بازدید 96314

نامه رئیس جمهور در واکنش به بخشنامه رئیس قوه قضاییه درباره صوت و تصویر فراگیر

حجت الاسلام حسن روحانی به بخشنامه حجت الاسلام ابراهیم رئیسی واکنشی نشان داد و در نامه‌ای تصمیم گیری در این زمینه را که رهبری به او ابلاغ کرده بوده، به تصمیم شورای عالی فضای مجازی مرتبط خواند. به نظر می‌رسد در سطوح بالای تصمیم گیری کشور درباره متولی صوت و تصویر در فضای مجازی و همچنین مبحث صوت و تصویر فراگیر، مباحث در جریان است...
کد خبر: ۹۵۴۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۷ 26 January 2020

نامه رئیس جمهور در واکنش به بخشنامه رئیس قوه قضاییه درباره صوت و تصویر فراگیر

پس از آنکه رئیس قوه قضاییه در بخشنامه‌ای خطاب به مراجع قضایی سراسر کشور متکی به نظریه تفسیری شورای نگهبان و ابلاغیه رهبری، هرگونه استعلام درباره صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی را از حیث پروانه فعالیت، مقررات و موضوعات مرتبط از سازمان صداوسیما مشروع خواند، رئیس جمهور در نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضاییه، این امور را در حوزه شورای عالی فضای مجازی خوانده است.

به گزارش «تابناک»؛ حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه در بخشنامه‌ای به تاریخ 28 دی 1398 اعلام کرد هرگونه فعالیت در زمینه «صوت و تصویر فراگیر» صرفاً در صورت اخذ مجوز از صداوسیما مجاز است. در متن این بخشنامه چنین آمده است: «با عنایت به نظریه تفسیری مورخ ۱۳۷۹/۷/۱۰ شورای نگهبان ذیل اصول ۴۴ و ۱۷۵ قانون اساسی و ابلاغیه مقام معظم رهبری مدظله العالی مورخ ۱۳۹۴/۶/۲۲ خطاب به رئیس جمهور محترم، مبنی بر اینکه مسئولیت صدور مجوز و تنظیم مقررات صوت و تصویر در فضای مجازی و نظارت بر آن منحصراّ بر عهده سازمان صداوسیماست. ضروری است مراجع قضایی و ستادی قوه قضاییه هرگونه استعلام درباره صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی را از حیث پروانه فعالیت، مقررات و موضوعات مرتبط از سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی به عمل آورند. بدیهی است، هر گونه فعالیت در این زمینه بدون مجوز آن سازمان غیر مجاز است.»

فعالیت «صوت و تصویر فراگیر» صرفاً با مجوز صداوسیما مجاز است / مصادیق صورت و تصویر فراگیر چیست؟

اکنون مشخص شده حجت الاسلام حسن روحانی به بخشنامه حجت الاسلام ابراهیم رئیسی واکنشی نشان داده و در نامه‌ای تصمیم ‌گیری در این زمینه را که رهبری به او ابلاغ کرده بوده، به تصمیم شورای عالی فضای مجازی مرتبط خوانده است. در متن نامه محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور به غلامحسین اسماعیلی، رئیس دفتر رئیس قوه قضاییه به تاریخ 30 دی 1398 یعنی دو روز پس از صدور بخشنامه، چنین آمده است؛

نامه رئیس جمهور در واکنش به بخشنامه رئیس قوه قضاییه درباره صوت و تصویر فراگیر

«جناب آقای اسماعیلی
رئیس محترم حوزه ریاست قوه قضائیه
سلام علیکم
بخشنامه شماره 900/178239/100 مورخ 1398/10/28 ریاست محترم قوه قضائیه با موضوع «مسئولیت صداوسیما در خصوص صدور مجوز و تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی و نظارت بر آن» به استحضار ریاست محترم جموری رسید، پی نوشت فرمودند:

«حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای رئیسی رئیس محترم قوه قضاییه
سلام علیکم
احتراماً این گونه امور مرتبط به شورای عالی فضای مجازی است.»

مراتب برای استحضار ریاست محترم قوه قضاییه اعلام می‌شود.
محمود واعظی»

به نظر می‌رسد در سطوح بالای تصمیم گیری کشور درباره متولی صوت و تصویر در فضای مجازی و همچنین مبحث صوت و تصویر فراگیر، مباحث در جریان است و باید در روزها و هفته‌ها و ماه‌های آینده دید این حوزه چه سمت و سویی خواهد یافت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی