بازدید 12209

رئیس‌جمهور‌آفریقای‌جنوبی:ترور‌سردار‌سلیمانی‌بزدلانه‌بود

«سیریل رامافوسا» ترور سردار سلیمانی را بزدلانه خواند و گفت: من از شنیدن خبر شهادت سپهبد سلیمانی که در میان مردم بسیار محبوب بود، شوکه شدم و این اقدام را شدیدا محکوم می‌کنیم.
کد خبر: ۹۵۰۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۲ 09 January 2020

به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی شامگاه پنج شنبه در تماس تلفنی «سیریل رامافوسا» رئیس جمهور آفریقای جنوبی گفت: اراده ما بر این است که ناامنی و تنش در منطقه بالا نرود و امیدواریم آمریکایی‌ها دست از اقدامات غلط خود بردارند، البته آن‌ها می‌دانند که اگر اقدام دیگری علیه منافع ما انجام دهند با عکس العمل شدیدتر ما مواجه خواهند شد.

با وی با بیان اینکه ریشه بسیاری از مسائل خطرناک در منطقه ما از تحریم غیر قانونی آمریکا نشات می‌گیرد، افزود: امیدواریم همه کشور‌های دوست با موضع گیری مناسب خود درمورد این اقدام غیر قانونی، آمریکا را وادار کنند به قانون برگردد.

روحانی اتخاذ موضع از سوی کشور‌ها در مورد ترور ناجوانمردانه شهید سپهبد قاسم سلیمانی را بسیار مهم دانست و تاکیدکرد: ما باید به آمریکایی‌ها اعلام و تفهیم کنیم که جهان نمی‌پذیرد آن‌ها اقدامات جنایتکارانه انجام دهند.

رئیس جمهور با بیان اینکه سردار سلیمانی در سال‌های اخیر به طور مداوم با تروریسم، مخصوصا داعش مبارزه کرد، اظهار داشت: این جنایت مردم ما را در برابر کشور‌های متجاوز یکپارچه‌تر و منسجم‌تر کرد.

روحانی از آفریقای جنوبی به عنوان کشور دوست که همیشه در کنار ایران بوده است نام برد و افزود: مردم ما نسبت به مردم آفریقای جنوبی همواره و بویژه در دوران مبارزه علیه آپارتاید، نگاهی دوستانه داشته اند.

رئیس جمهور افزود: همیشه بین ما و دولت آفریقای جنوبی همکاری‌های بسیار خوبی در سازمان‌های بین المللی بوده و امیدوارم در محکومیت این تروریسم دولتی باز هم در مجامع بین المللی همصدا باشیم.

روحانی با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور ابراز امیدواری کرد که وزرای امور خارجه برای اجرایی کردن سند‌های همکاری تلاش کنند و روابط دو کشور در همه زمینه‌ها اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی بیش از پیش توسعه یابد.

رئیس جمهور آفریقای جنوبی نیز ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی به دولت و مردم ایران از طرف دولت و ملت آفریقای جنوبی، ترور شهید سلیمانی را بزدلانه خواند و گفت: من از شنیدن خبر شهادت سپهبد سلیمانی که در میان مردم بسیار محبوب بود، شوکه شدم و این اقدام را شدیدا محکوم می‌کنیم.

رامافوسا هچنین با برشمردن ضرورت توسعه روابط دو کشور در همه زمینه ها، افزود: کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور می‌بایست بیش از پیش فعال شده و موضوعات دو جانبه را مورد بررسی قرار دهند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر