بازدید 23246
پیمانه اقتصادی؛

متوسط قیمت یک متر آپارتمان مسکونی در تهران/ پیش‌بینی IMF از رشد اقتصادی ترکیه در ۲۰۲۰/ سهمیه بنزین کدام خودرو‌ها به صد لیتر افزایش یافت؟ / آیا واقعا مشتریان خواستار خودرو‌های تمام‌برقی هستند؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون افزایش سپرده‌های بانکی، بورس تهران در یک قدمی فتح یک قله، سیگنال‌فروشی جُرم است، تشدید برخورد با دارندگان کارتخوان خارج از کشور، امتیاز مسکن ملی قابل خرید و فروش نیست، دعوت برای پیوستن به پویش «بدون قیمت نخریم»، نوسان اندک در بازار ارز، قیمت سکه طرح جدید و ادامه خوش‌بینی فعالان بازار به رشد قیمت نفت را در بر دارد.
کد خبر: ۹۴۷۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱ 29 December 2019

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون افزایش سپرده‌های بانکی، بورس تهران در یک قدمی فتح یک قله، سیگنال‌فروشی جُرم است، تشدید برخورد با دارندگان کارتخوان خارج از کشور، امتیاز مسکن ملی قابل خرید و فروش نیست، دعوت برای پیوستن به پویش «بدون قیمت نخریم»، نوسان اندک در بازار ارز، قیمت سکه طرح جدید و ادامه خوش‌بینی فعالان بازار به رشد قیمت نفت را در بر دارد.

متوسط قیمت یک متر آپارتمان‌ مسکونی در تهران

تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در آذر امسال به ۹ هزار و ۵۰۰ واحد رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال۴۰ درصد افزایش داشته است. به گزارش روز یکشنبه بانک مرکزی، شمار معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در دوره مورد بررسی نسبت به آبان‌ماه بیش از ۱۳۴ درصد رشد را نشان می‌دهد. بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران در آذرماه نشان می‌دهد که واحدهای تا پنج سال ساخت، با سهم ۴۲.۶ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند. همچنین در میان مناطق ۲۲ گانه تهران، منطقه ۵ با سهم ۱۶.۷ درصد از کل معاملات، بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه‌نامه را به خود اختصاص داده است. همچنین در آذرماه، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران ۱۳۵.۳ میلیون ریال بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۱.۶ درصد افزایش داشته است.

سپرده‌های بانکی ۳۰ درصد افزایش یافت

گزارش بانک مرکزی از وضعیت کل مانده سپرده‌ها و تسهیلات ریالی و ارزی بانک‌ها و موسسات اعتباری در پایان شهریورماه سال ۱۳۹۸ حاکی از آن است که مانده کل سپرده‌ها بالغ بر ۲۳۴۹۳.۹ هزار میلیارد ریال شده که نسبت به مقطع مشابه سال قبل ۵۴۳۵.۹ هزار میلیارد ریال (۳۰.۱ درصد) و نسبت به پایان سال قبل معادل ۲۸۲۰.۶ هزار میلیارد ریال (۱۳.۶ درصد) افزایش نشان می‌دهد. بیشترین مبلغ سپرده‌ها مربوط به استان تهران با مانده ۱۲۷۹۹.۹ هزار میلیارد ریال و کمترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد معادل ۶۱.۸ هزار میلیارد ریال است.

بورس تهران در یک قدمی فتح یک قله

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز، با افزایش ۲۰۸۸ واحدی معادل ۰.۵۷ درصد به رقم ۳۶۹ هزار و ۷۲۰ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد ۴۸ واحدی به رقم ۴ هزار و ۸۲۳ واحد رسیده است. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۵۵۸ واحدی معادل ۰.۵۷ درصد به رقم ۹۸ هزار و ۹۲۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۹۹۵ واحدی معادل ۰.۸۵ درصد، عدد ۱۱۸ هزار و ۱۶۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۶۶۴ واحدی معادل ۰.۸۵ درصد به رقم ۷۸ هزار و ۹۱۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۳۰۰ واحد افزایش معادل ۰.۷۶ درصد را رقم زد و به سطح ۴۴۰ هزار و ۶ واحد رسید. شاخص بازار اول با ۱۵۱۹ واحد افزایش معادل ۰.۵۸ درصد به رقم ۲۶۳ هزار و ۸۹۳ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۴۲۴۰ واحد افزایش معادل ۰.۵۵ درصد همراه بود و عدد ۷۷۳ هزار و ۵۵۳ واحد را به نمایش گذاشت.

متوسط قیمت یک متر آپارتمان‌ مسکونی در تهران/ پیش‌بینی IMF از رشد اقتصادی ترکیه در ۲۰۲۰/ سهمیه بنزین کدام خودروها به 100 لیتر افزایش یافت؟

چهار راهکار رئیس سازمان بورس برای جذب نقدینگی‌های سرگردان

شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به برنامه‌های سازمان بورس برای جذب نقدینگی‌های سرگردان و خرد به منظور جلوگیری از جذب این نقدینگی‌ها در بازار سوداگری، گفت: بازار سرمایه همواره دغدغه جذب نقدینگی‌های سرگردان را داشته است. به همین دلیل، "تاسیس نهادهای مالی و تشکیل صندوق‌ها" در این زمینه دنبال شده، در سال آینده نیز جذب نقدینگی از این مسیر تقویت خواهد شد. محمدی افزود: همچنین "افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی همراه با معافیت‌های مالیاتی" دومین مسیر برای جذب نقدینگی در بورس است که آن را با جدیت دنبال می‌کنیم و در این مسیر پیگیری‌های سازمان بورس، وزارت اقتصاد و شورای هماهنگی اقتصادی قوا به این موضوع کمک کرده است. وی با بیان اینکه سومین کار برای جذب نقدینگی در بورس، "پذیرش شرکت‌های جدید در بورس و فرابورس" است که مسیر مشخصی دارد و با برنامه دقیق و منظم کار جلو می‌رود، توضیح داد: عموما هر ماه دو تا سه عرضه اولیه اتفاق میفتد و پذیرش‌ها انجام می‌شود، به نحوی که هم بازار موجود از شادابی لازم برخوردار باشد و هم فرصت های جدید ایجاد شود. همچنین یکی دیگر از راهکارها برای جذب نقدینگی در بورس نیز "فروش اوراق" برای شرکت‌های بخش خصوصی در بازار سرمایه است؛ هرچندسازمان بورس برای دولت نیز اوراق عرضه می‌کند، این ظرفیت وجود دارد که برای بخش خصوصی بیشتر اوراق عرضه شود. /خانه ملت

سیگنال‌فروشی جُرم است

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، با تاکید بر اینکه هر گونه سیگنال فروشی در بازار سرمایه جرم است، گفت: سرمایه‌گذاران باید از مشاوران متخصص، بهره‌مند شوند. محسن خدابخش گفت: بر اساس قانون بازار اوراق بهادار، مشاوران سرمایه‌گذاری یا سبدگردان حتما باید از سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز بگیرند و تنها کسانی می‌توانند به ارایه خدمات تخصصی بپردازند که مجوز لازم را اخذ کرده و صلاحیت علمی و مالی آنها در سازمان بورس احراز شده باشد. وی در خصوص فعالیت برخی کانال‌های تلگرامی و مشاوره‌های‌ غیرقانونی سرمایه‌گذاری در فضای مجازی افزود: این کانال‌ها از فضایی که در بازار سرمایه ایجاد شده است، سوء استفاده کرده و عمدتا از راه کانال‌های تلگرامی فعالیت می‌کنند و از این طریق اقداماتی در خصوص معرفی برخی سهم‌ها انجام می‌دهند که پشتوانه علمی، تحلیلی و تخصصی در آنها مشاهده نمی‌شود.

تشدید برخورد با دارندگان کارتخوان‌ خارج از کشور

در ادامه اقدامات نظارتی مرتبط با کارتخوان‌های خارج از کشور، از این پس نام و کد ملی دارندگان کارتخوان فعال در خارج از کشور در فهرست سیاه قرار می‌گیرد و تمامی درگاه‌های پرداخت الکترونیکی تعریف شده در ایران که با همان کد ملی فعال است، مسدود و از دریافت خدمات پذیرندگی محروم خواهند بود. این اقدامات نظارتی در راستای اجرای مقررات بانک مرکزی جمهوری اسلامی مبنی بر ممنوعیت فعالیت کارتخوان‌ها خارج از کشور انجام می‌شود. /مهر

پیش‌بینی IMF از رشد اقتصادی ترکیه در ۲۰۲۰

صندوق بین‌المللی پول با انتشار گزارشی اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود اقتصاد ترکیه امسال ۰.۲ درصد و در سال ۲۰۲۰ نیز ۳ درصد رشد داشته باشد. در این گزارش همچنین آمده است: برای رشد قوی تر و انعطاف پذیر تر در دوره میان مدت، نیاز به یک بسته جامع اصلاحات است. سیاست پولی باید بر کاهش دائمی تورم متمرکز شود. میزان تورم در پایان سال ۲۰۱۹ حدود ۱۳.۵ درصد، ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ نیز حدود ۱۲ درصد خواهد شد. نرخ بیکاری در سال ۲۰۱۹ میلادی ۱۳.۸ درصد، ۲۰۲۰ حدود ۱۳.۷ درصد و ۲۰۲۱ نیز در سطح ۱۲.۹ درصد پیش‌بینی می‌شود.

امتیاز مسکن ملی قابل خرید و فروش نیست

وزیر راه و شهرسازی گفت: امتیاز مسکن ملی فروختنی نیست و در صورت فروش کد رهگیری، کد ملی فرد متخلف از سیستم حذف می‌شود. محمد اسلامی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران درباره خرید و فروش کد رهگیری مسکن ملی اظهار داشت: این کار خلاف قوانین و تخلف محسوب می شود. وی ادامه داد: بعد از پایش اطلاعات در سامانه مسکن ملی، در صورت واجد شرایط بودن فرد متقاضی کد رهگیری برای وی ارسال خواهد شد و فردی که کد رهگیری خود را به فروش برساند از طرح مسکن ملی حذف می شود. وی گفت: شناسایی فرد متخلف بر اساس شماره کارت ملی وی انجام می شود.

دعوت برای پیوستن به پویش «بدون قیمت نخریم»

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از مردم درخواست کرد تا با پیوستن به پویش «بدون قیمت نخریم»، ضمن برخورد با تخلف برخی از واحدهای صنفی، یاریگر واحدهای صنفی صحیح العمل باشند.

در مقابل فرار مالیاتی پزشکان باید ایستاد

علی اسدی­ کرم، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تابناک اقتصادی درباره راهکارهای مقابله با فرارهای مالیاتی گفت: در صورت مقابله با فرارهای بخش اعظمی از کسری بودجه کشور تامین خواهد شد. برای مثال پزشکان فرار مالیاتی دارند. بر اساس قانون قرار بود تا پایان مهر ماه ۹۸ تمام پزشکان کارت خوان داشته باشند که تا این لحظه کمتر از ۴۰ درصد آن‌ها کارت خوان نصب کرده‌اند. باید در مقابل فرار مالیاتی آن‌ها ایستاد. وی در مورد اختصاص بودجه به دستگاه­ های دولتی براساس عملکرد تصریح کرد: مجلس تاکنون به بحث بودجه شرکت­های دولتی ورود پیدا نکرده­ است. به نظر من مجلس باید امسال به بودجه شرکت­ های دولتی ورود و سود و زیانشان را مشخص کند. با جلوگیری از پرداخت پاداش و کارانه ­های قابل توجه به برخی از مدیران این شرکت ­ها صرفه ­جویی زیادی صورت خواهد گرفت.

نوسان اندک در بازار ارز

در معاملات امروز، شاهد نرخ گذاری دلار و یورو در کانال‌های ۱۲ و ۱۴ هزار تومان هستیم. به گونه‌ای که هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ ۱۲۸۵۰ تومان از مردم خریداری شده و به قیمت ۱۲۹۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود که نسبت به روز قبل، اندکی افت داشته است. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ ۱۴۱۵۰ تومان از مردم خریداری شده و به قیمت ۱۴۲۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که نسبت به روز شنبه، تغییری نداشته است.

قیمت سکه طرح جدید ۸ دی

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، امروز یکشنبه به ۴ میلیون و ۶۰۵ هزار تومان رسید. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۴۷۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۹۱۰ هزار تومان است. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۷۰ هزار و ۴۷۲ تومان است.

ادامه خوش‌بینی فعالان بازار به رشد قیمت نفت

فعالان بازار سرمایه با توجه به توافق تجاری آمریکا و چین و کاهش تولید نفت اوپک و متحدانش، به رشد قیمت نفت امیدوار باقی ماندند. به گزارش بلومبرگ، آمار خالص دادوستدهای مبتنی بر رشد قیمت شاخص نفت خام برنت در هفته گذشته به بالاترین حد خود در هفت ماه اخیر رسید. توافق تجاری آمریکا و چین و تعهد سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به شدیدترین کاهش تولید نفت سبب شد قیمت نفت به بالاترین حد خود از زمان حمله به تأسیسات نفتی شرکت آرامکو تاکنون برسد. با این همه، بدبینی به رشد قیمت نفت نیز به‌تدریج به بازار نفوذ می‌کند و شمار معاملات مبتنی بر کاهش قیمت، به بالاترین حد خود از ماه اکتبر امسال تاکنون رسیده است. آمار خالص معاملات مبتنی بر افزایش قیمت برنت که در واقع مابه‌التفاوت معاملات مبتنی بر کاهش و معاملات مبتنی بر افزایش است، با یک درصد افزایش به ۴۰۲ هزار و ۴۵۵ مورد رسید که بالاترین رقم از ماه می امسال تاکنون است.

سهمیه بنزین کدام خودروها به صد لیتر افزایش یافت؟

براساس مصوبات کارگروه مدیریت مصرف سوخت، سهمیه تخصیصی به خودروهای سواری دارای پلاک معلولان و جانبازان از ابتدای دی ماه سال جاری افزایش یافت. سهمیه تخصیصی به خودروهای سواری دارای پلاک معلولان و جانبازان برای خودروهای بنزین سوز به میزان صد لیتر و خودروهای دوگانه سوز به میزان ۷۰ لیتر درماه است (میزان ۴۰ لیتر به سهمیه قبلی اضافه شده است که با تعویض کارت سوخت فعلی و صدور کارت جدید قابل بهره ­برداری خواهد بود). تولید و ارسال کارت سوخت جدید برای این دسته از خودروها در حال انجام است و نیاز به هیچ گونه اقدام خاصی توسط مالکان نیست. ضمناً به اطلاع آن دسته از معلولان و جانبازان که پلاک خودروی آنها خاص معلولان و جانبازان نیست می‌رساند، جهت دریافت سهمیه مازاد ۴۰ لیتر، لازم است ابتدا از طریق سازمان­ های مربوطه (بهزیستی و بنیاد جانبازان) و پلیس راهور نسبت به تغییر پلاک خودروی خود اقدام کنندتا امکان تولید و ارسال کارت سوخت جدید آنها مهیا شود.

آیا واقعا مشتریان خواستار خودروهای تمام‌برقی هستند؟

تاکاهیرو هاچیگو، مدیرعامل شرکت هوندا‌موتور در مصاحبه‌ای با اتوماتیو نیوز با تاکید بر اهمیت خودروهای هیبریدی اظهار کرد: «معتقدم که وسایل‌ نقلیه هیبریدی نقش حیاتی در آینده ناوگان خودرو بازی می‌کنند. هدف برقی‌سازی وسایل‌نقلیه نیست بلکه بهینه‌سازی مصرف سوخت آنهاست. ما اعتقاد داریم که خودروهای هیبریدی شیوه مناسب اجرای مقررات آلایندگی خواهند بود.» او پیرامون خودروهای تمام‌برقی نیز گفت: «آیا واقعا مشتریان خواستار چنین خودروهایی هستند؟ مطمئن نیستم چراکه این خودروها نیازمند ایجاد حجم وسیعی از زیرساخت‌ها و سخت‌افزارهاست. فکر نمی‌کنم رشد قابل‌توجهی برای خودروهای مجهز به باتری ایجاد شود و این امر را جهان‌شمول می‌دانم. هم‌اکنون مقررات مختلفی در کشورها وجود دارند و ما باید به آنها عمل کنیم.» طی سال‌های اخیر رشد تقاضای مشتریان برای خودروهای دوستدار محیط‌ زیست و اعمال مقررات سرسختانه برای کاهش آلایندگی وسایل‌نقلیه، خودروسازان را وادار کرده است که دست به تولید خودروهای برقی و هیبریدی بزنند. هوندا و تویوتا جزو شرکت‌های پیشرو در تولید محصولات هیبریدی هستند. /دنیای اقتصاد

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹
زنده باد خودرو‌های cnj,ایران انتخابی زیبا برای مردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
خخخخخخخخخخخ
مسوولانی‌که مردم را فلج کردن خدا ازشون نگذره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
ارتباط معلولیت با سهمیه اضافه چیه؟
آمارهای کاذب نمی تواند به کالبد بی رمق مسکن جانی دوباره بدهد!
تنها راه نجانت مسکن فقط واقعی شدن قیمت آنست که یکصدم قیمتهای رؤیائی است!
کسانیکه پلاک معلولیت ندارن و نقص عضو پا دارن چطور سهمیه میگیرن؟
هرکی جنگ رفته واسه دفاع از وطن رفته نباید منتی سر دیگران گذاشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
بلاخره رفته از تو دفاع کرده مگر نه تو الان به این راحتی ....پای کامپیوتر نمی نشستی .عرض ادب کنی به جانبازان و شهدا.........
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
شما یا وابستگانت هم میرفتند و منتی نمیگذاشتند. مطمئنم امثال شما اگر این کار را میکردند الان از مردم طلبکار بودید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
من معتقدم جانبازان و خانواده شهدا منت بزرگی بر سر مردم دارند و موافقم که حتما بایست در جاهای مختلف از نظر معیشتی به آن ها رسیدگی شود ولی با اولویت قراردادن آن ها در تصدی سمت ها و یا ورود به دانشگاه و این چنین امتیازاتی کاملا مخالفم چرا که جلوی شایسته گزینی را میگیرد و موجب ناکارآمدی می شود.
فقط دو قشر خریدار مسکن وجود دارد! یکی بی پول که با قیمتهای رؤیائی از سالها قبل نتوانسته اند خانه ای بخرند یکی دیگر خریدار پولدار که مصمم تر از قشر اول به میزان ارزش ملک پول پرداخت می کند و اصلاً به ملک با ارزش بسیار پائین پول رؤیائی پرداخت نمی کند این دو قشر حتی اگر 200 سال هم این قیمتهای رؤیائی ثابت بمانند ملک بی ارزش را نخواهند خرید! خریداری به غیر از این دو قشر وجود ندارد!
بنابراین این آمار یا کاذب است یا جعل شده توسط املاکی ها و یا ملکها به قیمت واقعی بنا به ارزش ملک معامله شده نه بیشتر! که قصعاً ارزش واقعی ملک حداقل یکدهم قیمتهای رؤیائی است!
خرید با قیمتهای رؤیائی محال است و این آمار کاذب فقط برای تحریک خریداران است که بیش از 3 سال با این آمار کاذب نتوانسته اند مشتری ای جلب نمایند!
پس بیماران خاص چه می شوند باید حجم عظیم بدبختی بیماری ودارو را تحمل کنند بنزین را هم جدید به ان اضافه شود؟
مشکل مسکن با مهاجرت معکوس به شهرهای کوچک حل خواهد شد و برای آن هم باید امکانات اشتغال، تفریح، آموزش و درمان را به همه نقاط کشور برد. حکومت اول باید به فکر آبادانی همه کشور و بردن امکانات به همه نقاط کشور باشد، سپس با شکل گیری مهاجرت معکوس، مشکل مسکن، ترافیک، آلودگی هوا و ناهنجاری های حاشیه نشینی بر طرف خواهد شد.
این آمارها کاذبند و به هیچ وجه افزایش معاملات مسکن بدلیل قیمتهای رؤیائی و نیز درآمد بسیار ناچیز اکثر خریداران و نیز عدم خرید ملک با این قیمتها توسط خریدران پولدار عاقل امکانپذیر نبوده و کاملاً مردود و جنبه تبلیغاتی و تحریکی دارد که قطعاً خریدران نیز تحریک نخواند شد مگر اینکه ملک را به قیمت واقعی بخرند! افزایش معاملات تنها در صورت واقعی بودن قیمت واقعیت پیدا خواهند کرد!
افزایش معاملات مسکن یه دروغ شاخداره برای گول زدن مردم!
خریدارهای بی پولو چطور یه شبه پولدار کردید و یا خریدارهای پولدار رو چطور بی عقل کردید که بخوان با قیمت تخیلی خونه بخرن؟!!!!
قیمت مسکن فقط می تونه سقوط آزاد کنه و بشدت بیاد پائین!!!!
چند وقتی است املاکی ها اقدام به خرید ملک در شهرکهای اقماری تهران کرده اند تا آمار معاملات را افزایش داده تا تأثیر روانی بر روی خریداران گذاشته و القای نمایند مسکن رو به رونق است! درحالیکه بزودی خواهند فهمید به کاه دان زده و تمام سرمایه خود را در راه خرید املک بی ارزش از دست داده اند!!!!
آیا خودروهای با پلاک معلولین راستی آزمایی شده اند ؟ من به عزیزانی که واقعا معلولیت دارند جسارت نمی کنم ولی قضیه امبولانسهای اجاره ای یادتان هست ؟ از خیلی قبلتر هم پلاکهای معلولین دروغین هم بوده . شاید خودتان هم برخی از این افراد را دیده باشید .
بهر حال اگر قرار بر اجرای عدالت باشد باید همه دیده شوند . ما نظامیان بخاطر شرایط خدمت دایم در کشور بصورت غیر بومی زندگی میکنیم . و همهیشه هم خودمان و هم فرزندانمان از شرایط و امکانات بومی بودن محروم هستیم . برای یک عیادت فامیل بستری شده باید به شهر خودمان بریم . برای یک مراسم دو ساعته هم همین مسیر را باید برویم . علاوه بر اینکه در پایان خدمت مرخصی استفاده نشده برایمان نمی ماند باید هزینه های زیادی برای سفر بدهیم . از جمله بنزین .
این آمار با خرید ملک توسط املاکی ها در شهرکهای اطراف تهران درست شده تا نشان دهند رونق به مسکن باز گشته و از این راه مردم را گول بزنند تا مردم اقدام به خرید خانه های بی ارزش با قیمتهای رؤیائی نمایند!!!!!
فروشندگان و سازندگان هر چه سریعتر اقدام به فروش بسیار ارزان حتی با متری 50 هزار تومان ملک خود نمایند وگرنه بزودی با نابودی سرمایه خود مواجه خواهند شد!!!!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار