بازدید 3774

بنادر صادرات نفت لیبی مسدود شد

ژنرال خلیفه حفتر در آستانه کنفرانس بین‌المللی صلح برلین برای پایان دادن به جنگ داخلی در لیبی، از صادرات نفت در بنادر تحت کنترل خود جلوگیری کرد.
کد خبر: ۹۵۲۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۴ 19 January 2020

ژنرال خلیفه حفتر در آستانه کنفرانس بین‌المللی صلح برلین برای پایان دادن به جنگ داخلی در لیبی، از صادرات نفت در بنادر تحت کنترل خود جلوگیری کرد.

به گزارش ایسنا، شرکت ملی نفت لیبی که صاحب دومین ذخایر بزرگ قطعی نفت در آفریقا است، در بیانیه‌ای اعلام کرد در نتیجه مسدود شدن بنادر در بخشهای مرکزی و شرقی لیبی، تولید نفت لیبی حدود ۸۰۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا خواهد کرد که به معنای روزانه ۵۵ میلیون دلار ضرر خواهد بود. این شرکت وضعیت اضطراری اعلام کرد که به لیبی اجازه می‌دهد قراردادهای تحویل نفت را به شکل قانونی متوقف کند.

این نمایش قدرت در حالی صورت می‌گیرد که ژنرال حفتر خود را برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی آلمان به میزبانی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان مهیا می‌کند. حفتر که نیروهایش در بخشهای جنوبی طرابلس، پایتخت لیبی استقرار دارند تاکنون از تلاشها برای پایان دادن به این تهاجم و موافقت با آتش بس امتناع کرده است.

آرتورو وارولی از شورای اروپایی امور روابط سیاسی در این باره گفت: بستن بنادر از سوی حفتر تلاشی برای مشروط کردن مذاکرات در برلین است و ممکن است اثرات منفی داشته باشد زیرا ممکن است اروپایی‌ها که بزرگترین مصرف کنندگان نفت لیبی هستند را بسیار آزرده کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، با تعطیلی میادین نفتی، حفتر جلوی منبع درآمد اصلی دولت نخست وزیر فیاض السراج که مورد تایید جامعه بین‌المللی است را می‌گیرد. منابع فروش نفت به بانک مرکزی رفته و از سوی دولت مستقر در طرابلس برای خرید سلاح و دفاع از خود مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تولید نفت لیبی پیش از تعطیلی بنادر ۱.۳ میلیون بشکه در روز بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی