بازدید 3596

سازمان ملل حق رای لبنان را به آن بازگرداند

سازمان ملل اعلام کرد، لبنان پس از پرداخت کامل بدهی‌هایش به این سازمان، حق رای خود را در مجمع عمومی سازمان ملل مجددا به دست آورد.
کد خبر: ۹۵۱۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴ 14 January 2020

سازمان ملل اعلام کرد، لبنان پس از پرداخت کامل بدهی‌هایش به این سازمان، حق رای خود را در مجمع عمومی سازمان ملل مجددا به دست آورد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی خود خاطرنشان کرد: لبنان بدهی‌هایش را اخیرا پرداخت کرده و به همین دلیل حق و حقوق کامل رای را مجددا به دست آورده است.

دوجاریک همچنین تصریح کرد: ما کاملا درک می‌کنیم که رخدادهای اخیر لبنان منجر به بروز سختی و چالش‌هایی در سیستم بانکی این کشور شده است.

وی مبلغ پرداخت شده از سوی لبنان یا میزان بدهی‌های این کشور به سازمان ملل را اعلام نکرد، این در حالی است که یک منبع دیپلماتیک اعلام کرد: لبنان مبلغ یک میلیون و ۳۱۰ هزار و ۴۶۶ دلار پرداخت کرده و این برای نخستین بار در تاریخ لبنان است که حق رای آن در سازمان ملل تعلیق شده است.

در همین راستا، امل مدلل، سفیر لبنان در سازمان ملل در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: لبنان پرداختی‌های خود را که در نتیجه وضعیت کنونی این کشور به تاخیر افتاده بود، پرداخت کرد و امور به حالت عادی خود بازگشته است.

سفیر لبنان در سازمان ملل همچنین عنوان کرد: لبنان همواره به ماده ۱۹ منشور سازمان ملل پایبند است.

به موجب ماده ۱۹ منشور سازمان ملل، هر کدام از اعضای این سازمان که در پرداخت حق اشتراک خود تاخیر کند، حق رای در مجمع عمومی را ندارد.

پیشتر آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل به رئیس مجمع عمومی پیامی ارسال و در آن اعلام کرد که لبنان باید ۴۵۹ هزار دلار برای بازگشت حق رای خود بپردازد.

سازمان ملل پیشتر اعلام کرده بود که ۱۰ کشور از جمله لبنان که ماه‌ها از فروپاشی اقتصادی رنج می‌برد حق رای خود را به دلیل پرداخت نکردن حق اشتراک لازم از دست داده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر