بازدید 11925

درخواست نماینده کنگره درباره تلفات عین الاسد

یک نماینده کنگره آمریکا با ارسال نامه‌ای به دو مقام پنتاگون خواستار شفاف‌سازی درباره تلفات انتقام موشکی ایران شده است.
کد خبر: ۹۵۴۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۰ 24 January 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، یک نماینده کنگره آمریکا پس از تلاش «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور برای کوچک‌نمایی تلفات حمله موشکی ایران به پایگاه «عین‌الاسد» با ارسال نامه‌ای به دو مقام پنتاگون خواستار شفاف‌سازی در این خصوص شده است.

«بیل پاسرل» نماینده دموکرات ایالت نیوجرسی که معاون «کارگروه صدمات مغزی» در کنگره آمریکا است در این نامه خطاب به مقام‌های پنتاگون خواستار دریافت اطلاعات بیشتر درباره تلفات پاسخ موشکی ایران شد.

«دونالد ترامپ» که دولتش به پنهان‌کاری در خصوص تلفات انتقام موشکی ایران رو‌به‌رو شده روز سه‌شنبه مدعی شد که جراحت‌های سربازان پایگاه عین‌الاسد جدی نبوده و برخی از این افراد فقط به «سردرد» مبتلا شده‌اند.

سخنان او در حالی مطرح شد که وزارت دفاع آمریکا در روز‌های گذشته به صورت تدریجی از ادعا‌های اولیه مبنی بر اینکه حمله ایران هیچ تلفاتی به جا نگذاشته فاصله گرفته و از «آسیب مغزی ملایم» بیش از ۱۱ نظامی آمریکا خبر دادند.

پایگاه «دیفنس‌وان» ابتدا گزارش داد که ۱۱ نظامی آمریکا در عین‌الأسد زخمی شده و به بیمارستان‌های آمریکا در کویت و آلمان منتقل شده‌اند. یک سخنگوی پنتاگون چند روز بعد بدون اشاره به رقم دقیق به زخمی شدن شمار بیشتری از نظامیان آمریکا اذعان کرد.

نماینده کنگره آمریکا امروز (پنجشنبه) در نامه‌ای خطاب به «متیو دونووان»، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور پرسنلی و «توماس مک‌کافری»، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سلامت نوشته است: «به عنوان معاون و بنیانگذار کارگروه صدمات مغزی کنگره سخنان فرمانده کل قوا را نگران‌کننده می‌دانم. این اظهارات، نشان‌دهنده عدم درک ایشان از اثرات زیان‌بار صدمات مغزی است.»

پایگاه هیل نوشته پنتاگون بعد از سخنان دونادل ترامپ جزئیات جدیدی درباره جراحت‌های سربازان آمریکایی ارائه نداده است.

پاسرل در نامه خود از وزارت دفاع آمریکا خواسته جدی گرفتن صدمات مغزی را جزو اولویت‌های این سازمان قرار دهد.

او در نامه خود تأکید کرده است: «صدمات مغزی، جدی هستند و می‌توانند مسیر زندگی را تغییر دهند. ما نمی‌توانیم و نباید به عقب برگردیم. اهمیت اساسی دارد که وزارت دفاع آمریکا به پیشگیری، درمان، بازتوانی و پژوهش در خصوص صدمات مغزی تعهد راسخ داشته باشد.»

جمهوری اسلامی ایران بامداد ۱۸ دی‌ماه با موشک‌های بالستیک پایگاه عین‌الاسد که محل استقرار نیرو‌های آمریکایی است هدف حمله قرار داد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر