بازدید 6369

پمپئو: «تروریست‌ها» عامل حمله به سفارت آمریکا هستند

وزیر امور خارجه آمریکا سازمان دهندگان گردهمایی های اعتراضی در مقابل سفارت این کشور در بغداد را «تروریست» خواند و در نهایت، پیکان اتهام را متوجه تهران کرد.
کد خبر: ۹۴۸۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۴ 01 January 2020

وزیر امور خارجه آمریکا سازمان دهندگان گردهمایی های اعتراضی در مقابل سفارت این کشور در بغداد را «تروریست» خواند و در نهایت، پیکان اتهام را متوجه تهران کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از راشاتودی، ساعتها پس از برگزاری تظاهرات اعتراضی در مقابل سفارت آمریکا در بغداد که در واکنش به حمله های هوایی اخیر آمریکا به مواضع حشد شعبی صورت گرفت، پمپئو در یک پیام توئیتری مدعی شد: «حمله امروز توسط تروریستها - ابومهدی المهندس و قیس الخزعلی- هماهنگ و از سوی نائبان ایرانی- هادی العامری و فالح الفیاد- تشویق شد. تصاویر همه اینها در بیرون سفارت آمریکا گرفته شده است».

گفتنی است که تصاویر منتشره به همراه این پیام توئیتری پمپئو جمعیتی را در محوطه بیرونی سفارت آمریکا در روز سه شنبه نشان می دهد. پمپئو مدعی است که این چهار رهبر شبه نظامی در میان معترضان حضور دارند.

این دیپلمات بلندپایه آمریکا برای اثبات این ادعای خود که هرکدام از افراد مشاهده شده در این عکس در تشدید ناآرامی های روز سه شنبه نقش داشتند، هیچگونه شواهد و مدارکی ارائه نکرد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه کوشید تا میان اقدامات به زعمِ وی «قانونی» مخالفان دولت عراق و معترضان در مقابل سفارت آمریکا تمایز قائل شود و در این میان، از فرصت برای متهم کردن تهران به نقش آفرینی در ناآرامیهای سیاسی داخلی در عراق بهره برد و مدعی شد که فساد «از جانب حکومت ایران به اینجا (عراق) وارد شده است».

این در حالی است که تهران این اتهامها را رد کرد و «گستاخی» واشنگتن را برای مسئول دانستن ایران در اعتراضات اخیر عراق مورد انتقاد قرار داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس