بازدید 8605

پمپئو: تداوم نقض حاکمیت عراق باید پایان یابد!

وزیر خارجه آمریکا در واکنش به حمله راکتی شامگاه یکشنبه به پایگاه هوایی بلد در عراق، ضمن چشم پوشی از موارد متعدد نقض حاکمیت عراق به دست نیروهای آمریکا، خواستار پایان یافتن این روند شد!
کد خبر: ۹۵۱۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۷ 13 January 2020

وزیر خارجه آمریکا در واکنش به حمله راکتی شامگاه یکشنبه به پایگاه هوایی بلد در عراق، ضمن چشم پوشی از موارد متعدد نقض حاکمیت عراق به دست نیروهای آمریکا، خواستار پایان یافتن این روند شد!

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در واکنش به حمله موشکی شامگاه یکشنبه به پایگاه هوایی بلد در شمال بغداد که میزبان نظامیان تروریست آمریکایی است، در یک پیام توئیتری نوشت: «از گزارشها درباره یک حمله راکتی دیگر به یک پایگاه عراقی خشمگین هستم. برای بهبودی سریع مجروحان دعا می کنم. از دولت عراق میخواهم که عاملان این حمله به مردم عراق را وادار کند که مسئولیت این اقدام خود را برعهده بگیرند».

وی در یک پیام توئیتری دیگر نوشت: «این تداوم نقض حاکمیت عراق به دست گروههایی که به حکومت عراق وفادار نیستند، باید پایان یابد».

وی در توئیت دیگری نیز نوشت: «با ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه درباره اهمیت ادامه یافتن اقدامات آمریکا و اتحادیه اروپا در مبارزه با داعش در عراق و همچنین همکاری در جهت مقابله با اقدامات مخرب ایران گفتگو کردم».

گفتنی است که اسکای نیوز شامگاه یکشنبه از شلیک ۵ فروند موشک به پایگاه هوایی بلد در استان صلاح الدین عراق خبر داد.

این رسانه عرب زبان در خبری فوری اعلام کرد: «۵ فروند موشک کاتیوشا به پایگاه هوایی بلد که نظامیان آمریکایی در آن حضور دارند، شلیک شده است».

از سوی دیگر السومریه عراق به نقل از مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق اعلام کرد که در جریان اصابت چند فروند موشک کاتیوشا به پایگاه بلد، یک افسر و ۳ همکارش زخمی شدند.

در پایگاه هوایی بلد، نیروهای نظامی آمریکا حضور دارند و جنگنده‌های اف ۱۶ عراق هم در این پایگاه قرار دارد.

السومریه به نقل از مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق اعلام کرد که ۸ فروند موشک کاتیوشا به پایگاه هوایی بلد شلیک شده است.

همزمان اسپوتنیک از شلیک هفت فروند موشک به این پایگاه خبر داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل