بازدید 16325

گروه امدادی حشد در شمال بغداد هدف قرار گرفت

منابع خبری بامداد شنبه از وقوع انفجار در شمال بغداد پایتخت عراق در پی حمله هوایی به ۲ خودروی حشدشعبی خبر دادند.
کد خبر: ۹۴۸۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۰ 04 January 2020

منابع خبری بامداد شنبه از وقوع انفجار در شمال بغداد پایتخت عراق در پی حمله هوایی به ۲ خودروی حشدشعبی خبر دادند.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از شبکه سومریه، نیروهای بسیج مردمی عراق موسوم به «حشدشعبی» ضمن تکذیب شهادت فرماندهان ارشد خود در حمله هوایی بامداد شنبه آمریکا در شمال بغداد، اعلام کرد که در این حمله گروه امدادی این نیروها مورد هدف واقع شده است.

منابع خبری بامداد شنبه از وقوع انفجار در منطقه التاجی واقع در شمال بغداد پایتخت عراق خبر دادند.

در همین حال شبکه خبری المیادین از حمله هوایی به یک کاروان شامل دو خودرو در شمال بغداد خبر داد.

یک منبع امنیتی عراق نیز اعلام کرد که در این حمله هوایی دو خودرو که احتمال می‌رود فرماندهان امنیتی حشد شعبی در آن حضور داشتند، هدف قرار گرفته است.

برخی منابع خبری مدعی شدند که در این حمله که در منطقه التاجی روی داد، «شبل الزیدی» دبیرکل گردان‌های امام علی مورد هدف قرار گرفته است و پنج نفر از همراهان الزیدی نیز در این حمله هوایی به شهادت رسیدند.

این خبر در حالی است که حساب توئیتری منتسب به الزیدی شهادت وی را تکذیب کرده است. تا این لحظه اسامی ضدونقیضی از شهادت فرماندهان حشدشعبی منتشر شده که بلافاصله تکذیب شده است.

از سوی دیگر، تلویزیون رسمی عراق اعلام کرد که در حمله آمریکا یکی از شخصیت های نیروهای بسیج مردمی عراق موسوم به حشدشعبی هدف قرار گرفته است.

در همین حال، حشدشعبی با تکذیب اخبار هدف قرار گرفتن تعدادی از فرماندهان خود، اعلام کرد که گروه پزشکی این نیروها در شمال بغداد هدف قرار گرفت.

حشدشعبی در این بیانیه آورده است: شهادت فرماندهانی همچون شبل الزیدی، حامد الجزائری و رائد الکروی را که اسامی آنها در شبکه های اجتماعی و برخی شبکه ها ذکر شده بود، تکذیب می کنیم.

این بیانیه می افزاید: اطلاعات اولیه حاکی است که در این حمله گروه پزشکی حشدشبعی در نزدیکی ورزشگاه التاجی در بغداد هدف قرار گرفته است.

این در حالی است که پهپادهای آمریکایی بامداد جمعه در اقدامی خصمانه و تجاوزکارانه فرودگاه بغداد را هدف قرار داده که در این حادثه سردار حاج قاسم سلیمانی به همراه تعدادی از فرماندهان حشدشعبی به فیض شهادت رسیدند.

پیشتر بسیاری در آمریکا از اقدام شب گذشته دولت ترامپ در حمله موشکی به فرودگاه بغداد که منجر به شهادت سردار سلیمانی شد، انتقاد کرده و این اقدام را باعث تشدید تنش‌ها و در خطر افتادن منافع آمریکا در منطقه عنوان کرده بودند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر