک غریق نجات تنومندی بی وقفه مردم را از غرق شدن نجات میداد
جوان بعد از نجات 5 نفر خسته شده و خودش هم غرق شد.
جوان از یک چیز بی خبر بود , اینکه دیوانه ای انطرف تر مردم را به در یا می انداخت .
این موضوع در تمام سطوع فرهنگی-اجتماعی و افتصادی نمایان است
---------------------------------------------------------------------------
نیاز به انتشار پیام نمی باشد
خدايا حاصل دو سال كار وتلاش وصرف ميليارد ها تومان بودجه شده طرح سهميه بندي ثبت طلاق استأني! ماشاله ! علي بركت الله
تو این شرایط چرا ازدواج کنیم که به طلاق بکشد
ضرب نخورین با این راهکارتون!!!!
پاراگراف آخر این خبر، آینه ی تمام نمای اقدامات مسئولین این کشور در مواجه با مشکلات است!
تا حالا ازدواج سفید داشتیم یعنی دو نفر که زن و شوهر نیستند با هم زندگی می کردند از این به بعد طلاق سفید خواهیم داشت یعنی زن و شوهرهایی که جدا از هم زندگی می کنند کسانی که این تصمیم های نابخردانه را می گیرند نمی دانند با چنین تصمیم های بی پایه و اساسی چه ناهنجاری های جدیدی به جامعه اضافه می کنند راه حل این مسایل حذف قوانین چند هزار سال پیش از قوانین مدنی و خانواده و ارث و طلاق و ازدواج و ... است تعصب بر روی قوانین چند هزار سال پیش ریگزارهای عربستان در این چند دهه ناهنجاری های زیادی را به جامعه ما تحمیل کرده است.
تا وقتی فکر می کنیم می شه موضوعاتی را که در کل دنیا سلیقه ای و خصوصی فرض شده به اجبار به مردم تحمیل کرد اوضاع فرهنگی روز به روز بدتر می شه
به زور به مردم بگیم طلاق نگیر انگار طرف خودش شعور نداره اوضاع زندگی و صلاح خودش را بررسی کنه و تصمیم بگیره !!!!!!!!!!!!
یا به زور فلان لباس را بپوش یا نپوش یا فلان چیز را بخور یا نخور یا چطور شادی کن یا چی گوش بده یا هزار تا امر و نهی غیر ضروری و غیر منطقی و قیم مابانه که باعث رواج ریاکاری و زندگی دوگانه و فراری شدن مردم از دین و سوء استفاده از ظواهر دین شده
آقا جان هر کس رستگاری و خوشبختی را باید با توجه به روحیات خود انتخاب کنه
اگر شما فلان کار را می کنی و حالت خوبه به این معنی نیست همه مثل شما هستند که !
بهترین مثال برای اینکه بجای گرد گیری و پاک کردن منزل، آشغال ها و گرد و‌خاک را زیر فرش پنهان کنیم و تظاهر کنیم چه منزل تمیزی داریم غافل از اینکه بزودی انواع حشرات موذی و بیماریها آنجا. ا فرا میگیرد!
از این به بعد هزینه دلالی و زیر میزی برای ثبت طلاق هم به هزینه های جدایی اضافه میشود.
مسولین بجای این طرحهای ابتکاری که حاصلش ممکن است گسترش فساد باشد باید ریشه های فساد را که بسیاری از سرپرستان خانواده‌های نوپا بافشارهای اقتصادی وتورم وبی سر و.سامانی وضعیت مسکن برای خانوادههاو.گسترش فرهنگ قناعت وسازش وسایر عوامل را چاره جویی کنند تا استحکام خانواده سست نگردد تا سبب طلاق وسایر مشکلات بعد از طلاق نگردد.
راه حل هایی که از خود مشکل بیشتر روی مخ جامعه اند .
محدودیتی که از سقف طلاق کشور هم بیست درصد بیشتر در نظر بگیرنش که محدودیت نیست مجوز افزایش طلاق هست !
فقط گناه کبیره را زیادتر می کند
میفرمایند:
«برخی از دفاتر طلاق با زد و بند‌های ناسالم با کارمندان دادگاه خانواده، بدون رعایت مسائل اخلاقی، مبادرت به ثبت طلاق می‌کردند و به زوجین اجازه نمی‌دادند که فرصت فکر کردن داشته باشند.»
اولا" این فرمایش ایشان ادعای وجود روابط ناسالم در سیستم قضایی است هم در دادگاه و هم در دفاتر ثبت. طلاق به اندازه کافی باعث ناراحتی و اندوه هست اما حالا با این وضع آن کارمندان نادرست ودفاتر ناسالم که فرموده اند برای ثبت طلاق VIP درآمد بیشتری خواهند داشت و این طرح ها فقط جدایی زوج هایی که با هم ناسازگارند را طولانی تر و پرهزینه تر خواهد ساخت.
بجای حل مشکل مردم صورت مسئله را پاک می کنند!
تهران 182 عدد و کرمانشاه 315 عدد؟چرا؟چگونه؟بنیان خانواده یعنی این؟
وقتی این چیزها را میبینیم دچار افسردگی میشویم ظاهرا متخصصی وجود ندارد
آقا به این حضرات نابغه بفرمایید مهمترین علت طلاق، ازدواج کردنه!
اگر کسی ازدواج نکنه قطعا طلاقی هم نخواهد بود! پس جلوی ازدواج رو بگیرند اثربخش تره
خدا رو شکر همیشه و در هر زمینه ای این نوابغ وطنی یک روش ابتکاری ابداع می کنند تا آماری را از داخلش دربیارن که هم بالادستی ها خوششان بیاید هم میز و صندلی ایشان سفت تر به زمین بچسبد!
بازهم اشتباه مشكلات اقتصادي را حل كنيد ببينيد چقدر امار طلاق پايين مي ايد
نمیدونم این نوابغ رو دقیقا از توی کدوم لپ لپی بیرون میکشن؟!
واقعاٌ خسته نباشند کارشناسان عزیز، این راهکارشون خیلی شاهکاره، باید ازین نابغه ها رونمایی بشه
ایا فکر می کنید به رفع علت طلاق پرداختید .از دیروز جز جک و انتقاد چیزی در شبکه های اجتماعی رسمی وغیر رسمی ندیدیم تا کی می خواهید کار های غیر ممکن غیر کارشناسی خود را موجه کنید
دو سال تلاش و دريافت كلي پاداش و حقوق و مزايا و در نهايت چنين تصميمي !!!!!!!!
آقا کیا دارن برای ما مردم تصمیم گیری می کنن ؟؟؟؟
وقتی 2 نفر نمی تونن با هم زندگی کنن شماها می گین نه باید زندگی کنین ؟
چه قانون مسخره ای ؟؟؟؟
عقل و شعور مسئولین طراح و تصمیم گیر ما به همین حد می رسد و خنده دار است مگر به زور می توانید جلوی طلاق را بگیرد و علت طلاق هم عمده اش به بی تدبیری مسئولین بر می گردد.خیلی جالبه!!!!!
مملکت هم همینطور اداره میکنن که به این روز افتادیم
به نظر من امکان دارد زوج هایی که مشکل دارند، از ترس پر شدن سهمیه طلاق، اتفاقاً زودتر تصمیم به جدایی بگیرند و این برخلاف اهداف این طرح است.
این کار انگیزه اقتصادی داره که پشت شعار پنهان شده. در واقع میخواستند درآمد طلاق بین دفتر دارها تقسیم بشه. و اینکار کاملا ضد رقابته. نمونه آن را هم در دفاتر دولت الکترونیک داریم که آن ها هم سهمیه دارند و برمبنای رقابت نیست.
به نوعی این طرح مشابه آن جوک است که عامل اصلی طلاق را ازدواج میدانست.
تنها عامل طلاق ازدواج است. اگر جلوی ثبت بی رویه ازدواج در برخی دفاتر سودجو را بگیرند طلاقی رخ نخواهد داد. چرا مطلب به این سادگی را مسئولین متوجه نمیشوند؟
مثل همیشه. همه چیمون باید به همه چیمون بیاد.
یکی از روش های حل مساله، پاک کردن صورت مساله است.
راه حل ازدواج نکردن است .
سلام که هر کاری دولت میکنه را زیر سوال میبرید
این روش خودش اسیب زایی بیشتری دارد و تنش روانی در بین زوج ها را افزایش می دهد و در صورت زمان خریدن برای کاهش نشان دادن طلاق اسیب های دیگر اخلاقی بیشتر خواهد شد. طلاق در خیلی موارد بعنوان حل مشکل است نباید با سنگ اندازی بفکر کنارل بود یقین بدانید هرچه طولانی تر شود اسیب های اخلاقی و روانی و فرهنگی بیشتری را بدنبال خواهد داشت . این روش سطحی است و اسیب زایی بیشتری دارد
اي بابا بخواي طلاق هم بدي بايد پارتي داشته باشي كه خارج از سقف راحت شويد
خوب دیدن بهبود شرایط اقتصادی که علت اصلی طلاق است امکان پذیر نیست یه راه دیگه ابداع کردن . سیاهنمایی نکنید . اینان ذخایر فیلسوف و پروفسور های این ملکتند
با زور اين كاراي احمقانه و بي تدبيريها نميتونين جلوي طلاق رو بگيرين!!! با اين كارها فقط ميتونين آمار طلاق رو توي زمان حل كنيد ولي در نهايت يه معني ميده!!! طلاق يه پديده تلخ ولي واقعيه!! خيلي از طلاقها جايي ثبت نميشه و توي خونه ها توي بعض بچه ها و زنان و مردان پنهان شده طلاقهاي عاطفي كه ريشه در مشكلات مردم داره و خيليهاشم به خاطر باورهاي غلط توي جامعه اس كه أفراد مجبور ميشن زير يه سقف زندگي كنن در حالي كه اصلا همديگرو دوس ندارن
اینم باید زوج و فردش کنن... فک کن 2 سال نشستن فکر کردن تا تهش به این ابتکار رسیدن! پاک کردن صورت مساله بصورت سهمیه بندی!
گیریم عدد رسمیشو با سهمیه آوردین پایین با طلاق های عاطفی که غیر رسمی رخ میده و فساد پنهان رو در لایه لایه جامعه رواج میده میخواین چکار کنین؟؟
در ضمن اینو که یه دیپلمه هم میتونست فکر بکر کنه..اینهمه کارشناس و دکتر نمیخواد ثبت احوال! زیادین!!
خدا وکیلی شاهکارین در تصمیم های مدیریتی !!
یکی ار مسخره تربن طرح های ممکن که خودش باعث جرم میشه و دفاتر برای ثبت طلاق از این یه بعد پول هواهند گرفت چرا که صقف تعیین شده برای صدور طلاق و هر کسی پولدارتر زودتر میتونه طلاق بگیره
به جای این مسخره بازی ها برین اقتصاد مردم و درست کنین بهشون ارامش و امنیت روانی و اقتصادی و اجتماعی و شغلی بدین شادی رو تو جامعه افزایش بدین تا ببینین هم طلاق کم میشه هم بچه زیاد میشه
ملت عصبی ان ، زیر فشارها دارن له میشن چه توقعی داری ازشون؟
تا کی طرح های من در اوردی یک شبه یه سری ادم متعهد (!!!!) و نه متخصص ؟
یعنی چی؟بروید وضع اقتصادکشوررا درست کنید اشتغال ایجاد کنید تقابل باآمریکاه راکناربگذاریدتاآمارطلاق پائین بیاید.
نگران نباشید به زودی اعلام می کنن سهمیه طلاق تموم شده اما اونایی که می خوان طلاق بدن یه پولی بریزن به حسابو همین الان طلاقشونو ثبت کنن.. با افزایش میزان طلاق مسئولان می تونن یه پولی برای سازمانشون دربیارن
خداییش تا حالا قانونی درست کردند که مشکل مردم بیشتر نکنه نه والله من نمیدونم تو مغز حضرات چی میگذره
خدا یا خودت ظهور کن
همچی دستوری طلاقم دستوری شد عجب تدبیری امار طلاق اوردن پایین
فکر کنم دلالی طلاق هم راه بیفته، ما میریم نوبت میگیریم بعدش نوبتمون را میفروشیم به یکی دیگه!! عجب مملکتی داریم خدا وکیلی
بابا دست از سر ملت برداریددیوانه شدیم. این کارهای مسخره و احمقانه را راه نیاندازید.
کاملا غیر منطقی و بدور از عقل است دارید عمر دو تا انسان را حروم میکنید که طلاق نگیرند که امار طلاق رو بیارید پایین
آن دو نفر شاید بعد از طلاق مجددا ازدواج کنند و طعم واقعی خوشبختی را بچشند
به صورت شرعی طلاق میدهیم و از هم جدا میشویم و میرویم در نوبت ثبت رسمی طلاق و اینکار آبکی صرفا پاک کردن صورتمسیله است
به جای آمارسازی، آمار را کنترل می کنند!
برای همین من رای نخواهم داد. رای دادن منجر به انتخاب همین تصمیمگرانی شده که مملکت رو به اینجا کشیده اند.
از این مسئولین بیشتر از این انتظار دارید؟
خسته نباشيد
دلاوران
وای ههههه یعنی نمیدونم بخندم یا چی؟
واقعا این کار در حد جام جهانی زحمت داره
عجب طرح معرکه ای.
همه کارهمون را بسپاریم به اینها زود با کارشناسی دقیق انجام می دهند

احتمالا طرح های موفق زیر را هم پیشنهاد دهند:

برای مقابله با گرانی بنزین -- ساعات کاری پمپ بنزین ها را کم نمایید
برای حل مشکل مسکن -- تعدا بنگاه های سطح کشور کاهش یابد
برای حل مشکل بیکاری -- کاهش ساعات ادارات دولتی
و ...
ای کاش در این دو سال در صد طلاقهایی که ناشی از وضعیت اقتصادی کشور و نا امیدی زوجین و بیماریهای روحی هم در آن در نظر گرفته می شد. من و خانمم به خاطر موارد در آمدی در این شرایط سخت از هم جدا شدیم.
سلام ....خدا برای هیچ زوجی و هیچ خانواده ای مسئله آزاردهنده جدایی ومتارکه را پیش نیاورد.وهر حرکت ارشادی وفرهنگی که زمینه بروز اختلاف وطلاق را در خانواده ها از بین ببرد ستودنی ست اما اینکه شیپور از طرف گشادش دمیده شود بحث دیگری ست.تعیین سهمیه طلاق برای دفاتر اسناد رسمی ضمن اینکه نشاندهنده آمار بالای طلاق در جامعه است وخود بخود باید برای نظام به منزله هشدار جدی باشد بیانگر واقعییتی دیگر نیز هست وآن نبود مطالعه برای پیدا کردن راه حلی مناسب برای این معضل اجتماعیست
اگر طلاق دادن و طلاق گرفتن با مشکل مواجه شود همان بهتر که اصلا ازدواج نکنم خیلی بهتر هست . در محله ما چند زن و مرد را دیدم که چند سال پشت سرهم برای گرفتن طلاق از این دادگاه به ان دادگاه و سپس دعوا و درگیریهای پیاپی باعث مرگ یکی از طرفین شده است . وقتی این‌موارد را دیدم‌کلا از ازدواج پشیمان شدم . مهریه و مشکلات بیکاری و گرانی کم هست این دیگه خیلی خیلی مشکلات را زیاد تر کرده . برای اینکه طلاق اتفاق نیفتد شرایط انسان بودن و شهروند خوب بودن . شرایط ازدواج . جلوگیری از رشد فکری و اقتصادی خیلی مهم هست . اولا طرفین باید درک کنند که ازدواج مسولیت و تکلیف هم میاورد . ازدواج سختی های خودش را دارد . یکی از بهترین موارد این هست که حاکمیت فشار سیاسی و اقتصادی و ایدولوژیکی سخنی را بر شهروندانش تحمیل کرده که دیدن تار موی زنان . نوع پوشش زنان حجاب زنان جامعه گناه محسوب میشود . در صورتی بین زن و مرد از همه مهمتر صداقت در گفتار و رفتار هست . حساسیت های اجتماعی را حکومت تو ذهن شهروندانش ایجاد میکند . این حساسیت ها خودش باعث تنش بین زن و مرد جامعه ایجاد میکند .
چش نخورین نخبه ها....
مزخرف ترین شرایطی که میتونه برای یک کشور پدید بیاد رو شاهدش هستیم. سطحی ترین تصمیمات توسط ضعیف ترین و بی سواد ترین به اصطلاح مدیران داره گرفته میشه.
نتیجش هم کاملا مشخص و واضحه:
افزایش خیانت زناشویی، انهدام کامل بنیان و اخلاق و ارزش های خانوادگی، افزایش جرایم خانوادگی.
احتمالا من بعد مردمان برای طلاق گرفتن هم باید برن خارج از کشور یا قولنامه ایی طلاق بگیرند
به این میگن نگه داشتن بنیان خانوتده از طریق سهمیه. فردا نوبت ازدواج میشه که البته بهش سوبسید هم میدن و بیشترش میکنند
بعدش محدودیت در کاهش زاد و ولد و.... خدا رحم کنه. علت طلاق رو نمی تونند رفع کنند زورکی میخوان جلوش رو بگیرن اینها متوجه نمی شن که دو نفر قراره باهم زندگی کنند نه همدیکه رو تحمل کنند
ای کاش این تلاش را صرف علت های طلاق قرار می دادید که بمراتب مفیدتر است
این موضوع فقط برای کاسبی قضات و روسای دادگاهها هست
با این روش عملا با یه سری وکلا هماهنگ میشه که با حق الوکاله خیلی بالا ( بالای 15 م تومن ) به راحتی و ظرف یک هفته طلاق توافقی اجرا میشه
در حال حاضر و قبل از این کاسبی جدید نرخ وکلا بین 5تا 10 تومن بود
قطعا خرج وکلا و قضات خیلی بالا رفته که اینجوری برنامه دادن
دمشون گرم
سلام از فردا به یمن تصمیم اقایان مملکت گل و بلبل میشه و مشکلات اقتصادی و اخلاقی و اعتیاد با حرکت جهادی برادران از بین میرود خوش باشید
جا دارد به طراحان تبریک بگوییم. خسته نباشی دلاور!!! خدا قوت پهلوان!!! راستی یه پیشنهاد هم بنده دارم. برای جلوگیری از فرار افراد نخبه و وزرشکاران بهتره جلوی رفتن جوانان نخبه را به ورزش و دانشگاه رو بگیریم؟؟!! اصلا کسی حق نداره درس بخونه و کسی هم حق نداره وزرش کنه!! چطوره؟ هآآآآ؟؟؟
کارتون های پت ومت حساب شده درست شده !
زندگی مردم بخاطر اقتصاد پاچیده مسئولا راه حل پیدا کردن : طلاق نوبتی و سهمیه ای واقعا شگفتا از این همه تدبیر و درایت واقعا حیفا این استعدادها و نخبه های کشور,صادرشون کنید بیشتر دارمد دارها
جواب تمام مشکلات در ایران - سهمیه بندی کنید
از این پس طلاق هم مثل سقط جنین مخفیانه و زیر زمینی وبا هزینه بیشتر انجام می شود!!!. واقعا اگر این مملکت مسول نداشته باشد بهتر اداره نمی شود؟
از فردا سردفترا می گن پول بدین جا پیدا کنیم
برای طلاق نیازی به ثبت نیست. از این به بعد 4 تا شاهد جمع کنین و سه سنگ بردارید و هر کدام را به زمین بیندازید و بعد از افتادن هر سنگ بگویید طلاق. بعد از این طلاق جاری است و زوج به هم حرام می شوند.
به این نبوغ فکدی باید تحسین گفت . خوب طبق قانون پس از رای دادگاه به عدم سازش فقط سه ماه فرصت است تا طلاق ثبت بشه حالا اگه توی این مدت از بد روزگار سهمیه شهر و سر دفتر داران تموم شده باشه تکلیف چیست . نکنه فرایند دعوی و واریز ثبت و...‌ غیره و اتلاف وقت و درگیدی فکری مردم کجای کار قرار داره
من هم خودم صبح جمعه خبرشه شنیدم
حححححههههههه
میخوان صفها را زیاد کنند سرباز کم اوردند
ما سهمه امان را میفروشیم
مانور اصلی سیستم قضا سلبی شده دیگه خصوصا در تمام مسائلی که به خانمها مربوط میشه ، البته اقایون هم بشدت متضرر این جریان هستند ولی کلا از سال قبل نگاه کنید خواهید دید یکسری مشاغل برای خانمها محدود شد، مهریه محدود شد، الان هم طلاق محدود شد در حالیکه با شرع تضاد دارد ، انواع کلاسهای چند همسری برگزار شد ، جمع کردن تمامی وسایل پیشگیری از بارداری رایگان که در اختیار بیماران کم بضاعت روستایی قرار داده میشد و ...کلا یک تیشه بزرگ برداشتند بر خانواده و خصوصا زنان میزنند. درنهایت کاهش امار ازدواج، خیانت و ازدواج سفید و امثالهم بشدت افزایش خواهد یافت. فعلا تنها چیزی که سهمیه بندی نشده سن ازدواج است احتمالا بزودی افرادی که تا فلان سن ازدواج نکنند مالیات باید بپردازند!!! خدا ما رو نجات بده فقط
بهتر نبود به جای این همه زحمت و ارایه این تئوری ارزشمند
جلوی ثبت ازدواج گرفته میشد اونوقت طلاقی هم صورت نمیگیره

ملت هم همه راضی و ثنا گوی اندیشمندان جاده صاف کن درآمد زایی دفتر داران
این بخشنامه ظاهرا قرار است کاری کند که به جای برخورد با انبوه دفاتر متخلف و کارمندان اهل زد و بند در دادگاه خانواده، مشکل موجود را حل کند.
آیا این زد و بندهای بین دفاتر و کارمندان دادگاه خانواده جرم نیست؟ اگر قبلا جرم انگاری شده خب باید این افراد مجازات شوند و اگر جرم انگاری نشده و این کار اینقدر مشهود در حال انجام است باید جرم انگاری شده و با این افراد برخورد قاطع شود
چند درصد از دفاتر ثبت طلاق، در این تخلف درگیر بوده اند و اصلا این کار به چه شیوه ای انجام می شده است؟
آیا زوجهایی که به گفته ی آقای مظفری در این سیستم ، فرصت فکر کردن را از دست داده و به جای رجوع، طلاق گرفته اند و الان پشیمان شده اند می توانند از این دفاتر شکایت کنند؟ هر چه باشد عمل آنها در انجام طلاق تخلفی محرز بوده است و قطعا آنها در خصوص نتیجه ی حاصل شده باید پاسخگو باشند و مجازات شوند.
طلاق یه امر شرعی و خصوصی افراده و کسی حق تشویق یا ممانت از اؤن رو نداره
مگه میشه برای احکام الهی که مرجع تشخیص اون خود افراد هستن حدود خاصی اعمال کرد که اجرای حکم شرعی معطل بشه???
اگر واقعا دنبال اصلاح جامعه هستید هم ازدواج را آسان کنید هم طلاق را چون هم مانع روابط نامشروع زوجهای جدا ازهم طلاق نگرفته میشوید هم ازدواجهای مجدد آسانتر میشه ویا به علت پشیمانی بعد از طلاق دوباره به همدیگر رجوع کرده و فرزندان هم به سامان میرسند ازدواج به خاطر وام ازدواج صورت گرفته و به دلیل مشکلات مادی و اعتیاد به دلیل افسردگی زنان و بیکاری مردان باعث از هم پاشیدن خانواده ها میشود لطفا از راه حلهای آزموده شده جوامع پیشرفته کمی الهام بگیرید علیرغم آزادیهای جنسی و فردی ازدواج هم میکنند مو فرزند بزرگ میکنند
ازدواج به خاطر وام ازدواج و طلاقها به دلیل مشکلات اقتصادی باعث افسردگی و اعتیاد میشود طلاق باید آسان شود تا از ایجاد ناهنجاریهای اجتماعی بیشتر پیشگیری شود کودکان در خانواده های پرخاش گر آسیب بیشتری میگیرند بنیان خانواده مقدس است دچار عواقب و عوارض سهمیه بندی نکنید حداقل این یک مورد را بگذارید در حیطه معنویات بماند
به نظرمن چه مرد وچجه زن اسم طلاق را اوردند یعنی بریدن از ان زندگی بنابراین راه را برایشان سخت نکنید چون ممکن است انقدر ان زندگی عذاب اور باشدکه هر زرور عذابی که بکشند مقصر کسانی هستند که چنین برنامه هایی را ارائه می دهن هر کس می خواهد ازدواج بکند یا طلاق بگیرد یا بچه بیاورد یا نیاورد یک مسئله کاملا شخصی است
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی