بازدید 48258

نمایندگان مجلسی که باید از شورای نگهبان به دادسرا فرستاده شوند!

در میان این نود رد صلاحیت شده، نام شش تن که ریاست شش کمیسیون اصلی مجلس شورای اسلامی را در حال حاضر بر عهده دارند دیده می‌شود. تصورش را بکنید هم اکنون ریاست شش کمیسیون مهم مجلس شورای اسلامی در اختیار افرادی است که شورای نگهبان مستندات قطعی از دیدگاه ناظران استانی و ملی اش، دال بر مسائل مالی آنان در اختیار دارد!
کد خبر: ۹۵۲۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶ 19 January 2020
تابناک ـ سید مسلم بهشتی نژاد؛ خبر رد صلاحیت حدود ۹۰ نماینده کنونی مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان قانون اساسی، خبر مهمی بود که لابلای حوادث مهم دو هفته گذشته، آن گونه که باید دیده نشد. کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، آمار حیرت آوری در این باره به افکار عمومی ارائه داده و گفته است: «از حدود ۲۴۷ نماینده فعلی مجلس، ۹۰ نفر صلاحیتشان عمدتا به خاطر مسائل مالی تایید نشده است، البته به برخی از آن‌ها مستندات پرونده‌شان توضیح داده شد و به بقیه نیز اگر درخواست کردند، این مستندات ارائه می‌شود». این اظهارات بدین معناست که شورای نگهبان برای همه آن نود رد صلاحیت شده، مستنداتی که بر تخلفات یا سوء استفاده‌های مالی آنان دلالت کند، در اختیار دارد.

به گزارش «تابناک»؛ در میان این نود رد صلاحیت شده، نام شش نفر که ریاست شش کمیسیون اصلی مجلس شورای اسلامی را در حال حاضر بر عهده دارند دیده می‌شود. تصورش را بکنید هم اکنون ریاست شش کمیسیون مهم مجلس شورای اسلامی در اختیار افرادی است که شورای نگهبان مستنداتی قطعی از دیدگاه ناظران استانی و ملی اش، دال بر مسائل مالی آنان در اختیار دارد! هرچند همه این مسائل مایه حیرت و بهت افکار عمومی است، دو مساله بهت آورتر هم در این چند روز در این ارتباط، اتفاق افتاده است.

اولین مساله، خبر‌هایی است که جسته و گریخته در محافل سیاسی درباره تایید صلاحیت دو تن از روسای کمیسیون رد صلاحیت شده شنیده می‌شود. خبر‌هایی که در صورت صحت، این پرسش را در بین افکار عمومی برمی انگیزد که چگونه است شورای نگهبان در یک فرایند چند ده روزه به رد صلاحیت این دو به دلیل مسائل مالی رای داده است، اما در فاصله چند روز از اعلام، از نظرش برگشته و مجددا آنان را تایید صلاحیت کرده است. به دنبال این پرسش، گمانه زنی‌هایی در این باره در بین مردم بالا گرفته که یا مستندات اولیه شورای نگهبان آنقدر که باید محکم و متقن نبوده که این شورا بلافاصله از نظرش برگشته است و یا این دو رئیس کمیسیون با لابی و اعمال فشار، شورای نگهبان را در شرایطی قرار داده اند و تایید صلاحیت خود را گرفته اند. هرچند طبیعتا هر دو گمانه دور از شأن شورای نگهبان است، با وجود این، شایعه تایید صلاحیت این دو رئیس کمیسیون، مورد توجه افکار عمومی قرار گرفته و به نظر می‌رسد، شورا لازم است در این مورد شفاف سازی کند که اولا این شایعه تایید صلاحیت این دو صحت دارد یا خیر و اگر دارد چه فرایندی درباره این دو رخ داده است؟

مساله دوم هم ورود قوه قضائیه به مسائل مالی این نود نماینده کنونی مجلس شورای اسلامی است. هرچند نمایندگان در مقام ایفای وظایف نمایندگی خود مصونیت دارند و در اصل ۸۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران این مساله به صراحت بیان شده است که «نمایندگان مجلس در مقام ایفای وظایف نمایندگی در اظهارنظر و رأی خود کاملاً آزادند و نمی‌توان آن‌ها را به سبب نظراتی که در مجلس اظهار کرده‌اند یا آرایی که در مقام ایفای وظایف نمایندگی خود داده‌اند، تعقیب یا توقیف کرد». اما آنطور که از این اصل استنباط می‌شود و اغلب حقوقدانان نیز بر آن اجماع دارند، اینکه این اصل نماینده را فقط در ایفای وظایف نمایندگی در نطق‌ها، تذکرات، تحقیق و تفحص و ... مصون می‌کند؛ بنا بر مطالعه مستندات حقوقی در این زمینه؛ چنانچه نماینده‌ای جرم یا تخلفی خارج از حیطه وظایف نمایندگی – آنچه در اصل ۸۶ قانون اساسی احصا شده است- مرتکب شود، همانند دیگر شهروندان در برابر قانون و مقررات کیفری و حقوقی ذی ربط مساوی است و باید در برابر قانون پاسخگو باشد.

همین معنا هم در نظر تفسیری شورای نگهبان که بر اساس قانون اساسی حق تفسیر اصول قانون اساسی را دارد تایید شده و این شورا در سال ۸۰ در تفسیر اصل ۸۶ قانون اساسی می‌گوید: «اصل هشتاد و ششم قانون اساسی در مقام بیان آزادی نماینده در رابطه با رأی دادن و اظهار نظر در جهت ایفای وظایف نمایندگی در مجلس است و ارتکاب اعمال و عناوین مجرمانه از شمول این اصل خارج است و این آزادی منافی مسئولیت مرتکب جرم نیست»؛ لذا اگر شورای نگهبان مستنداتی درباره مسائل مالی این نود نماینده کنونی مجلس را در اختیار دارد که آنقدر قوی و متقن است که سبب رد صلاحیت آنان برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی شده است، بر این شورا واجب است که این مستندات را بدون فوت وقت در اختیار قوه قضائیه قرار دهد و از آنجا که مستندات قانونی هم برای رسیدگی قوه قضائیه به این مسائل حتی در دوره کنونی نمایندگی این افراد، وجود دارد، لازم است مدعی العموم با استناد به این مدارک، این نمایندگان را فراخوانده و در صورت وجود مدارک متقن، علیه آنان کیفرخواست صادر کند، چون در این باره نمایندگان کنونی مجلس با افرادی که در یک سال اخیر در دادگاه‌های مسائلی اقتصادی محاکمه شدند، هیچ تفاوتی ندارند. عدم ورود قوه قضائیه به مسائل مالی مورد ادعای شورای نگهبان در خصوص این نود نفر، این ظن را تقویت می‌کند که هرچند قانون این اختیار را به این قوه داده است، ملاحظاتی در میان است که با این نود نفر مانند شهروندان عادی برخورد نمی‌کند.

در روز‌های آینده برای اقناع افکار عمومی دو نهاد مهم و تاثیرگذار جمهوری اسلامی، یعنی شورای نگهبان و قوه قضائیه، رسالت مهمی در شفاف سازی و همچنین برخورد شفاف و بدون هر گونه ملاحظه با صاحبان قدرتی که شائبه مسائل مالی، صلاحیت نمایندگی مجلس را از آنان سلب کرده، بر عهده دارند. افکار عمومی ناظری دقیق و قدرتمند است که می‌بینند و به قضاوت می‌نشینند.

تردید نباید داشت که مردم قانع نخواهند شد مگر اینکه یا شورای نگهبان اعلام کند در مورد این نود نفر اشتباه قضاوت کرده است و یا قوه قضائیه باید مستندات مسائل مالی این نود نفر را گرفته و آنان را احضار و روند رسیدگی به مستندات را برای مردم به شفافیت اعلام کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۳
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۳۸
اگر در ارتباط با مفسدان اقتصادی که معمولان از وابستگان و متصلان به مقامات هستند قوی برخورد میشد که الان اینطور نمیگفتیم؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
یعنی 90 نفر بی صلاحیت دارن برای ما قانون وضع میکنند؟!!!! این چه مملکتی است.1
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
هر دوره با خودم عهد می کنم که دیگر در هیچ انتخاباتی شرکت نکنم ولی این آمریکای لعنتی کاری می کنه که از لج آنها هم شده بیام رأی بدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
اگر این نمایندگان فعلی راست می گویند و پاک دست هستندقانون از کجا آوردی را مثل تمام کشورهای پیشرفته تصویب و اجرا کنند
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
تازه اینها نمایندگانی هستند که برای دور بعد ثبت نام کرده اند. اگر وضعیت آنهایی که ثبت نام نکرده اند را هم بررسی کنند واویلا خواهد شد...حالا دیگر قبول می کنید که رای دادن به درد نمی خورد. رئیس جمهور رای می دهیم، دور بعد ردصلاحیت می شود‌ نماینده رای می دهیم دور بعد رد صلاحیت می شود!!! آن بالا بالاها چه خبر است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
جناب 13:50 باید بدانید که سالهاست که ملت ایران دارد تاوان ساده لوحی و احساساتی بودن امثال شما را می دهد. در حقیقت با وجود انسان های دمدمی مزاج همچون شما، ما حقمان است که بنزین را سه برابر بخریم
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
شورای محترم نگهبان کلاهش را بالاتر بگذارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
آقا ما رفتیم امروز پمپ بنزین گرون فروشی میکنن
بنزین زدم طرف اونده میگه لیتری سه هزار تومن بابا انصافم خوب چیزیه
مسولان رسیدگی کنیییییید.
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
اعتراض به عدم تایید صلاحیت به صلاح نیست
بنده خودم اسمم در بین تایید شدگان نبود ولی اعتراضی هم ندارم چون معطقدم اعتراض قانونی نیست و مصلحت ندارد. البته بنده ثبت نام هم نکرده بودم ولی مهم اینست که اعتراضی هم نکردم. احسنت بر خودم
۰۰۰ توی این مجلس و مجالس دگر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
اگر بخواهیم عدالت به معنای واقعی اجرا شود، تمامی
نمایندگان حال و ادوار گذشته مجلس باید مثل کودکان دبستانی در صف منظم و مرتب، در حالیکه سرود می خوانند، بطرف دادسرا حرکت کنند. بدون استثنا !! مفهوم شد؟
ناشناس
| France |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
جای خالی را پر کنید
چه عجب تابناک جسارت کرد و ورود کرد.
90 درصد نمایندگان مشکلات مالی دارند. از کلمه دیگری میخواستم استفاده کنم که قطعا سانسور میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
با توجه به نحوه رد و تایید صلاحیت شدگان نمایندگان مجلس آینده از تجربه بالایی برخوردارند اما نه در خدمت به مردم.؟!
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
مگه نماینده سراوانو فراموش کردید.علت درگیریش با کارمند حراست گمرک چی بود و ایشان به چه علت در گمرک حصور داشت؟؟؟؟؟ همه فعالیت های غیر از کار اصلیشون یعنی نماینده مردم دارند
با سلام ، اقدام توسط مدعی العموم ، کاملا انتظار درست و برحقی است مفاسد اقتصادی توسط عر شخص و مقامی مخرب حقوق مردم و عامل بی اعتمادی مردم به عملکرد است ، لذا ضرورت دارد در این خصوص شفاف سازی شود
. میخوان بگن که ما جدی و قانون مداریم. تا حالا کجا بودین؟؟؟!!!
پاسخ ها
سینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
تا حالا کجا بودن ؟
هر بار خواستن یقه یکی از اینها رو بگیرن پول دادن تو روزنامه ها هوچی گری کنید که داستان تموم بشه
رحیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
منظورت چیه ؟
ناراحتی الان مدارک بر علیه شون رو شده؟
سینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
تا حالا مجبور بودن به شایعه پراکنی هایی که هر روز در اینترنت تولید میکنید جواب بدن
قصید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
مگه هر بار خواستن یک وزارت خونه رو استیضاح کنن هرکاری میکردبد که منافعتون به خطر نیوفته؟
حالا اومدی میگی تا حالا کجا بودن
رحیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
چون نماینده ها برای خودشون قانون مصونیت قضایی تصویب کردن
تا پایان دوران نمایندگی نمیشه بهشون دست زد
الان هم که فهمیدن فقط برای تایید صلاحیت انتخابات
و نمیتونن بفرستنشون دادگاه تا دوره شون تموم شه
منتقد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
تا حالا
هر بار این مسائل مطرح میشد پروانه سلحشوری کل مملکت سرگرم رفتن دخترها به ورزشگاه میکرد دیگه مردم اختلاص های نماینده رو یادشون میرفت
فهمیدی داتسان چیه داداش
قالیباف چه شد چرا پرونده هایش در قوه قضایی چند سال است خاک می خورد
پاسخ ها
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
قالیباف مرد عمل هستش،من هرجا در تهران سفر میکنم از کار و ساخت و ساز قالیباف میبینم،قالیباف مدرنترین مدیر مجموعه هستش که متاسفانه بدون تحقیق و تهمت مورد هجوم افکار عمومی قرار میگیرد،من خود دستفروش بودم و از سد معبرهای قالیباف کتکهای زیادی خوردم،ولی این باعث نمیشه که من حقیقت را نگویم،این مرد نطق ضعیفی دارد ولی مرد کاری و خستگی ناپذیر است،متاسفانه مشکل ما مردم این است که بدون مدرک و ادله تهمتها میزنیم
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
آقای دستفروش تو چرا الان اینجایی باید دستفروشی ت رو میکردی چرا ایقد دروغ تابلو میگی دست فروش کی بودی تو شک ندارم که از مسئولین ستاد قالیباف بودی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
انشالله دور بعد مجلس اگر الدروم- بلدرم كرد
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
یکی نیست از قالیباف بپرسه که تو حسابش بیشتر از دویست هزار تومان نبود به گفته خودش ! چطور خانه در استرالیا و نیوزیلند خریده ؟
نه بابا! حالا شما دیگر نباید اینهمه پا پی شوید!!! اگر کار به دادگاهی کردن باشد، خیلی ها هستند که بدون دادگاهی شدن باید غزل خداحافظی را بخوانند!!
یعنی فکر میکنید نماینده های مجلس برای چه کاری به مجلس رفته اند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
وقتی که یک نماینده در مدت ۴ سال قرار است تا حدود ۵۰۰ میلیون تومان حقوق بگیرد
ولی حد متوسط ۲ میلیارد تومان هزینه تبلیغات انتخاباتی میکند !؟
باید فهمید که کاسه بسیار بزرگی زیر نعلبکی است !؟
کی رای میده حالا ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
هیچ کس
کی رای میده حالا ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
هر وقت که ۸۰ درصد مردم انتخابات را تحریم کردند و رای ندادند
میتوان امید وار بود که تغییرات اساسی در اداره کشور در راه خواهد بود
ماشااله به این مدیریت / قرار است الگوی جهانیان شویم!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
شده ایم ولی از نظر منفی اش !؟
نمونه اش نماینده خوی که دزد در خانه اش 250 هزار دلار دزدید و معلوم نشد این مقدار ارز در خانه از کجا آورده بودند و البته تایید صلاحیت هم شدند
یکی از بهترین هشدارها همین نوشته در رسانه تابناک است به جد همه ی آحاد مردم منتظر دادگاه افرادی هستند که از موقعیت سیاسی به نفع منافع شخصی سو استفاده میکنند .تک تک این افراد باید به دادگاههای صالحه معرفی و محاکمه شوند.تنها با این روش می توان اعتماد از دست رفته مردم را باز سازی کرد از طرفی در صورتی که شورای نگهبان دجار سهو یا خطا نسبت به فرد یا افرادی شده باشد باید سریعا عذر خواهی کند و راه را برای حضور انان در انتخابات باز کند. انشاالله با هشیاری مردم و اصلاحات عمیق مبتنی بر اصول اسلام و انقلاب مشکلات حل خواهد شد چرا که با وجود رسانه های بیدار به قول رهبر معظم انقلاب دوران بزن و در رو تمام شده. حالا دیگر همه باید پاسخگوی اعمال خود در عرصه سیاسی و مدیریتی باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
مگر تاحالا بجز چند مورد استثنايي كه اونم دلايلي داشت، افراد سوء استفاده كننده محاكمه و مجازات شدند كه الان بشند؟
به دلیل ضرورت و اهمیت و درستی ، این نوشته را باید با اب طلا نوشت و قاب کرد و مسئولین مربوطه را ملزم به اجرا نمود
فساد بی سابقه از در و دیوار ایران دارد میبارد. فعلا همه سرها را در برف فرو کرده اند
پور مختا و کانون وکلا ...
یک سوم نمایندگانی که خود شورای نگهبان تایید کرده حالا فاقد صلاحیت هستند اونم د=به دلیل فساد مالی
اینها نماینده مردم بودن ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
انگار قحطیه آدمیزاده
اقای تابناک فقط.فقط یکنفر پاکدست ومومن و با خدا به ملت شریف ایران معرفی کنید همه نمایندگان در ادوار گذشته وحال را مردم شهرها ودهات انهارا بخوبی مبشناسند.بدون استثنا همه انها کاخ نشین وسوپر میلیادرهستند.در حسرت قانون از کجا آورده ای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
اگر این نمایندگان فعلی راست می گویند و پاک دست هستندقانون از کجا آوردی را مثل تمام کشورهای پیشرفته تصویب و اجرا کنند
خوب مگر این ها در دوره های قبل و قبلتر توسط همین شورای نگهبان تایید صلاحیت نشده بودند!! یا میخواهید بگید اونوقت سالم بودند در سیستم که قرار گرفتند عوض شدند؟ با این اوصاف این دور باطل تا کی ادامه خواهد داشت؟
پاسخ ها
آرش
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
تا وقتی که مردم با دیدین این همه دزدی و عدم رسیدگی باز هم در انتخابات شرکت میکنند
چرا تا حالا ساکت بودن؟ اگر جرمی مرتکب شدن باید حین نمایندگی، همون موقع که مستندات پیدا شد اینا رو تحت پیگرد قرار میدادن نه اینکه هر کاری دلشون خواست کنن و فقط صلاحیتشون برای دور بعد رد بشه. این اصلا کافی نیست. اتهام سنگینی هست و در صورت اثبات باید به شدت باهاش برخورد بشه. خیانت در امانت و اقدام علیه امنیت ملی هم باید از اتهاماتشون باشه چون اینا باعث ضرر در سطح ملی شدن.
رای بی رای
وقتي گاه و بيگاه فشار اقتصادي روي مردم زياد ميشه همش ميگن مقصر آمريكاست! حالا برگي از دفتر رو شده.
باید قوه قضاییه ورود کنه که این پول ها رو از کجا اودند
درست برعکس است. نماینده هر کاری که انجام میخواهد بدهد مصون است ولی حرفی خلاف نظر نزد اگر حرف بزند رد صلاحیت خواهد شد
رای به اقای کدخدایی توسط همین نمایندگان رد صلاحیت شده بوده و مچلس قبل که رد نشدند به ایشان را نداد؟
"شورای نگهبان مستنداتی قطعی از دیدگاه ناظران استانی و ملی اش، دال بر مسائل مالی آنان در اختیار دارد"
این معنی اش این است که در کشور جرم های مالی درسطح در حال اتفاق است و کسی هم جلوی این افراد را نگرفته است و همچنان به فعالیت مالی غیر مجاز خود مشغول هستند !!
صدا و سیما نباید این نمایندگان را در برنامه های خود دعوت کرده و یادر پاره ای از مسائل با آنهامصاحبه کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
ببخشید که خود سیمای میلی در دستان جبهه پایداری است
که خودشان قرار است ، تا بزرگترین مشکل برای کشور شوند
صبر کنید و ببینید
والا اینا هم یه تعدادی تایید صلاحیت میشن. بعد نه کسی دادگاهی میشه نه چیزی. نه خانی رفته نا خانی اومده.
چرا اسامی این نود نفر رو اعلام نمیکنید؟ شما که رسانه هستید. شما با مردم شفاف باشید. اگر قوه قضاییه یا شورای نگهبان ملاحظات دارند ولی مردم که ملاحظاتی ندارند. حداقل این افراد شناخته بشن و رای نیاورند.
نمیشد این بررسی ها خیلی زودتر انجام میشد
اگه انتخابات در پیش نبود احتمالا اصلا بررسی هم نمیشد
امیدواریم همینطور بشود؟؟
این که چیزی نیست!
من چند نفر از افراد مجمع تشخیص را هم می شناسم که قبلا رد صلاحیت شده اند!!!
عقل می گویدبر خلاف مردم عادی اگر مسولی خلافی کرد و ثابت شدباید به صراحت به اطلاع مردم برسد زیرا او در زمان ریاست نماینده مردم در ان امور بوده است و پنهان کاری معنا ندارد
نباید بخاطر نماینده بودن حریم قائل شد، اگر تخلفاتی صورت گرفته باید پاسخگو باشند
قبول داریم که در کشوری مانند ایران ممکن است بسیاری مشکل مالی داشته باشند ولی راهکار چیست؟! اگر هر کسی یا نماینده ای مشکل در بحث مالی دارد باید مشکل مالی اش بررسی و حل شود یا جریمه شود یا محاکمه شود و در کل رسیدگی به اموال لازم است نه کار دیگر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
آمانت را باید به امانت دار سپرد!!!
پیشگیری بهتر از درمتن است.
اگر کسی در امور شخصی و کوچکش امین و درستکار نیست، در مقیاسهای بزرگتر بدتر عمل می کند.
قبول داریم که در کشوری مانند ایران ممکن است بسیاری مشکل مالی داشته باشند ولی راهکار چیست؟! اگر هر کسی یا نماینده ای مشکل در بحث مالی دارد باید مشکل مالی اش بررسی و حل شود یا جریمه شود یا محاکمه شود و در کل رسیدگی به اموال لازم است نه کار دیگر. متاسفانه در این مورد هم خود نمایندگان مجلس کم کاری کردند و قانون مشخصی تصویب نکردند و الان خودشان هم درگیر شدند و ردصلاحیت شدند در صورتی که اگر قانون خوبی در این مورد بود طبق آن قانون به مشکل مالی طرف رسیدگی میشد و الان دیگر گره ای در کارشان نبود...
ببینیم و تعریف کنیم....
مملکتی که نمایندگان مجلسش به خاطر بیان نظریاتشان محاکمه بشند یا رد صلاحیت بشند شرکت در انتخابات کار عبثی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
کسی که به جمهوریت و اسلامیت و مرزهای کشور اعتقاد و التزام عملی ندارد، البته اظهاراتی هم دارد اگر او را بخاطر اقداماتش و التزامش به بیگانگان بجای کشور و اسلام از ساختاربیرون انداختن؛ دلیل بر جلوگیری از بیان آزادانه اش نیست.
ناشناس
| Canada |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
شرکت توهین به شعور خودمان است
اولا" تعداد نمایندگان 290 نفر است ثانیا" از این 90 نفر ردصلاحیت شده تعدادی بعنوان فساد مالی رد شده اندثالثا" مگر شما به محتوای پرونده ها اشراف دارید این همه صغرا وکبری چیده اید
اسامی 90 نماینده مفسد را اعلام کنید
چهار سال قبل اين نود نفر با راي همين شورا به مجلس رفتند !!!!!
اگر مستندات داشتند ، چرا همان زمان از طریق قوه قضاییه و مراجع ذیربط به اتهاماتشون رسیدگی نکردند و گذاشتند تا الان در مسند بمونند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
عزیزم این مستندات از مراجع ذی ربط اخذ شده
اي كاش با مفسدين اقتصادي مثل مجرمين سياسي برخورد ميكردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
هر فساد و خلافی میکنند آزاد هستند
با فساد باید قاطعانه برخورد شود فارغ جاح بندی و گرایش ها
با سلام
اگر چه برخی از نمایندگان بدلیل اتهاد فساد مالی رد صلاحیت شده اند.
لیکن برخی نمایندگان مانند اقای مطهری بدلیل اظهارتشان در دوره نمایندگی رد صلاحیت شده اند که این موضوع خلاف قانون اساسی واصل "آزادی بیان" است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
فقط (صرفا) ایشان اظهار نظر نداشته اند-اقدامات ایشان را هم می شود به حساب آورد.
هر کس تخلفات مالی داشته باید محاکمه علنی شود و هر که نداشته هم باید دلیل رد صلاحیتش مشخص باشد.
مواردی مثل عدم التزام به اسلام و یا نظام مسائلی است که شفافیت بیشتری می طلبد چنانچه خود این افراد رد صلاحیت شده هم خواهان شفافیت شده اند
می توانید گاندو دو را به این موضوع اختصاص دهید.
تکرار میکنم

تکرار میکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
تکرار کن
مسایل اقتصادی رو بهانه کردن برای رد صلاحیت کسانی که دوست ندارن تو مجلس باشند
مزدم کیلویی چند؟!کسی مگر به نظر و سوال مردم اهمیت میده؟هرکس ساز خود را می زند و معلوم نیست کی به کیه.مردم فقط برای حداکثر مشارکت در انتخابات مهم هستند .حالا هرکسی انتخاب شد مهم نست چون در روی همان پاشنه خواهد چرخید.ولی تصمیم گرفتیم در این بازی بی نتیجه به عنوان سیاهی لشگر شرکت نکنیم.دیگر برام مهم نیست چی میخاد بشه . بهترین زمان عمرمان تلف شد و افسرده و بی رمق منتظر پایان عمریم .
راستی شنیید که میگن خمس وذکاتش را بده هلال هلاله ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
بله حتما هلاله و لی قطعا حلال نیست
اگر کمی واقع بینی وجود داشت و با متخلفان مسؤل رسیدگی میشد دیگه لازم نبود با مردم بینوا در سطح کشور اینگونه برخورد شود
اگر شورای نگهبان تعهد ندهد آنهایی که الان صلاحیتشون را تأئید کرده بعد از نماینده شدن رد صلاحیت نمی‌شوند ‌‌با افت شدید مشارکت در انتخابات مواجه خواهیم شد.البته اگر براشون مهم باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
شورای نگهبان بر اساس اصل برائت تایید صلاحیت می کنه! هر وقت ایرادی در یکی از نامزدها ببیند بر اساس آن ، آن نامزد را رد می کند. در دوران نمایندگی نظارد بر عملکرد نمایندگان و ظیفه نهادهای دیگری هم هست.!
آنچه که مسلم است سرنوشت مجلس آینده بدست مردم نیست .؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
اگر چهار تا دزد رسوا نمی شدند مجلس دست مردم بود؟!!!
ناشناس
| Canada |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
قبلا هم همینطور بوده اگر مجلس دست مردم بود وضعیت کشور به این باتلاقی که الان گرفتار شده ایم نمی رسید در همه زمینه ها کشور را به بن بست مطلق رسانده اند
همه شون رو اعدام کنید .
پاسخ ها
یک بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
دوست عزیز همه در دوره بعد وزیر وعضو تشخیص مصلحت وسفیر و..........غیره میشوند !!!! تا حالا کدامشان را اعدام کردند تا اینا رو هم اعدام کنند
تابناک!خودت می دانی ملاک سانسورت چیست؟!لطفا " سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است."را بردار.چون من کامنتهایی که می گذارم هیچکدام از اینها را پوشش نمی دهد و باز جنابعالی آنرا سانسور میکنی!!!بجایش بنویس "هر نظری را که خودمان صلاح بدانیم باز نشر می دهیم".
بجای مجلس اینها روباید روانه زندان کنند
من مانده ام که چطور شورای محترم نگهبان در طول حیات پربرکت خود کسایی را تأیید صلاحیت کرده است که در دوره بعد عمدتا یا ضد انقلاب، یا مفسد مالی یا ... در آمدند. از روسای جمهور گرفته تا نمایندگان مجلس. واقعا چه نتیجه ای از این موضوع می توان گرفت؟
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
معجزه!!!!
حالا اونایی هم که تائید صلاحیت میشن چه گلی به سر مملکت میزنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
این تایید و رد صلاحیت فقط برای واگذاری صندلی پر و پیمان مجلس به دوستان و آشنایان است وگرنه برای مردم اصلا اهمیتی ندارد چون قرار نیست در این نمایش شرکت کنیم.
ناشناس
| France |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
هیچ
اگر قرار باشه هر کس که صبح از خواب بیدار می شه بگه فلانی فساد مالی دارد که می شود همین هرج و مرجی که اکنون در کشور داریم تنها مرجع برای هر ادعایی صدور حکم محکومیت در قوه قضاییه مستقل برای هر کسی است اگر کسی حکم محکومتی در یک دادگاه صالحه را نداشته باشد هیچ احدی حق ندارد او را متهم کند و باید اتهام زننده تحت پیگرد حقوقی قرار گیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
مراجع برای شورای نگهبان در قانون اساسی مشخص شده اند--فقط قوه قضائیه نیست-- شورای نگهبان قانون اساسی
ناشناس
| Canada |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
جناب ناشناس آن مراجع هم که ادعا می کنید باید سند و مدرک داشته باشند و سند و مدرک نهایی فقط حکم محکومیت در قوه قضاییه است پس لطفا کشکی نظر ننویسید
باید این 90نفر ادعای حثیت کنند اگه ریگی توی کفشون نیست یا مدعی عموم موضوع مسکوت نزارد
یک موضوع دیگر هم تبدیل آدم های باصلاحیت به بی صلاحیت در مجلس است این 90 نفر به عنوان انسان های سالم وارد مجلس شده اند و حالا به دلیل مسایل مالی رد صلاحیت شده اند یا اینها از اول شورای نگهبان را فریب داده اند یا مجلس هیچ نظارتی بر رفتار نمایندگان ندارد این دومی یعنی فساد سیستماتیک شده است
مورد آقای علی مطهری هم جالب است به دلیل عدم التزام عملی به اسلام رد صلاحیت شده ولی تا چهار ماه دیگر نماینده مجلس شورای اسلامی است
قوه قضاییه جرآت داشته باشه اختلاس گران بالای 100 میلیون رو اعدام کنه تا این مفسدین از کشور فرار کنند.
شورای نگهبان 90 نماینده را رد صلاحیت کرد
شورای نگهبان قانون مجلس را که آن 90 نماینده در تصویب آن نقش داشتند را تایید کرد
یعنی شورای نگهبان تخلفات مالی آنها را می داند ونمایندگان هنوز در راس کمیسیونهای مالی هستند !!!!! بابا دمتون گرم با این نحوه اداره کردن مملکت !!!!!!
البته چیزی که مبنای تصمیم گیری شورای نگهبان هست گزارش مراجع 4 گانه هست که فقط گزارش قوه قضائیه می تواند مستند به حکم قطعی دادگاه باشد بقیه گزارش سازمانهای حکومتی هست که هیچ کدام سند نیست سلیقه کارشناس مربوطه هست.برعکس چیزی که سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرده اغلب رد صلاحیتها تخلف مالی نیست عدم التزام است.مثلا دکتر مطهری بخاطر عدم التزام به انقلاب رد صلاحیت شده که کاملا مشخص است بهانه ای بیش نیست.
.
.
.
.
الناس علی دین ملوکهم
.
.
.
اگر واقعا همانطور که فرمودند نود نفر از دویست و نود نمایندگان مجلس مجرم اقتصادی هستند ، بد نیست شورای نگهبان یک تحقیق و بررسی از تمام مسئولان ریز و درشت شاغل در تمام نهادها بفرمایند تا متوجه بشیم چند هزار نفر از کل مجموعه فاقد صلاحیتند و باید از مشاغلشان کنار گذاشته شوند. نتایج آن هم بصورت شفاف به مردم اطلاعرسانی بشود.
ظاهرا شورای نگهبان یک تنه کار قوه قضاییه و دادسرا و دادگاه و قاضی و وکیل و متهم و شاکی و وزارت اطلاعات و سازمان بازرسی کل کشور و پلیس و ضابطان قضایی و ... را فقط با چند نفر انجام داده است کاری که این همه قوه و ارگان و وزارت خانه نتوانسته اند انجام دهند ۱۲ نفر فقط در چند روز انجام دادند و ۹۰ نفر مفسد را شناسایی کردند!!!!! اگر معجزه نیست پس چیست؟!!!!!!!!
اينايي كه رد صلاحيتشون كردين بهتره از تجربياتشون در اقصي نقاط كشور بمنظور اباداني و رشد و شكوفايي استفاده نماييد.
در همه ساختارهای کشور اعم از دولتی و غیر دولتی پست و مدیریت مهمی وجود ندارد که توسط دوستان و اشنایان و بستگان و فامیل و فرزندان و داماد و نوه و نتیجه و باجناق و پدر عروس و پسر و دختر باجناق و .... اشغال نشده باشد. خب حالا انتظار دارید حقوق مفت و مجانی ماهی ۲۴ میلیون تومان و کلی مزایای پیدا و پنهان دیگر برای هر صندلی به همین راحتی تقسیم شود؟؟؟؟
مردم که به تنهایی کاری از دستشان برنمیاید و اصولا کسی برای حرف مردم تره هم خورد نمیکند . ولی همین مردم به کمک شما رسانه ها میتوانند حداقل تقاضای پاسخگویی از مسئولین را داشته باشند ، پس بر شما رسانه تابناک هست که به پشتوانه مردم تا حصول نتیجه این موضوع مهم را پیگیری نمایید .به یاری خداوند قادر متعال.
ملاک حال افراد است. طرف سالم بوده و حالا ناسالم این چند ماه هم حقوقش را بگیرد و برود. همه اش شفاف و روشن؟!!! تصویب و یا عدم تصویب قوانین هم به رای آنها (رد صلاحیت شده ها) تاثیری ندارد.
پاسخ ها
سینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
؟؟؟!!! ملاک حال فعلی است
کسی که 5 میلیارد هزینه میکنه در حالی که کل حقوق 4 سالش 2 میلیارد میشه از اول با چه نیتی و برای چه کاری میاد مجلس؟
اینها از اول یه برنامه دیگه داشتن
ناشناس
| France |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
از جیب کی می بخشی؟نزدیک ۱۰ میلیارد تومن حقوق می شه؟ اگر فاسد هستند همین الان باید از مجلس کنار گذاشته شوند اگر نیستند اتهام زنندگان باید برکنار شوند
چرا شورای نگهبان وسایر دستگاه های نظارتی تا پایان دوره نمایندگی افراد خاطی صبر میکنند.اگر این همه اسناد موجوداست که جای شک دارد چرا زودتر این افراد برکنار ومورد بازخواست قرار گرفتند.مطمئن هستم که اینها بازی سیاسی است.سال ها در تمام انتخابات برنامه ریزی های انجام میشود تا مردم را وادار به مشارکت کنند.
منطقى و معقول ترين سخن:
الناس على دين ملكوهم
اكر جز اين باشد بايد تعجب كرد.
هر دوره با خودم عهد می کنم که دیگر در هیچ انتخاباتی شرکت نکنم ولی این آمریکای لعنتی کاری می کنه که از لج آنها هم شده بیام رأی بدم
چفدر خنده داریم ما
تابناک چرا نظر مردم را سانسور میکنی وبخشی رو که دوست داری درج میکنی ؟ این چه کار زشت وغیر اخلاقیه که نظر منو نصفش رو ننوشتی .این یعنی استبداد رای ااااااااا
خیلی جالب همه می دونن و هیچ کس هیچ کاری نمی کنه خنده دار نیست واقعا مردم هم هیچ کاری نمی کنن
تا الان هر بار داستان های مالی نمایندگان مطرح میشد نمانیده ها کل افکار عمومی مملکت رو میبردن سمت ورود زنان به ورزشگاه، بازداشت اغتشاش گران، آزادی موسوی و کروبی و... همین چرندیات

حالا فهمیدید اصل داستان چی بود
4 ساله سر کارید و اولویت مسائل رو براتون عوض کردن این نماینده ها
در جواب دوستانی که می گن کی رای می ده حالا، باید عرض کنم:
مهم نیست کی رای می ده و به کی رای می ده. مهم اینه کی رای ها رو می شمره.
شورا خودشو با این کار تبرئه کرد
آقا آن دو تا نماينده كه شش هزار خودرو ارزان گرفته و با قيمت گران بازار فروخته بودند ميلياردها به جيب زده بودند با سوء استفاده از موقعيت نمايندگي آنها كجايند؟
یکیش تاجگردونه بقیشو هم بگید. ولی چرا اصلاحطلبها رو قلع و قمع کردند؟قضیه چیه؟ پس اینهمه مفسد اقتصادی چی میشه؟ اصلا ما به کیا میخوایم رای بدیم
اصل مسلم زیر را فراموش نکنید
ه مسئولین اهل سواستفاده مالی هستند
مگر آن که خلافش به اثبات برسد
باید با همه شون برخورد قاطع بشه
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی