بازدید 24741
پیمانه اقتصادی؛

بورس تهران به زودی وارد فاز صعودی می‌شود/ چشم انداز بازار جهانی طلا در ۲۰۲۰/ پیشنهاد یک نماینده برای افزایش حقوق به صورت پلکانی/ چرا قیمت گوشت ارزان نمی‌شود؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس تهران به تعطیلی یک روزه رفت، بانک‌های استان تهران فردا تعطیل است، نوسان کاهشی و افزایشی دلار در یک روز، از سرگیری عرضه محدود نفت روسیه به بلاروس، پرداخت ۲۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان وام ازدواج طی ۹ ماه، افزایش تورم بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا و قیمت خودرو‌های ایران خودرو در بازار امروز را در بر دارد.
کد خبر: ۹۴۹۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵ 05 January 2020

بورس تهران به زودی وارد فاز صعودی می‌شود/ چشم انداز بازار جهانی طلا در ۲۰۲۰/ پیشنهاد یک نماینده برای افزایش حقوق به صورت پلکانی/ چرا قیمت گوشت ارزان نمی‌شود؟تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس تهران به تعطیلی یک روزه رفت، بانک‌های استان تهران فردا تعطیل است، نوسان کاهشی و افزایشی دلار در یک روز، از سرگیری عرضه محدود نفت روسیه به بلاروس، پرداخت ۲۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان وام ازدواج طی ۹ ماه، افزایش تورم بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا و قیمت خودرو‌های ایران خودرو در بازار امروز را در بر دارد.

بورس تهران به تعطیلی یک روزه رفت

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش 1518 واحدی معادل 0.41 درصد به رقم 365 هزار و 815 واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با افت 54 واحدی به رقم 4 هزار و 742 واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش 406 واحدی معادل 0.41 درصد به رقم 97 هزار و 877 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت 3538 واحدی معادل 3.03 درصد، عدد 113 هزار و 151 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش 2363 واحدی معادل 3.03 درصد به رقم 75 هزار و 566 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 4891 واحد کاهش معادل 1.13 درصد را رقم زد و به سطح 428 هزار و 436 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 492 واحد کاهش معادل 0.19 درصد به رقم 261 هزار و 930 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 5836 واحد کاهش معادل 0.76 درصد همراه بود و عدد 761 هزار و 681 واحد را به نمایش گذاشت.

بورس تهران به زودی وارد فاز صعودی می‌شود/ چشم انداز بازار جهانی طلا در ۲۰۲۰/ پیشنهاد یک نماینده برای افزایش حقوق به صورت پلکانی/ چرا قیمت گوشت ارزان نمی‌شود؟

بورس فردا تعطیل است

به توجه به مراسم تشییع پیکر سردار شهیر قاسم سلیمانی در روز آینده و تعطیلی استان تهران، یاسر فلاح- مدیر روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار - به ایسنا گفت: بازار سرمایه روز آینده به دلیل حضور اقشار مردم برای حضور در مراسم تشییع پیکر شهید قاسم سلیمانی تعطیل است. وی در پاسخ  به این سوال که تعطیلی این بازار برای چه مدت خواهد بود، پاسخ داد: بازار سرمایه فقط فردا تعطیل است و از روز سه شنبه مجدد به کار خود ادامه می‌دهد.

بانک‌های استان تهران فردا تعطیل است

دبیرکل شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی با اشاره به مصوبه دولت برای تعطیلی استان‌های تهران و کرمان در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه اعلام کرد: بانک‌های تهران فردا و کرمان نیز پس فردا تعطیل است.

بورس تهران به زودی وارد فاز صعودی می‌شود

یک کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه از هفته آینده شاهد صعود شاخص بورس در بازار خواهیم بود، گفت: هیچ اتفاق ناگوار اقتصادی برای بازار سرمایه رخ نداده و شهادت سردار سلیمانی یک ریسک خارج از بازار بوده که تاثیرات کوتاه مدت داشته و شرایط به زودی متعارف خواهد شد. مهدی ساسانی در گفت و گو با ایرنا گفت: بعد از رشدی که از آبان ماه برای بازار شاهد بودیم برخی از سرمایه‌گذاران انتظار یک سری اصلاح را در بازار داشتند و به دنبال بهانه‌ای برای افت شاخص بورس بودند. در بازار هفته گذشته با کوچکترین خبری شاهد رفتارهای هیجانی بر بازار معاملات از سوی سهامداران بودیم. 

این کارشناس بازار سرمایه گفت: ترور سردار سلیمانی که روز جمعه رخ داد و به نوعی روز تعطیل برای بازار محسوب می‌شد به همین دلیل همه را شوکه کرد و تاثیر خود را بر بازار نشان داد. به گفته وی، برای سهامدارانی که انتظار اصلاح را در بازار می‌کشیدند بهانه‌ای جور شد تا اقدام به عرضه سهام خود در بازار کنند. ساسانی فشار فروش در بازار روز گذشته را طبیعی دانست و افزود: در همه جای دنیا وقتی چنین اتفاقی رخ دهد شاهد همچین واکنشی در بازارهای مالی خواهیم بود. این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه از روز سه شنبه روند معاملات در بازار متعادل می‌شود، گفت:هیچ اتفاق ناگوار اقتصادی برای بازار سرمایه رخ نداده و شهادت سردار سلیمانی یک ریسک خارج از بازار بوده که تاثیرات کوتاه مدت داشته و شرایط به زودی متعارف خواهد شد. ساسانی افزود: بازارهای دیگر با این اتفاق یک واکنشی از خود نشان دادند و رشدی را تجربه کردند که آن هم حاصل هیجان بود زیرا از روز گذشته قیمت‌ها به قبل بازگشتند و روند نزولی را در پیش گرفتند.

سهام شرکت های دولتی در بازارپایه عرضه اولیه می شود

فرهاد دژپسند درباره بند ۳ تبصره ۱۲ لایحه بودجه و فروش ۴۰ هزار میلیارد تومان از اموال دولتی بدون تشریفات قانونی به تسنیم گفت: این پیشنهاد با این هدف در لایحه بودجه گنجانده شده تا ۵۰ هزار میلیارد تومان فروش اموال مقرر در مصوبه سران قوا محقق و تسهیل شودوی ادامه داد: برای تحقق این عدد نیاز به برخی اختیارات است اما رویکرد اصلی وزارت اقتصاد این است که بر این مجوز تأکید نکرده و به آن اصالت ندهد. بنابراین از این مجوز فقط در موارد خاص استفاده خواهد شد. به‌ عنوان مثال تمام تشریفات مربوط به واگذاری اموال و شرکت های دولتی در بورس در کمال شفافیت انجام خواهد شد .وزیر اقتصاد افزود: بزودی سهام شرکت های غیربورسی وابسته به دولت در بازار پایه عرضه اولیه خواهند شد. از سوی دیگر استفاده از روش واگذاری مدیریت و واگذاری به تعاونی های فراگیر شهرستانی نیز مدنظر وزارت اقتصاد برای خصوصی‌سازی بنگاه ها و شرکت های دولتی است.

حقوقی‌های بورس ۴ هزار میلیارد تومان از سهام حقیقی‌ها را خریدند

مدیر نظارت بر بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس، از خرید ۴هزارمیلیارد تومان سهام متعلق به سهامداران حقیقی از سوی شرکت‌های حقوقی خبر داد و گفت:صندوق‌های«تثبیت بازار»و«توسعه بازار» پای کار آمدند. جزئیات بیشتر

نوسان کاهشی و افزایشی دلار در یک روز

در معاملات امروز، در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور، شاهد ثبات نرخ دلار و یورو هستیم. به گونه ای که هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 13230 تومان از مردم خریداری و به قیمت 13330 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود. هرچند در بازار آزاد، دلار در ابتدای روز در محدوده 13700 تومان قیمت گذاری شد و در حال حاضر به رقم 13900 تومان رسیده است. هر اسکناس یورو نیز در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور، به نرخ 14730 تومان از مردم خریداری شده و به قیمت 14830 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود.

قیمت طلا و سکه امروز یکشنبه 15 دی 98

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۱۵ دی ۹۸ در معاملات بازار آزاد تهران به ۴ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان رسید. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان، ربع سکه ۱ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۹۴۰ هزار تومان است. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۹۸ هزار و ۱۷۴ تومان است.

چشم انداز بازار جهانی طلا در ۲۰۲۰

در نظرسنجی "کیتکونیوز" که مهم ترین نهاد پیش‌بینی وضعیت بازار طلاست از سرمایه‌گذاران وال استریت، شمار معدودی از سرمایه‌گذاران روند نزولی طلا در سال ۲۰۲۰ را پیش بینی می‌کنند و ۸۰ درصد اظهار کردند انتظار دارند قیمت طلا تا پایان سال جاری حداقل به بالای ۱۶۰۰ دلار در هر اونس برسد. رشد قیمت سالانه طلا تحت تاثیر نگرانی‌های پیرامون رکود اقتصادی روی داد که تقاضای سرمایه‌گذاران را به سطح کم سابقه‌ای رساند. اگرچه تحلیل گران وال استریت انتظار دارند قیمت طلا تا پایان سال ۲۰۲۰ به روند صعودی ادامه دهد اما به اندازه سرمایه‌گذاران خوش بین نیستند.

به گفته استفن اینس، استراتژیست بازار شرکت "اکسی تریدر"، فضای نرخ‌های بهره پایین، تداوم ابهامات کلان و رکورد بالای بازارهای سهام، نگهداری طلا به عنوان پناهی در برابر ناملایمات اقتصادی را منطقی کرده است. این دیدگاه احتمالا می‌تواند عامل تقاضای بالاتر برای طلا در سال ۲۰۲۰ باشد و از روند صعودی میان مدت این فلز ارزشمند پشتیبانی کند. فضای بخش خُرده فروشی بازار طلا ممکن است نشانه‌ای از تداوم روند صعودی قیمت‌ها در سال جاری باشد. بهای طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر خبر شهادت سرلشکر قاسم سلیمانی که ریسک گریزی سرمایه‌گذاران را به همراه داشت، به بالاترین حد در چند ماه اخیر صعود کرد. هر اونس طلا برای تحویل در فوریه در بازار نیویورک ۲۴ دلار و ۳۰ سنت افزایش پیدا کرد که بالاترین قیمت از چهارم سپتامبر سال ۲۰۱۹ میلادی بود.

از سرگیری عرضه محدود نفت روسیه به بلاروس

روسیه و بلاروس پس از تصمیم اخیر روسیه برای توقف عرضه نفت به همسایه خود، برای عرضه محدود نفت به توافق رسیدند. اتفاق مذکور پس از این روی داد که مذاکره کشورهای همسایه برای تحکیم روابط اقتصادی متوقف شد. بلاروس مسیر ترانزیت مهمی برای نفت و گاز روسیه به مقصد غرب اروپا است. اختلال عرضه نفت به بلاروس اغلب به کاهش یا توقف تحویل نفت به کشورهایی مانند آلمان و لهستان منجر شده است. شرکت نفتی دولتی "بل‌نفت‌خیم" بلاروس روز شنبه اعلام کرد پالایشگاههای بلاروسی نخستین محموله نفت خام روسیه که برای تضمین عدم توقف فعالیتشان در ژانویه سال ۲۰۲۰ کافی است، دریافت کردند. شرکت خط لوله روسی "ترانس نفت" تایید کرد که ۱۳۳ هزار تن نفت به بلاروس منتقل خواهد کرد. این نفت با قیمت ارزان‌تر تامین خواهد شد و همزمان مذاکرات برای تداوم واردات به روال عادی ادامه پیدا خواهد کرد.

پرداخت ۲۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان وام ازدواج طی ۹ ماه

عبدالناصر همتی درباره روند پرداخت وام ازدواج اعلام کرد: از اول سال 98 تا پایان آذرماه بانک‌های کشور بیش از 687 هزار وام قرض‌الحسنه ازدواج به مبلغ 21 هزار و 500 میلیارد تومان پرداخت کرده‌اند. وی افزود: مبلغ پرداختی در 9 ماه امسال، 40 درصد بیشتر از وام ازدواج پرداختی درکل سال 97 است.

افزایش تورم بزرگ ترین اقتصاد اروپا

به نظر می‌رسد پس از ماه ها اجرای سیاست محرک، نرخ تورم در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا به مسیر صعودی بازگشته است به گونه‌ای که در دوازده ماه منتهی به دسامبر، نرخ تورم آلمان با ۰.۳ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه منتهی به ماه دسامبر به ۱.۵ درصد رسید تا بیش از پیش به سطح هدف‌گذاری شده نزدیک شود. این نرخ تورم که بالاترین تورم ثبت شده چهار ماه اخیر آلمان محسوب می شود، بیش از همه تحت تاثیر کاهش قیمت مواد غذایی قرار گرفته است.

پیشنهاد یک نماینده برای افزایش حقوق به صورت پلکانی

علی اصغر یوسف نژاد نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1399 کل کشور درباره افزایش حقوق کارمندان در لایحه بودجه سال 99، گفت: رشد حقوق در لایحه بودجه سال آینده 15 درصد پیش بینی شده در حالیکه نرخ تورم حدود 40 درصد است که در صورت اجرایی شدن این تصمیم درآمد کارمندان در سال 99 نسبت به 98 کاهش می‌یابد. وی با بیان اینکه باید افزایش حقوق کارمندان در لایحه بودجه سال 99 متناسب با شرایط اقتصادی باشد، افزود: نمایندگان پیشنهاداتی درباره رشد درآمد کارمندان دارند اما این افزایش مشروط به تامین منابع مالی کافی است. افزایش حقوق کارمندان باید به صورت پلکانی اعمال شود به گونه ای که فردی که دریافتی بیشتر دارد، رشد حقوقی کمتری داشته باشد البته این رویکر به عنوان پیشنهادی در کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده مطرح می‌شود باید دید نمایندگان با آن موافقت می کنند؟ نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1399 کل کشور اضافه کرد: اگر به دنبال کاهش فاصله طبقاتی و رعایت عدالت اجتماعی هستیم باید افزایش حقوق در سال آینده به صورت پلکانی معکوس باشد. /خانه ملت

قیمت خودروهای ایران خودرو در بازار امروز

ردیف

نوع خودرو

قیمت خودرو کارخانه

قیمت خودرو بازار

1

قیمت سمند ال ایکس

66،770،000

87،000،000

2

قیمت سمند EF7

69،773،000

99،000،000

3

قیمت دنا(تیپ1)

83،600،000

126،000،000

4

قیمت پژو 405

63،158،000

82،000،000

5

قیمت رانا 

67،440،000

92،000،000

6

قیمت پژو SLX

67،888،000

95،000،000

7

قیمت دانگ فنگ H30(بدون رینگ)

توقف تولید

163،000،000

8

قیمت پژو 206 تیپ 2(فول)

67،283،000

94،000،000

9

قیمت پژو 206 تیپ 5(فول)

83،690،000

117،500،000

10

قیمت پژو 206 V8 صندوقدار

80،303،000

117،000،000

11

قیمت دنا پلاس توربو (تیپ 1)

توقف فروش

177،000،000

12

قیمت پژو 207 دنده‌ای

96،730،000

138،000،000

13

قیمت پژو 207 اتوماتیک(بارینگ)

حاشیه بازار

180،000،000

14

قیمت پژو2008

114،994،000

389،000،000

15

قیمت پژو پارس

78،338،000

105،000،000

16

قیمت پژو 405 دوگانه سوز

65،578،000

 100،000،000

چرا قیمت گوشت ارزان نمی‌شود؟

پوریان دبیر شورای تامین دام کشور  در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با وجود انباشت دام در کشور چرا قیمت‌ها کاهشی نمی‌شود گفت: شرایط تولید با شرایط بازار فرق دارد به طوری که قیمت دام سنگین زنده کیلویی ۲۵ هزار تومان و هر کیلو دام سبک زنده ۳۵ هزار تومان است، اما هر کیلوگرم گوشت در بازار حداقل ۱۰۰ هزار تومان به فروش می‌رود. وی تاکید کرد: ورودی بازار اساسا در اختیار تولید کننده نیست و در اختیار مراکز بسته بندی، قصابان و ... است و دامدار تنها کار تولید را انجام می‌دهد. وی افزود: با وجود کاهش قیمت دام زنده در دامداری‌ها بازار به دلیل سود سرشار حاضر نمی‌شود قیمت‌ها را کاهش دهد. /میزان

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
بورس تهران حتی اگرجنگ هم نشه بخاطر گام پنجم که اینبار احتمالا همراه باخروج ازبرجام خواهدبود و عدم تصویب اف ای تی اف روندنزولی خودراباشدت بیشترادامه خواهدداد
البته بهتر است از حقوق نجومی بگیران مجلس کاسته شود .
بورس تمام شد فاتحه
افزایش تورم بزرگ ترین اقتصاد اروپا
تیتر رو دیدم گفتم الان 30 ؛40 درصدی رشد کرده
همین چند وقت پیش یه گزارش یرو صدا ی بیما پخش کرد که اگر توی آلمان خونه بخری و توی چند سل این خونه قیمتش سه برابر بشه دولت مالیاتش رو حساب میکنه

با تورم 1.5 درصد چه جوری قیمت خونه 3 برابر میشه؟
لطفا مالیات را از پزشکان و افراد متمول به صورت دقیق و با درصد بالا بگیرید.
به خدا ندادن مالیات توسط پزشکان و افراد متمول غیر از خیانت به بیت المال ، حق الناس هم هست.
چون اگه اونا مالیاتشون را درست پرداخت کنند ، منابع مالی کافی برای افزایش حقوق کارکنان دولت هم فراهم میشه.
کارمند بیچاره باید با ۳ تومن حقوق اول مالیات بده بعد حقوق بگیره اونوقت پزشکا با زرنگی میخوان مالیات ندن.
چرا پزشکا مالیات ندن؟
طلا و دلار و ملک ارزشمندتر از بورس است در این شرایط جنگی ایران. تازه از برجام هم خارج شدید. شرایط گل و بابل است. قطعا دو روز دیگر fatf. را تصویب نمیکنند. تازه اون موقعه به سبزه نیز اراسته خواهد شد.
حقوقهای بالای چهار میلیون نباید افزایش داشته باشند اگر هم داشته باشند باید با درصد خیلی کمی باشد تا عدالت واقعی اجرا شود...
یرجام بای بای
بورس بای بای
تورم ۱٫۵ درصد !!!! درعین حال کاهش قیمت اقلام خوراکی . اینو باور کنم یا گزارش‌های رسانه ملی رو که از فروپاشی عن قریب اقتصاد اروپا خبر میده ؟!
ایران چرا باید پیشرفت کنه؟؟ کدوم علم داره کلا وابسته هست دیگه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان