بازدید 4103

عربستان ابتلا به ویروس چینی در این کشور را تکذیب کرد

یک مقام وزارت بهداشت عربستان گفت که هیچ مورد مبتلا به ویروس ناشناخته چینی در این کشور مشاهده نشده است.
کد خبر: ۹۵۴۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰ 24 January 2020

مقام وزارت بهداشت عربستان اظهارات وزارت خارجه هند مبنی بر ابتلای یک تبعه این کشور در عربستان به ویروس ناشناخته چینی را تکذیب کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری رویترز، یک مقام وزارت بهداشت عربستان گفت که هیچ مورد مبتلا به ویروس ناشناخته چینی در این کشور مشاهده نشده است.

روز گذشته «ویلامویل مریداران» وزیر مشاور در امور خارجه هند در توئیتی از ابتلای یک پرستار تبعه این کشور در عربستان سعودی به بیماری ناشناخته خبر داد و گفت که این پرستار در حال درمان در بیمارستان »عسیر» در جنوب غرب سعودی است.

وزارت بهداشت عربستان در بیانیه‌ای گفت که فرد مورد اشاره وزارت خارجه هند مربوط به بیماری موسوم «سندروم تنفسی خاورمیانه» است که در حال درمان است.

عربستان روز پنجشنبه اعلام کرد که بررسی وضعیت سلامت افرادی را که از چین وارد این کشور می‌شوند، آغاز کرده و اقدامات دیگر نیز برای جلوگیری از گسترش ویروس چینی به سعودی انجام خواهد داد.

براساس اعلام مقامات بهداشتی چین تا ساعت ٢٤ چهارشنبه شب به وقت محلی، ۱۷ تن بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته و ۵۷۱ تن هم به این ویروس مبتلا شده اند که حال ۹۵ تن آنها وخیم است.

از زمان کشف ویروس در اواسط ماه دسامبر (آذر/ دی) تاکنون ابتلای ۶۲۲ در سراسر جهان تأیید شده است که ۶۱۱ مورد آن در چین گزارش شده است.

ویروس کرونای جدید تا کنون در ٢٥ استان و منطقه خودمختار چین مشاهده شده است علاوه بر سرزمین اصلی چین همچنین در هنگ کنگ، ماکائو، تایوان، آمریکا و ژاپن یک مورد، تایلند ٣ مورد و کره جنوبی هم یک مورد از ابتلا مشاهده شده است.

گزارش‌ها از چین همچنین حکایت از آن دارد که ۱۷ تن از پزشکان و کادر پرستاری بیمارستان‌های ووهان هم به این ویروس مبتلا شده اند.

سازمان بهداشت جهانی برای رسیدگی به وضعیت شهر ووهان در چین و پیشگیری از بیماری نشست فوق‌العاده برگزار کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی