بازدید 53037

خدا را شکر؛ خبر استعفای مقامات تکذیب شد!

شب گذشته، خبر استعفای برخی مقامات در نهادهای مختلف در واکنش به اتفاقات مربوط به انهدام هواپیمای اکراینی در فضای مجازی منتشر و بلافاصله خبر همه موارد منتشر شده تکذیب و از این بابت نگرانی وجود ندارد و مردم با اعتماد کامل، منتظر بهتر شدن امور خواهند بود.
کد خبر: ۹۵۱۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹ 13 January 2020
تابناک ـ سید مسلم بهشتی نژاد؛ شب گذشته، خبر استعفای برخی مقامات در نهادهای مختلف در واکنش به اتفاقات مربوط به انهدام هواپیمای اکراینی در فضای مجازی منتشر و بلافاصله خبر همه موارد منتشر شده تکذیب و از این بابت نگرانی وجود ندارد و مردم با اعتماد کامل، منتظر بهتر شدن امور خواهند بود. 

طبیعی است همان طور که حق اعتراض برای مردم در ایران فقط در مصاحبه‌ها و صرفا در روی کاغذ مطرح می‌شود، استعفا و برکناری به خاطر ناکارآمدی و یا قصور نیز به همان ترتیب، فقط در مصاحبه‌های مقامات و روی کاغذ مطرح می‌شود و در عالم عمل، حتی خبرش هم در کسری از ثانیه تکذیب می‌شود.

به گزارش «تابناک»؛ استعفا، کناره گیری یا برکناری از یک مسئولیت به خاطر قصور و یا ناکارآمدی در یک حادثه یا اتفاق یا یک فرایند، به خودی خود اصالت و ارزشی ندارد. این کار از آنجا اهمیت می‌یابد که پیامی را به افکار عمومی منتقل می‌کند؛ پیامی که بر این موضوع دلالت می‌کند که حاکمیت به حساسیت‌های افکار عمومی حساس است. پیام این است که حاکمیت در پی تقابل با افکار عمومی نیست. این پیغام را به جامعه مخابره می‌کند که مسئولان یا حاکمیت خود با این وجدان جمعی جامعه همراهند و خود را از آن جدا نمی‌دانند.

بیشتر بخوانید

ممکن است برخی مدعی شوند، شاید طرفداران بقای یک یا چند مسئول مقصر در یک حادثه در مسئولیت یا مسئولیت شان، از طرفداران استعفا یا برکناری آنان بیشتر باشند، اما بحث در اینجا در مورد قصوری است که وجدان عمومی را جریحه دار کرده است؛ بحث در مورد تقابل مردم درباره طرفداری یا عدم طرفداری از یک مسئول نیست. چه بسا برخی از مردم هم که روان آن‌ها از یک حادثه، پریشان شده باشد، در هنگام تقابل سیاسی، خود را در زمره طرفداران یک یا چند مسئولیت مقصر در یک حادثه خود را قرار بدهند.

ممکن است مجموعه تصور کند که عدم استعفا یا برکناری، خدمت به آن مسئول است و پیش فرض شان این باشد که نمی‌شود با یک اشتباه، خدمت سالیان سال یک مسئول را نادیده گرفت؛ شاید یکی از مهم‌ترین مسائل در این باره، همین پیش فرض اشتباه در باره مسئولیت و مسئولان است. فردی که به کاری گمارده می‌شود، در هر مسئولیتی در رده‌های پایین یا بالا، وظیفه اولیه اش درست انجام دادن کار و یا بهره ور کردن سیستم زیر مجموعه اش است؛ اصالتا انتساب افراد برای کارآمدی است و این وظیفه است و نه لزوما خدمت. اگر کسی کارآمدی نداشته باشد که اصولا نباید به مسئولیتی منصوب شود؛ بنابراین، خدمت چندین ساله هر فرد در هر مسئولیتی وظیفه اوست. هر فردی هر چقدر هم مجموعه اش کارآمد باشد، وظیفه اش را انجام داده و در برابر هر قصوری مسئول است؛ لذا شاید مسئولان قبل از هر مساله دیگری، باید این پیش فرض را در ذهنشان پاک کنند که خدمت مسئولان وظیفه است و امتیازی برای آن محسوب نمی‌شود.

نکته دیگر این که در جامعه ما به ویژه از استعفا لزوما، ضعف، برداشت می‌شود و به همین خاطر است که مسئولان به ندرت استعفا می‌دهند و استعفا‌هایی که در ایران شاهد آن بوده ایم، یا به دلیل جلوگیری از برکناری توسط مافوق بوده، یا شرایط به گونه‌ای پیش رفته که مسئول مورد نظر دیگر در آن پست احساس راحتی نکرده و ترجیح داده که استعفا دهد؛ اما حقیقت امر این است که استعفای مسئولین در همه سطوح، نسبت به قصور یا تقصیر در حوادثی که به ویژه افکار عمومی را متاثر کرده است، اصالتا مسئولیت پذیری است؛ اینکه یک مسئول بپذیرد ناشی از اهمال حتی غیر عامدانه وی، خللی بر مردم یا کشورش وارد شده و او حتی با همین یک اشتباه، دیگر صلاحیت ادامه مسئولیت را ندارد، لزوما نشانه ضعف نیست، بلکه این مساله از مسئولیت پذیری و پاسخگو بودن یک مقام یا مسئول ناشی می‌شود. این استعفا یا برکناری را نباید نابودی فرد تلقی کرد، بلکه تلنگر و هشداری است که در امور بعدی که در هر حیطه‌ای به او می‌سپارند، بیش از هر زمان دیگری مسئولیت پذیر باشد و اهمال حتی غیر عامدانه هم از او سر نزند.

مساله دیگر این همان دانستن شخصیت‌های نظام سیاسی کشور با شخصیت نظام سیاسی کشور است. در بسیاری از اوقات مشاهده می‌شود، افراد برای بقا در مسئولیت‌های خود، شخصیت خود را به گونه‌ای به اصل نظام سیاسی گره می‌زنند که گویی مقصر بودن آنان در یک مساله، مقصر دانستن کلیت نظام سیاسی است و درخواست برای استعفا یا برکناری او خلل جبران ناپذیری به نظام سیاسی کشور وارد می‌کند. در حالی که اتفاقا و کاملا بر عکس، مسئولین یک کشور باید آگاهانه عملکرد خود را از کلیت نظام سیاسی کشور جدا بدانند و مطمئن باشند در صورت استعفا یا کناره گیری آنان در هنگام قصور یا ناکارآمدی، گردی بر دامان نظام سیاسی نخواهد نشست.

یک نظام سیاسی در مسیر اداره کشور، طبیعتا با ضعف‌ها و خطا‌هایی مواجه می‌شود که در کمترین زمان لازم است ضعف‌ها را اصلاح کند و به راه خودش ادامه دهد، بنا نیست نظام سیاسی، اشتباه اشخاص و مسئولانش را مکررا بر دوش بکشد تا جایی که آن خطا‌ها آنقدر سنگین شود که نظام سیاسی را از ادامه حرکت بازدارد.

گاهی هم برخی ادعا می‌کنند، در صورت استعفا یا برکناری مسئولان در نهاد‌های مختلف، جایگزین‌های مناسبی برای آنان وجود ندارد که البته این ادعایی نیست که خریداری داشته باشد. چرا زمانی که ما فردی از مسئولان را مثلا در اثر فوت یا شهادت از دست می‌دهیم، بلافاصله جانشینی برای او می‌گذاریم که هم سنگ اوست؟ آیا فقط در زمان استعفا یا برکناری جانشین برای او پیدا نمی‌شود؟ بله ممکن است به دلیل عدم گردش واقعی نخبگان در قدرت، در کوتاه مدت، آن هم در مورد مسئولینی که شاید تعداد آنان به تعداد انگشتان یک دست هم نباشد، خللی به وجود آید، ولی این مساله کوتاه مدت است و روزی باید گردش واقعی نخبگان در قدرت، شروع شود تا این نگرانی برطرف شود.

به هر روی امروز هم با توجه به تکذیبیه‌های شب گذشته در مورد استعفای برخی مقامات در نهاد‌های مختلف، مسئولان با قدرت به کار خود ادامه خواهند داد. شاید روزی فرا برسد که مسئولانی که به نوعی در کار خود قصور دارند، بپذیرند با قدرت کار خود را ادامه ندهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۰
در انتظار بررسی: ۴۴
انتشار یافته: ۲۱۵
تو ایران استعفا معنی نداره.چسبیدن به صندلی ول نمیکنن فقط از مقامی به مقام دیگری تبدیل میشن...
پاسخ ها
آلزایمر سیاسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
حقیقت همینه
نه تنها در سیاست بلکه در تمام رده ها همینه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
آمریکا خودش را کد خدای دنیا می داند.
کـــدخدایی که گمان کرده خـــدای ده ماست کــدخدا نیست،خـــدا نیست، بلای ده ماست
کدخدا دیر زمانیست که دیوانه شده ست

آمریکا دیر زمانیست که دیوانه شدست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
در ایران فقط حضرت عزراییل میتواند رئیس را از میز و پست ریاستی جدا کند و لا غیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
پست های مادم العمر و آدم های مدم المدیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
وقتی طرف با چندین پارتی و رابطه، سفارش شده مدیر، شما انتظار دارید که دل از این همه زحمت بکنه و راحت استعفا بده . مگه میشه مگه داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
اصلا گیریم فرض محال که همشون استعفا بدند کدوم نابغه تری از همین نوابغ قرن بهتر توی جایگزین هاشون هست. اصلا چرا کسی پیگیر نمیشه درشرایط جنگی چرا اجازه پرواز داده شده دیگه از این ساده تر و شفافتر اصلی داریم در شرایط تهدید و جنگ. چرا اجازه پرواز داده شده و مسول اصلی ان کیست همین یه قلم شفاف بشه حالا تا بعد.
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
استعفاء بمعنی قبول مسئولیت خطا در کارکرد و راهبری امورو اصلاح آنست .اگر قرار باشد فرد تغییر کند اما سیستم همان روال اشتباه را ادامه دهد فایده ای نداردو فقط ادای دمکراسی است و کماکان در برهمان پاشنه خواهد چرخید..
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
اون روزی که دولت یهو تصمیم به گرونی بنزین گرفت بدون اطلاع به افکار عمومی ضربه بزرگی به اعتماد عمومی زد بعد رییس محترم جمهور باتوجه به کشته شدن انسانهای بیگناه خندان لب و کیفور امد گفت خودم هم خبر نداشتم باز ضربه مهلکی به اعتماد عمومی زد من موندم کسی که حداقل ۳۰ سال تو سازمان امنیت ملی یا دبیر بوده یا رییس چطور امکان داره اینجوری به امنیت ملی ضربه بزنه؟ الانم عوض اینکه پاسخگوی این همه تنش سیاسی و امنیتی باشه پشت سردار حاجیزاده مخفی شده و جوری صحنه گردانی میکنه که انگار طبق معمول به اون چیزی نگفته بودن اگه واقعا ایشون. و تو جریان امورات قرار نمیدن چرا استعفا نمیده بره خونه قول میدم گلریزون کنیم حقوق عمر باقی مونده اش رو یکجا بهش پرداخت کنیم
تابناک میدونم طبق معمول نظراتم رو تایید نمیکنی
مطمئن باشید آمریکا بزودی با موشک کروز ایران را خواهد زد. چون دیگر
پدافند ما جرات نخواهد داشت به سیگنال کروز واکنش فوری نشان دهد و هر بار
می ترسد که نکند هواپیمای غیر نظامی باشد. توضیح بیشتر این سرعت موشک
کروز بسیار متغیر است و در حین تغییر مسیر سرعتش کم می شود و به راختی در
رادار با هواپیمای غیر نظامی اشتباه می شود. فرصتی هم که برای رفتن زیر
سقف آسمان و دیدن با چشم غیر مسلح هم نخواهد بود. پس موشک کروزی که بعدا
به سوی ایران نشانه خواهند رفت حتما به هدف خواهد خورد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
اینجوری ها هم نیست.
انقدرها هم دیگه بی صاحب نیستیم که آمریکا ما رو بزنه
در ثانی مطمئن باش آمریکا بزن بود تا الان زده بود . آمریکا وقتی از لحاظ نظامی زورش نرسه با پنبه سر میبره (منظورم تحریم سراسری ایران از هر جهت)
پارادوکس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
منظورت چیه؟
یعنی می فرمایی خبط و خطایی که صورت گرفت نبایستی اذعان میکردند؟
اتفاقا این موضوع باعث میشه که به ضعف های موجود پی برده بشه و اگر قابلیت ترمیم داشته باشه انجام بشه
با این تفکر متعالی جنابتان هیچ خرده ای نباید به هیچ کس و هیچ چیزی گرفته شود چون ترس این است که دشمن برضعف شما آگاه گردد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
چطور پهباد را تشخیص دادن بویینگ را با ارتفاع کم تشخیص ندادن
محسن گلادیاتور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
تمام مسئولیت اصابت موشک با آمریکاست حتی هواپیمای اوکراینی
تازه اگه از مرز عبور کنه همونجا ساقط میشه
نیروهای مسلح ما ترسو نیستن مثل بعضی ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
اشتباهی مثبت زدم
SINA
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
بیسواد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
چه منطق بی نظیری! با همین طرز هروز بدتر از دیروز شدیم...خدایا نجاتمون بده
بسیجی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
آمریکا از ترسش نرم افزار دانلود جعبه سیاه رو ارائه نکرده.تا مبدا دستش رو نشه.هواپیما قبل از بلند شدن آلارم میداده تیم پرواز ایرانی جلو پرواز رو گرفتن ولی طرف اکراینی اصرار به تیک اف داشته. پس از تیک اف.....
رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
تو اصلا تو عمرت رای دادی؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
آقای 13:24 به شما چه مربوط است؟
چقدر مردم ایران مظلوم اند.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
وای بمیرم
متاسفانه رسانه ها و ماهواره ها دارند طوری قضیه را جلوه می دهند که گویا سپاه عمدا این هواپیما را زده تا آبروی خود را ببرد. و تنها سه روز مدت برای اعلام نتیجه را طولانی نشان می دهند اما نمی گویند چطور خودشان علم غیب داشتند و قبل از هر تحقیقاتی می دانستند کار پدافند است تا جایی که آماده بودند و فیلم هم گرفتند/
پاسخ ها
مسرور
| Germany |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
عمدی بودنش یا نه هم مشخص میشه در آینده
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
عزیز دل برادر هرکی حومه پرند بوده با صدای گوشخراش شلیک موشک از خواب پریده و از شلیک تا برخورد هم به اندازه ای طول کشیده که مردم سر از پنجره بکنند بیرون و لحظه برخورد را ببینند و فیلم بگریند
محسن گلادیاتور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
همین آمریکا به ناخدای ناوی که هواپیمای مسافربری ایرانو زد مدال داد و بعد از چند سال اعتراف کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
ناشناس12:59 اونقدر طول نکشیده که پاشی بیای درپنجره ببینی چی شده ، بعد بری گوشی وبرداری بیای در پنجره ، قفلشو باز کنی، دوربین و روشن کنی ، بعد بدون هیچ سروصدا و هیجانی فیلم بگیری، نفر اولم که پخش میکنه کارمند شبکه سعودی ایران اینترنشنال باشه!
تازه فیلمبرداری از قبل از اصابت موشک شروع شده ، اگه دقت کنین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
آقای محترم در اون ساعت صبح اهالی پرند و شهرک های اطراف در حال رفتن به سر کار بودند و همگی صدای شلیکهای موشک را شنیدند و اکثرا همون موقع قضیه را فهمیدیم و تو آسمان دنبال موشکها می گشتیم لذا فیلمبرداری چیز عجیبی نیست
مقامات از بالا تا پایین خادم ملت هستند و این خدمت رو فر الهی کسب کردند...پس خادم کجا بره؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
اجازه هم نمیدن کسی دیگه به مردم خدمت کنه
"و مردم با اعتماد کامل،منتظر بهتر شدن امور خواهند بود."
من اسیر این نگاه واقع بین تون هستم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
داره طعنه می زنه
خیلی عجیبه واکنش سیستم به استعفا . استعفا یکی از ابزارهای دمکراتیک برای اصلاح امور و انتخاب جانشین اصلح است .نه چیزی بیشتر . تازه داره مشخص میشه چسبندگی مدیران از کجا میاد ظاهرا سیستم هم به این چسبندگی کمک کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
با تکذیب خبر استعفای مسئولین ذیربط، خواندن نماز وحشت به همه مسلمین واجب شد
نه چک بزن نه چونه ؛ نه عذر و نه بهونه .
تا همه نشن دیوونه ؛ نمی روم به خونه!
اشتباه كاملا غير عمدي و غير ارادي بوده چرا بلوا ميكنين . اين همه زحمت سپاه براي كشور كشيده چقدر بي معرفت هستين . تو جريان سيل و زلزله امسال و سال گذشته كي بود كه به داد مردم رسيد . امنيت رو كه به مردم ايران چه در اسمان و چه در دريا و چه در داخل تامين كرده است . چقدر نمك نشناسيم . الان زمان عقده گشايي نيست . حضور مردم در مراسم تشيع جنازه سليماني براتون درس نبود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
همچین میگین سپاه این کارو کرده و اون کارو کرده انگار سپاه از آسمون اومده . سپاه همین برادر و پسر عمه و خاله و همسایه خودمونه . هموطن خودمونه . اونی هم که اشتباها هواپیما رو زد هم یه ایرانی و هموطن خودمون بوده . اینقدر مردم این کشور را دوقطبی نکنید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
بنظرم بیست و سی کمتر ببین! باورت شده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
میشه لطفا معنی معرفت و احساس مسئولیت برای هم نوعان و بویژه هموطننان را بفرمایید ما هم بدانیم؟البته از نظر شما
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
درپاسخ 13:13
اتفاقا این نوع نگرش حکایت از این دارد که فاصله ها زیاد شده و عدم درک متاقبلی است که خیلی وقت هست که هویدا شده .انگار از دوتا کشور متفاوتیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
درسته سپاه از خود ما مردمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
هرکسی تو هر شغلی که هست مخصوصا شغل های حساس بر اساس وظیفه اش حقوق و مزایا دریافت می کنه و ممکنه یک عمر اتفاقی نیافته و حقوق و مزایا دریافت کنه ولی در یک لحظه باید به بهترین وجه به وظیفه اش عمل کند. این چه توجیهی است که افتاده تو دهان برادران! مثل اینکه بگی آقای دکتر این همه مریض را درمان کرده حالا دویست نفری را هم بکشه چه اشکالی دارد.. مگه چندبار تا به حال چنین شرایطی دز کشور بوده و به قول خودشون چندبار تا به حال تهران در وضعیت جنگی و آماده باش بوده که حالا یک بار هم اشتباه بشود اشکالی ندارد..اگر هم کاری کردند برای مردم وظیفهشون بوده و جزو شرح وظایفشون بوده و حقوق و مزایای آنرا دریافت کرده اند.
باید بروند
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
موافقم - آمریکا از منطقه باید بره
کیماس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
کجا برن؟
تازه جا باز کردنه واسه بچه ها
از همون بچه هایی که ژن برتر دارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
اگه اونا هم نمی خوان برن حداقل یه صحبتی کنن یه راهی باز شه ملت بتونن برن!
این همه اتفاقات ناگوار تو ایران افتاده در طول 35 سال تا حالا ندیدم مسولین استعفا بده یا اخراجش کنن بلکه از این پست به پست دیگر میفرستن
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
کاش به پست دیگر بروند همگی ترفیع میگیرن
فکر کنم ما مردم باید استعفا بدیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
اگر مردم پر توقع از زنده بودن استعفا بدهند کار مسئولین بی کفایت راحت میشود و دیگر لازم نیست به استعفا حتی فکر کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
استعفا بدهیم از انتخاب اشتباه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
استعفا بدیم چکار کنیم
کجا بریم؟
وقتی اینهمه تبعیض و بی عدالتی میبینم زنده موندن و نفس کشیدن هم برام سخت میشه
مگه ما ملت چی میخوایم غیر آرامش و کار و درآمدی که بشه باهاش زندگی کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
مردم هر کدام که توانایی داشته باشند از تابعیت ایران دارن استعفا می دهند و می روند به کانادا و آمریکا و اروپا بقیه مردم از روی ناچاری نمی توانند استعفا بدهند
اگر قرار بر استعفا هست باید مقصرین و کسانی استعفا بدن که نیروهای تحت امر آنها اشتباه کردن و سپس با پنهانکاری مسبب چنین وضعیتی شده اند.
جناب آقای بهشتی عزیز
باسلام
باعرض ادب واحترام
به نظربنده اگر مقامات استعفا ء بدهند بعضی از آنها مثل آقای شمخانی کمی جامعه آرام میشود ویا لاقل مثل برادر عزیز سردار حاجی زاده شهامت این داشته باشند بگویند من تمام خطاها می پذیرم درصورتیکه سردار رشید حاجی زاده زحمات زیادی برای این مرزبوم متحمل شده وبسیار شجاع ودلیر ودرستکار وپاک میباشد
درود برشرف حاجی زاده
سلام ودرود بر رهبرعظیم اشان عزیز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
درود بر شرف و مردانگی حاجی زاده
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
چقدر لایک گرفت این نظرتون!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
چرا باید استعفا بده ؟
جهت اطلاع

آمریکا به ناخدا و تمام کارکنان ناوی که هواپیمای مسافری ایرانو رو هوا زد و باعث مرگ 290 نفر شد مدال داد

گوگل کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
درود ، درود
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
خطاب به ناشناس 13:22 عزیز دل امریکا هواپیمای کشور دیگری رو زد (سهوا یا عمدا ) هواپیمای خودی روزده .این دو باهم اصلا قابل قیاس نیست .
حیف که روحانی باید بمونه تا جواب ناکارامدی هاش رو پس بده وگرنه ایشون باید استعفا بده بخاطر عدم لغو پروازها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
گل گفتی
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
به خدا من يكي هيچ جوابي ازش نمي خوام فقط بره
سه یا چهار روز معترضین در خیابانها به دلایلی اعتراض میکنند و شعار میدهند یک یا دو روز بعد دوباره گروه طرفدار دولت و نطام در خیابانها شعار مرگ‌بر فتنه گر سر میدهند . هر کدام تعداد ادمهای که در خیابانها امده اند را به رخ دیگری میکسند .. بلکه در هر انتخابات گسترده ای که مردم شرکت میکنند حزبی که مسولیت دارد و قدرت دارد نمیخواهد بپدیرد که وقتی رای مردم را نادیده گرفتی تبعات زیادی و سختی برای کشور دارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
لابد میخوای بگی روحانی رای مردم نبود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
معترضین اونهایی هستند که قوانین کشور و آسایش مردم را بهم نمی زنند نه جاسوس و جاسوسه ها انگلیس که موج سواری می کنند بر احساسات مردم شریف ایران
درود به شرفت تابناک
فقط مرگ باعث جدایی از پست میباشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
فعلا که چشمه آب حیات که همانا حب جاه و مقام است را یافته اند.
مقامات را فقط عزرائیل از میز ومقام جدا می کند
واقعا جان صد ها نفر که در این حوادث اخیر نابود شده اند چه ارزشی داره که یکی از مسئولین نابغه کشور بخواد استعفا بده ؟ حالا یه هواپیمایی هم اشتباهی راکت خورد . چه اهمیت داره ؟
اصلا جان انسانها که مهم نیست ، مهم میز وصندلی مدیریت هست که نباید از دست بره .
این فقط دهن کجی به مردم هست ، همون مردمی که همیشه پای این سیستم ایستادن ، متاسفانه مملکت داره از نظر مدیریتی رو به زوال می ره .
حداقل حاجی زاده باید استعفا دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
اسرائيلی نتونستی او را ترور کنی حالا می خواهی اینطور حذفش کنی. کور خوندی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
زنده باد سپاه

مرگ بر آمریکا که تنش ها رو زیاد کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
چرا ؟
آمریکا به ناخدا و تمام کارکنان ناوی که هواپیمای مسافری ایرانو رو هوا زد و باعث مرگ 290 نفر شد مدال داد

گوگل کنید
بنیامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
تو اصلا سردار حاجی زاده رو میشناسی؟؟؟؟؟
اصلا میدونی چی داری میگی؟؟
سردار حاجی زاده 40 ساله که واسه امنیت من و تو مشغول دویدن
میتونست 10 سال قبل رسما بازنشسته شه بشینه خونه استراحتش بکنه
حالا بعد از این همه سال مجاهدت یکی از نیروهای تحت امرش خطایی مرتکب شده
که خود سردار مسئولیتش رو پذیرفته و اصلا دنبال تبرئه خودش نیست
خوبه که یه ذره ما مردم هم انصاف داشته باشیم
اگر درد رو نمیتونیم التیام بدیم لااقل نمک روی زخم نپاشیم
خدا میدونه الان سرداران سپاه چه حالی دارن
وقتی سردار میگه دوست داشتم مرده بودم، فقط کسایی که سردار میشناسن و به صداقتش ایمان دارن متوجه میشن که چه حالی داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
ناشناس ۱۲:۴۷, فعلا که شما داری تک تک ملت رو حذف می کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
خطاب به برادر بنیامین با انصاف! اگر عزیزان خودت هم در این هواپیما بودند بازهم از انصاف حرف می زدید؟ فکر نمی کنم
روحانی باید استعفا کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
رییس‌جمهور جمعه خبردار شده. وای به حال ملت
هاهاهاهاهاها
خخخخخخخخخخخخخخ
استعفا برای چی؟اولاکاملامشخص و روشنه که در شرایط آماده باش جنگی هیچ پروازی نباید صورت می‌گرفته ثانیامطمئنادست کثیف آمریکا راین حادثه کاملا مشخصه ساده نباشیم دشمنی که الان اشک تمساح میریزد قاتل اصلی این عزیزان بیگناه است و نقشه پلیدی درذهن دارداعتمادبه دشمن نابودیست اینها به نوکران خودشان هم رحم نمیکنند
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
میخواهی طرفداری کنی حداقل با منطق این کاررو انجام بده
رییس‌جمهور و بقیه که کاره ای نیستند
تابناک با این خبر خوشحالم کردی .
من امروز صبح سوار مترو کرج تهران شدم و صحیح و سالم در ایستگاه صادقیه پیاده شدم و با کمال تعجب دیدم هنوز زنده ام !
خداییش کجای دنیا سراغ دارید این همه امنیت ؟‌ من بخاطر این اتفاق خجسته از همه مسئولین تشکر میکنم و خدا را شکر میکنم این نوابغ هنوز استعفا نداده اند !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
امنیت رو هم ازت بگیرن خیالت راحت میشه ؟
مسخره
این میز و صندلی و پست و مقام و پول مفت اونقدر زیر زبون یه سری ها مزه داده که عمرا راضی به استعفا بشن حتی اگر نقش و مسئولیت مستقیم هم در کشته شدن یه عده از مردم بیگناه داشته باشند.فقط باید خدا به داد این مردم برسه
خوشحالی نداره
باید همه شون استعفا میدادن
این مسولین عزیز اگر یک شهرراهم نابود کنند البته نه عمدی باز هم حاضر به استعفا نیستند چون اینها فقط قصدشان خدمت است از نوعی که خودشان برای مردم میگویند
خدا رحمت کند بزرگان دین را و کسانی که باعث این انقلاب شدند کجایند ببینند برای ادامه پست، برخی آقایان به هیچ عنوان نمی خواهند کنار بروند مگر حضرت عزرائیل مساعدت کند .
حداقل برای تسکین روحیه و افکار عمومی این شجاعت را مثل سردار حاجی زاده داشته باشید.
به خدا اگر کنار بروی و استعفا بدهی آب از آب تکان نمی خورد که قطعا اوضاع بهتر هم می شود قطع الرجال که نیست
حالم بهم خورد
در اين شراط بد منطقه استعفا مساوي با خيانت
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
پست وسمتت چيه قربونت برم ؟
استعفا حتما نشان دهنده عدم کارایی فرد نیست ولی صد البته نشانه مسولیت پذیری فر و مجموعه خواهد بود
این قانون نانوشته کی باید تو این مملکت اجرا بشه
در شرایط جنگی هستیم بفهم این مطالب رو نزار
اینجا جان افراد ارزشی ندارد
ثانیا طرف کلی ظاهرسازی کرده تا به اون سمت رسیده و نمیشه یهو ترکش کنه
استعفا!!!مگر دردی را دوا میکند،از پستی به پست دیگر،رویای بزرگ‌شدن در بچگی مرد،سوخت و خاکستر شد به نام‌خطای انسانی!!!!
استعفا بدن که کنار نمیرن از این صندلی میرن به صندلی بالاتر !
ما شفتگان قدرتیم نه تشنگان خدمت
خدا رو شششششششششششششککککککرررررررررررررر!
نزدیک بود مملکت از رشدی که داره متوقف بشه ها !
حق ملت بالاتر از یک مسئول است باید استعفا دهندو مجازات شوند
هنوز عده ای فکی می کنند این پست ها ارثی است و تا زمان حیات باید آن را حفظ کنند. یکبار تا به حال دیده اید یک مسئول برای خطا و اشتباه مجموعه تحت مدیریتش استعفا بدهد .
در این شرایط بهترین کار استعفا چند نفر از سپاه و چند نفر از دولت و عذز خواهی مسئولان رده بالای است
خدا رو شکر هیچ چیزی مسولین رو از میز و صندلی هاشون جدا نمیکنه به جز مرگ!!!
استعفا و قبول مسئولیت جایی در فرهنگ حضرات نداره
لااقل برای تسکین دل مردم بابا یک نفر پیدا بشه بره کنار این از خود گذشتگی برای شما که صاحب خانه ، ماشین و حقوق خوب هستید و همه جا شما را تحویل می گیرند چیزی از شما کم نمی کند لطفا یک استعفا مردانه
اونایی که باید استعفا بدهند یا برکنار شوند تو لیست نبودند شما چرا تیغ تمسخرتان را بر روی انها نمی کشید
خو همین کارا را میکنید که دیگه کسی اعتماد نمیکنه
شیفتگان قدرت مگه از صندلی شون جدا میشن الا اینکه مرگ بیاد سراغشون
تعجب میکنم که چطوری با وجدانشون کنار میان
خیلی راحت زل میزنن تو چشم مردم و دروغ میگن .
خو همین کارا را میکنید که دیگه کسی اعتماد نمیکنه
شیفتگان قدرت مگه از صندلی شون جدا میشن الا اینکه مرگ بیاد سراغشون
تعجب میکنم که چطوری با وجدانشون کنار میان
خدا را شکر؟؟؟؟

جالبه، استعفا تو چنین شرایطی یعنی قبول ناکارآمدی مسئول و پذیرش اشتباه. به نوعی جرات و جسارت داشتنه
عزیز دل برادر
صندلی های خدمت در مملت ما بسیار چسبناک و دوست داشتنی هستند
تابی جون ساده ای این مسئولین ما بیان استفا بدن؟؟؟؟؟؟؟؟
در ایران مسئول برکنار نمیشود بلکه از پستی به پست دیگر منتقل میشود . در ایران پست و مقام شغلی است مادام العمر .
آقای رسانه شما خبری از اعتراضات و درخواستها برای استعفا ندارین ؟
بخوابین که بقیه بیدارن.
انوقت نتيجه اين ميشود كسي مسول سقوط هواپيما نيست
این خبر
بزرگترین و وحشتاکترین شوک تاریخ بود
اگر قرار همه چیز در آینده اصلاح و بهتر بشه
پس تا حالا شماها چکاره بودید
کار آینده را به آیندگان بسپارید
لطفا
رو فقط رو

امان از این شیفتگان خدمت...امان از احساس تکلیف...
دوست عزیز اینجا ایران است . مهد شعار و عمل نکردن به وعده ها .
استعفاد در مدیریت کلان کشور و رده های پایین دستش وجود ندارد یعنی حتی فکر کردن به این مقوله بی ارزش است
فرهنگ استعفا به معنی پذیرش اشتباه و مسئولیت در قبال موضوع است. آیا بخاطر دارید که در ازای یک حادثه ، یک اقدام ، یک تصمیم و یا اتفاق نا خوشایند کسی مسئولیت پذیرفته باشد . قانون یکی از اساتید را تکرار می کنم که در ایران هیچگاه هیچ کس تحت هیچ شرایطی و به هیچ عنوانی مقصر نیست.
خدا رو شکر را باید به سبک سریال هیولا ساخته مهران مدیر گفت. خدا رو شکر که اموارت بهتر خواهد شد.
ای بابا، بزارید کارشون رو بکنن، مملکت به این خوبی!!!! (نان و پنیرش را گاز می زند)
خب خدا رو شکر ...

اینطور مسئولین میتونن با قدرت کامل به کارهاشون ادامه بدن ...

تمام مردم ایران نگران این موضوع بودن که نکنه مسئولی از میز خودش فاصله بگیره و از نون خوردن بیفته ...

از طرف مردم ایران به مسئولین اعلام میکنم تا آخرین قطره خون و انتهای شعور و دانایی از شما حمایت می کنیم ...

پساپیش از اینکه با شنیدن این شایعات افکارتون مکدر شد ازتون معذرت خواهی میکنیم ...
هیچ کدام از مقامات ما برکنار یا مستعفی نمیشن!!!!! اون هارو فقط عزرائیل بازنشسته میکنه
منتظر بهتر شدن امور خواهند بود : امور مشکلی داره؟؟
مسولین ، حساسیت‌های افکار عمومی را به اندازه ارزني با اهميت نميدانند!
مقاله جالبی بود اگر استعفا دهند فاجعه نیست مسئله ای عادی و متداول است که در همه جای دنیا انجام می شود و نشانه ضعف هم نیست
آخه مسئولین در ادعا نمره ۲۰ رو به خودشون می دن و وقتی ناکارآمدی شان مسجل می شود استعفا رو چون ضعف می دانند چون مدعی هستند که هیچوقت اشتباه نمی کنند لذااستعفا برایشان معنی ندارد
ملتو بگو شعار می دادند استعفا کافی نیست محاکمه لازم است. حالا کی قراره استعفا بده که بخواد نوبت به محاکمه برسه؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
حالا اصلا استفعا بده٬ کی میخواد محاکمه کنه؟!
با وجودي كه كسي دل خوشي از احمدي نژاد نداشت اما جراتي از خوش نشان داد و دو هفته اي رفت توي خانه بست نشست والا اين حسن جون كه كاملا نشسته تا ديگران برايش تصميم گيري كنند خدايا اين چه مديريتي است راهي كه تومي روي عاقبت همه ايرانيان يا به تركستان و يا به فبرستان است.
دادش همتی رو بچسب که از این بحران ها چه سودی برد. بانک مرکزی از هر فرصتی برای خالی کردن جیب مردم و پر کردن خزانه دولت استفاده می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
آره ده برابر غرامت رو در آورده
علتش اینه که توی ایران مسئولیت پذیری وجود نداره و هیچکس به خاطر اعمالش پاسخگو نخواهد بود
بود و نبود مسئولین فرقی نمیکنه.یعنی استعفا هم بدن چیزی درست نمیشه.
لطفا این نوشته را به مقامات عالی کشور بدهید
در سلسله مراتب قدرت توی این کشور همیشه این نگاه بوده که وقتی مافوق من هیچ وقت پاسخگو تبعات تصمیماتش نیست خب چرا من خودم را قربانی کنم و این نگاه از پایین ترین قسمت هرم قدرت وجود دارد تا به بالا. بنابراین هیچکسی حاضر به کنار کشیدن خود از سفره نیست مگر آنکه بدست مافوق برکنار شود‌
با سلام
تا وقتی مقاقمات در ایران مادالعمر استد وضعیت همین است مسئولان خود را نماینده خدا میدانند لذا از هر گونه لغرش و اشتباه بری هستند اگر هم قصوری صورت بگیرید از ببر زاده ها است
مقصر اصلی رو معرفی نکردند بعد از استعفا حرف میزنن

آخرش یه پیرمرد سالخورده از کار افتاده که مشمول قانون بازنشستگی میشه رو خونه نشین میکنن با حقوق و مزایا بعد میگن استعفا داد
عنوان گزارشت عالـــــــــــــــــــــــــــــــــــی بود تابناک. عالــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی
مگر تابحال در ایران سابقه داشته که مسئولی به خاطر قصور استعفا داده باشد؟
این چه حرفیست که می زنید مقامات سرمایه هستند این ها رو فقط حضرت عزرائیل مجبور به استعفا می کند
خدا را شکر. خدا سایه این مسئولین را از ما کم نکنه. ماشین پراید وسیله ای بود برای رسیدن به خدا اما این مسئولین واقعاً میگم کارهاشون و اعمالشون مارا زودتر از این دنیا می بره
به تعبیری نه استعفای مسئولین و نه انتخاب شان (ریاست جمهوری یا نمایندگان مجلس) تاثیری ندارد و همه چیز فرمایشی است
باید فیلمی مستند به سبک فیلم کلوزآپ آقای کیارستمی به یک فیلم ساز قدرتمند مثلا دهباشی یا مهدوی سفارش داده شود تا وقایع این مدت برای مردم و تاریخ روشن باشد تا بی بی سی سراغش نرفته تو رو خدا اینکار را بکنید
جای تاسف که استعفا ندادند.....جای تاسف که کسی محاکمه نشد واصولا کسی جوابگوی اعمال خودش نسیت ما مردم خوشحال می شدیم اگراین آقایان برکنارو محاکمه می شدند،برویدبا وجدان راحت سربربالین بگذارید بخوابید
ای بابا مقامات چه تقصیری دارن ملت بد موقع میرن مسافرت .. والا بخدا
با امریکا وارد جنگ نظامی شده اند (بقول خودشان) اما به مردم خبر نداده اند!
اگر اخبار صحیح باشه که علیرغم تمام بی اعتمادی به رسانه ها به نظر درست میاد ، با وضعیت موجود و این هجمه وسیع علیه سپاه ، الان بهترین موقعیت برای انجام آن توسط امریکاست. ما هنوز در شرایط جنگی هستیم از این نباید غافل بود.
مسولان . انشاالله به حول قوه الهی پست های بالاتر می گیرند.!!!!
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمود : ميان بهشت و آدمى هفت گردنه است ، كه آسان ترين آنها مرگ باشد.
عرض كردم : اى رسول خدا! پس سخت ترين آنها چيست؟ فرمود : ايستادن در پيشگاه خداوند عزّ و جلّ آن گاه كه ستمديدگان گريبان ستمگران را بگيرند .
اگر میبینید که در کشورهای پیشرفته ،استعفا دادن مسئولین خطا کار حتی برای گناهان و یا اشتباهات بسیار کوچک هم ، امری است معمول:
دلیلش این است که آن مسئولین ، براساس شایسته سالاری انتخاب میشوند و قاعدتا از نظر سوابق و مشخصات فردی هم ،عمدتا از
میزی که برای داشتن مسئولیت در اختیارشون گذاشته شده ، به مراتب بزرگتر و با اهمیت تر هستن
بقیه این مطلب رو خودتون حدس بزنین
خدا نکنه مسولی استعفا بده معاذ بالله...مردم نگران بودن احیانا؟؟؟؟ظاهرا مسولین نگران صندلی هاشون بودن که الحمدالله طبق معمول رفع شد...فقط کار غیر متعارف مسولیت پذیری در اولین دفعه انجام شده که انشالله در سوانج بعدی تکرار نشود و به روال سابق بی اعتنایی و پوشش کذبیات ادامه یابد
تابی، نظرات اون آقاهه با پرچم مرگ بر آمریکا رو می ذاری مال منو نمی ذاری؟ استرالیا که یه ورژن بهتر از آمریکاست واسه شما...
خدا را شکر...
ارزوي مرگ ميكنند ولي استعفا نميدهند
من به اینکه سپاه جانش رو کف دست گرفته تا از مرزهای کشور دفاع کنه هیچ شکی ندارم اما من ترسم از دشمنان داخلی است که به هر نحوی شده عملکرد مخلصانه عزیزانمان را زیر سئوال می برند. لذا حضور این گونه افراد که به اسم دوست به خودمان ضربه می زنند به مراتب بدتر از ایستادن در مقابله با امریکا یا دشمنان خارجی است. اینکه بگوییم کاملا غیر عمد بوده پاسخ مناسبی برای توجیه نیست بلکه باید تمام تلاشمان را در چرایی مسئله به کار ببندیم. اینکه سپاه توسط مردم نقد بشه به نظر من زیر سئوال بردن علکرد مخلصانه عزیزانمان در سپاه نیست بلکه در جهت ارتقا عملکرد دفاعی می باشد که نگذاریم دشمن از داخل بهمون ضربه بزنه. ما باید انسجام خودمون رو حفظ کنیم و این با دروغ گفتن به مردم حاصل نمیشه و باید حواسمان به دشمنان داخلی بیشتر از قبل باشیم
به نظر می رسه در بین مقامات و مسئولین هیچ مقام ارشدی وجود ندارد و هیچ کسی توان برکناری دیگری را ندارد!!!!!
وجه مشترک واکنش مسئولین وقتی اشتباهاتشون برملا میشه:

1- ابراز تاسف عمیق و آرزوی نبودن و ندیدن چنین وضعی
2- وعده برخورد شدید با مقصر
3- گفتن اینکه خودمون اشتباه رو کشف کردیم
4- جلوگیری از سوء استفاده دشمن از وضع موجود و جلوگیری از تضعیف خدمتگزاران مزدم

و در نهایت گذشت زمان و افتادن آب ها از آسیاب...
با همان توضیح اول کاملا معلوم بود که اعلام خواهند کرد پدافند در اختیار سرباز صفر بدبخت اپراتور قرار دارد و هیچ مسئول بلند پایه و کوتاه پایه نقشی در این جنایت نداشته.

یعنی واقعا فکر میکردید چه میشود؟
استعفااااااااا.....معنی نداره تو مملکت چون کسی احساس گناه نمیکنه بابت مشکلات پیش امده
عدم استعفا به خاطر این است که همه مسیولین محض رضای خدا به صندلی ها چسبیده اند وخدمت به مردم شریف را وظیفه خود می دانند.واین حقوقهای چند ده میلیونی هم جهت رفاه ملت شریف می باشد ودر این وضعیت تقاضای استعفا عین نمک به حرامی در حق این مسیولین همیشه در پشت میز است.اگر می بینید در کشورهای دیگر در چنین مواقعی استعفا می دهند به این خاطر است که خدماتشان بخاطر جیفه دنیوی است وبه مردمشان پشیزی ارزش قایل نیستند !!!!!
اگر دولت استعفا بده باید در نحوه برخورد و این بی اطلاعی باشه. وگرنه استعفا برای کار نکرده معنی نداره اونی که باید استعفا بده جای دیگه است.
قدیما میگفتن در مورد مقامات ، وجدان یگانه محکمه ایست که قاضی اون هیچ وقت سرکار نیست
اونی که در چنین شرایطی اسعفا میدهد، مسوول ژاپنی است.
اگر قرار بر استعفاست اول روحانی استعفا بدهد ودولت ناکارآمدو روی میز محاکمه ملت انقلابی بنشیند وپاسخ بیش از شش سال نا کارامدی وبه تنگنا کشاندن مردم رابدهد که آخریا
ش یکی گران کردن بنزین است که سفره مردم را از کوچک هم کوچکتر کرده وعین خیالشم نیست یکی کارانه معیشتی 60000000 که همش دروغ بوده و6000000 هم نیست وبه این بهانه حساب زندگی مردم بیگناه را تفتیش کردن یکیشم زدن وسقوط هواپیماست که چرا دولت در موقعیت جنگی و آماده باش پروازها را کنسل نکرده است وزمینه را برای موج سواری ضد انقلاب فراهم کرده
حالا کدوم کذابی شایعه راه انداخته که کسی قراره استعفا بده؟!
اینجا از این خبرها نیست مگه ژاپنه که خودشون استعفا بدن و شاید هم خودشون رو بکشن
خسته ام. خسته......به نظرم خود مسئولین هم به فردای خودشون و ما امید ندارن چه برسه من با این همه مشکلات... چرا باید تو کشورم به خاطر یک کلمه حرف , یک شبه یکی پولدار بشه و یکگی به خاک سیاه بشینه؟؟؟؟
مثالش بورس و طلا تو این یک هفته گذشته. خداییش خسته ام.
یه سئوالی برام پیش اومده. روح اله زم الان کجاست؟
جهت اطلاع مردم

آمریکا به ناخدا و تمام کارکنان ناوی که هواپیمای مسافری ایرانو رو هوا زد و باعث مرگ 290 نفر شد مدال داد

گوگل کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
ولی آنها هواپیمای خودشون را نزده بودند بلکه دشمن را زده بودند می فرمایید ما هم مدال بدیم
سلام

از صبح اینقدر ناراحت بودم هنوز لب به غذا نزدم با این خبر خوشحالمون کردی تابناک خدا خوشحالت کنه
حالا یه انگشتی به یه دکمه ای خورده! چرا انقدر داستان درست میکنید!؟!
این پست ها و مقامها سرقفلی کلان داره کجا ول کنن برن
عجب حرفیه کی استعفا بده :

وزیر خارجه که درهای خارج رو گشوده و اعتبار پاسپورت ایرانی رو برگردونده
وزیر صنایع که صنایع داخلی شکوفا شده بودنه رکود اقتصادی
وزیر اقتصاد با کنترل تورم به این زیبایی رد حد ژاپن
وزیر کشور با این آرامشی که داریم
وزیر ارشاد با وضع عالی سلبرتی ها
وزیر ورزش با این کارنامه موفق مربی تیم ملی و عدم مهاجرت ملی پوش ها
ریس بانک مرکزی با این نرخ پایین ارز
وزیر کشاورزی فکر کنم نداریم !!
ریس صدا سیما با این اطلاع رسانی شفاف
وزیر نفت با این فروش بالای نفت و قرارداد های عالی بین المللی

چرا استعفا با این کارنامه عالی
سلام بر عزیزانی که دلسوز هستن لطفا با همین دلسوزی که برای سانحه هوایی دارین برای مردم سیستان که در سیلاب غرق هستن کاری کنین نکنه باز منتظر سپاه نشستین هر چند که بازهم اونا کمک میکنن
قوانین مشکل دارن
وقتی در قانون صراحتا ذکر شده شخصی میتواند تا مرگ در مقامی باقی بماند چه باکفایت چه بی کفایت ،وضعیت بهتر از این نمیشود !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
حرف مفت که مالیات نداره - کجا خوندی اینو
خدا را شكر؟! چرا؟!
معمولاً تا بحال که ما دیدیم مسولان علاوه بر تشویق، درجه هم می‌گیرند. بعدا اگر کسی رسد کند خواهی دید
رفراندوم همین!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
میگن ماهواره بد آموزی داره
من واقعا درک نمیکنم که چرا استعفا نمیدن...بابا استعفا بدین..اینجا ایرانه ...بیکار نمیمونین..سریع یه پست مدیریتی دیگه براتون آماده میکنن بهتر از قبلی!!!
اگه قرا ربه استعفای واقعی باشه.باید دولت استعفا میداد البته توکشورایران دقیقا معلوم نیست دولت چه تعریفی داره
استعفا برای چنین موردی نیست برای این مورد باید برکناری، اخراج،محاکمه و مجازات انجام شود
به نظر شما چرا استعفا بدن ، حقوقهای نجومی ،وامهای نجومی،خانه های شبیه کاخ ، ماشینهای آخرین مدل ،حسابهای بانکی میلیاردی، فرستادن آقازاده ها به بلاد کفر، و دهها مزیت دیگه ، حالا از نظر این مقامات مردم چی به حساب میان ؟
مهم نیست کی استعفا بده ،،مهم این است که کی به جای او میاید!!
این چه تیتریه زدید؟ استعفا در این شرایط یعنی احترام به مردم و اینکه کارمون مشکل داره و قادر به انجام اون نیستیم
داغ عزیزان پرپرشده در سقوط هواپیما بسیار بزرگ است. به تک تک خانواده ها تسلیت می گم. ولی ظاهرا بعضی ها فراموش کردند که بالاخره ایران به نیروی نظامی نیاز داره. چرا کاری که آمریکا نتونست انجام بده که حمله به ایران بود بعضی از ایرانیا خودشون دارن انجام می دن. چرا دارین خودکشی می کنین. اگه شما نیاز به ایران قدرتمند ندارین ما نیاز داریم. اگر خدای نکرده این اتفاق موجب از بین رفتن یا کاهش قدرت نیروهای نظامی کشور یا کاهش اعتماد به نفس آن ها شود من یکی که مسببان این اتفاق رو نمی بخشم. درود بر سردار حاجی زاده. سردار عزیز ما این اتفاق رو اصلا از چشم شما نمی دونیم و برای آرامش دل شما که هر روز دارین به امنیت کشور فکر می کنین و الان در اثر این اتفاق که البته خیلی دردناکه ولی غیرعمدی هست آماج فشار روانی قرار گرفتین دعا می کنیم. سردار عزیز بهت افتخار می کنیم و دوستت داریم.
در عجبم چرا پدافند را به ارتش
نميدهند ، سپاه عليرغم
جانفشاني تجربه كمي در رابطه با حفاظت از
آسمان كشور دارد، هاشمي درخاطرات خود
از پيشنهاد ادغام سپاه و ارتش به امام
مطالبي نوشته و گفته كه امام با اصل ادغام
موافق بود اما با زمانش نه
ترفیع نگیرن استعفا پیش کش.
راستی مسئولیت اون بنده خدا ها که تو کرمان کشته ومجروح شدن را کی به گردن گرفت؟اونا را بادتون رفته؟
خدایااین مسئولین با کفایت ولایق را از ما نگیر
استعفاهای نمایشی
برای اینکه بگن مادخوبیم و یهدپست بالاتر بگیرند.
اگر واقعاً به بی کفایتی خودشان اعتراف کردند و رفتند پی یه شغل ساده حسابه.... که عمراً
تا صبح خوابم نبرد خدا را شکر ... وای اگر استعفا می دادند چی کار می کردیم ما ملت ...
استعفا و اصلاح و قبول اشکال در ایران ؟!!! شوخی میکنی . از دید مسئولین همه چی خوبه و از این بهتر هم نمیشه . زمانی میفهمن که دارن مسیر رو اشتباه میرن که خیلی خیلی دیر شده
با سلام خدمت همه دوستان
واقعا سقوط هواپیما در نوع خودش بسیار دردناک هست.از دست دادن جوانانی که اکثرا در کانادا در حال ادامه تحصیل بودن، جانکاه و درداور است این مصیبت بر سر ملت ایران آوار شده است ملتی که هنوز از غم ترور سردار سلیمانی توسط دولت امریکا سر راست نکرده است. قصه اینجاست باید چکار کنیم؟؟؟؟؟ بیاندیشیم .. بیاندیشیم ... جامعه ما نیاز به تفکر دارد. نه تصمیمات هیجانی تفکر .. تفکر... خودزنی نکنیم و دنبال ویرانی نباشیم لااقل وطن پرست باشیم بیاندیشیم......بیاندیشیم
از سایت تابناک که چند سال هست به پایگاه اصلی خبری اینجانب هست تقاضامندم اخبار و تحلیل ها و نظرات، وحدت ساز ، همدلی رو منتشر کند و در این شرایط بر طبل نکوبد که جامعه ما گوشش از تفرقه و نابودی پر است
از تمام احاد جامعه صبر و بردباری رو خواستارم
مرد این کار نیستن
امیدوارم خیلی دیر برای جبران مافات نباشه و حسرت گذشته رو نخوریم .... بهتره الان درست فکر کنیم و شاید با استعفا و محاکمه فرد خاطی و مقام مسئول که واقعا کوتاهی کرده یک مقدار از آلام و درد مردم کاسته بشه .
با این سیل سمبولیک استعفای هنرمندان اگر همه کارمندان سازمانها و نهادهای درگیر در این افتضاح هم استعفا دهند باز هم مدیران ارشد آنها از رو نخواهند رفت و به بهانه های مختلف که برخی دوستان دو آتشه در بالا ذکر کردند سر جایشان میمانند تا به مملکت خیانت نکرده باشند.
دلتونو خوش نکنید هرکسی استئفابده یا برکنار بشه یه جای دیگه بهش یک سمت دیگه داده میشه!
بسمه تعالی
بهتر بود به صورت نمادین هم که شده قرعه کشی میکردند و یکی استعفاع میداد....
من بعنوان یک انسان عادی اجتماع استعفا میدهم از هر گونه رای دادن
من هم مقصرم در سقوط هواپیما و شرایط موجود
مقصرم مقصر
تابناک چرا نظر منو چاپ نکردی. چه مشکلی داشت؟
استعفا که نمیدهنذ هیچ از الان دارند زمینه طلبکاریشان را هم میچینند
شما که دم از رفراندم میزنید مسئولین بیایند مسئولین سازمانهای دولتی را با رفراندم از طریق کارمندان انجامدهند بلکه ادارات سر و سامان پیدا کند .متاسفانه مسئولینی در کشور وجود دارند ،فقط خودشان را میبیند ووقتی مدیر زیر دست او با او برخورد میکند اولین کاری که میکند او را برکنار میکند .افراد شایسته ای در ادارات وجود دارد ولی وقتی فرد مسئول با لابی سرکار است ویا به گروهی وابسته باشد همین روش در کشور وجود دارد وافراد شایسته همیشه در کنارند و متاسفانه کسی به آنان توجه نمیکند ومتاسفانه در شیلات هم همینطور است تا کسی روی حرف معاون سازمان قد عمل کند سری برکنار میشود. واقعاٌ باید تاسف خورد.
مملکت به یه تفکر نو و بروز نیاز داره
در این مواقع از بالا دستور میرسد که همه مدیران به صندلی های خود بچسبند مبادا که استفا بدهند
ایران تنها کشوریست که در آن کارگران اعتصاب نمی کنند و مدیران استعفا نمی دهند
اصلا اگر خارجی ها مسئله را فاش نمی کردند مدیران ما نه تنها استعفا نمی دادند که سوت زنان از کنار ماجرا می گذشتند
استعفا کافی نیست... کسانی که تو این کار کوتاهی کردن در تمامی رده ها باید بازداشت بشن..
وضعیت خاورمیانه و منطقه که افتضاحه و اگر داخل ایران اصلاحات اساسی انجام نگیره شک نکنید ایران خدا نکرده از داخل غیرقابل کنترل میشه
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی