بازدید 9303
۹
ثبت روزی جدید در تقویم ایران؛

۱۳ دی به یاد شهید سلیمانی «روز جهانی مقاومت» نام گرفت

با بررسی روز‌های هم نام در تقویم و تلاش ضمن تامین نظر مردم، از سال آینده ۱۳ دی؛ روز جهانی مقاومت - شهادت الگوی اخلاص و عمل سردار سپهبد قاسم سلیمانی به دست استکبار جهانی، در جلسه ۷۳۷ شورای فرهنگ عمومی مصوب شد.
کد خبر: ۹۴۹۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۶ 07 January 2020
تابناک اجتماعیدر پی شکل گیری موج نام گذاری معابر در سراسر کشور به نام شهید سلیمانی، تقویم کشورمان هم از این موج بی نصیب نماند و مناسبتی جدید به اوراقش اضافه گشت.

به گزارش «تابناک»؛ محمد آقاسی، دبیر ستاد فرهنگ شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: «در جلسه امروز شورای فرهنگ عمومی برای پاسداشت مجاهدت‌های خالصانه سردار حاج قاسم سلیمانی، موضوع نام‌گذاری روزی در تقویم به نام ایشان مطرح شد. با توجه به شخصیت همه جانبه و ارادت متن جامعه و مردم به این قهرمان ملی و ابعاد جهانی جنایت تروریستی، ضروری بود که از دیدگاه‌های مردم هم در نام‌گذاری این روز تاریخی و تاریخ‌ساز، بهره گرفته شود؛ لذا طی دو روز گذشته دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با چند فراخوان در رسانه‌های اجتماعی و پیامکی، سامانه‌ای برای ثبت نظرات مردمی در این خصوص اقدام کرد.»

آقاسی افزود: «از میان قریب به ۴۰۰۰ عناوین پیشنهادی، حدود ۳۰ درصد عناوین اشاره به تعبیر و موضوع مقاومت با بیشترین فراوانی و مشتقات متعدد را داشت. همچنین در رتبه بعدی و در حدود ۲۵ درصد، تعبیر شهید، شهادت و شهدا پربسامدترین نظرات پیشنهادی مردم را داراست. در رتبه سوم نیز ترکیباتی که به سردار اشاره داشت، توسط مردم خوب و قهرمان پیشنهاد شده است.»

دبیر ستاد فرهنگ شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به پیشنهاد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مبنی بر نام‌گذاری این روز به عنوان «روز جهانی مقاومت» افزود: «با بررسی روز‌های هم نام در تقویم و تلاش ضمن تامین نظر مردم، از سال آینده ۱۳ دی، روز جهانی مقاومت - شهادت الگوی اخلاص و عمل سردارسپهبد قاسم سلیمانی به دست استکبار جهانی، در جلسه ۷۳۷ شورای فرهنگ عمومی مصوب شد که ان‌شاالله به زودی با اعلام وصول مصوبه پیشنهادی و گردش کار در شورای عالی انقلاب فرهنگی، تایید، تصویب و ابلاغ می‌شود.»

وی در پایان ابراز امیدواری کرد، این کار بتواند ذره‌ای از مجاهدت‌های مدبرانه این سردار شهید، و نیز عشق و ارادت مردم ایران به ایشان را به صورت نمادین جاودانه کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۹
شهید سلیمانی و شهید کاظمی و ... همسایه امام زمان(ع) بودند ! بدونه اینکه بدانند
امام زمان (ع) سالهاست همسایه انهاست و انها را می بیند بدون اینکه خودشان بدانند!!
روز جهانی؟ روز ملی قید می شد بهتر بود.ابعاد جهانی هم بعدها نمود پیدا می کرد
جهانی؟؟؟؟!!!!!! فقط تو تقویم ایرانی ......
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
تقویم جهانی جز پروژه بعدی است!
این جهانی بودنش رو کی با بقیه دنیا هماهنگ کردید؟
درد دردست .
این روز ها که هزاران مسول و....از سلیمانی وصفها کردند ودم ها زدند اما هر چه گشتم ندیدم جز اندکی که مثل اوزیسته و ومثل او یحتمل هم بمیرند . انسان ها همان گونه می میرند که می زیند.ای کاش اینها که این همه با سوز وگذاز قاسم را وصف می کنند جز اندکی از هم رزمانش و...بگویند چرا نخواسته اند ونمی خواهند مثل او باشند کمی شبیه سردار بزیند
13 ملی شهادت سپهبد یا ارتشبد قاسم سلیمانی

تعطیل

بهتره به حاج قاسم بالاترین درجه یا درجات نظامی رو بهش بدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
ایشان خود را سرباز ساده منامید و بهمینجهت مورد احترام مردم است .
روز جهانی مقاومت در ایران است یا کل دنیا. و اگر تعطیل هم باشه ارزش والایی دارد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل