بازدید 29800
۵

ارزش دلار سقوط کرد

ارزش دلار آمریکا پس از خبر شهادت سردار سلیمانی ۰.۴ درصد در برابر ین ژاپن کاهش یافت و به پایین‌ترین رقم طی ۲ ماه گذشته رسید.
کد خبر: ۹۴۸۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹ 03 January 2020


به گزارش تابناک به نقل از رویترز، پس از افزایش تنش‌ها در خاورمیانه و بالا رفتن قیمت نفت به خاطر حمله هوایی آمریکا به فرودگاه بغداد و شهادت یک مقام ارشد نظامی ایران، ارزش سایر سرمایه‌های ایمن به رهبری ین ژاپن در روز جمعه افزایش یافت.

قیمت اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و طلا پس از اعلام خبر شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، فرمانده نظامی در عراق افزایش یافت.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در آسیا پاسیفیک گفت: «امروز تازه روز سوم از سال جدید است و یک بحران ژئوپلیتیکی بر سر راه سرمایه گذاران قرار گرفته است. چطور ممکن است ایرانی‌ها پاسخ این اقدام را ندهند؟ تاسیسات نفتی و نفتکش‌ها اولین چیزی بودند که به ذهن من رسیدند».

قیمت نفت حدود ۲ دلار در هر بشکه افزایش یافته است.

ارزش دلار پس از این خبر ۰.۴ درصد در برابر ین ژاپن کاهش یافت و به ۱۰۸.۱۴ واحد رسید که پایین‌ترین حد از اول نوامبر بود. ارزش یورو هم به پایین‌ترین حد یه هفته گذشته، معادل ۱۲۰.۶۳ رسید.

با توجه به موقعیت ژاپن به عنوان بزرگترین کشور وام دهنده جهان، ین اغلب در زمان تنش‌های جهانی، مأمنی برای سرمایه گذاران است.

ارزش دلار در برابر یک سبد از ارز‌های جهان کاهش یافت و به ۹۶.۷۷۰ واحد رسید. خبر‌های بد اقتصادی از اروپا و انگلستان هم بر ارزش یورو و پوند تاثیر گذاشته است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد تولید کارخانه‌ای انگلیس در دسامبر بیشترین کاهش را از ۲۰۱۲ داشته است در حالی که بخش تولید آلمان راکد شده است.

ارزش پوند در حال حاضر برابر با ۱.۳۱۳۵ دلار است و نسبت به اوج ۱.۳۲۶۶ روز سه شنبه کاهش یافته است. ارزش یورو هم به ۱.۱۱۷۱ دلار رسیده است.

 

منبع: میزان

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۵
نسبت به ریال کاغذ پاره ما چقدر افت کرده؟!
شیعه باید دلار رو نجس بدونه و دستش بهش خورد آب بکشه نه اینکه بخره توی خونه اش انبار کنه
فعلا که تو ایران 14 رو رو کرد
جالب اینجاست که تو ایران ارزش دلار رفت بالا
در ایران پر کشید.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر