بازدید 8877

ظریف: سلیمانی داغ بزرگی بر دل آمریکایی‌ها گذاشته بود

وزیرخارجه کشورمان اقدام آمریکایی‌ها در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی و همچنین تعدادی از مقامات حشد الشعبی را تروریسم دولتی عنوان کرد.
کد خبر: ۹۴۸۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲ 03 January 2020

وزیرخارجه کشورمان اقدام آمریکایی‌ها در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی و همچنین تعدادی از مقامات حشد الشعبی را تروریسم دولتی عنوان کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، محمدجواد ظریف صبح روز جمعه در اظهاراتی گفت: شهادت برادر بزرگوارمان سردار رشید کشور و اسلام شهید سپهبد قاسم سلیمانی را خدمت مقام معظم رهبری، مردم شریف ایران، خانواده این شهید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح و همه کسانی که دل در گروی آزادی و مبارزه با تروریسم دارند تبریک و تسلیت می‌گویم.

وی با بیان این‌که قاسم سلیمانی مرد بزرگ و با درایتی بود که همواره منتظر شهادت بود، تصریح کرد: اقدام آمریکایی‌ها در به شهادت رساندن ایشان و همراهانشان بدون تردید یک ترویسم دولتی و نقض حاکمیت عراق است. آنها کسانی را به شهادت رسانده‌اند که تمام زندگی خود را وقف مبارزه با ظلم، استبداد، ترور و تکفیر کرده‌اند.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان خاطر نشان کرد: ایشان و مرحوم مهندس و دیگر همرزمان شهیدشان نقش برجسته‌ای در مبارزه مردم عراق و سوریه علیه داعش داشتند و شاید اقدام آمریکایی‌ها نشان‌دهنده داغی باشد که آنها از این بزرگمردان داشتند، چرا که ساخته و پرداخته آنها، توسط سردار سلیمانی و با تلاش و مجاهدت مردم سوریه و عراق نابود شد و این درد گرانی برای آمریکایی‌ها بود.

وزیرخارجه کشورمان تاکید کرد: خون پاک سردار قاسم سلیمانی درخت مقاومت را تنومندتر خواهند کرد و باعث اتحاد و منسجم‌تر شدن مردم ایران خواهد شد و سیاست‌های آمریکا در منطقه نیز هر روز بی‌اثرتر و مفتضح‌تر قبل خواهد بود این یقین ماست و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند این موضوع به وقوع می‌پیوندد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل