بازدید 5089

تفاهمات کویت و عراق برای حفظ آرامش در منطقه

معاون وزیر خارجه کویت در سخنانی به جزئیات سفر اخیر وزیر دفاع عراق به کویت و دیدار وی با مقامات این کشور پرداخت.
کد خبر: ۹۵۳۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲ 21 January 2020

 

به گزارش تابناک، به نقل از سایت العهد لبنان، خالد الجار الله، معاون وزیر خارجه کویت در سخنانی بر اهمیت سفر اخیر نجاح الشمری، وزیر دفاع عراق به کشورش تأکید کرد.

وی در این باره گفت:‌ این سفر در چارچوب هماهنگی و بررسی مسأله مرزهای مشترک میان دو کشور انجام شد.

الجار الله در ادامه تصریح کرد: تفاهماتی میان دستگاه‌های دفاعی و امنیتی عراق و کویت در رابطه با مرزها صورت گرفته است و وضعیت کنونی مرزها امن است.

این مقام کویتی در بخش دیگری از اظهاراتش، با اشاره به تلاش‌های قطر برای آرام شدن اوضاع در منطقه، ابراز امیدواری کرد که تلاش‌هایی برای حل و فصل اوضاع عراق، لبنان و یمن انجام شود.

وی همچنین عنوان کرد: ما بر آرامش و گفت‌وگو و همچنین راه حل‌های مسالمت‌آمیز برای همه اختلافات و یا نزاعی که در جهان عرب شکل می‌گیرد، تأکید داریم.

جارالله در ادامه افزود: این طبیعی است که شاهد تماس‌ها و یا سفرهایی از سوی برادران در قطر به ایران، عراق و مناطق دیگر باشیم، این ماهیت دیپلماسی حیاتی قطر است و چنین سفرهای طبیعی در این چارچوب را عجیب نمی‌دانیم.

اظهارات معاون وزیر خارجه کویت درباره دوحه همزمان با فعالیت وزارت خارجه قطر طی چند روز اخیر برای آرام کردن اوضاع در منطقه مطرح شده است.

وزیر دفاع عراق یکشنبه به کویت سفر کرد و با أحمد منصور الأحمد الصباح، همتای کویتی خود درباره مسائل مشترک میان دو کشور رایزنی و گفت‌وگو کرد.

منبع: ایسنا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان