بازدید 95137

هشدار «ورود بی‌سابقه‌ترین موج سرما»؛ باور نکنید و مراقب باشید!

این سخنان که با تیتر‌هایی شبیه «بی‌سابقه‌ترین سرمای یک دهه گذشته جمعه به تهران می‌رسد» در رسانه‌های کشورمان نیز بازتاب وسیعی یافته، ساعاتی بعد از انتشار توسط یکی از کارشناسان سازمان هواشناسی و در اخبار صبحگاهی صداوسیما تکذیب می‌شود، اما این تکذیب برای توقف بازنشر ادعای مطرح .کافی نیست تا مدیر مربوطه در سازمان هواشناسی مجاب به واکنش شود.
کد خبر: ۹۵۳۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴ 23 January 2020
تابناک اجتماعی«یک موج جدید سرما از جمعه به بعد وارد کشور می‌شود که فوق‌العاده سرد است. شاید بتوانیم بگوییم بعد از سال ۸۶ شمسی، سردترین روز‌هایی باشد که ما با آن سروکار داریم...»

به گزارش «تابناک»؛ محمد اصغری که با بذله گویی و شوخی حین اعلام گزارش هواشناسی در تلویزیون، برای خود اسم و رسمی به هم زد و به بالاترین سطوح مدیریتی سازمان هواشناسی کشور نیز راه یافت، چند روزی است با انتشار یک ویدئو به شدت در کانون افکار عمومی قرار گرفته است.

آن گونه که این کارشناس در ویدئویش با مردم در میان می‌گذارد، موج سرمایی که از جمعه وارد کشورمان می‌شود، در یک دهه گذشته بی‌سابقه است و رهاورد ورود و فعالیت این موج، کاهش شدید دما و بارش وسیع و شدید برف است. موضوعی که اصغری وعده پیگیری و تشریحش را در ویدیو‌های بعدی را می‌دهد.

یادآوری بحرانی که در سال ۸۶ گریبان شمار بسیاری از ایرانیان را گرفت و مشکلات زیادی برای مردم به وجود آورد، کافی است تا سخنان این کارشناس هواشناسی به شدت مورد توجه افکار عمومی قرار گیرد، دست به دست شود و بازتابش در فضای مجازی آنقدر زیاد باشد که به اصطلاح، «ترند» شود.

 
هشدار «ورود بی‌سابقه‌ترین موج سرما»؛ باور نکنید و مراقب باشید!

البته این سخنان که با تیتر‌هایی شبیه «بی‌سابقه‌ترین سرمای یک دهه گذشته جمعه به تهران می‌رسد» در رسانه‌های کشورمان نیز بازتاب وسیعی یافته، ساعاتی بعد از انتشار توسط یکی از کارشناسان سازمان هواشناسی و در اخبار صبحگاهی صداوسیما تکذیب می‌شود، اما این تکذیب برای توقف بازنشر ادعای مطرح شده، کافی نیست تا مدیر مربوطه در سازمان هواشناسی مجاب به واکنش شود.

ساعاتی پیش، صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در واکنش به این خبر می‌گوید: «خبر ورود موج سرمای بی‌سابقه در ده سال اخیر به کشور از جمعه چهارم بهمن ماه درست نیست و تایید نمی‌شود» و در ادامه تاکید می‌کند که «دمای هوا از روز جمعه بین ۵ تا ۱۰ درجه در برخی از مناطق کشور کاهش می‌یابد» تا مبادا کاهش دما موجب شود، برخی ادعا‌های اصغری را باور کنند.

در پی این تکذیب هاست که اصغری مجاب می‌شود از ادعاهایش دست بکشد و با طرح ادعایی جالب، تلاش کند همه چیز را به حالت عادی بازگرداند. او می‌گوید: «هرچه ما جلوتر رفتیم، مدل‌ها معتدل‌تر و ضعیف‌تر شد. مدل‌ها نشان می‌دهند شرایط عادی است و غیرمتعارف نیست. البته بامداد شنبه و صبح یکشنبه هوا سرد می‌شود که به‌طور نسبی در مقایسه با شرایط نرمال سردتر است.»

وی که با ادعاهایش به صدر اخبار این روز‌ها گره خورده، بی آنکه عذرخواهی کند یا نشانه‌ای از پذیرش اشتباه بروز دهد، ادامه می‌دهد: «این موج از شمال غرب اروپا آمده و الان در مرکز اروپاست و در این مدت روند کاهش دما اتفاق می‌افتد؛ اما الان که ما روند کاهش دما را بررسی می‌کنیم، غیرمتعارف نیست. پیش‌بینی ما این است که حداکثر می‌تواند تا ۱۰ درجه کاهش دما اتفاق بیفتد.»

اصغری در ادامه یادآور می‌شود که طی امروز و فردا افزایش دما را پیش روی داریم که «یک مقدار غیرطبیعی» است و بعد به شرایط نرمال یعنی کاهش دما خواهیم رسید. نکته‌ای که به باور وی، موجب تلطیف موجی خواهند شد که در راه کشورمان است و می‌توانست سرمایی بی سابقه بیافریند و همگان را به مانند بحران ۸۶ به دردسر بیندازد.

وضعیت وخیمی که موجب شده بود، کمبود نان و بخاری برقی در اغلب نقاط کشورمان حاکم شود و مسئولان به مانند اغلب اوقات، غافلگیر شوند! غافلگیری که قرار بود به یمن هشدار بموقع اصغری در روز‌های آتی خبری از آن نباشد، ولی اکنون مشخص می‌شود که بزرگترین غافلگیری، یعنی ارائه اطلاعات نادرست رقم خورده است. گزارشی که بد نیست هشیاری ما و مسئولان را به دنبال داشته باشد، اما پیش از آن یادآوری می‌کند که هرچیزی را نباید باور کرد؛ حتی اگر گزارش چهره‌ای مشهور باشد که سال‌ها در رسانه ملی برایمان آب و هوا پیش بینی کرده!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۶۲
اپلیکیشنهای موبایل اب و هوا را بهتر پیش بینی و گزارش میکنند لذا نیاز به این سازمان عریض و طویل نیست .
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
حالا این اقای اصغری گفته حالا که توصداوسیما میرم یه دروغهم بگم عقب نمونم!
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
کاملاً درسته. من که چند سالی میشه دیگه پیش بینی هوای سازمان هواشناسی ایران رو دنبال نمیکنم و فقط و فقط به اپ موبایل آب و هوا اعتماد دارم
در عصر ارتباطات که تقریبا همه مردم به اینترنت دسترسی دارند و به راحتی میتوان با مراجعه به سایت های هواشناسی بین المللی، با بالاترین دقت، وضعیت آب و هوا را تا چند روز آینده مشاهده نمود، چنین شایعاتی حتی در دورافتاده ترین روستانها نیز خریدار ندارد. این شایعه حتی ارزش پرداختن نیز نداشت. شاید تابناک به دلیل کمبود موضوع به چنین مسائلی میپردازد
حالا که اصغری رو میکوبید اگه واقعا پیش بینیش درست بود ازش عذرخواهی میکنید؟
پاسخ ها
آبدارچی جهنم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
آره عذر خواهی میکنیم ام اگر درست نبود توعذر خواهی میکنی من چند سایت بین المللی رو نگاه کردم نه برف قابل ملاحظه ای در راه است نه هوا اونقدرا سرد میشه مثل همین روزاست با یکی دوسه درجه بالا پایین
اینجور آدما برای اینکه بگن ماهم هستیم لطفا به ماهم نگاهی بیاندازید و ببینید که موجودیم ازین حرفا میزنند. مختص این بابا هم نیست خیلی ها هستند.
اصغری توام دروغ میگی . ما کلی هیزم جمع کردیم
سرمای ایران در مقابل سرمای روسیه در حد شوخیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
هر جایی سرمای خودش را داتره دمای پایین نسبی است در گرمسیر اگر دما حتی یه درجه بره ذزیر صفر یا صفر بشه کلی خسارت به بار میاره نمیشه با روسیه مقایسه کرد خود دمای روسیه در مقایسه با دمای سطح سیاره نپتون خیلی هم سرد نیست یا در قطب جنوب دمای تا 70 ذرجه زیر صفر هم ثبت شده دما نسبی است و هر جایی را باید با خودش مقایسه کرد
ای آقا ، یکی اومد الکی گفت شیر سمیه ! یه ملتی که همینجوریش شیر نمی خوره ، دیگه اون یه ذره رو هم نمی خوره فعلا !
حالا این داره میگه سرد میشه ، فوقش میگه ، ای بابا نشد !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
بدبخت شدم ملت شیر نمیخرند سه میلیون شیر پگاه توی یخچال انبار هایپر مارکت بود با تاریخ انقضای 5 روزه فردا تاریخشون میگذره
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
من نمی‌دونم دروغ گفتن.و خالی بندی خیلی حال میده بهتون ؟؟؟ معلومه اصلا مغازه دار نیستی کل محصولات لبنی مرجوعی داره بعدشم بزرگترین هایپر
ایرانم روزی ۱۰۰۰ تا شیر اونم از یک شرکت نمیاره .!!!!!
مگر توی پیش بینی هوا رو هم می شود دستکاری کرد یا عوضش کرد.
والا من از سایت هواشناسی انگلستان از اطلاعاتم رو میگیرم و همچنین چیزی ندیدم بیشتر برای مطرح شدن هست سال ۸۶ دمای پیشوای ورامین به منفی ۲۶ درجه رسید ولی امسال به زحمت به منفی ۳ درجه رسیده
پس جدیش نگیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
خوش به حال اون 9میلیون ایرانی ای که به دست انگلستان از گرسنگی و قحطی مردن...چقذه که با کلاسه آدمو انگلیسیا بکشن
گذشت زمان ثابت خواهد کرد کدام راست می گویند
اگه تو اون ویدئو دقت کرده باشید آقای اصغری میگه ما جبهه هوای سرد رو داریم رسد می کنیم و....که این نشون میده تا به ایران برسه ممکنه دچار تغییرات بشود بنابراین هم نیازی به عذرخواهی نیست و باید از ایشون بخاطر هشدار به موقع تشکر کرد.
پاسخ ها
صابر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
رصد نه رسد. اگر که مثل شما «رسد » کرده باشند باید هم اشتباه باشه. باید درست «رصد » کنند
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
حتما منظورت رصد است که رسد نوشتی ، بقول خودت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
انقد بدم میاد از اینایی که وسط یه بحث جدی قفط بلدن غلط های املاعی رو خیلی گلدرشت تذکر بدن ..شما اگه این سوژه هارو نداشتین به چی گیر می دادین ؟
راستی تو مدرسه ردیف جلو منشستین نه ؟ هرچی فحش خوردین نوش جونتون :)
من که هواشناسی آمریکا در مورد شهر های ایران را نگاه کردم و دیدم تهران در کمترین دما میشه منفی ۲ درجه و مثلا تبریز منفی ۱۱. واقعا هواشناسی اونا کجا و هواشناسی ما کجا. گاهی از دشمت یادگرفتن هم بد نیست. هنوز ابتدای راه پیشرفتیم. چه مسئولین چه مردم.
جمله آخر مشمز کننده است
حتی اگر گزارش چهره‌ای مشهور باشد که سال‌ها در رسانه ملی برایمان آب و هوا پیش بینی کرده!
شما مشکلت با اقای اصغری چیه؟
مردم اصغری رو به خاطر صداقتش و روراست بودنش دوسش دارند
دروغ نگفته پیشبینی کرده و همینطور که از اسمش مشخصه پیشبینیه و همیشه با درصدی از خطا مواجه!
حالا اگه هشدار نمیداد و اون سرما و یخبندان میرسید و همه جا رو فلج میکرد خود شماها گیر میدادید که چرا کارشناسان هواشناسی از قبل اطلاع ندادند.
یاد فیلم هواشناس که نیکولاس کیج توش بازی میکرد افتادم.
برای اطلاع از وضعیت آب و هوا به سایت‌های معتبر خارجی که می شناسید رجوع کنید و به آقای اصغری و پیش بینی های اون زیاد دل نبندید.
با کارخانه های بخاری برق و غیره تبانی شده
صدا سیمای میلی قویا تکذیب میکنه و بعد شروع بحران یکدفعه مسوولین غافلگیر میشن و تکرار و تکرار
صدا و سیما به بیماری کمبود توجه مبتلا شده

تنها راه درمانش هم این که از دربون دم در صدا و سیما تا مجری برنامه ها یه کاری کنن یه چیزی بگن از خودشون فیلم بگیرن بذارن توی اینترنت

این بیماری مسری هست و فقط به مقامات کشور سرایت میکنه و بالعکس!

به امید ریشه کنی این بیماری!
طبق پیش بینی های هفته قبل همان طور که من از سایت های خارجی دنبال می کردم بیانگر برف شدید در جمعه بود ولی اسمش پیش بینی است و خطا دارد و همان سایت هم در میزان بارش برف تعدیل نشان می دهد .
snowforcast
این آقا کلا دوست دارد خاص باشد..از گزارش هواشناسی کاملا معلوم است که از همه مسائل صحبت میکند و به حاشیه بپردازد و دوست دارد روش زوم کنند و الان با این خبر موفق هم شد.
اگه خودمون به سايت هاي هواشناسي مراجعه كنيم تحت تاثير ادعا هاي بي اساس قرار نمي گيريم.
يادمه 13بدر سال 89( بعد از التهابات 88) هم گفته بود بادو باران وطوفان .. يك لكه ابر تو اسمان نبود اون روز.
5 تا 10 درجه کاهش هوا کمه مگر همين الان هم براي تامين برق و گاز به تعطيلي ادارات روي اوردين
حالا از کجا معلوم بخاطر ترس از نوع واکنس مردم مجبورش نکرده باشن حرفاشو تلطیف کنه؟ قضاوت شما خیلی یکطرفه هست.
باسلام
بنده کاری به آقای اصغری ندارم ولی اینکه ایشان میفرمایند:
«هرچه ما جلوتر رفتیم، مدل‌ها معتدل‌تر و ضعیف‌تر شد. مدل‌ها نشان می‌دهند شرایط عادی است و غیرمتعارف نیست. البته بامداد شنبه و صبح یکشنبه هوا سرد می‌شود که به‌طور نسبی در مقایسه با شرایط نرمال سردتر است.»
واقعیت دارد. بنده بدنبال هراس افکنی مورد اشاره چند روز است که پیش بینی هارا پیگیری میکنم.
اگر این حرفها را اکبری می گفت ؛ چی میشد؟!
مشكل كشور ما شخص محوري و قهرمان سازي در هرزمينه اي هست اصلا انگار سيستم براي اين مملكت تعريف نشده
چه دلیلی داره که کسی مسئولیتی داره تکذیب کنه!!!
بسمه تعالی
اتفاقا راست گفته، ........
آقا عذرخواهی چرا !؟ یک کارشناس نظر داده. اتفاقا درباره چیزی نظر داده که در آن تخصص کامل دارد. هیچ کس هم ادعا نمی کند که همه چیز آنطور که پیش بینی شده است؛ اتفاق بیفتد. اصلا مفهوم پیش بینی همین است و هر چه زمان رخداد نزدیکتر شویم؛ پیش بینی ها دقیقتر می شود.
اصغری مصداق عینی افراد خود شیفته است و باید به دلیل تشویش افکار عمومی
از کارش بر کنار و مجازات شود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
سزای رفتارهاش حداقل اعدامه
باید به دلیل تشویش افکار عمومی از سیمای میلی اخراج و مجازات شود
امشب دمای شیراز منفی ۸ هست که بی سابقه است
تابناک نگران نباش هر چی از صدا و سیما اعلام بشه بر عکسش را قبول میکنیم این هم مثل بقیه خبرها ست
اگر مدعی العموم به این موارد و نیز مورد شیر آلوده ورود کند و این به اصطلاح کارشناسان را مواخذه کند کسی جرات نمیکند سلامتی و روح و روان مردم را به سخره بگیرد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
ورود کند نه وا رد شود . ای آقای حداد عادل , ای فرهنگستان زبان فارسی به داد زبان مظلوم فارسی برسید
سلام
اخبار دو دسته اند:
1- اول اعلام میشن بعد تکذیب میشن مثل مورد اصغری.
2- اول تکذیب میشن بعد اعلام میشن مثل مورد بنزین.
در هردو مورد هم صبح جمعه که از خواب بلند میشی میبینی اتفاق افتاده
آقای اصغری نگاه کرد به صداوسیما که همیشه درحال دروغ گفتن است گفت حالا یکبار هم من دروغ بگم و فکر نمی کرد اینطوری مردم واکنش نشان بدن.
صحبتهای ایشان کاملا درست بود، چند روز پیش مدلها ورود یک سیستم بسیار سرد رو نشون میدادند که بتدریج این وضعیت عوض شد. در دنیای مدلهای هواشناسی هر ساعت شرایط عوض میشه.
من که خبر نداشتم!
مگه اینا همشون کارشناس سازمان هواشناسی نیستن؟مگه همه باهم رصد نمیکنن پس چرا یکی تایید میکنه یکی تکذیب؟آخه سرما که دیگه سیاسی نیست. بابا زمستون به سرما و یخش خوشه توقع دارید دل مردمو با افزایش دما خوش کنید... آخه این چه برداشتهاییست که همه چیز رو با دید منفی نگاه میکنید
از بی کاری هر کس یک گوشی تو دست گرفته احتمالا روی مبل و جای گرم لم داده در باره یک حرف که اصغر ی چی گفته . چی نگفته سخن پراکنی میکنن !!!!!!!!!
شهر شیراز بعداز ۲۰ سال برف زمستانی را بخود دید ، ضمنا هوا بقدری سرد شده که بیرون رفتن از منزل با دوبرابر پوشش لباس امکان پذیر است و با آب جاری در لوله کشی شهر بدلیل سردی زیاد شتستشو بشدت عذاب آور شده و آب ها دارد یخ می زند ، شرایطی که تا۱۵ سال قبل هم بروز نکرده بود ، چطور بی مهابا به آقای اصغری هجمه میبرید ؟
اگر دما در تهران به منفی 10 درجه برسه راست گفته که در ده سال گذشته بی سابقه است حداقل تو تهران
سالهای 85 و 86 تهران اینقدر سرد میشد
با چند کلیک از سایت های خارجی هم اخبار و هم آب و هوا و ...را ببینید ،چی کار به انواع و اقسام دروغهای صدا سیمای دارید !
بویینگ به اون گندگی رو 3 روز پنهان کردن از مردم ،آب وهوا که چیزی نیست
تابناک محترم
نظر ما که نه توهین داشت نه بی احترامی
مخاطب من کار برانی بود که در باره مسائل بی اهمیت سخن پراکنی میکنن
شما هم از اخبار ابکی مردم رو به جون هم میندازی تا به همدیگر تو توهین کنن
باید صبر کرد ودید که چه کسی راست میگوید. با این حال احتیاط را رعایت کنید. زمان همه چیز را. نشان میدهد
تابناک جان، اینطور که مشخصه تو بیشتر دغدغه کوبیدن اصغری رو داری تا درست و غلط بودن اون خبر، خیلی داری خودتو اذیت میکنی داداش.
با درود.والله اگر کشور مدیریت درستی داشت اول از هر چیز به این اصغری تذکر می دادند که درسن خرف بزند و زبان رسمی کشور را به بازی نگیرد. در کفتار او فعل وجود ندارد. جملات مقطع و بدون فعل است!آن هم در تلوزیون رسمی کشور.
این باید پنجاه ضربه شلاق بخوره و اخراج بشود.
از تلفات 8 نفری امریکاییها در عین الاسد چه خبر
یکی از روسای عشایر محلی عراق در منطقه نزدیک عین الاسد گفته بود ختی یه گنجشک هم با مکوشکهای ایران کشته نشد !!!
!!!
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی