بازدید 9749

ادامه تحصن مقابل سفارت آمریکا در عراق

کد خبر: ۹۴۸۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴ 01 January 2020

ادامه تحصن مقابل سفارت آمریکا در عراق

صد‌ها نفر از مردم عراق که از روز گذشته در اعتراض به تجاوز هوایی آمریکا به مقر‌های الحشد الشعبی مقابل سفارت آمریکا تجمع کرده بودند، با وجود تشدید تدابیر امنیتی، برای دومین روز متوالی به تحصن خود ادامه دادند.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، شماری از مردم عراق امروز چهارشنبه برای دومین روز متوالی برای نشان دادن اعتراض خود به حمله اخیر آمریکا به نیرو‌های الحشد الشعبی، راهی سفارت آمریکا شده‌اند.

سفارت آمریکا دیروز سه‌شنبه (۳۱ دسامبر) شاهد تجمع صد‌ها عراقی بود که بعد از تشییع شهدای حمله اخیر، خود را به مقابل سفارت رساندند و از تحصن باز مقابل این سفارتخانه خبر دادند.

جدیدترین اخبار مربوط به تجمع مردم عراق مقابل سفارت آمریکا در ادامه می‌آید:

- شماری از حاضران مقابل سفارت که از شب گذشته چادر زده‌اند، با وجود درخواست نخست‌وزیر مبنی بر ترک این مکان، همچنان در اعتراض به حضور اشغالگران آمریکایی و محکومیت حمله آن‌ها به الحشد الشعبی در این محل حضور دارند.

- خبرگزاری رسمی عراق (واع)، امروز با اشاره به تداوم تحصن معترضان عراقی مقابل سفارت آمریکا، از مجروح شدن شمار دیگری از حاضران در این تحصن به دلیل شلیک گاز‌های اشک آور از سوی این سفارتخانه خبر داد.

هنوز شمار مجروحان امروز مشخص نیست، اما اداره اطلاع رسانی سازمان الحشد الشعبی طی بیانیه‌ای شمار مجروحان دیروز را ۶۲ نفر اعلام کرد و دلیل آن را تیراندازی و شلیک گلوله‌های گاز اشک‌آور و دودزا از سوی گارد حفاظت سفارت آمریکا دانست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر