بازدید 27525
پیمانه اقتصادی؛

همتی: تمرکز بانک مرکزی از این پس، کنترل تورم خواهد بود / دلار به ۱۳۰۰۰ تومان رسید/ زمان واریز سهمیه بنزین بهمن ماه اعلام شد/ ردپای خودروسازان چینی برای تولید در هند/ چرا خبری از ارزانی خودرو نیست؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون سبزپوشی شاخص کل بورس تهران در کانال ۴۱۰ هزار واحدی، چرا در بازار صعودی بورس، خبری از عرضه اولیه جدید نیست؟ بهای سکه ۴۰ هزار تومان افت کرد، همچنان منتظر بالا رفتن قیمت جهانی طلا باشیم؟ رشد اقتصادی چین به کمترین میزان در ۲۹ سال گذشته رسید، نظام بانکداری هنوز در ابتدای راه است و کاهش نسبی قیمت دلار در بازار امروز را در بر دارد.
کد خبر: ۹۵۲۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵ 19 January 2020

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون سبزپوشی شاخص کل بورس تهران در کانال ۴۱۰ هزار واحدی، چرا در بازار صعودی بورس، خبری از عرضه اولیه جدید نیست؟ بهای سکه ۴۰ هزار تومان افت کرد، همچنان منتظر بالا رفتن قیمت جهانی طلا باشیم؟ رشد اقتصادی چین به کمترین میزان در ۲۹ سال گذشته رسید، نظام بانکداری هنوز در ابتدای راه است و کاهش نسبی قیمت دلار در بازار امروز را در بر دارد.

همتی: تمرکز بانک مرکزی از این پس، کنترل تورم خواهد بود

همتی رئیس کل بانک مرکزی در یادداشت اینستاگرامی نوشت: تلاش‌های بی وقفه بانک مرکزی به همراه سایر بخش‌های کشور، نظام ارزی کشور را در شرایط بسیارسخت اقتصادی به سامان رسانده است. همان گونه که پیشتر اشاره کردم، بازار ارز محل تخلیه شوک‌های خارجی به اقتصاد و نقش بانک مرکزی نیز جلوگیری از نوسانات بازار و حذف نقش مخرب سفته بازان در این بازار است. بانک مرکزی از این پس، تمرکز خود را بر کنترل تورم خواهد داشت، استفاده از ابزار‌های عملیات بازار باز و تغییر سیاستگذاری پولی بر کنترل تورم، سرلوحه برنامه‌های بانک مرکزی خواهد بود. بدیهی است، در این مسیر، کلید موفقیت، افزایش تولید غیر نفتی داخلی است که باید با سیاست‌های مالی مناسب دولت همراهی شود.

سبزپوشی شاخص کل بورس تهران در کانال ۴۱۰ هزار واحدی

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز، با افزایش ۷۳۲ واحدی معادل ۰.۱۸ درصد به رقم ۴۱۰ هزار و ۶۹۴ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد ۲۳ واحدی به رقم ۵ هزار و ۲۹۶ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۹۵ واحدی معادل ۰.۱۸ درصد به رقم ۱۰۹ هزار و ۶۱۲ واحد رسید.
شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۷۷۲ واحدی معادل ۰.۶۱ درصد، عدد ۱۲۶ هزار و ۷۸۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۵۱۵ واحدی معادل ۰.۶۱ درصد به رقم ۸۴ هزار و ۶۰۸ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۹۳۱ واحد افزایش معادل ۰.۴۰ درصد را رقم زد و به سطح ۴۸۵ هزار و ۳۶۲ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۹۵ واحد افزایش معادل ۰.۱۷ درصد به رقم ۲۹۴ هزار و ۸۵۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۶۵۴ واحد افزایش معادل ۰.۱۹ درصد همراه بود و عدد ۸۵۱ هزار و ۵۵۳ واحد را به نمایش گذاشت.

همتی: تمرکز بانک مرکزی از این پس، کنترل تورم خواهد بود/ دلار به ۱۳۰۰۰ تومان رسید/ زمان واریز سهمیه بنزین بهمن ماه اعلام شد/ رد پای خودروسازان چینی برای تولید در هند/ چرا خبری از ارزانی خودرو نیست؟

چرا در بازار صعودی بورس، خبری از عرضه اولیه جدید نیست؟

معاونت نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس در گفت و گو با نبض بورس در خصوص برخی انتقادات در مورد عدم عرضه

شرکت‌های جدید در بازار سرمایه با توجه به روند صعودی حاکم بر شاخص کل گفت: بررسی شرکت‌های متقاضی پذیرش در شرکت بورس تهران و فرابورس انجام می‌شود و وظیفه سازمان برگزاری جلسات هیات پذیرش بوده که منظم این جلسات برگزار می‌شود و وضعیت شرکت‌های متقاضی بررسی و مشکلات موجود به آنان اعلام شده و در نهایت منجر به نهایی شدن پذیرش یا عدم پذیرش یک شرکت در بازار سرمایه می‌شود.

وی ادامه داد: آنچه باعث تاخیر در عرضه‌های اولیه شده، آماده سازی این شرکت‌ها و برطرف کردن مطرح شدن در جلسات هیات پذیرش است، چون برطرف کردن این مشکلات در مواردی طولانی شده و به غیر از این سازمان بورس منعی برای عرضه اولیه وجود ندارد و در این زمینه اگر شرکت‌ها هر چه سریعتر شرایط کلی پذیرش را کسب کنند، امکان عرضه اولیه سریع‌تر وجود خواهد داشت. امیری در پاسخ به دیگر پرسش در خصوص افزایش ساعات معاملات با توجه به رشد قابل توجه حجم و ارزش معاملات نیز گفت: این درخواست باید از طرف بورس‌ها به سازمان ارائه شود تا بتوانیم آن را در هیات مدیره سازمان بررسی و در خصوص آن تصمیم گیری شود.

بهای سکه ۴۰ هزار تومان افت کرد

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران امروز با کاهش ۴۰ هزار تومانی قیمت نسبت به روز معاملاتی گذشته به چهار میلیون و ۸۳۰ هزار تومان افت کرد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در بازار آزاد تهران در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه امروز به بهای چهار میلیون و ۸۱۰ هزار تومان فروخته شد. همچنین نیم سکه نیز دو میلیون و ۴۴۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۴۴۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۹۲۰ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۴۹۱ هزار تومان و هر مثقال طلا نیز دو میلیون و ۱۲۹ هزار تومان به فروش رسید.

همچنان منتظر بالا رفتن قیمت جهانی طلا باشیم؟

گروه MKS PAMP در گزارش خود از دورنمای سال ۲۰۲۰ بازار طلا اعلام کرد که همچنان در سال میلادی جاری به طلا، نقره و پالادیم خوش بین مانده است. طلا همچنان فلز امن برای سرمایه گذارانی خواهد بود که در شرایط نوسان و ابهام بازار، متقاضی پناهگاه مطمئن دارایی می‌شوند. طبق پیش بینی تحلیلگران گروه MKS PAMP، قیمت هر اونس طلا در سال میلادی جاری تا مرز ۱۷۸۰ دلار صعود خواهد کرد و میانگین آن به ۱۶۳۶ دلار می‌رسد. در این بین انتظار می‌رود طلا از سطح حمایتی ۱۵۲۰ دلار پایین‌تر نرود.

عوامل مهمی که از قیمت طلا پشتیبانی می‌کنند، مسائل ژئوپلیتیکی و سیاسی هستند. تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه به دقت دنبال می‌شوند و یکی از عوامل موثر بر قیمت طلا خواهد بود. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم ممکن است نوسانات بیشتری را برای قیمت فلزات ارزشمند و دلار آمریکا ایجاد کند. عامل دیگری که از بالا ماندن قیمت طلا حمایت می‌کند، سیاست تسهیلی بانک‌های مرکزی در فضای رشد اقتصادی اندک است. این دورنما در حالی منتشر شده که قیمت طلا فعلا در محدوده ۱۵۵۰ دلار حمایت شده است. تحلیلگران این شرکت انتظار دارند بانک‌های مرکزی همچنان خریدار بزرگ طلا باشند.

همچنین با وجود این که نقره در سال ۲۰۲۰ زیر سایه طلا خواهد ماند، تحلیلگران گروه MKS PAMP انتظار دارند قیمت هر اونس نقره تا مرز ۲۱ دلار صعود کند و میانگین قیمت آن در سال میلادی جاری ۱۸ دلار و ۶۲ سنت باشد. در میان فلزات گروه پلاتین هم تحلیلگران بی‌نهایت به پالادیم خوش بین هستند و احتمال اندکی برای نزول قیمت قائل هستند، زیرا همزمان با کاهش عرضه، تقاضای قوی برای این فلز ارزشمند وجود دارد.

کاهش نسبی قیمت دلار در بازار امروز

در معاملات امروز بازار ارز، شاهد افت نسبی نرخ دلار و یورو در صرافی‌های مجاز و بانکی سطح کشور هستیم، به گونه‌ای که در حال حاضر هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های مجاز و بانکی به نرخ ۱۲۹۰۰ تومان از مردم خریداری شده و به قیمت ۱۳۰۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود که نسبت به روز قبل، ۵۰ تومان کاهش داشته است. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی‌ها به نرخ ۱۴۴۰۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۴۵۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که نسبت به روز قبل، ۱۵۰ تومان افت نرخ داشته است. در بازار آزاد نیز خبر‌های دریافتی حکایت از افت نرخ دلار و یورو به رقم‌های ۱۳۴۱۰ و ۱۴۹۵۰ تومان دارد.

رشد اقتصادی چین به کمترین میزان در ۲۹ سال گذشته رسید

آمار‌های رسمی که اخیرا منتشر شده نشان می‌دهد چین به عنوان دومین اقتصاد برتر جهان از سال ۲۰۱۹ رشد اقتصادی ۶.۱ درصدی داشته که کمترین میزان در ۲۹ سال گذشته محسوب می‌شود. دفتر آمار چین با انتشار این رقم اعلام کرد هدف گذاری دولت این کشور نیز ثبت رشد اقتصادی ۶ تا ۶.۵ درصد بوده است. رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۱۹ معادل ۰.۷ درصد کمتر از سال ۲۰۱۸ بوده است. این رشد ۶.۱ درصدی کمترین میزان رشد اقتصادی چین از سال ۱۹۹۰ و زمانی که این کشور آسیایی درگیر بحران‌های سیاسی بود و رشد اقتصادی آن به ۳.۹ درصد سقوط کرد به شمار می‌رود.

اداره آمار چین اعلام کرد: تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۱۹ معادل ۱۴.۳۸ تریلیون دلار بوده است که بیش از نیمی از این حجم تولید ناخالص داخلی مربوط به بخش خدمات است. در سال ۲۰۱۹ خرده فروشی در چین ۸ درصد رشد کرده است. آمار‌های حاکی از آن است که جمعیت چین در پایان سال ۲۰۱۹ از مرز ۱.۴ میلیارد نفر گذشته است.

زمان واریز سهمیه بنزین بهمن ماه اعلام شد

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: سهمیه بنزین بهمن ماه ساعت ۲۴ فردا شب (دوشنبه شب) به کارت سوخت خودرو‌ها واریز خواهد شد. فاطمه کاهی امروز در گفتگو با ایرنا با اعلام اینکه سهمیه بنزین هر ماه در ساعت صفر اولین روز همان ماه به کارت سوخت خودرو‌ها واریز می‌شود، ادامه داد: سهمیه بنزین بهمن ماه فردا شب به کارت‌ها واریز خواهد شد. وی با اشاره به اینکه سهمیه‌ها تغییری نخواهد داشت، افزود: بر اساس جدول اعلام شده، سهمیه بنزین هر خودرو واریز می‌شود که این میزان برای خودرو‌های بنزینی ۶۰ لیتر در ماه و خودرو‌های سواری دوگانه سوز ۳۰ لیتر در ماه است. کاهی در مورد تعیین سهمیه بنزین برای سفر‌های نوروزی نیز گفت: این موضوع هنوز در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مطرح نشده است.

نظام بانکداری هنوز در ابتدای راه قرار دارد

شافعی رئیس اتاق ایران در ششمین نشست هیات نمایندگان اتاق ایران اظهار داشت: واقعیت این است که نظام بانکداری کشور هنوز در میانه راه قرار دارد. به این معنا که قوانین بانکداری کشور به لحاظ فقهی و شرعی با اشکال مواجه نیست، زیرا در زمان تصویب قوانین بانکداری اسلامی هم شورای نگهبان انطباق آن با شرع مقدس اسلام را تایید کرد و هم مراجع آن زمان این قوانین را تایید کردند. التبه این به معنای آن نیست که بهتر از این نمی‌شد قانونی را وضع کرد. بلکه باید توجه داشت که همواره امکان ایجاد وضعیت بهتر وجود دارد و می‌توان با مطالعه مجدد و بازنگری، از عقود دیگر در قانون بانکداری بدون ربا استفاده کرد که پیش از این به هر دلیل، قانون‌گذاران به آن توجه نداشتند.

رد پای خودروسازان چینی برای تولید در هند

شرکت گریت‌وال موتور چین با خرید کارخانه جنرال‌موتورز در غرب هند موافقت کرد. دو منبع آگاه با اعلام این خبر به رویترز تاکید کردند که خودروساز چینی به ‌دنبال ساخت محصولات خود در هند است. به گفته این منابع، انتظار می‌رود گریت‌وال که یکی از بزرگ‌ترین فروشندگان شاسی‌بلند‌ها در چین محسوب می‌شود، برای خرید این کارخانه مبلغی بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار را پرداخت کند. این اقدام درواقع گام نخستین گریت‌وال برای تولید و فروش خودرو در هند و آغازی برای پایان حضور جنرال‌موتورز در هند خواهد بود. در ماه‌های اخیر خودروسازان چینی برای مقابله با کاهش تقاضا در بازار چین، به حضور در بازار قابل‌توجه هند روی آورده‌اند و به گفته منابع آگاه، موفقیت سائیک‌موتور، دیگر خودروساز چینی در این کشور برای رقبای دیگر الهام‌بخش بوده است. به نقل از دنیای اقتصاد؛ بر اساس پیش‌بینی‌ها، انتظار می‌رود که هند تا سال ۲۰۲۶، به سومین بازار بزرگ خودروی جهان پس از چین و ایالات‌متحده بدل شود.

چرا خبری از ارزانی خودرو نیست؟

فعالان بازار خودرو معتقدند هنوز فاصله زیادی میان قیمت کارخانه و بازار وجود دارد که این مشکل با افزایش عرضه برطرف خواهد شد، اما وضعیت بازار نشان می‌دهد همچنان خودروسازان در عرضه خودرو قطره چکانی عمل کرده و همین امر عاملی میشود تا هر روز اختلاف قیمت کارخانه محصولات با بازار رشد داشته باشد. علاوه بر این فروشندگان خودرو می‌گویند در حال حاضر فضای مجازی خود مختار پر از آگهی‌های فروش خودرو آن هم با قیمت‌های بالاست، حال آتکه عملاً با رکود بازار خبری از خریدار در بازار نیست. وضعیت این روز‌های بازار خودرو و ثبت قیمت‌های متفاوت برای انواع خودرو‌ها نشان می دهد کاهش قیمت‌ها و رونق بازار در خرید و فروش خودرو آن هم در ماه‌های پایانی امسال همچنان با ابهاماتی زیادی روبه روست. از طرف دیگر بلاتکلیفی خریداران در تحویل خودرو‌های ثبت نامی نیز بر حجم مشکلات مردم اضافه کرده است. /تسنیم

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۷
بانک مرکزی همبن الان به فکر کنترل تورم افتاده !!

پس تا الان چه کار میکردید شما آقای همتی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

خدایا ما مردم ایران را گرفتار چه عذابی کرده ای ؟

ما چه گناهی کرده ایم ای خدا که گرفتار این مسئولین شده ایم ؟
تقویم بانک مرکزی ۲۰ سال عقب تر از زمانه می باشد
وقتي خودروي عصر حجري با قيمت دلبخواهي ومدت زمان يك ساله پبش فروش ميشود ومردم هم صف ميبندند چرا بايد ارزان كنند
ببخشید جناب همتی پس تا حالا داشتین چیکار میکردین.....ها !!!داشتین بر ذغال آن میدمیدین ....اما اگه میشه خواهشن کاری نکنید چون روی هر چی تا حالا دست گذاشتین بعدش مردم رو بدبخت کردین لطفا خواهش میکنم این تورم رو ولش کنید خودش عاقبت خسته میشه میره گم میشه سر لجش نندازین و مردم رو بیچاره نکنین
چرا خبری از ارزانی خودرو نیست؟
پاسخ.:چون واردات خودرو ممنوع هستش
چون اگر وارد بشه با تعرفه خیلی بالا میاد
بعد کی لگن چینی بخره؟یا تشتک سازی داخلی بخره؟
اون موقع لگن چینی رو باید ۱۰میلیون قیمت بزاری پس نمیصرفه
حالا که مردم این بونجولهارو میخرن چرا خودرو خوب وارد کنیم از آبمان‌و فرانسه و کره و ژاپن؟!همین تشت چینی سوار شید قیافه هم بگیرید از نظر اینها خلایق هرچه لایق با اقساط ۱۰ساله پیاده بیا با چینی برو....
وضعیت عدم ثبات پول ملی رو در خودرو مشاهده کنید .زمانی که خودرو داره هر روز گرون میشه و پراید ۶۰ میلیون شده نشان دهنده اینه که به زودی پول ملی مجددا سقوط آزاد خواهد کرد. فعلا فقط با دستور و زور نگهش داشتن
خواب ارزاني روخواهيدديدباسياستهاي متخذه پيش روي هيچگاه اميدي به خيرنيست شر مرسانند/حال كه خودروسازان چيني ساز مهاجرت به هندرانواخته اند دوشيدن مردم بتوسط 2 كشور مذكور انجام وافزايش خواهديافت
از پارسال تا الان جمع کنید نوسانات ارزی را به عدد حیرت اور ۷۰۰۰۰ تومان میرسید تقسیم بر ۳۶۵ روز کنید تا متوسط نوسان ارز روزانه را به دست اورید.
شاهکار زدند اقای همتی .
۷۰۰۰۰ تومان بازیچه نیست ها.
نشان دهنده فاجعه اقتصادی است و بازارسازی دولت و بانک مرکزی با جیب مردم.
بنده خدا ۷۰۰۰۰ تومان‌نوسان ارز یکساله یعنی دلار سرجاش نبوده و هنوز هم نیست و در این بازار پر نوسان چه کسی کار کرده؟؟؟؟؟
جدول تبدیل ارزی کشورها را ببینید در حد هزارم و صدم درصد تغییرات منتهی چگونه است ارزش ریال یکسال ۷۰۰۰۰ تومان بازی کرده تا به تعادل ۱۳۵۰۰ تومانی برسد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تمام نوسانات ارز دانسته دانسته کار ایشان بوده و اقتصاد کشور را ویران کرده اند.
بازار ساز باید بازار باشد نه بانک مرکزی که به دلخواه خود عدد سازی کند.
وضع بورس از این‌هم بدتر است و عددسازی ها را همه فهمیده اند به جز خواجه حافظ شیرازی!!!!!!!
اقتصاددانها به ادامه یکوتتان ادامه دهید تا یک روز صبح کشتی اقتصادی ایران را ببینید از وسط دو نیم شده با کارهای استاد همتی و بازارسدری های ایشان.
بازارساز باید اقتصاد کشور باشد نه بانک مرکزی ان که خودش ذینفع است.
اقایان نوبخت و همتی برنامه ریزی اقتصاد ایران را این‌گونه انجام میدهند منتهی سفره های مردم هر روز خالی تر از قبل.
یعنی دیگه دلار 1300 تومان شد . همونی که باز میخواستند از حالا به بعد تورم کنترل خواهد شد . فاجعه است در عرض چند ماه دلار را 2000 تومان گران کردند از حالا میخواند تورم را کنترل کنند .

با کنترل دلار تورم کنترل میشود سر نخ را گم کرده اید یا خودتون را به اون راه زده اید . .
خدایا کارخانه خودروهای ما را بسوزان.
الهی آمین
چرا خبری از ارزانی خودرو نیست؟لطف ملتی که دولت ایرانی برای آن روز ملت ملت می کنند منظورش کجاست برای من بگوید ما ملت خر ایران که نیسیتم اگر بودند پراید 60 تومان نمی شد
چرا از ارزانی خودرو خبری نیست.. این سئوال را باید از نمایندگان محترم پرسید که نماینده مردم هستند وبعد میگویند چرا رد صلاحیت شدیم
شما رو به خدا به این دولتیها بگید چیزی رو کنترل نکنند این از وضعیت قیمت خودرو ،مسکن ،تورم ,از کار بیکار شدم با ماشین کار میکردم این وضعیت بنزین ،سهمیه بنزین تاکسی اینرنتیها رو نمیدن ،بدبخت بودیم بدتر شدیم ،،فقط حرف حرف
پروپاگاندا !!!!!
از این پس !! بانک مرکزی از این پس بر روی تورم متمرکز خواهد بود ! پس تا حالا بر روی چی متمرکز بوده؟
واقعا سر ادم با این قیمتهای کذایی خودرو سوت میکشه
اخه ارزش یک سوم این قیمت هم ندارن این ماشینا
جدای درامد ما
چون مافیا همچون اختاپوس بر بازار و تولید و قیمت چنبره انداخته...........کسی هم جوابگو نیس یهنی نمیتونه جوابگو باشه
اول ارزش پول ملی رو افزایش بدید تورم خود بخود کنترل خواهد شد.
اقای همتی مشخص کند که چه هدفی در اقتصاد دارد و چه تاریخی انجام میشود. این مدل حرف زدن مدیریت نیست
چه میشد ،اگر دلار از هزینهٔ زندگی مردم حذف میگردید ؟ چرا مردم با دلار هزینه بکنند ،و با ریال درآمد داشته باشند ، تکلیف آنهایی که حقوق ثابت دارند را یک بار و برای همیشه ،روشن کنید ، زیرا شغلهای آزاد ، تحت هر عنوانی درآمد به نرخ دلار روز دارد ،الا حقوق بگیران که دریافتی ثابتی دارند ؟،،،
پاسخ ها
آبدارچی جهنم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
مثل اینکه ازهمه جا بی‌خبری ما کشاورزان با این همه تورم نه تنها قیمت محصولات مان افزوده نشده بلکه نسبت به دوسال قبل کمتر شده البته میدانم که بدست مصرف کننده با قیمتی بسیار بالاتر می‌رسد اما از کشاورز به قیمت کمتر از دوسال پیش می‌خرند باز حقوق بگیر یک چند درصدی اضافه شده
هووووووورا تورم میخاد کنترل بشه بزن دست قشنگه رو به افتخار آقای همتی
من نمی دانم به کی باید بگم ، بی زحمت شما منعکس کنید . فقط بگید قیمت ها را از روی سایت های فروش مانند دیوار و باما و ......حذف کنند . به خدا قیمت ماشین 20 درصد کاهش پیدا می کند . این کار قبلا هم نتیجه داده است . شما را به خدا منعکس کنید . خواهشا خواهشا
يك موقعي تمام مردم كمپين نخريدن خودرو داشتند و خودرو سازان وام مي دادند ولي كمتر كسي مي خريد سال 74 و 75.
اونم 10 مليون پيش و ماهي يه تومن.سمند قيمت 30 ت با كارت طلايي 3 ستاره و كارت گارانتي 40000 بهمراه كارت هديه 500 و رهياب هديه آپكو.
منظورم كمپين هست.
حالا بدو.....
پیشبینی:
اروپا پرونده ایران رابه شورای امنیت میبرد
ایران از ان پی خارج میشود
کشورهای اروپایی رسما ازبرجام خارج میشوند
ایران رسما ازبرجام خارج میشود
اف ای تی اف تصویب نمیشود
ایران وارد لیست سیاه اف ای تی اف میشود
دلار ترمز میبرد و ۲۰ هزارتومان را رد میکند
سقوط تاریخی ومستمر بورس اغازمیشود ودیگر ازتبلیغات یکسویه شبانه روزی وعددسازی هم کاری برنمیاید !!!!
کنترل ارز موفق بوده و اگه انتقال ریالی کنتدل نمیشد ارز بسیار بالا میرفت
خدای نکرده اگر از مدیریت و تجربه دیگر کشورها که به فکر ملت خودشون هستند و یه صد سالی از ما جلوترند ، استفاده کنید مشکلی پیش میاد جناب همتی ؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر