بازدید 4169

تحریم‌های آمریکا علیه فولاد ایران بی‌اثر خواهد بود

منابع آگاه به پلاتس گفتند به دلیل قیمت جذاب محصولات ایرانی برای خریداران در آسیا، تحریم‌های جدید آمریکا علیه صادرات فولاد احتمالا تاثیر چندانی نخواهد داشت.
کد خبر: ۹۵۲۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰ 16 January 2020

منابع آگاه به پلاتس گفتند به دلیل قیمت جذاب محصولات ایرانی برای خریداران در آسیا، تحریم‌های جدید آمریکا علیه صادرات فولاد احتمالا تاثیر چندانی نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا، یک بازرگان به پلاتس گفت: تا زمانی که محصولات فولادی قیمتهای جذابی دارند، انتظار نمی‌رود تحریمهای اخیر آمریکا روی تولیدکنندگان فولاد ایرانی تاثیر بزرگی داشته باشد. حتی در دوره تحریمهای قبلی، خریداران آسیایی از خرید محصولات ایرانی کنار نکشیدند و تصور نمی‌کنم تحریمهای جدید به خصوص با توجه به ارزان شدن ریال ایران، تاثیر چندانی داشته باشد.

وی در ادامه افزود: فولادسازان ایرانی می‌توانند بسیار رقابت پذیر باشند با این حال برخی از هزینه‌ها مانند حمل بار افزایش پیدا کرده است.

اما برخی از معامله گران هم عنوان کردند که تحریمهای جدید ممکن است تاثیرگذار باشد و باعث شود برخی از مشتریان تمایلی به خرید از ایران نداشته باشند.

طبق اعلام ایمیدرو، صادرات فولاد ایران در طول تحریمهای ثانویه علیه کشور افزایش پیدا کرده است و عمده فولاد ایرانی در هر صورت در بازارهای خارجی و از طریق معامله‌گران در نقاطی شامل دوبی معامله می‌شود.

منابع بازار اظهار کرده‌اند انتظار می‌رود چین به واردات برخی از محصولات فولادی ایران از طریق شرکتهای چینی فعال در خاورمیانه ادامه دهد. از ژوئن که چین واردات آهن قراضه را ممنوع کرد و در نتیجه قیمتهای داخلی افزایش یافت، خریداران چینی به میزان فزاینده‌ای تناژ ورقه‌های فولادی، اسلب و آهن خام ایرانی را خریداری کرده‌اند. آمار گمرکی چین نشان داد که این کشور حداقل ۴۰۰ هزار تن ورق و اسلب فولادی در فاصله ژانویه تا نوامبر ۲۰۱۹ از ایران وارد کرده است.

پس از بروز تنشهای ژئوپلیتیکی اخیر، دولت اندونزی از خریداران این کشور خواست از خرید ورق فولادی ایرانی خودداری کنند. یک واردکننده اندونزیایی بزرگ به تنهایی حدود ۲۰۰ هزار تن در سال ورق ایرانی خریداری کرده بود. سایر خریداران بزرگ فولاد ایران تایلند، عمان و عراق هستند.

بر اساس گزارش پلاتس، ترکیه هم از ایران واردات دارد اما به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان میلگرد، عمده نیاز خود را در بازار داخلی تامین می‌کند. طبق آمار موسسه آمار ترکیه، این کشور در ۱۱ ماه نخست سال ۲۰۱۹ به میزان ۱۴۱ هزار و ۳۰۰ تن میلگرد از ایران وارد کرد که در مقایسه با ۳۰ هزار و ۷۰۰ تن در مدت مشابه سال ۲۰۱۸ رشد چشمگیری داشت که عمدتا به دلیل ارزانی قیمت میلگرد ایرانی بود. ترکیه در کل سال ۲۰۱۸ تنها ۵۰ هزار و ۳۲۰ تن میلگرد از ایران وارد کرده بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان