بازدید 3917
اقتصاد در گذر زمان

از "ابرازتمایل ایران به خرید هواپیما از آمریکا" تا "خروج یک میلیارد دلار ارز دولتی توسط مفسدان اقتصادی"

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی دهمین روز دی ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۹۴۷۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۸ 31 December 2019

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی دهمین روز دی ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

10 دی 1323، وزارت امور خارجة ايران طي نامه اي به سفارت آمريكا تمايل و درخواست ايران را براي خريد تعدادي هواپيماي باري و مسافري از آمريكا ابراز داشت.

10 دی 1329، غلامحسين فروهر ـ وزير دارايي ـ 5 روز پس از نطق خود عليه نهضت ملي شدن صنعت نفت و در پي اعتراض مردم، مطبوعات، نمايندگان مجلس و روحانيون، ازمقام خود استعفا كرد.

10 دی 1330، يك هيأت سه نفره كه روز گذشته از سوي بانك بين المللي وارد تهران شده بودند با دكتر مصدق ديدار و گفت وگو كردند.

10 دی 1335، دولت آمریکا برای کمک به سیل ‌زدگان ایران ده هزار تن گندم فرستاد.

10 دی 1336، اعتبار برنامه هفت ساله دوم بیست درصد افزایش یافت.

10 دی 1352، کشتیرانی آریا سه فروند کشتی ۱۴ هزار تنی از انگلستان خرید.

10 دی 1391، مدیرعامل شرکت فرودگاه ‌های کشور گفت: سالانه حدود ۱۱۰ میلیارد تومان از پرواز‌های عبوری درآمد داریم.

10 دی 1393، دادستانی کل کشور با توجه به گسترد ه‌تر شدن ابعاد تخلفات مالی شرکت‌ های "پدیده شاندیز"، «تبرک» و «پردیسبان» تمامی تبلیغات رسانه ‌ای این شرکت ‌ها را در صداوسیما و روزنامه ‌ها ممنوع کرد.

10 دی 1394، جزئیات سفر ۱۴۵هیات خارجی به ایران در سه فصل گذشته منتشر شد. سیمای آماری قرارهای تجاری نشان می ‌دهد در ۹ ماه منتهی به آذر امسال، بیش از ۳۷۰۰ نفر از ۴۸ کشور به ایران سفر کرده‌ اند. بیشترین آمار سفر به کشور را آلمانی ‌ها با اعزام ۱۲هیات به خود اختصاص دادند و عراق با اعزام ۱۱هیات و ژاپن با اعزام هشت هیات، در رتبه دوم و سوم قرار دارند. بزرگ ‌ترین هیات تجاری خارجی نیز متعلق به ایتالیا با اعزام ۳۶۰ نفر به ایران است. بعد از این کشور، اتریش و روسیه در رتبه‌ های بعدی قرار گرفته ‌اند.

10 دی 1396، حسن روحانی، رئیس‌ جمهوری در اولین واکنش به نارآمی‌های اخیر در کشور به تحلیل ریشه‌ های مطالبات مردم پرداخت و با اشاره به اینکه برخی از مشکلات اقتصادی به سال ‌های قبل و برخی به زمان حال برمی ‌گردد، گفت: پاما نقد مردم فقط به اقتصاد نیست؛ مردم راجع به فساد و شفافیت حرف دارند و می‌گویند مسائل باید شفاف باشد.

10 دی 1397، وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای از شناسایی، انهدام و دستگیری ۱۱ نفر از عناصر اصلی شبکه‌ای از مفسدان اقتصادی و سوءاستفاده‌کنندگان ارز دولتی در استان کردستان خبر داد.  در این اطلاعیه آمده بود: در شرایط حساس اقتصادی و لزوم برنامه‌ریزی دقیق در استفاده از ذخایر ارزی، این شبکه معادل ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان ارز دولتی (معادل یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون دلار) را به بهانه واردات کالاهای ضروری مردم از کشور خارج و در برخی از کشورها سرمایه‌گذاری کرده‌اند که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان  (عج) در دام افتادند.

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی