بازدید 5178

سفر وزیر خارجه کره جنوبی به آمریکا

«کانگ کیونگ وا» وزیر خارجه این کشور برای گفت و گو درباره تحولات خاورمیانه به آمریکا سفر می کند.
کد خبر: ۹۵۰۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۳ 10 January 2020

خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی گزارش کرد که «کانگ کیونگ وا» وزیر خارجه این کشور برای گفت و گو درباره تحولات خاورمیانه به آمریکا سفر می کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، یونهاپ روز جمعه خاطر نشان کرد سفر وی هفته آینده به سانفرانسیسکو انجام می شود تا رایزنی هایی میان وی و مایک پمپیو وزیر خارجه آمریکا درباره خاورمیانه و تنش ها میان آمریکا و ایران انجام شود.

این سفر در شرایطی انجام می شود که وزیر خارجه کره جنوبی گفته است در مساله اعزام نیروی نظامی به تنگه هرمز ، این کشور نمی تواند مطابق خواست آمریکا رفتار کند و مساله روابط با ایران برایش بسیار مهم است.

وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه ای آورده است که در این سفر طرفین درباره خاورمیانه ، تنش ها میان آمریکا و ایران ، مساله هسته ای شبه جزیره کره و روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر می کنند.

بنا به این گزارش، سفر در حالی صورت می گیرد که دو کشور بر سر تقسیم هزینه استقرار نظامیان آمریکایی در کره جنوبی نیز دچار اختلاف شده اند.

پیشتر آمریکا خواستار آن شده بود که کره جنوبی بجای یک میلیون و ۸۹۰ میلیون دلاری که الان می پردازد ، ۵ میلیارد دلار برای آرایش این نیروها اختصاص دهد اما به دنبال مخالفت کره جنوبی ، واشنگتن اعلام کرد که از موضع خود عقب نشینی کرده است.

قرار است بر اساس گزارش های موجود ، مقام های دو کشور در یک هفته آینده درباره این موضوع با یکدیگر رایزنی هایی داشته باشند نشست های قبلی با شکست به پایان رسیده است.

«توشیمیتسو موته گی» وزیر خارجه ژاپن هم قرار است راهی سانفرانسیسکو شود و نشستی سه جانبه میان طرفین در کنار دیدارهای دوجانبه برگزار خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر