بازدید 14494
در گفت‌وگو با سبحانی فر مطرح شد؛

خواب غفلت دستگاه‌های نظارتی عامل سودجویی شرکت‌های فروشنده فیلترشکن

بیش از سه ماه از صحبت‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تجارت چند صد میلیاردی بازار فروش فیلترشکن و وی‌پی‌ان می گذرد. انتظار می‌رفت بعد از آن دستگاه‌های نظارتی ورود کنند که نه تنها این اتفاق نیفتاد که به گفته رئیس کارگروه فضای مجازی کمیسیون صنایع و معادن شرکت‌های فروشنده فیلترینگ گردش مالی زیادی دارند.
کد خبر: ۹۴۷۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰ 30 December 2019

بیش از سه ماه از صحبت‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تجارت چند صد میلیاردی بازار فروش فیلترشکن و وی‌پی‌ان می‌گذرد. انتظار می‌رفت بعد از آن دستگاه‌های نظارتی ورود کنند که نه تنها این اتفاق نیفتاد که به گفته رئیس کارگروه فضای مجازی کمیسیون صنایع و معادن شرکت‌های فروشنده فیلترینگ گردش مالی زیادی دارند.

به گزارش «تابناک» در آخرین روز‌های تابستان ۹۸ آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مجلس آمد تا به سوالی درباره ساماندهی فیلترشکن‌ها پاسخ دهد؛ توضیحاتی که ابعاد جدیدی از مافیای این عرصه را روشن کرد.

او از مافیایی گفت که با آن برخورد نمی‌شود و آن‌ها به راحتی فیلترشکن می‌فروشند و تجارت چند صد میلیاردی دارند؛ وزارت ارتباطات هم اگر فیلترشکن‌ها را ببندد، زندگی مردم مختل شد، حل مشکل راه حل دارد و نمی‌شود بدون داشتن ابزار مورد نیاز کاری انجام دهیم.

با وجودی که این صحبت‌ها قبل از قطع اینترنت و به دنبال آن فیلترشکن‌ها در جریان اعتراضات آبان ماه مطرح شده، شاهدیم که بعد از قطع و وصل اینترنت هیچ تغییری در شرایط فیلترشکن‌ها به وجود نیامد تا جایی که سبحانی فر از گردش مالی بالای شرکت‌های فروشنده خدمات فیلترشکن پرده برداشت.

رمضانعلی سبحانی فر، عضو ناظر مجلس در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه رایانه‌ای در گفت‌وگو با تابناک اظهار کرد: شرکت‌های مختلف داخلی و خارجی هستند که نرم افزار‌های فیلترشکن را ارائه می‌دهند. آن‌ها از این فرصت فیلترینگ استفاده و فروش می‌کنند و سود می‌برد.

وی افزود: دستگاه‌های تخصصی مربوطه باید تلاش کنند این شرکت‌ها را ساماندهی کرده و آن‌ها را تحت ضوابط و مقررات قرار دهند تا بتوانند پاسخگو باشند. شاید در جا‌هایی کار‌هایی انجام شود که صلاح مملکت هم نباشد؛ بنابراین، بهتر است دستگاه‌های تخصصی نسبت به ساماندهی این شرکت‌ها اهتمام داشته باشند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه شرکت‌های فروشنده خدمات فیلترشکن گردش مالی بالا و مشتریان زیادی دارند اضافه کرد: ما قطعا در جلسات خود این موارد را گوشزد خواهیم کرد تا این شرکت‌های بی نام و گمنام ساماندهی شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۱
راه حل: بجای اینکه اینترنت رو از فیلتر در بیاریم کلا اینترنت رو قطع کنیم ولی پولش رو از مردم بگیریم یا راه حل جامع تر این که کلا مردم رو بکشیم که کسی نباشه بره تو اینترنت.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
عزیز جان روزی که خودی و غیر خودی درست کردیم ، یعنی زندگی غیر خودی را نابود کردیم و خودی هم بعد از چند سال با چند میلیارد فرار می‌کنه می‌ره کانادا. اینا از قتل و غارت بدتر نیست؟
با اینکارتون کاری میکنید مردم برن سمت ارز دیجیتال برای پرداخت این سرویس ها و یا بجای اینکه چهارتا جون متخصص فیلتر شکن بفروشن و سرور هم در اختیار ایرانی ها بدون سو استفاده باشه خارجیا هم پول بگیرن هم ....
بهترین راه مبارزه با این نوع سود جویی حدف فیلتر تعدادی از شبکه ها و سایت های پر بازدید است. اگر فیلتر نباشد فیلترشکنی هم نخواهد بود
به نظرم زودتر همه اینترنت را فیلتر کنیم و بعد از آن از طریق دولت و رانت خواران عزیز دل , به همه فیلتر شکن بفروشیم
وقتی قوانینی تصویب و اجرا می شوند که در تضاد با خواست و منافع اکثریت جامعه هستند و اکثریت جامعه با آنها مخالفند و آنها را اجرا نمی کنند ، باید شاهد رواج و بدتر از آن عادی شدن قانون شکنی باشیم . عادی شدن قانون شکنی و عادت کردن مردم به قانون شکنی بدترین بلایی است که می توان بر سر یک کشور و ملت آورد

متاسفانه مسوولین و قانونگذاران در این کشور اصلا معنا و مفهوم قانون را نمی دانند و قانون را با خودخواهی ها و دستورات شخصی اشتباه گرفته اند در صورتیکه قانون ابزاری است که تصویب می شود تا از منافع اکثریت جامعه دفاع کند و مانع از به مخاطره افکنده شدن منافع اکثریت جامعه توسط اقلیت قانون شکن شود .

قوانین مربوط به فیلترینگ و ماهواره و حجاب و ... مخالف خواست و منافع اکثریت جامعه است و فقط به دلیل خودخواهی های مسوولین و اقلیت حاکم تصویب شده اند و نتیجه آن این است که بطور مثال حتی بالاترین مقام کشور با فعالیت در توییتر ، قانون شکنی می کند و یا در حال حاضر هر کودک و نوجوانی با نصب فیلترشکن ، به قانون شکنی عادت داده می شود و همین کودک وقتی به سن بزرگسالی برسد بدلیل اینکه به قانون شکنی عادت کرده است دیگر به قوانین دیگر از جمله قوانین آپارتمان نشینی یا رانندگی یا ... احترام نمی گذارد و بلای جامعه می شود

متاسفم برای کشورم ....
مشکلتون چیه با فیلتر نشدن...به این فکر کنید...چه حقایقی به ضررتونه
مقصر قانون گذاران هستند که هنوز از مفهوم قانون اطلاع ندارند و قانون را با خودخواهی ها و دستورات شخصی استباه گرفته اند . قانونی که مخالف منافع و خواست اکثریت جامعه باشد ، بلای جامعه می شود نه مایه آرامش و تامین منافع اکثریت جامعه .
قوانین مربوط به فیلترینگ ایراد دارند چون اکثریت جامعه را از دست یابی به امکانات دلخواهشان محروم می کنند در نتیجه جامعه به این قوانین احترام نخواهد گذاشت و در کنار آن جامعه به قانون شکنی عادت داده می شود که این خود بلای عظیم تری است که نتیجه آن در آینده معلوم می شود و ضرر آن در بلند مدت از رفع فیلتر سایت ها و سرویس های فیلتر شده بسیار بیشتر است
بجای جمع کردن بساط فیلترشکن ها و فیلترشکن فروش ها باید بساط فیلترینگ فله ای و سلیقه ای جمع شود و به جز سایت های پورن که اکثریت جامعه با فیلترشدن آنها موافقند ، هیچ سایت و سرویسی نباید فیلتر شود

تا وقتی خواست اقلیت جامعه بر خواست اکثریت جامعه ارجحیت داده می شود این کشور روی پیشرفت را نخواهد دید ....
فیلتر شکن فروش ها اونقدر دم کلفت هستند که هیچ قدرتی نمیتونه بهشون نازک تر از گل بگه.
شما هم زیاد جوش نزن. چون این پولها از کیسه ملت میره،‌هیچ کاری انجام نخواهد شد.
مورد داشتیم وزیر کشور توی توییتر فیلتر شده میاد درباره فیلترینگ و مزایای اون توییت می کنه، یعنی در این سطح
خواب غفلت نیست وقتی درگاه بانکی دارن یعنی همه با هم شریکنن و سهم بقیه هم میرسه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی