بازدید 21904

نخست وزیر روسیه علت استعفای دولت را اعلام کرد

نخست وزیر روسیه اعلام کرد، مطابق با پیشنهاد‌هایی که "ولادیمیر پوتین" درباره اصلاح قانون اساسی مطرح کرده، استعفای دولت در ترکیب فعلی آن را اقدامی صحیح می‌داند تا رئیس جمهوری بتواند تصمیمات لازم در این زمینه را اتخاذ کند.
کد خبر: ۹۵۲۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۹ 15 January 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری «تاس»، "دمیتری مدویدیف" نخست وزیر روسیه عصر امروز (چهارشنبه) در نشست کابینه وزراء با "ولادیمیر پوتین" این کشور اعلام کرد که مطابق با پیشنهاد‌هایی که رئیس جمهور در خصوص اصلاح قانون اساسی مطرح کرده است، استعفای دولت در ترکیب فعلی آن را اقدامی صحیح می‌داند.

وی گفت: «همه ما شاهد پیام امروز رئیس جمهوری فدراسیون روسیه بودیم. ولادیمیر ولادیمیرویچ پوتین نه تنها اولویت‌های بسیار مهم اقدامات در کشور را برای سال آتی تشریح کرد، بلکه برخی تغییرات اصولی در قانون اساسی کشور را نیز شرح داد» که به گفته وی، «این تغییرات، زمانی تصویب می‌شوند که به احتمال زیاد پس از بررسی آن‌ها خواهد بود، این تغییرات نه تنها در تعدادی از مواد قانون اساسی کشور، بلکه در مجموع در رابطه با توازن قوای اجرایی، قانونگذاری قضایی است.»

مدویدیف یادآور شد: «در این زمینه، بدیهی است که ما به عنوان دولت فدراسیون روسیه باید این امکان را برای رئیس جمهوری کشورمان فراهم کنیم تا بتواند همه تصمیمات لازم برای تحقق این تغییرات را اتخاذ کند. در این شرایط، من معتقدم که مطابق با ماده ۱۱۷ قانون اساسی فدراسیون روسیه، اقدامی صحیح خواهد بود که دولت در ترکیب کنونی آن استعفا دهد.»

"دمیتری مدویدیف" در تاریخ مدرن روسیه از لحاظ زمانی که در رأس کابینه وزراء قرار گرفته، یعنی بیش از هفت سال و هشت ماه (۲، ۸۰۸ روز از تاریخ تصویب نخست وزیری خود در ۸ ماه مه سال ۲۰۱۲) رکورددار مطلق است.

دولت فعلی فدراسیون روسیه به ریاست مدویدیف در تاریخ ۱۸ مه ۲۰۱۸ تشکیل شد. این ترکیب شامل ۱۰ معاون نخست وزیر، از جمله یک معاون اول نخست وزیر و ۲۲ وزارتخانه است.

منبع: تسنیم
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی