بازدید 5766

آیت‌الله‌مکارم:‌وحدت‌بدون‌احترام‌به‌عقاید‌محقق‌نمی‌شود

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: امروز در شرایطی هستیم که بیش از گذشته نیاز به وحدت داریم و باید توجه داشت که تحقق این مهم بدون احترام به عقاید مذاهب اسلامی محقق نمی‌شود.
کد خبر: ۹۵۳۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۳ 23 January 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، وی در دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی و هیات همراه، احترام به مقدسات مذاهب مختلف اسلامی را یک اصل مهم برشمرد و افزود: توجه و التزام به این امر حیاتی و مهم در همه موقعیت‌ها و اماکن ضرورت دارد، ولی در موسم حج اهمیت و حساسیت مضاعف پیدا می‌کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی حج را آبروی اسلام و تشیع دانست و با بیان توصیه‌هایی خطاب به دست‌اندرکاران حج، بر لزوم ارائه آموزش‌های لازم به حجاج تاکید کرد.

وی با اشاره بر لزوم حضور حجاج در برنامه‌های آموزشی اعلامی از سوی سازمان حج، اضافه کرد: نتیجه آموزش‌های ارائه‌شده به حجاج باید به‌گونه‌ای باشد که ایرانی‌هایی که اعزام می‌شوند، از نظر ادب، اخلاق، رفتار و برخورد، نمونه و الگوی حجاج دیگر کشورها باشند.

وی ایران هراسی و شیعه ستیزی را حربه معاندان و مستکبران عنوان و بیان کرد: رسانه‌های جبهه استکبار همواره تلاش می‌کنند واقعیتی وارونه از جمهوری اسلامی ایران ارائه کنند.

این مرجع تقلید اضافه کرد: هیات های مختلفی که به کشور ما می‌آیند اذعان می‌کنند واقعیت ایران با آنچه در رسانه‌ها ترسیم و تصویر می‌شود، فرسنگ‌ها فاصله دارد.

وی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی باید با حضور در صحنه، تبلیغات صحیح و نیز مهم‌تر از آن برخورد شایسته این فضا را بشکنیم که موسم حج فرصتی مناسب برای تحقق این مهم است که حجاج باید با عمل خود در این جهت نقش‌آفرینی کنند.

وی گفت: امروز دنیای استکبار و غرب از یک‌سو با هجمه‌ها و تبلیغات سیاسی و از دیگر سو وهابیت با تبلیغات مذهبی علیه ما برنامه‌ریزی و فعالیت می‌کنند و باید ضمن داشتن برنامه‌های هدفمند برای مقابله با این هجمه، با عمل اسلامی ماهیت واقعی خود را به دنیا نشان دهیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی گزارش ارائه‌شده از سوی نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت را امیدبخش توصیف و برای تمامی دست‌اندرکاران حج و زیارت آرزوی توفیق کرد.

در ابتدای این دیدار، نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی گزارش کاملی از برگزاری حج ۹۸ و نیز برنامه‌های در دست اجرا برای برگزاری مطلوب حج سال آینده، خدمت معظم له ارائه کرد.

نواب ضمن قدردانی از سخنان آیت‌الله مکارم شیرازی، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و مرجعیت را نقشه راه دست‌اندرکاران حج دانست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان