بازدید 19228

قمه‌ زنی توسط آیت‌الله سیستانی دروغ است

دفتر حضرت آیت‌الله سیستانی در نامه‌ای که خطاب به حجةالإسلام و المسلمین شیخ «عبدالعظیم مهتدی بحرانی» از چهره های سرشناس شیعیان بحرین، ارسال کرد نوشت: ادعای جنابعالی در مورد تأیید قمه زنی توسط حضرت آیت الله سیستانی، نادرست و دروغ است.
کد خبر: ۹۴۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۳ 23 April 2010
شیخ «عبدالعظیم مهتدی بحرانی» در بخشی از کتاب خود که "چرا قمه زنی؟" نام دارد، با هدف اثبات تأیید قمه زنی توسط حضرت آیت الله سیستانی به داستان چهار زائری که به دیدن این مرجع تقلید رفته بودند اشاره می‌کند.

به گزارش شیعه آنلاین، پایگاه خبری الراصد وابسته به شیعیان عربستان سعودی نوشت: دفتر مرجعت تقلید شيعيان، حضرت آیت‌الله سید علی سیستانی، در نجف اشرف طی نامه‌ای رسمی اخبار تأیید قمه‌ زنی توسط آیت‌الله سیستانی را تکذیب کرد.

دفتر حضرت آیت‌الله سیستانی در نامه‌ای که خطاب به حجةالإسلام و المسلمین شیخ «عبدالعظیم مهتدی بحرانی» از چهره های سرشناس شیعیان بحرین، ارسال کرد نوشت: ادعای جنابعالی در مورد تأیید قمه زنی توسط حضرت آیت الله سیستانی، نادرست و دروغ است.

گفتنی است شیخ «عبدالعظیم مهتدی بحرانی» در بخشی از کتاب خود که "چرا قمه زنی؟" نام دارد، با هدف اثبات تأیید قمه زنی توسط حضرت آیت الله سیستانی به داستان چهار زائری که به دیدن این مرجع تقلید رفته بودند اشاره می‌کند. گویا این چهار زائر ادعا کرده اند که از زبان حضرت آیت الله سیستانی شنیده اند که قمه زنی جزو شعائر حسینی و عزاداری‌های جایز، به شمار می رود.

قابل ذکر است حجةالإسلام و المسلمین شیخ «عبدالعظیم مهتدی بحرانی» متولد 1960 در بحرین است. وی در سن 14 سالگی برای تحصیل علوم حوزوی به نجف اشرف سفر کرد اما بعد از چهار سال به بحرين بازگشت و فعالیت تبلیغاتی خود را آغاز کرد. با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی (ره) را به عنوان مرجع تقلید خود برگزید.

با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، او طی اظهاراتی رژیم بعث را به شدت مورد حمله و انتقاد قرار داد. همین امر موجب بازداشت وی توسط نیروهای امنیتی بحرین شد و او را سه سال به شدت مورد شکنجه بدنی قرار دادند. در سال 1980 نیز به خارج تبعید شد. به ایران سفر کرد و چندین سال در تهران و قم به تحصیل علوم دینی پرداخت. او یکی از سرسخت ترین مدافعان قمه زنی در بحرین به شمار می‌رود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۰
واقعا در بی سروته نویسی نمونه ندارید!!!!
تیتر هم هیچ ربطی به موضوع ندارد مگر آیت الله سیستانی خودش قمه زده که آن تیتر را انتخاب نموده اید..
ضمنا چرا عراق در عزای سید الشهدا یکپارچه قمه می زند؟
آدم واقعاً متاسف میشود از این نظرات غیر اسلامی و غیر انسانی.آخر کجا خدا گفته شما هر بلایی بر سر هم نوع خود بیاورید و آزار بدید و فقط مرا عبادت کنید کافیه. پناه برخدا از این افکار
چه سنی وچه شیعه همه می دانند که مالکیت مطلق از آن خداوند است وهیچ کس جایز نمی داند که برای خودش ضرری برساند چه برسد به مجتهد بزرگوار همچون آیت الله سیستانی.قمه زنی هیچ وقت در بین شیعیان رایج نبوده است آنها که این کار را می کنند جاهل در جاهل هستن.اصلا به مجتهد ربطی ندارد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر