بازدید 48147
فروپاشی دوباره سدی که وزارت بهداشت در آن رخنه ایجاد کرده؛

هجوم رسانه ملی و یک بازرس به «سلامت» مردم، با کپی از روی دست وزیران بهداشت!

چه نشسته اید که سمی مهلک در بسته بندی شکیل و زیبا به شما فروخته می‌شود و به خیال خام آن را سر می‌کشید! سمی که جای شیر به شما می‌فروشند و فکر می‌کنید با نوشیدنش، سلامتتان را تضمین می‌کنید، در حالی که...
کد خبر: ۹۵۳۰۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹ 20 January 2020
تابناک اجتماعیچه نشسته اید که سمی مهلک در بسته بندی شکیل و زیبا به شما فروخته می‌شود و به خیال خام آن را سر می‌کشید! سمی که جای شیر به شما می‌فروشند و فکر می‌کنید با نوشیدنش، سلامتتان را تضمین می‌کنید، در حالی که... .

به گزارش «تابناک»؛ آنچه خواندید، برداشت برخی مردم از گفت و گوی صبحگاهی بین مجری و کارشناس میهمان یک برنامه رسانه ملی است؛ برنامه‌ای که در آن کارشناس تاکید می‌کند، شیر‌هایی که به اسم پاستوریزه در فروشگاه‌ها و مغازه‌ها توزیع می‌شوند، حاوی سمی خطرناک هستند و مجری از مردم می‌خواهد تا اطلاع ثانوی شیر نخورند!

بحث درباره سمی با نام «آفلاتوکسین» است که کارشناس تاکید دارد از طریق غذای آلوده دام‌ها به بدنشان رسیده و به واسطه شیر، به مردم فروخته می‌شود و سلامت ایشان را تهدید می‌کند؛ سمی که کبد را نشانه می‌رود و منجر به سرطان می‌شود.

البته ماجرا وخیم‌تر از اینهاست؛ این را «بهادر حاجی محمدی» که بازرس انجمن بهداشت و ایمنی مواد غذایی ایران معرفی می‌شود و به واسطه برنامه «سلام صبح بخیر» شبکه ۳ سیما به خانه‌های عموم ایرانیان راه یافته و با سخنان هراس آورش، در ساعات اخیر به چهره‌ای سرشناس در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده، خطاب به مجری و مردم می‌گوید.

بازرسی که تاکید دارد نباید نگران وجود پالم یا وایتکس (همان آب ژاول!) در لبنیات باشیم چراکه مساله مهم تری به اسم آفلاتوکسین وجود دارد که حتی با جوشاندن شیر هم از بین نمی‌رود و میزان آن در شیر‌های تولیدی در کشورمان آنقدر بالاست که موجب شده رتبه آخر را در میان ده کشور منطقه خاورمیانه از نظر آلودگی شیر به این سم داشته باشیم.

هجوم رسانه ملی و یک بازرس به «سلامت» مردم، با کپی از روی دست وزیران بهداشت!

البته آقای بازرس تاکید دارد، گزارش هولناکش را نه از بازرسی هایش، که از پژوهش‌های تعدادی از اساتید دانشگاه استخراج کرده که نشان می‌دهند، «۳۳ درصد نمونه‌های شیر پاستوریزه کشورمان آلوده به این سم بودند»؛ پژوهش‌هایی که به گفته حاجی محمدی، کودکان و خردسالان را در معرض خطرات جدی تری قرار می‌دهد، چون وزن پایینی دارند و میزان سم بیشتری دریافت می‌کنند.

ادعا‌هایی ترسناک که در ادامه به نقد جدی عملکرد وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی و دیگر دست اندرکاران این حوزه می‌رسد و فراز مهم و جدی اش، این سخنان آقای بازرس است: «متاسفانه یا خوشبختانه سرانه مصرف شیر در کشور ما پایین است و اگر در مصرف شیر مثل کشور‌هایی همچون انگلستان بودیم مشخص نبود که چه اتفاقی در حوزه سلامت رخ می‌داد.»

اکنون اگر بدانیم کارشناس میهمان رسانه ملی فکر منشا آلودگی تغذیه دام‌های شیری در کشور را هم کرده و مدعی شده که آفلاتوکسین موجود در شیرها، از ذرت‌های آلوده وارداتی نشات گرفته اند، پازلی تکمیل پیش رویمان قرار دارد که ظاهرا بی اشکال است؛ هرچند کمی دقت در سخنان این فرد به نکات جالب توجه و متعارضی می‌رسد.

مثلا این نکته که او تاکید کرده از نظر وجود این سم در کشور‌های منطقه رتبه آخر را داریم که معنایش، وجود این سم در شیر‌های تولیدی و توزیعی در همه این کشورهاست که عجیب به نظر می‌رسد و ابهام آفرین است. ابهاماتی نظیر اینکه آیا آن‌ها هم برای دام هایشان ذرت آلوده وارد کرده اند و اساسا آیا وجود این سم، ولو میزان اندکش قابل قبول است یا خیر؟

یا این که حاجی محمدی تاکید کرده بازرس است، اما یادآور شده که اظهاراتش بر اساس پژوهش‌های دیگران است، نه یافته‌های خودش و یا حتی تاییدیه‌هایی که برای پژوهش‌ها در بازرسی هایش یافته. نکته‌ای کلیدی که می‌تواند با تخصص این کارشناس هم در تعارض باشد و این سوال را به وجود آورد که آیا سخنان چنین فردی قابل اعتنا و اتکاست و پازلی که چیده، با واقعیت تطبیق دارد؟

سوالاتی که با توجه به تکذیب ماجرا توسط وزارت بهداشت و همچنین کذب خواندن این ادعا‌ها توسط سازمان دامپزشکی کشورمان، جدی‌تر هم می‌شوند، اما اهمیت ماجرا برای افکار عمومی و موارد فراوانی که از گذشته در این خصوص در اذهان عمومی مانده، مانع از توجه به آن‌ها می‌شود. موانعی که برخی از جدی‌ترین هایشان محصول دوران حضور قاضی زاده هاشمی در راس وزارت بهداشت است.

هجوم رسانه ملی و یک بازرس به «سلامت» مردم، با کپی از روی دست وزیران بهداشت!

مواردی از جمله ابهامات جدی در تولید خمیر مرغ و محصولاتی که با استفاده از آن ساخته می‌شوند، آلودگی‌هایی که سوسیس و کالباس‌های تولیدی در کشورمان دارند و از همه مهم‌تر در این بازه زمانی، وجود پالم در محصولات لبنی که یکی از مهم‌ترین پرونده‌های گشوده شده در حوزه سلامت در ایران است و به رغم تاکید فراوان وزیر وقت و همکارانش بر پیگیری، در نهایت به سوالی بزرگ و پاسخ داده نشده در افکار عمومی بدل شد.

به این موارد، کشف فاضلاب در آب معدنی، تولید روغن نباتی و انواع کره با مواد صنعتی، واردات برنج‌های آلوده یا تولید شده از پلاستیک و ده‌ها و صد‌ها مورد دیگر را می‌توان افزود که بسیاری شان را وزارت بهداشت به افکار عمومی سنجاق کرده است. چه به آن شیوه‌ای که وزیر اسبق در دستور کار داشت و چه با پیگیری نکردن و رفع ابهام نشدن توسط این وزارت خانه‌ها و دیگر نهاد‌های مسئول.

روندی که ساده انگاری است اگر تصور کنید وزیر فعلی بهداشت مخالف آن است به ویژه وقتی ماجرای ابتلای اهالی یک روستا به ایدز یا قاچاق دارو یا قضیه امضا‌های طلایی در این وزارت خانه را به یاد آوریم که برخی شان توسط وزیر بیان شده اند و بعضی شان با واکنش عجیب ایشان به مسائل لاینحل و ابهام آفرین تبدیل شده اند. اتفاقی که ظاهرا قرار است تداوم بیابد.

این را می‌شود از اکتفای وزارت بهداشت به یک تکذیب ساده در خصوص وجود سم سرطانزا در شیر دریافت، در حالی که جا داشت وزیر بهداشت به این موضوع واکنش نشان داده و در صورت باورشان بر تکذیبیه صادره، شکایت از بازرس مدعی و حتی دست اندرکاران برنامه رسانه ملی که به وی تریبون داده و تاییدش هم کرده اند را در دستور کار قرار دهند.

واکنشی که بسیار ضروری به نظر می‌رسد اگر بدانیم تکاپو‌هایی برای تحریم خرید شیر در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده که می‌تواند سرانه مصرف شیر را از وضع فاجعه بار فعلی اش تنزل داده و در نهایت به بروز مشکلاتی جدی برای ایرانیان منجر شود. مشکلاتی که شاید در قیاس با لطمه وارد شده به اعتماد عمومی در این مواقع، قابل اغماض باشد!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۱۵۰
وزارت بهداشت فقط بلده به نمک گیر بده چون نمک صاحاب نداره. ولی کاری به روغن و شیر و بقیه چیزا نداره.
پاسخ ها
سلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
من سالهاست که از خوردن شیر به دلیل مسائل گوارشی پرهیز دارم اما فرزندی دارم 13 ساله اگر خدای نکرده در این خصوص اسیبی به او برسد همچون بلای آسمانی بر سر خانواده تولید کننده شیری که سالهاست میخرم فرود خواهم امد بدون اینکه بداند از کجاست و بنیاد خانواده اش را بر هم خواهم ریخت به روشی که میدانم....
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
چند چیزاست که مایه دردسراست وازجمله آن خورده معلومات است،من به تبع شغل خودم آزمایشات شیررا کنترل می کنم،امروزه بسیاری ازصنایع لبنی کشور ازشیر دامداران صنعتی استفاده میکنندکه میزان افلاتوکسین آن بسیار پایین ترازاستاندارد جهانی است وهیچ مشکلی رابرای مصرف کننده ایجاد نمی کند.بنده سه فرزند دارم که تقریباهرروزه ازشیرپاستوریزه مصرف میکنندوبطور میانکین روزانه 1/5پاکت شیرپاستوریزه مصرف داریم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
تابناک عزیز، وقتی در مورد یک بحثی، علم و اطلاعات کافی نداری، لطفا اظهار نظر نکن و ابراز عجیب بودن و ابهام آفرین بودن هم لطفاً نکن، شما اول با یه متخصص این حوزه که جزئی از بدنه نباشه، مشورت کن بعد اگر دیدی نظر مغایری وجود داره، تشکیک کن و به ذهن مردم جهت بده!
من به عنوان یک مدرس رشته صنایع غذایی به اطلاعت میرسونم که در اثر فعالیت کپکی از خانواده آسپرژیلوس، انواعی از سموم با نام کلی آفلاتوکسین تولید میشه، که این سم در کبد تجمع پیدا میکنه و اثرات بسیار خطرناکی رو میتونه در پی داشته باشه، متاسفانه به دلیل شرایط نامناسب نگهداری (به ویژه، آلودگی و دما و رطوبت بالا)، نه تنها کنجاله وارداتی بلکه کنجاله ای که در داخل تولید یا نگهداری میشه و حتی نان خشکی که به ویژه در دامداری‌های سنتی به دامها داده میشه و حتی آجیل و خشکبار ایرانی بعضاً حاوی میزان بالایی از این سمه که اصلاً دلیل اصلی مرجوع شدن حجم وسیعی از پسته ایران در یکی دو دهه گذشته از اروپا و از بین رفتن بخش زیادی از بازار صادرات پسته ما، همین سم آفلاتوکسین بود، در کل اینکه خوراک دام های ما چه از جنس کنجاله (به دلیل آلودگی اولیه بالا و در ادامه شرایط نگهداری نامناسب) و چه از جنس نان خشک در دامداری‌های سنتی، بعضاَ حاوی میزان بالایی از آلودگی به کپک یا همون قارج آسپرژیلوس و در نتیجه تولید سم آفلاتوکسینه! و تجربه نشون داده که حرف مسئولین گاهاً دقت یا صداقت کافی رو نداره!!!
پس چرا سخنگوی وزارت بهداشت کلا تکذیب نکرد
تمام نظرات این افراد غیر کارشناسی و توهم زا است
1- در این فصل میزان آفلاتوکسین بسیار پایین است
2- در بررسی تمام شیرهای صنعتی و گاوداری های صنعتی در کشور سم آفلاتوکسین مشاهده نشد
3- کارخانجات قبل از عرضه با کیت بررسی می کنند.
4- حد مجاز آفلاتوکسین در ایران از آمریکا خیلی کمتر بوده و در حد مجاز اروپا است پس جای نگرانی وجود ندارد
5- مردم مطمعن باشند که میزان آفلاتوکسین موجود در شیر کمتر از حد مجاز هیچ مشکلی ایجاد نمی کند
خواهشمند است که توطئه برعلیه صنعت لبنیات را نشر ندهید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
اگر در سطح اروپا است خوب به اروپا صادر کنید! بعضی ها فقط بلدند جوک بگویند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
عزیزم شما فارسی بلد نیستی بنویسی چطوز اظهار نظر تخصصی می کنی؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
شیطنت خطرناکی درپشت اظهارات فوق نهفته است
فردی که این مقاله رو نوشته حتی کوچیکترین علمی در خصوص موضوعی که داره در مورش صحبت میکنه نداشته
مخصوصا اون قسمت که گفته وجود سم آفلاتوکسین در شیر همه ی کشورها عجیب به نظر میرسد!
نه خیر آقا عجیب نیست! یک مساله ی بین المللی هست و فقط مهم اینه که میزان سم از استاندارد بین المللی بیشتر نباشه
یه کم مطالعه بفرمایید بعد مقاله از خودتون در کنید
ممنون
شیر سالم ،غذای خوب رفاه و....میخواین جمع کنین برین..گفتن که!
سلام بنده به عنوان یک دامپزشک تا اثبات علمی موضوع نه حرف های آقای دکتر حاجی محمدی را تکذیب ویا تایید می کنم پیشنهاد می کنم نمونه های شیر از شهرهای مورد ادعا طی چندین مرحله با فاصله زمانی چندروزه برداشته بشود وبه آزمایشگاه ها بیطرف و معتبر ارسال و میزان افلاتوکسین بررسی وبه اطلاع عموم برسد تا نگرانی جامعه برطرف شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
جناب دامپزشک، شاخص استاندارد مهم است اگر بر اساس استاندارد اروپا تعیین شود مردم به محصول اطمینان پیدا می کنند وگرنه هر روز با دستکاری معیار محصول را سالم اعلام می کنند.
بازرس که نباید لزوما پژوهشگر هم باشد
کاری نداره که شما هم تگذیبش کنید...کاری که همیشه انجام شده
اینها همه مامور شدن تا ایرانیها را نابود کنن .
تابناک جان چطور نتیجه گرفتی چون رتبه آخر منطقه هستیم پس همه کشورهای منطقه شیر آلوده مصرف میکنن؟ بابا یه ذره فکر کن قبل از حرف زدن! ممکنه در این کشورها میزان سم تو شیر صفر باشه یا پایین تر از حد تعیین شده باشه، در اینصورت باز هم ایران رتبه آخر میشه. فهمیدی؟!
شما یک چیز توی این مملکت بگید که سالم باشه و آدم با خیال راحت بتونه اعتماد کنه و مصرف کنه.یهو به هم سم بدید خیالمون رو راحت کنید
خدا میداند حق و حساب چه کسی را ندادند این بامبولک بازی را دراورده
دوستان عزیز من یه دامپزشکم . فقط این را بگم اگر ذرت آلوده به مصرف گاو برسد منجر به سقط جنین گاو شده وسپس دامدار ناچار است برای جلوگیری از ضرر بیشتر ان دام را به کشتارگاه گسیل دارد. واین یعنی ضرر اقتصادی . خواهشمند است و خواهشمند است دوستان در مباحثی که تخصص ندارند اظهار نظر نکنند.با این اظهار نظر هم سرانه مصرف شیر پایین می اید وهم ضرر هنگفت در بخش کشاورزی یعنی دامداران زحمتکش وعزیز.
واین اظهار نظرکارشناس جاهل مصداق تشویش اذهان عمومی است ونه بعضی چرندیات اصحاب سیاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
اقای دامپزشک انکار واقعیت مشکلی حل نمیکند نانهای کپک زده مصرفی در دامداریها منشا عمده افلاتوکسین هستند.تا به حال مصرف نان کپک زده دامداریها را ندیده اید
بسوزد پدر سیاست. که برای انحراف افکار عمومی از مسائل رخ داده در هفته های اخیر مسئله آلودگی شیر را مطرح می کنند تا کسانی که در این ماجراها متهمند جهت اتهام را به طرف دولت بچرخانند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
اوه شرلوک هولمز اینجور آشکار اظهار نظر نکن لو میری هاااا
راست گفته
بنظرم بهتر بود بجای درخواست تکذیب این مطلب، تابناک مثل یک هر شبکه اطلاع رسانی مستقل در دنیا، بدنبال واقعیت می رفت و منتظر تایید و یا تکذیب سازمان‌های بهداشتی و یا سیمای میلی نمیشد....
پاسخ ها
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
خوب گفتی
میتونست چند تا شیر رو ببره آزمایش کنه و نتیجشو اعاام کنه
یا از اون بهتر ؛نتایج تحقیقات بقیه رو تو این زمینه اعلام کنه
بجاش اومده یه مشت سوال الکی مطرح کرده که آبو گل آلود کنه !!! و از طرفی هم ژست بی طرفیش رو نخواسته از دست بده
بهتره چند خبرنگار خوب استخدام کنه
مردم ایران عادت کردن به این تکذیب ها
وجود پالم،پارازیت،موشک و ... هم اول تکذیب شد
اما بعد ...
بسیاری از متنون شما مثل این متن خیلی صقیل نگارش شده و معنا و مفهوم متن بصورت جزئی چندان قابل استخراج نیست و تنها میتوان مفهوم کلی را از چند جمله اخر برداشت کرد. ل
پاسخ ها
رحمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
ثقیل از مصدر ثقل به معنای سنگین .
صقیل درست نییت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
صقیل نه، ثقیل، عزیز جان
مقصر اصلی که رسانه ملی است و به صورت پیوسته ادعا های نادرست توسط افرادی که صلاحیت آنها بررسی نشده به خورد ملت می دهد را رها کرده اید و وزیر را چسبیدید. اصولا باید دستگاه تولید شایعه را متوقف کرد، تکذیب های بعدی به کار نمی آید.
بهتر است یک نهاد مستقل این ادعا ها را بررسی کند تا دولت، که مردم اصولا به هیچکدام از ارکان اعتمادی ندارند.
بالاخره استفاده کنیم یا نه ؟
حالا اگه این سم از طریق مواد غذایی وارد چرخه محیط زیست شمال ویا تبریز شود با توجه به رطوبت و دما علی الخصوص در شمال باید فاتحه برنجهای شمال و گردو خشکبار تبریز رو خواند از آنجا ورود حشرات خاص به جنگلهای شمال و زیاد شدن افات کشاورزی و غیر قابل کنترل بودنش وضعیت داره قرمز میشه از این مسایل نباید به همین راحتی گذشت و در صورت صحت موضوع آقای رییس باید به شجاعت ایشان پاسخ مناسب بدهد
کار انگلیسه...
تابی، کلاً جو گیری شدی و شدیداً هم داری جو میدیا!!
صحبت از تکذیب و تکذیبیه کردی، آخه مرد مومن کدوم یک از تکذیبیه هایی که تاکنون در اومده صحت داشته که این دومیش باشه؟؟؟
از طرفی، اون چیزی که شما به عنوان اعتماد عمومی ازش یاد کردی خیلی وقته از بین رفته که اوجش هم همین یکی دو هفته پیش بود.
حالا بیا بگو چیه اینقدر داری گریبان چاک میدی ؟؟!!!
تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها!
مملکت خیلی وقت است شیر تو شیر است
از صبح که تلویزیون را روشن می‌کنیم، با برنامه‌های متعددی روبرو می‌شویم که همگی در تلاش هستند که نهادهای دولتی را یک به یک تخریب کرده و زیر سئوال ببرند. به خیال اینکه با این تخریب‌ها بتوانند در انتخابات‌های آینده فرصت را برای پیروزی حزب مورد حمایتشان فراهم کنند. غافل از اینکه اینگونه برنامه‌ها نه تنها آنها را به هدفشان نمی‌رساند، بلکه زمینه را برای نارضایتی مردم فراهم می‌کند. متاسفانه صدا و سیما مثل شخصی شده که روی شاخه درخت نشسته و شاخه را از انتها اره می‌کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
اگر این کار 10 سال پیش انجام میشد حرفت درست بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
تاسف برای امثال شما که برای حمایت از دولت بی تدبیر, سلامتی مردم را هم سیاسی کاری میکنید.
مدل بنفش : اول تکذیب دوم انکار سوم تهمت و افترا و در آخر تایید
آخر و عاقبت مردم ایران چه خواهد شد خدا داند وبس
قطعا وقتی کسی در جایگاه وزیر یک کشور، از خمیر مرغ یا شیر و لبنیات پالم دار صحبت می کند ، حرف بی اساسی نمی زند و البته این صحبتها خوشایند صاحبان صنایع نمی باشد.
دکتر قاضی زاده هاشمی یکی از بهترین وزرا در حوزه بهداشت و درمان بود که به مناطق محروم خدمت های زیادی کرد.
قطعا وقتی کسی در جایگاه وزیر یک کشور، از خمیر مرغ یا شیر و لبنیات پالم دار صحبت می کند ، حرف بی اساسی نمی زند و البته این صحبتها خوشایند صاحبان صنایع نمی باشد.
دکتر قاضی زاده هاشمی یکی از بهترین وزرا در حوزه بهداشت و درمان بود که به مناطق محروم خدمت های زیادی کرد.
قطعا وزارت بهداشت از این فرد به اتهام تشویش اذهان عمومی به مرجع قضایی شکایت نماید. یا دادستان به عنوان مدعی العموم به این موضوع مهم ورود پیدا نماید
تجربه نشان داده هر چی رو که تکذیب کردند بعد درست از آب در اومده مثل ذرت های آلوده مطمئن باشید این هم صحت داره چون بازرس بر اساس مشاهدات و ازمایش های میدانی داره آمار میده ولی مسئولین از زیر کرسی های خونه شون حرف میزنن.
متاسفانه مصلحت اندیشی باعث به حاشیه راندن کارشناسان شده و همین موضوع باعث می شود که این بازرس نیز از سخنان خود عقب نشینی کند.
آخر بگویید در این مملکت به کی میشود اعتماد کرد. فعلاً صدا و سیما و وزارت بهداشت خود را به آب و آتش زدند که اینطور نیست. مشکل این است که همزمان صداوسیما و سازمانهایی رسمی بودجه دها دلیل ارائه دادند که هواپیما نقص فنی داشته و بعد معلوم شد دروغ میگویند. در مورد شیر چه تضمینی وجود دیواری راست بگویند
سلام، بنده به عنوان یک کارشناس و مدرس سرطان باید عرض کنم
متاسفانه این موضوع واقعیت دارد و حتی در کشورهای اروپائی هم درصدی آلودگی مشاهده میشود و نمیتوان این موضوع را تکذیب کرد، متاسفانه در ایران نظارت خاصی بر روی خوراک دام ها وجود ندارد و بسیاری از مواقع غلات و دانه های مانده و کپک زده خوراک دام ها میشود.
منبع اصلی و شایع قارچ آسپرژیلوس (تولید کننده سم آفلاتوکسن) که بیشتر به بدن دام ها وارد میشود نان های خشک مانده و کپک زده است که اغلب در دامداریهای کوچک و سنتی استفاده میشوند و در دامداری های صنعتی معمولا خوراک دام ها تحت نظر دامپزشک است و از این نظراستاندارد تر است و به نظر میرسد شیر سالم تری تولید شود.

منابع اصلی تولید کننده آفلاتوکسین:

- غلات و دانه های نگهداری شده در جاهای گرم و مرطوب
- مغزهای کپک زده به خصوی مغز فندق و بادام زمینی
- نان های کپک زده
- کپک های روی پوست یا مغز پسته
- کپک های روی دانه های ذرت

در صورت مصرف مواد غذائی آلوده به این سم با مصرف سبزیجات سالم و آنتی اکسیدان ها و همچنین ورزش کردن تا حد زیادی میتوان به بدن در دفع و خنثی سازی آفلاتوکسین کمک کرد.
شما هم که این خبر را منتشر کرده اید صراحتا چیزی را تایید یا تکذیب نکردین که مردم تکلیف خودشان را بدانند.واضح است که بحث آلودگی ذرتهای دامی که بخشی از آن در انواع اسنکهای با برند معروف استفاده میشد و سرطان زا تشخیص داده شد هم کتمان میشود و این داستان ادامه دار مربودط به بی کفایتی مسئولین محترمی است که جای خود اقوام و آشنایانشان را در امریکا و اروپا محکم کرده اند و شعار مرگ بر امریکا میدهند.
نویسنده محترم افلاتوکسین سمی بسیار مهلک است و پژوهش های متعددی در سرطان زا بودن این ماده شده است. در ضمن این ماده در بسیاری از مواد غذایی کشور وجود دارد شاید سنتان قد ندهد ولی داستان گوشت یا عدم امکان صادرات پسته به اروپا را حداقل مطالعه کنید متاسفانه به جهت حفظ تولید استانداردها را تغییر می دهند و برای همین آمار سرطان بالا رفته است. انشاء الله که سرطان نگیرید ولی به عنوان خبرنگار، حداقل از وزارت بهداشت بپرسید چرا استاندارد اروپا را در باب مواد غذایی کشور اجرا نمی کنند تا سرطان نگیریم.
مسئولین در این مملکت مثل حادثه هواپیمای اوکراینی عادت به پنهان کاری دارند و مطمئتا حرف این بازرس سندیت بیشتری دارد تا مسئولین !
عجب. چند مدت قبل پيدا شدن قرص و دارو، در كيك و كلوچه يك لطمه اساسي به فروش و صادرات محصولات غذايي زد. الان هم صنايع شير با اين حرف هاي ظاهرا احمقانه -ولي در باطن خدا داند- قرار است چه بلايي سرشون مي آد.
روشن کردن این موضوع بسیار ساده است باید مدارک کارشناس توسطاستاندارد و بهداشت بررسی و سریعا تعیین تکلیف شود تعلل در این کار به نفع صنایع لبنی و غذایی کشور نیست
حتی باید این صنایع خودشان برای انجام کارشناسی پیشقدم شوند و گرنه باید قید صادرات را بزنند
سلام تشکر از کارشناس محترم برای اطلاع رسانی بمردم نکته اول اینکه اگر شیر الوده است پس مشتقات انهم مثل ماست وپنیر دوغ هم الوده است نکته دوم اگر دامداریها از ذرت الوده استفاده میکنن نتیجه کلی گوشت هم الوده است اگر مرغداریها نیز خوراک طیور را با استفاده ازهمین ذرت ها است مصرف مرغ هم مشکل ساز است ایا در کشور ما کسی نیست که بفکر جان مردم باشد ومانع از استفاده از این نوع از خوراک دام وطیور شود
با سلام خدمتت هم ميهنان عزيز
شايد وجود افلاتوكسين در مواد غذايي در كشور مان اجتناب ناپذير باشد ولي گزارشات كه اغلب عاري از حداقل و حداكثر مجاز يك ماده موثره اعمم از سم و دارو و هر ماده مفيد وغير مفيد ميباشد بنابرين جنبه پر ليوان چه سهوا وچه عامدا در نظر گرفته نشده در سال هاي قبل از انقلاب كه كشت پسته از نهال هاي ايراني در امريكا توسعه و اقتصادي شد اين سوال را امريكايي ها در جهان تجارت پسته ايجاد كردند كه پسته ايران الوده به افلاتوكسين است ودر ان زمان كه اريكايي ها به اصطلاح دوست دولت بودند بازار پسته را خراب كردند و هيچ گاه ايران جايگاهش را با وجود كيفي ترين محصول فقط به خاطر اين بر چسب و رقابت تجاري كه قابل حل هم بود حداقل در بازار اروپا بدست نياورد حال تهاجم به غذاي مردم كه خوشبختانه يا بد بختانه مردم ما سرانه مصرف لبنياتشان هم بالا نيست ولي به هر حال اينگونه شايبه ها انهم در اوضاي كنوني وانهم از طريق رسانه ملي جاي بحث هست كه چرا ماشه ها همه باهم چكيده مي شوند كه امان نفس كشيدن را از مردم بگيرند و ناامني در روح وخلق جامعه بدمند خوب اگر جنسي قابليت عرضه را ندارد ميشود ريكال كرد مگر چند سال قبل تخم مرغ ها در سطح اروپا ريكال نشد چرا ما اختيار جامعه را به عواملي سپردهايم كه توانشان مديريت كردن حتي خانه شخصي شان را بر نمي تابد پس لطفا كار هاي بزرگ را به افراد كوچك وكار كوچك را به افراد بزرگ نشپاريد كه اين سم از افلاتوكسين مورد نظر خطرناك تر است
كم گوي وگزيده گوي چون در
تابناک جان این موضوع شبیه هموم سقوط هواپیمای مسافربری اکراینی است .
اگر دولت ما بخواد جواب بده میگخ همه چی درسته ولی الان اگر قرار بشه کشورهای دیگه بیان آزمایش کنن مجبور میشن عذر خواهی کنن و بگن ما می دونستیم و داشتیم بررسی می کردیم و بعدش به مردم بگیم
متاسفانه انچه بی اهمیت است سلامت مردم است اگراین موضوع واقعیت ندارد لازم است دادستان ورود کند هم کارشناس هم صداوسیما وهم وزرات بهداشت باید پاخگو باشند.ولی ازاین تکذیبیه ها خیلی دلمان می لرزد خداکند که الوده نباشد.خداکند.
من که عادت کردم و مطمئن شدم که اینا هرچی تکذیب میشه یعنی این که واقعیت داره
عیبی نداره عوضش امنیت داریم
من که عادت کردم و مطمئن شدم که اینا هرچی تکذیب میشه یعنی این که واقعیت داره
باید بازرس محترم در رسانه ملی با حضور کارشناسان اهل فن ادعایش را اثبات کند در غیر این صورت برخورد جدی ضروریست
در جواب نویسنده محترم
آفلاتوکسین داخل همه شیرهای دنیا وجود داره (حتی در اروپا و کشور های پیشرفته) که به علت رشد قارچ ها تو غذای دام هست (چه وارداتی باشه اون غذا و چه محلی) این امر اجتناب ناپذیر هست و قارچ با توجه به شرایط نگهداری غذای دام وکیفیت اولیه آن ، ولی مهم مقدارش داخل شیر هست که متاسفانه داخل کشور ما زیاد هست (به دلایلی که گفته شد) سندش هم شرکت هایی هستن که دارن شیر خشک نوزاذ تولید میکنن و یا شرکت هایی که دستی در صادرات محصولات لبنی دارن.... هیچ کدام حاضر نیستن از شیرهای داخلی استفاده کنن بخاطر آفلاتوکسین بالای آن
از این قبیل تکذیب ها زیاد دیده میشه تو مملکت ما.... شنونده باید عاقل باشه
یاد بگیریم بدون سند و مدرک حرف نزنیم... این بنده خدا حداقل استناد کرده به چندتا مقاله علمی و رفنس.... برای ردش مدرک لازمه
مگر کلر موجود در آب شرب شهرها همان وایتکس نیست؟!
ضربه زدن به روحاني به بهاي خدشه در امنيت ملي!
وجود آفلاتوکسین در شیر موضوع جدیدی نیست سالهای متمادی این هشدار توسط کارشناسان اعلام شده و توسط مسئولین نشنیده گرفته شده و به فراموشی سپرده شده است . یکی از دلایل وجود آفلا توکسین در شیر تغذیه دام با ضایعات نان می باشد . کپک موجود در این ضایعات از عوامل اصلی آفلاتوکسین در شیر و سایر محصولات لبنی و دامی است .جذف تغذیه دام با نان ضایعاتی و اصولا جلوگیری از تولید ضایعات نان یکی از مهم ترین مسایلی است که مانند بسیاری دیگر از مسایل توسط مسئولین محترم نادیده گرفته شده . در کل هر کپک زدگی هر نوع ماده غذایی دام ها باعث تولید این سم میگردد .
یکی میگوید، فلانی را قطعه قطعه کنید و خارجیهای را علیه ما میشوراند، یکی می گوید شیرها مسموم اند، شیرفروشان را به ورشکستگی میکشاند، و مردم را نگران که شیر بخورند یا نخورند، یکی میگوید جمع کنید از ایران بروید، مثل اینکه این آخری هم به لحاظ مسئله سازی در خارج و هم به به لحاظ مسئله سازی در داخل کمر خطرتر است. مانده ایم که چه کنیم . در داخل بمانیم مسموم می شویم، بخارج برویم که با خکم قطعه قطعه شدن دیگر راهمان نمیدهند، نکته این است که اگر ما را دورهم بیاندازند، کسی برمان نمی دارد.
اگر این موصوع واقعی باشه و وزارت بهداشت کاستی و کاهلی کرده !
آفلاتوکسین قطعا در شیر ایران و روش سنتی گاوداری ها وجود داره مهم‌نظازت بر مقداره
ما مردم بد بخت در این کشور به چه گرفتاری و مصیبت گرفتار شده ایم کارشناس در تلویزیون اعلام می کند که شیر ها الوده هستند و مردم از مصرف ان خود داری کنند البته خدا را شکر به خاطر گرانی مصرف سرانه شیر در ایرن خیلی پایین است و یک روز دیگر هم می گویند سخنان کار شناس کذب است الان مردم دچار تردید شده اند که ایا کارشناس درست می گوید و یا تکذیب کننده یک نفر در این کشور بلا زده نیست به این بی اعتمادی پایان دهد یک روز از مضرات پالم صحبت می کنند و روز دیگر از مواد غذایی ترا ریخته و روز دیگر همه را تکذیب می کنند و خدا را شکر مردم هم حق اعتراض ندارند چون در صورت اعتراض می شوند اخلاگر و دشمن شاد کن و بیگانه پرست ولی افرادیکه حامی جناح تندرو در کشور هستند ازاد هستند و اعتراض می کنند و چه بسا خواستار مهاجرت از کشور هستند و هزاران چرای دیگر که اگر بنویسم کامنتم حذف می شود
در این کشور به این باور رسیده ایم که خیلیها برای رسیدن به سود خودشان از سلامت مردم میگذرند و از هیچ چیز ابایی ندارند اگر غیر از این بود امروز اینهمه مبتلا به سرطان و بیماریهای خاص نداشتیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
سلامت مردم چیه بگو از سلامت زن و بچه خودشون هم میگذرند
تازمانيكه با افراد سود جو كه با جان آدمها بازي ميكنن در هر رده اي كه باشند برخورد جدي و قاطع و سريع نشه شاهد افزايش جرائم مختلف در اين زمنيه هستيم و سلامت مردم هم بخطر ميافته.
حتما یک چیزی هست که بازرس داره میگه!
این هم‌گندش کی دربیاد، خدا میدونه.
از یاد بردن فاجعه های قبلی با ایجاد و تبلیغ فاجعه جدید
روش خوبیه....
حالا تو چته ؟؟؟

با واقعیت مشکل داری؟؟؟
بیچاره بازرس حالا بجای رفع مشکل اون بیچاره رو ویلان می کنند
چاره این کار گزارش آمار به صورت هفته ای برای لبنیات تولیدی در کشور هست حق مردم هست که میزان آلودگی های مختلف در صنایع غذایی مختلف را بدونند چرا این آمار را منتشر نمی کنید مگه پورسانت می گیرید برای عم انتشار آن خوب وقتی منتشر نمی شه تحقیقات دانشگاهی گزارشی از آزمایشات خود را ارائه می دهند بعد شما از اصل منکر همه چیز می شوید -
اونقدر تو این مملکت دروغ رواج داره آدم نمیدونه کی راست میگه.
سلام:پس از ملاحظه دقیق متن پیش رو نهایتا" مشخص و تاییدنشد آیا این سم مهلک وسرطان زا ازطریق ذرت های آلوده که شاید خوراک دام های شیر ده بوده اند وارد محصولات لبنی شده یا خیر؟!
اقایان درگیر رتق وفتق اموز فرندان انور اب و ویلاهاو....هستند. وقت ندارند بارای رسیدگی به امور پیش پاافتاده.
شما پول بده شیر بخریم شیر سمی هم قبول داریم . پول کو؟ کو پول؟
مقصرین اصلی خیانت به مردم در هر مقام باید محاکمه و اعدام گردد فقط اینجوری میشود احقاق حقوق مصرف کننده را تامین کرد
وزارت بهداشت تکذیب نکرده برادر.
فقط گفته که انقدرا بالا نیست آمار سرطان کبد که نگران باشید! چون بیشتر مردم از سکته می میرن قبل از اینکه این سرطان خودش رو نشون بده!
لطفا متن تکذیبیه رو کامل بخونین. اتفاقا نظر کارشناس رو تایید کرده اند.
اقا داستان نگید فقط کافیه تو گوگل سرچ کنید و مقالات متعدد علمی که توسط محققان دانشگاههای کسور ایجاد شده را مطالعه کنید تا متوجه بشید که این ماجرا کاملا واقعی میباشد خیلی هم کار سختی نیست فقط قسمت نتیجه گیری مقالات رو بخونید متوجه میشید که سم افلاتوکسین در شیر وجود دارد و مقدار ان در خیلی از شهر های ایران مقداری فراتر از مقدار مجاز ان است
تابناک عزیز، وقتی در مورد یک بحثی، علم و اطلاعات کافی نداری، لطفا اظهار نظر نکن و ابراز عجیب بودن و ابهام آفرین بودن هم لطفاً نکن، شما اول با یه متخصص این حوزه که جزئی از بدنه نباشه، مشورت کن بعد اگر دیدی نظر مغایری وجود داره، تشکیک کن و به ذهن مردم جهت بده!
من به عنوان یک مدرس رشته صنایع غذایی به اطلاعت میرسونم که در اثر فعالیت کپکی از خانواده آسپرژیلوس، انواعی از سموم با نام کلی آفلاتوکسین تولید میشه، که این سم در کبد تجمع پیدا میکنه و اثرات بسیار خطرناکی رو میتونه در پی داشته باشه، متاسفانه به دلیل شرایط نامناسب نگهداری (به ویژه، آلودگی و دما و رطوبت بالا)، نه تنها کنجاله وارداتی بلکه کنجاله ای که در داخل تولید یا نگهداری میشه و حتی نان خشکی که به ویژه در دامداری‌های سنتی به دامها داده میشه و حتی آجیل و خشکبار ایرانی بعضاً حاوی میزان بالایی از این سمه که اصلاً دلیل اصلی مرجوع شدن حجم وسیعی از پسته ایران در یکی دو دهه گذشته از اروپا و از بین رفتن بخش زیادی از بازار صادرات پسته ما، همین سم آفلاتوکسین بود، در کل اینکه خوراک دام های ما چه از جنس کنجاله (به دلیل آلودگی اولیه بالا و در ادامه شرایط نگهداری نامناسب) و چه از جنس نان خشک در دامداری‌های سنتی، بعضاَ حاوی میزان بالایی از آلودگی به کپک یا همون قارج آسپرژیلوس و در نتیجه تولید سم آفلاتوکسینه! و تجربه نشون داده که حرف مسئولین گاهاً دقت یا صداقت کافی رو نداره!!!
امنیت نداریم ، نه امنیت شغلی و نه امنیت جانی ، خدایا خودت به داد این ملت مظلوم برس
آقا مگه نمگین ما خوبیم؟ مگه نمیگین شیرهامون مشکل نداره؟ خب بسم ا... بجای این همه سر و صدا چن تا نمونه بفرستین آزمایشگاه های معتبر خارجی. نتایجشم توی سایت ها و رسانه ها نشون بدین.
اول تكذيب ميكنند بعدا ثابت ميشود كه چيزي وجود داشته است براي همين است كه اعتمادمردم كم شده است
....نويسنده گرامي شما بفرماييداگر كسي شير كمتري استفاده كند مثلا چه فاجعه اي رخ خواهد داد .خب شير الوده است واقعا نبايد خورد...شما هم سعي نكنيد بشكلي كار را ماله كشي كنيد.
کاری به درست و غلط بودنش ندارم پنهان کاری و نامحرم دونستن مردم در همه چیز مهم تره که دیگه اعتمادی برای مردم باقی نمونده . از سیاست و بهداشت و سلامت و آموزش و ....... همه چیز مردم نامحرمند .
کلا تو این مملکت همه چیز الودس و نباید خورد فقط غصه بخورید
گوشت الوده و برنج الوده و سبزیجات الوده به اب فاضلاب و ....................
آن چیز که عوض دارد گله ندارد
اگر این ماجرای افلاتوکسین واقعیت دارد آقای بازرس باید از طریق نتایج آزمایشاتی که با نمونه برداری علمی نشان دهند والا حق ندارد بدون مدرک به تشویش افکار عمومی دست بزند درصورتیکه نتواند ثابت کند این اشخاص و دستگاه رسانه باید شدیدا مجازات شوند گرچه خسارتی که اینها از طریق به صنایع شیر ، دامداران و اقتصاد کشور در شرایط فعلی زده اند براحتی قابل جبران نیست
چی بخوریم؟
من باور میکنم

چون دولتمردان ما خیلی ...... گفته اند
ای بابا مگه شما منتقدای رسانه وهمه چیز ،تلویزیون هم میبینید
اول بره مشکل ایدز اون روستاها رو روشن کنن که پرونده ش داره خاک میخوره و مشمول گذر زمان و فراموشی شده
تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها حتما یک مورد مشکوکی است که یک عده من من می کنند
من موندم خدا ما رو از چی ساخته.سوسک که می گن توی انفجار اتمی زنده می مونه باید جلوی ما لُنگ بندازه. شیر آلوده می خوریم ، فاضلاب بجای آب معدنی می خوریم ، روغن صنعتی ، برنج پلاستیکی ،دوده با طعم بنزین وطنی ، سوسی با گوشت شکار گربه ، کوبیده با گشوت الاغ زبون بسته و.............................................. بازم داریم راه می ریم . هی این وزارت بهداشت بهمون بر و بر نگاه می کنه .
جنگ های جناحی زرگری بین شبه انتخابیون و انتصابیون همیشه بوده تا بگن مقصر همه مشکلات همین شبه انتخابیون هستند!!!! وگرنه همه دیدند که روحانی پس از آن همه وعده کدبی که به مردم داد و رای گرفت بلافاصله رفت مشهد و با اجازه کابینه را چید.اما این اتاق فکر ها فراموش کرده اند که مردم همیشه از آنها جلوترند و فریب این بازی ها را نمی خورند به قول معروف به یک نفر می شه همیشه دروغ گفت به همه می شه یک بار دروغ گفت اما به همه و همیشه نمی توان دروغ گفت.
فقط خجالت بکشین
بخاطر منفعتتون باجان بچه ها بازی میکنین
سلام
حرکت این اقا یعنی هدف قرار دادن سلامت مردم وقتی وزیر بهداشت با اظهار نظر نسنجیده خود صنعت لبنیات کشور مورد حمله قرار میده از این نا کارشناس چه انتظاری دارید از مجری که تجویز عدم مصرف شیر را میده باید چکار کرد
اگر ادعای این فرد غیرواقعی است پس چرا برعلیه دروغ پردازی او شکایتی نمی شود!!!!!!!!!! حتما داستان پشت پرده دارد.نه؟
آفلاتوکسین موجود در شیر، سمی بسیار خطرناکه که هیچ راهی برای تشخیصش نیست مگر آزمایش تخصصی هر محموله شیری که برای فرایند پاستوریزه و استرلیزه شدن میره. این دیگه وجدان بیدار میطلبه و نظارت دقیق که متاسفانه تو 40 سال گذشته همه بی خیالش شدن و فقط جنبه های سیاسی قضیه براشون مهمه حتی به قیمت مرگ افراد جامعه.

حالا چرا فقط باید قبل از فرایند پاستوریزه و استرلیزه کردن آزمایش انجام بشه؟ چون آفلاتوکسین در اثر این فرایند از بین نمیره، پس تنها راه پیشگیری اینه که شیر آلوده به این سم مهلک که باعث بیماریهای بسیاری از جمله سرطان کبد میشه از همان اول وارد کارخونه نشه چون غذای آلوده دامی یکی از منابع مهم در تولید شیر آلوده است که با توجه به گستردگی ورود، پخش و استفاده غذاهای دامی، امکان نظارت از اون طرف کمتر یا در واقع غیر ممکنه در حالیکه کنترل کارخانه های شیر یه دلیل محدود بودن در تعدادف وجود آزمایشگاه و مسئولین فنی، در صورت اتکا به وجدان و شرف، میتونن هم از ورود این نوع شیر آلوده به کارخونه پیشگیری کنند و هم به صورتی مستقیم باعث بشن که گاوداریها هم متمرکر بشن روی تهیه غذای دام از مراکز معتبر چون اگر این کارو نکنند، شیرشون مرجوع میشه و اونها خسارت میبینند.
به عنوان يك دامپزش مي گويم ايشان دروغ بزرگي گفته اند تا همگان باور كنند. و ادعاي ايشان كاملا دروغ بوده است
شما که این مقاله را نوشتی بیاز داغش و خیلی زیاد کردی
اگه نمی دونی بدون لبنیات کشور داره به روسیه صادر میشه که استاندارد ان بسیار سخت گیرانه تر است
ادعای این ناکارشناس مثل اینه که تازه فهمیده در هوای تنفس گاز ازت یا دی اکسید هم هست حالا اعلان کنه نفس نکشید که هوه الوده است
وقتی مقامات مسئول به جد تکذیب می کنند ، باید ترسید زیرا حتما چیزی هست که نمی خواهند مردم با خبر شوند
اولا هرچیزی تو این کشور ممکن است دوما برای انحراف افکار عمومی هم از اینکار ها می کنند
کشور درست کردیم هر روز یه مشکل
حاجی یه بستنی تو کرمان تولید میشد به اسم بستنی .... من خودم اونجا کار میکردم . هر روز یه 20 لیتری وایتکس خالی میکردن تو مخزن شیر. این مال سال 80 هست عزیزم . یعنی 18 سال پیش . الان که دین و ایمانی ندارن خدا رحم کنه . تو گاوداری ها و تو شیرفروشی ها و کارخانه ها از این حرام کاری ها تا دلت میخاد انجام میشه.
سلام مرم نفس نکشید چون هوا الوده است
آقای تابناک دنبال چی میگردی ؟ با اولین جرعه شیر که میخوری میفهمی که این هر چیزی میتونه باشه الا شیر ...
متاسفانه فرهنگ استفاده از نان تو مملکت گل وبلبل ما هنوز رعایت نمیشود این را هم اضافه کتید به نانهایی که بصورت سنتی پخته و بدلیل استفاده از جوش شیرین دارای کیفیت پایین هستند. استفاده از نان بیات شده در جیره خوراکی دام ها که کپک زده اند ( همان آفلاتوکسین ) وجود این سم را در بافت حیوانی چه گوشت پس از کشتار و چه شیر تکذیب نخواهد کرد. قضیه زمانی نگران کننده است که متاسفانه اثبات شده مسئولین هیچ اهمیتی به انجام وظیفه و جان مردم قایل نیستند. تابی جون میدونم منتشر نمیکینی اما گفتم لااقل خودتون بدونید.
این مقاله شما نه سبب تنها رفع لبهامات سخنان فرد مذکور شد، بلکه بر ابهامات نیز افزود. اگر سخنان نامبرده بر اساس پایشخای انجام شده در مراکز دانشگاهی ارائه شده باشد، قطعا اما شیر و لبنیات آلوده هستند.
خوبه!چند وقتی هم با آفلاتوکسین سرگرمیم
شیر خشک بخوریم؟
کی گفته اگه کسی شیر نخوره براش مشکلات جدی پیش میاد؟ مثلا فیلها که شیر نمی خورند یا زرافه ها و شیر ها و پلنگها که حتی یک استکان شیر نمیخورند(به جز در دوران نوزادی) پوکی استخوان دارند؟ اتفاقا خیلی هم استخوان های سفت و سختی دارند. اینا فقط تبلیغاته برای فروش شیر.
همه می دونیم که سالهاست که نان خشک جمع آوری شده از سطلهای زباله به مصرف خوراک دام می رسد . پس از وجود سم در شیر نباید زیاد تعجب کنیم.
این گزارش شما رپرتاژ آگهی تبلیغاتی واسه اتحادیه و صنف تولید کنندگان لبنیات بود
همون صنف قدرتمندی که قاضی پرونده پالم رو تنها چند روز قبل از ارایه حکم، برکنار کرد
کلا دست به تکذیب مسئولین حرف نداره یعنی اولین واژه ای که یاد گرفتن تکذیب (دروغ)است.آنهم با این سرعت بدون تحقیق ،آمارهای وحشتناک مریضیها را ببینید.اکثریت تولیدکنندها وکاسبها وجدان ندارند .از همان مبدا تا مقصد .مصرف کننده بی نوا را هدف قرار داده اند.
این کارشاس سخنانش را به "پژوهش های برخی اساتید دانشگاه" مستند می کند. بنابراین می توان از ایشان خواست نام این اساتید، زمان انجام پژوهش، شیوه انجام پژوهش و روش نمونه گیری و ... را بیان کرده و یا اینکه ما را به مجلاتی که این مقالات در آنها منتشر شده است ارجاع دهد. در چنین شرایطی آنگاه می توان ادعای ایشان را به لحاظ علمی بودن یا نبودن، ارزیابی کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
شما فقط سرچ کن افلاتوکسین در شیر چندین مقاله میبینید که همگی همین موضوع را تایید میکنن
بازهم تئوری توطئه راه افتاد. در مملکت ما و کشورهای عقب مانده مثل ما باید اتفاقات عجیبی بیفتد تا آنوقت عده ای بگوین آخ آخ. کی بود کی بود؟ با توجه به مصارف وحشتناک سم در کشاورزی، جا هیچگونه شک و شبهه ای نیست. جهت اطلاع، باغداران چند روزی قبل از چیدن انگور به آن سمی می پاشند تا دانه های خش شده بریزد و خوشه انگور زیبا به نظر برسد. این سم دقبقا به خورد مردم همیشه در صحنه می رود. سموم قسمتی از جیره روزانه ماست. یه همین خاطر اگر چیزی واقعا ارگانیک باشد ، ارزش دارد. البته به اسم ارگانیک کلاه سرتان نرود. دقت شود که هند آلوده ترین کشور دنیاست که تغذیه کننده اصلی ماست.
پژوهش های متعدد بر روی مقدار سرب موجود در شیر نیز نشان میدهد که میزان سرب در شیر دامهای در برخی نواحی ایران (که جملگی شهرهای بزرگ هستند) نیز بالاست. خاک بسیاری از مناطق ایران به صورت ذاتی آرسنیک به شدت بالایی دارد که فرآورده های کشاورزی مانند برنج را نیز خطرناک میکند و در مورد رامسر نیز به علت بالا بودن شدید و غیرمعمول میزان رادون، مصرف محصولات کشاورزی و دامی خوراکی و حتی پشم و پوست حیوانات این منطقه خطر ایجاد سرطانهای خون را بالا میبرد. متاسفانه در شرایط کنونی سلامت غذا و در نتیجه سلامت مردم از کم اهمیت ترین دغدغه های مقامات کشور است.
سلام. من پسرم مع=هندس صنایع غذای ست از وقتی رفت کارخانه برای کار عملی وتست واینجور حرف ها لب به هر غذایی نمی زد یوای یاوش به ما ها می گفت اینو نخرید اونو بخرید رفته بود با چشماش یدیده بود توی کامیون های مخصوص حمل شیر چه چیز هایی می ریزند که شیر مثلا از مشهد بیاد تهران وبعد بره بسته بندی وبعد توزیع شود وبعد و...تاریخ روی مواد غذایی همش کشک ست وخیلی حرفها زد ونمی شود گفت تازه اسادشون بهش گفته بود ببین اگر دیدی وگفتی بدون اخراجت می کنند اگر می خواهی بمونی تو کارخونه و...ببین ونگو زیرا همشون می دونند.
خودمون داریم نابود میشیم...نیاز به این نیست دیگران نابودنون کنن
خوب که چی؟ ما منتظریم فقط یه بمب اتم بیقته رو سرمون از شر همه چی راحت شیم،
اقای ناشناس املای صحیح صقیل . ثقیل است الفا توجه کنید
البته ایشون فراموش کرد بگه تنها شیر سالم در این پژوهش اون شیر کذایی که با ع شروع می شه بوده
بجای بحث های بیمورد واطاله کلام نمونه شیرها را دریک آزمایشگاه معتبر بررسی کنند .
تابناک!چرا نظرات درست رو منتشر نمی کنید ... مردم به مسئولین اعتماد ندارند و حرف بازرس رو درست تر از تکذیبیه مسئولین می دانند.. مسئولین مگر خودشون رو نشون ندادند!؟
صدا وسیما واقعا روی اعصاب مردم است با این برنامه هایی که پخش می کند
البته یک راه جنبی نیز برای اثبات یا رد موارد مطروحه در این برنامه ی تلویزیونی وجود دارد و آن اینکه مشخص شود آن چند صد هزار تن ذرت آلوده با سم آفلاتوکسین که همه ی مسئولین ذی ربط تایید کردند وارد چرخه ی مصرف شده است ، در کجا توزیع شده؟ آیا ساز و کاری برای توقف واردات ذرت های آلوده ایجاد شده است؟ آیا خاطیان محاکمه و مجازات شدند؟ چه کسانی مجوز واردات این نوع از محصولات را صادر می کنند؟ چه مجوزهایی از کدام مراجع لازم است برای واردات این نوع محصولات؟
چرا دست پاچه شده اید و فورا تکذیب میکنید آیا روی حرفاش فکر کردید آزمایشی انجام دادید تحقیقی کردید شاید درست میگه
همه حرفاش حقیقت داره .،وضع و اوضاع خیلی خیلی بدتر از این حرفاس که نمیگن ....
این مسئولین هر چی رو تکذیب کنن بدونین دقیقا درسته و وجود داره . بعد این همه سال دیگه باید فهمیده باشین .
تابناک تو هم فقط کامنتهای خودتو بزار مال ما رو پا کن .
متاسفانه در کشور ما این قبیل موضوعات ابتدا نفی می شود ولی کم کم کوشه وکنار تایید می شود . نمونه های آن بسیار است
من رای نخواهم داد

شیرها مال خودتان
مجلس هم مال خودتان

فرزندانتان در داخل کشور نیستند که این سم ها را میل کنند .
نظرات کارشناسی این آقا با واقعیت فاصله دارد فقط باعث تشویش اذهان عمومی می شود. آفلاتوکسین ها از منابع متفاوتی وارد بدن موجودات زنده می شوند شاید کمترین آن مربوط به شیر باشد و یا حداقل شیر توانایی حذف آن را دارد. میزان آفلاتوکسین در شیر های صنعتی خیلی کمتر از شیرهای محلی بوده و بطور کلی در محصولات لبنی مقدار آن کمتر از حد مجاز ایران است. دقت کنید که این حد مجاز ایران خیلی کمتر از کشورهای پیشرفته مانند آمریکاست. جای هیچ گونه نگرانی برای مردم وجود ندارد. خواهش می کنم به مردم اطلاع رسانی کنید تا از یک منبع مهم حذف آلایندها و منبع پروتئینی مورد نیاز بدن به دلیل نظرات غیر کارشناسی محروم نشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
مشخصه که تو کارخونه لبنیات انجام وظیفه میکنی.
اینقدر راست و دروغ و تایید و تکذیب خورد این مردم داده شده که نمی دونیم کدوم و باور کنیم
خدا کنه برای کشف حقیقت این موضوع نیز کشورهای خارجی دست به کار بشن!
هرکی شیر اروپایی میخواد میتونه گم شه بره اروپا !
مدعی العموم برا همین جاهاست ورود کنه اگه حق با این کارشناس بود با متولیان امر بشدت برخورد کنه و اگه اظهارات این کارشناس کذبه با این آدم بشدت برخورد کنه در هر صورت نتیجه رو به مردم اطلاع بدن
با نظرخانم منیره موافقم ،من باتوجه به شغلم آزمایشات مربوط به شیر راکنترل می کنم ،با توجه به اینکه اغلب کارخانجات ازشیردامداران صنعتی استفاده میکنند که تحت کنترل دامپزشک مستقرویا شبکه دامپزشکی می باشند وازآنجاکه مصرف علوفه دارای کپک اسپرژیلوس که مولدافلا توکسین میباشدباعث سقط جنی وخسارت بسیار سنگین به دامداران می شود لذا دامداران صنعتی هرگز ازخوراک دام آلوده استفاده نمی کنند که نتیجه آن وجود افلاتوکسین درشیرباشد>بنده سه فرزنددارم که بطور مداوم لزشیرپاستوریزه استفاده میکنند.البته شیرهای فله فروشی که شناسنامه ندارد راتوصیه نمیکنم.
این مو
دوستان فقط بگو اون ذرتها را كي وارد كرد كجا برد چكار كرد اگر اونًرا توزيع كرده همين الان اعدامش كنن
با سلام و احترام این موضوع در تحقیقی در سال 88 نیز مورد بررسی قرار گرفته البته در استان فارس توسط دکتر بیگی و جناب ارسالی و ...( دیروز مقاله اش را سرچ کردم ) در این بررسی در سال 88 از 482 نمونه برداری نزدیک 48 درصد خوراک های دام آلودگی بالاتر از استاندارد به آفلاتوکسین داشتند و 30 درصد از شیر های خام و 14 درصد از نمونه های شیر پاستوریزه به همین ترتیب . موضوع این است که این موضوع امکانپذیر است نه تنها در شیر بلکه سلامت مواد غذایی و امنیت غذایی بخشی از امنیت کشور است . حتی امنیت روانی در این مورد نیز مهم است شما وقتی سیب زمینی یا شیر یا گوشت و یا هر محصول غذایی می خرید باید اطمینان داشته باشید ( امنیت روانی ) که بخش های نظارتی کشور کاملا هوشیارند و بررسی می کنند که این سیب زمینی مقدار نیترات و ... چقدر است اگر شیر می خرید باید اطمینان داشته باشید بخش های نظارتی کشور همه چیز را در مورد آن بررسی کرده اند و مرتب پایش می شود .
حالا من از شما می پرسم در مورد خودمان شما این اطمینان را دارید ؟ خیالتان راحت است ؟ به نظرم زیاد فکر نکنید انشالله که همه کارشان را در کشور درست انجام می دهند چرا که اگر بخواهید زیاد فکر کنید فقط شیر نیست دیگر نباید هیچ چیز دیگر را مصرف کنید . به خداوند توکل کنید و آرزو کنید بخش های نظارتی با جدیت همه چیز را در کنترل دارند .
وجود افلاتوکسین در شیر یک پدیده عادی و طبیعی هست فقط نباید از حد استاندارد و مجاز بالاتر بره که در اینصورت شیر نبابد وارد چرخه مصرف بشه، این جنبه قانونی ماجرا
متاسفانه بخاطر فساد همه گیر، در برخی از کارخانجات، شرکت تولیدی، شیرهای با آلودگی بالاتر از استاندارد رو با قیمت پایین تر از تولیدکننده میخره و وارد بازار میکنه. همچنین میزان افلاتوکسین در شیرهای محلی ب مراتب بالاتر از شیرهای صنعتی هست.
تنها راه مقابله با این وضعیت اجبار واحدهای تولیدی ب مصرف توکسین بایندرها هست ک خوشبختانه در دامداری های بزرگ این مواد جزو اقلام جیره هست.
بنظرم حتما کارشناسشون راست گفته که خودشون هم نمیتونند ازش شکایتی داشته باشند و با کارشناسه برخورد کنند چون اگر واقعیت نداشت که تا حالا پدرش در میاوردند .....
پس حتما صحبتاش درست بوده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار