بازدید 18545

واکنش حماس، الحشد الشعبی و جنبش جهاد اسلامی

کد خبر: ۹۴۸۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 03 January 2020

سازمان بسیچ مردمی عراق (الحشد الشعبی) ،جنبش جهاد اسلامی فلسطین و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس ) با صدور بیانیه های جداگانه ای در واکنش به اقدام آمریکا در ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی مهندس جانشین الحشد الشعبی ، امریکا و رژیم صهیونیستی را مسئول اصلی این جنایت عنوان و تاکید کردند که پرچم مقاومت بر زمین نخواهد ماند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، احمد الاسدی، سخنگوی الحشد الشعبی عراق از آمریکا و رژیم صهیونیستی به عنوان عاملان به شهادت رسیدن سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس نائب رئیس بسیج مردمی عراق نام برد و این اقدام را به شدت محکوم کرد.

الحشد الشعبی همچنین از کشته شدن " محمد الجابری " مدیر روابط عمومی این تشکل در این حمله هوایی خبر داد .

جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم در واکنش به ترور شهید سپهد سلیمانی اعلام کرد که ما با هم به مقابله این تجاوز خواهیم رفت. در مسیر آزادسازی قدس شکست و پسرفتی وجود ندارد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ( حماس ) هم با بیان اینکه رفتار خصمانه آمریکا درگیری ها را شعله ور می کند، تاکید کرد ؛ اقدامات آمریکا بر خلاف مصلحت ملت ها ، آزادی و ثبات مردم منطقه است .

حماست افزود :آمریکا عامل خون هایی است که در جهان عرب ریخته می شود. ما این جنایت مستمر آمریکا را محکوم می کنیم و تفرقه افکنی و تنش آفرینی در منطقه که در راستای خدمت رسانی به دشمن صیهونیستی صورت می گیرد را محکوم می کنیم .

جنبش مقاومت اسلامی همچنین . شهادت فرمانده سلیمانی و شهدای حمله هوایی آمریکا را به دولت و مردم ایران و عراق تسلیت گفت و تاکید کرد که سردار سلیمانی یکی از بر جسته ترین فرماندهان نظامی ایران است که نقش برجسته ای در حمایت از مقاومت فلسطین داشت

ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس و ابومهدی مهندس معاون الحشد الشعبی عراق سحرگاه امروز (جمعه) در مسیر فرودگاه بغداد و به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهموری آمریکا صورت گرفت،

خبرگزاری رویترز نیز قبل از اعلام رسمی خبر شهادت سردار سلیمانی و المهندس از یکی از مسئولان الحشد از کشته شدن ۵ عضو الحشد و دو میهمان در حمله هوایی به دو خودروی آنها در درون فرودگاه بغداد خبر داده و نوشت : اعضای الحشد الشعبی در هنگام حمله موشکی میهمانان مهمی را در فرودگاه همراهی می کردند.
شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی نیز خاطرنشان کرد : " محمد کوثرانی " مسئول پرونده عراق در حزب الله لبنان نیز در میان کشته شدگان است اما تا کنون خبر کشته شدن وی مورد تایید قرار نگرفته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان