بازدید 3930

پس لرزه‌های انتقام سخت به دوبی رسید

کد خبر: ۹۵۰۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰ 09 January 2020

روند معاملات در بورس های امارات نیز تحت تاثیر وقایع عراق قرار گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از گلف نیوز، سپاه پاسداران انقلاب امروز در واکنش به حمله پهپهادی آمریکایی‌ها و ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی (فرمانده سپاه قدس) با دهها فروند موشک بالستیک پایگاه عین الاسد در عراق را هدف قرار داد. با وجود آن‌که پارلمان عراق به خروج نظامیان آمریکایی از این کشور رای داده است، پنتاگون اعلام کرد که فعلا برنامه‌ای برای عقب‌نشینی از عراق ندارد. از سوی دیگر به دنبال تصمیم ایران برای کنار گذاشتن محدودیت‌های برجامی تا زمان بازگشت طرف مقابل به انجام تعهدات خود، قرار است آلمان، فرانسه و انگلیس در نشست روز جمعه خوداین موضوع را بررسی کنند.

هر چند هنوز وزارت دفاع آمریکا آمار رسمی تلفات و خسارات وارده خود را اعلام نکرده اما به کشته شدن "شمار محدودی از نیروهای خود" اذعان کرده است.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در توئیتر خود نوشت: ایران اقدام متناسب را انجام داد؛ خواستار تشدید تنش یا جنگ نیستیم.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز اعلام کرده است که به زودی یک بیانیه صادر خواهد کرد؛ هر چند که در پیام توئیتری خود بر قدرتمندی و مجهز بودن ارتش آمریکا تاکید کرد.

در معاملات امروز بازارهای مالی در امارات، ارزش درهم امارات در برابر دلار ۰.۲۵ درصد کاهش پیدا کرد تا هر دلار به ۳.۶۷۲۵ درهم برسد. نرخ برابری هر یورو معادل ۴.۰۸۵۹ درهم و نرخ برابری هر پوند انگلیس معادل ۴.۸۱۹۲ درهم اعلام شد. در برابر دیگر ارز امن یعنی فرانک سوئیس نرخ برابری ۳.۷۷۸۴ درهم بر روی تابلوی صرافیها نقش بست.

شاخص بورس دوبی با ۱.۴۹ درصد کاهش به ۲۷۰۵.۷۹ واحد رسید و بورس ابوظبی نیز ۰.۹ درصد نسبت به روز قبیل خود پایین‌تر رفت.

منصور محی الدین، کارشناس بازار سهام در موسسه " نت وست" گفت: اقدام متقابل ایران بسیار غافلگیرانه بود. بیشتر سرمایه گذاران انتظار چنین اقدامی را نداشتند و باید حالا دید آمریکا چه واکنشی نشان خواهد داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان