بازدید 6042
۱

بررسی منابع بوی نامطبوع تهران در کارگروه تخصصی پایش

سخنگوی استانداری تهران از ادامه بررسی منابع انتشار بوی نامطبوع تهران در کارگروه تخصصی پایش خبر داد.
کد خبر: ۹۵۰۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷ 08 January 2020

سخنگوی استانداری تهران از ادامه بررسی منابع انتشار بوی نامطبوع تهران در کارگروه تخصصی پایش خبر داد.

به گزارش «تابناک»، امین بابایی در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح آخرین روند پیگیری منبع یا منابع بوی نامطبوع تهران گفت: موضوع بوی نامطبوع تهران مقوله‌ایست که ظرف دو سال گذشته به نوعی موجب آزردگی شهروندان تهرانی شده است. با توجه به انتشار اخبار ضد و نقیض در این حوزه و با هدف روشنگری افکار عمومی ، استانداری تهران دراین حوزه اقدامات علمی و تخصصی خود را آغاز کرد.

وی افزود: با بهره‌گیری از ظرفیت اساتید دانشگاهی اقدامات مطالعاتی و نظارتی استانداری تهران پیگیری شد و در این خصوص جلسات متوالی با زمان‌بندی مشخص برگزار شد. بی‌تردید این جلسات تا وصول نتیجه مطلوب که آن هم معرفی منبع یا منابع بوی نامطبوع و تنویر افکار عمومی و همچنین اتخاذ تدابیر بازدارنده برای انتشار این بوی نامطبوع است، ادامه خواهد داشت.

بابایی ادامه داد: براساس پیگیری به عمل آمده متولیان اصلی بررسی بوی نامطبوع اساسا مجموعه محیط زیست، شهرداری تهران و شبکه بهداشت و درمان هستند که با دستور استاندار تهران اقدام به تشکیل کارگروه تخصصی پایش کردند.

وی تأکید کرد: کارگروه پایش با محوریت معاون عمرانی استانداری تهران، جلسات خود را پیگیری کرده و آنچه که تاکنون مشهود است براساس تحقیقات میدانی اعلام شده، بوی نامطبوع تحت تأثیر دی‌اکسید گوگرد براثر سوخت مازوت برخی کارخانه‌ها در منطقه جنوب تهران و همچنین بوی نامطبوع مرکز دفن زباله آرادکوه که روزانه بیش از ۷۰۰۰ تن زباله شهر تهران در آن جمع‌آوری می‌شود، است. در زمانی که رطوبت هوا افزایش پیدا می‌کند میزان ترکیب بار رطوبتی و گاز منتشر شده تحت تأثیر گازهای جنوب و جنوب شرقی به سمت شمال تهران باعث هدایت این بو در برخی مناطق تهران می‌شود.

سخنگوی استانداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه موارد اعلام شده از سوی کارگروه پایش صرفا در حد طرح‌های مطالعاتی است، افزود: تحقیقات علمی و تخصصی برای شناسایی دقیق منابع و مولدهای بوی نامطبوع ادامه دارد و این کارگروه با دستور استاندار تهران در حال پیگیری این موارد است و البته متولیان اصلی این موضوع یعنی مجموعه محیط زیست، شهرداری تهران و دستگاه‌های ذی مدخل موظف به اعلام آمار دقیق هستند و استانداری تهران در جایگاه نظارتی خود قطعا پیگیر این موضوع خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
در سیستم فاضل آب به مرور سنگ فاضل آب تشکیل میشود و باعث انسداد مسیر میگردد که با توجه به عدم امکان عبور از داخل مجاری فاضل آب، هیچ اقدامی جز کنده کاری مجدد وجود ندارد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان