بازدید 25650
پیمانه اقتصادی؛

واکنش همتی به منتقدان لایحه بودجه ۹۹/ جدیدترین قیمت خودرو‌های دوگانه‌سوز در بازار/ عرضه بنزین ۱۸۰۰ تومانی از روز دوشنبه؛ شایعه یا واقعیت؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون افزایش وام ازدواج در سال ۹۹، رکورد بورس تهران در آغاز هفته، قیمت اوراق تسهیلات مسکن در معاملات امروز، دلار بانکی تکان نخورد، قیمت سکه طرح جدید، طلا آماده یک شروع پرهیجان در اولین هفته سال نو، تویوتا به علت تقلب در قیمت‌گذاری لکسوس جریمه شد و وام چین به خودروساز آمریکایی را در بر دارد.
کد خبر: ۹۴۷۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰ 28 December 2019

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون افزایش وام ازدواج در سال ۹۹، رکورد بورس تهران در آغاز هفته، قیمت اوراق تسهیلات مسکن در معاملات امروز، دلار بانکی تکان نخورد، قیمت سکه طرح جدید، طلا آماده یک شروع پرهیجان در اولین هفته سال نو، تویوتا به علت تقلب در قیمت‌گذاری لکسوس جریمه شد و وام چین به خودروساز آمریکایی را در بر دارد.

واکنش همتی به منتقدان لایحه بودجه ۹۹

رئیس کل بانک مرکزی در تازه‌ترین یادداشت اینستاگرامی خود نوشت: «این روزها،با استناد به لایحه بودجه۹۹، فضای تبلیغاتی مملو از مطالب و شایعات درمورد بانکها ، روند تورم ، نرخ ارز ... می باشد. این فضاسازی ها، بطورمرتب و روزانه امنیت روانی اقتصاد کشور را نشانه گرفته است. فارغ از اهداف گویندگان اینگونه مطالب، واقعیت این است که در اوج تحریم و فشار حداکثری و علیرغم تأثیرمقطعی اصلاح قیمت بنزین برشاخص تورم، بانک مرکزی تدابیر لازم را برای تداوم کنترل و مهار تورم انجام داده است. برای سال آینده، ازجمله مهمترین برنامه ها، مجوزهایی است که در لایحه بودجه ۹۹ آمده است و به این ترتیب خرید و فروش اوراق خزانه نقش کلیدی در کنترل نقدینگی و سیاست پولی پیدا کرده است. در این راستا، بانک مرکزی، ضمن استمرار مدیریت موفق اضافه برداشت بانکها، با بکارگیری عملیات بازار باز، تلاش خواهد کرد تا نرخ سود بازار بین بانکی را به گونه ای مدیریت نماید که نرخ تورم درمدار کاهشی مورد نظر قرار بگیرد. بانکها باید، خود را با شرایط جدید سیاست پولی تطبیق داده و ترازنامه خودشان را نیز بر مبنای آن سامان بدهند. اثرات این برنامه ها، خود را در کنترل تورم و رونق بخش غیر نفتی نشان خواهد داد. مردم عزیز اطمینان داشته باشند که علیرغم همه سختی های این‌روزهای اقتصاد کشور و ناملایمات یکماه اخیر ، بانک مرکزی، اقدامات ثبات ساز خود را با قدرت ادامه خواهد داد و هدف اصلی،که همان کنترل و کاهش نرخ تورم و تقویت رشد اقتصادی است، به یاری خدا و یاری مردم تحقق می یابد».

افزایش وام ازدواج در سال 99؟

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به این پرسش که نمایندگان خواستار افزایش وام ازدواج در سال 99 هستند آیا دولت منابع کافی را برای این امر را دارد، تصریح کرد: این مسائل مربوط به بانک مرکزی است و ما نمی توانیم تکلیف مالایطاق کنیم.

رکورد بورس تهران در آغاز هفته

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز، با افزایش 6543 واحدی معادل 1.81 درصد به رقم 367 هزار و 631 واحد رسید.

واکنش همتی به منتقدان لایحه بودجه ۹۹/ جدیدترین قیمت خودرو‌های دوگانه‌سوز در بازار/ عرضه بنزین ۱۸۰۰ تومانی از روز دوشنبه؛ شایعه یا واقعیت؟

این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد 111 واحدی به رقم 4 هزار و 774 واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش 1750 واحدی معادل 1.81 درصد به رقم 98 هزار و 363 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد 2867 واحدی معادل 2.51 درصد، عدد 117 هزار و 165 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 1915 واحدی معادل 2.51 درصد به رقم 78 هزار و 248 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 9155 واحد افزایش معادل 2.14 درصد را رقم زد و به سطح 436 هزار و 702 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 5171 واحد افزایش معادل 2.01 درصد به رقم 262 هزار و 374 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 11435 واحد افزایش معادل 1.51 درصد همراه بود و عدد 769 هزار و 312 واحد را به نمایش گذاشت. همچنین معامله‌گران بورس امروز 5 میلیارد و 760 میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب 614 هزار و 444 نوبت معامله و به ارزش 3 هزار و 71 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

بورس‌های آمریکا رکورد زدند

در وال استریت، بیشتر شاخص‌ها صعودی بودند تا جایی که دو شاخص مهم بورسی این کشور در بالاترین سطح ثبت شده تاریخ خود بسته  شدند. شاخص "داوجونز ایدانستریال اوریج" با ۰.۰۸ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۲۸ هزار و ۶۴۵.۲۶  واحد بسته شد. شاخص "اس اند پی ۵۰۰" با ۰.۰۲ درصد افزایش تا سطح ۳۲۴۰.۰۲ واحدی بالا رفت ولی دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی " نزدک کامپوزیت" با ریزش ۰.۱۷ درصدی در سطح ۹۰۰۶.۶۲ واحدی بسته شد.

تام ایسی، تحلیل‌گر بانک " مریل لینچ"  گفت: در روزهای اخیر خبری که پتانسیل ایجاد یک روند صعودی پایدار در بازار بورس را داشته باشد نداشتیم و به نظر می رسد عامل صعود شاخص ها بیشتر از آن که به واقعیت نزدیک باشد به خاطر خوش‌بینی معامله گران بوده است.

معامله گران هم‌چنین منتظر مشخص شدن زمان برگزاری جلسه استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مجلس سنا هستند. پیش تر کنگره که اکثریت آن در اختیار دموکرات ها است ترامپ را به دو اتهام سو استفاده از قدرت و سنگ اندازی در کار کنگره مقصر دانسته و پرونده وی را برای استیضاح به سنا فرستاده است. ترامپ خواهان رسیدگی سریع به پرونده خود شده اما بیشتر سناتورهای دموکرات خواهان به تعویق افتادن جلسه تا زمان دریافت مدارک بیشتر هستند. به نظر نمی رسد که با توجه به اکثریت جمهوری خواهان در مجلس سنا، استیضاح ترامپ رای بیاورد.

قیمت اوراق تسهیلات مسکن در معاملات امروز

تصویب افزایش سقف وام مسکن به ۲۴۰ میلیون تومان در هفته گذشته، سبب شد تا قیمت اوراق تسهیلات نیز در نخستین روز معاملات هفته جاری، به ۴۵ هزار تومان برسد. در حالی که سه شنبه شب هفته گذشته، شورای پول و اعتبار با افزایش سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن در تهران برای متقاضیان فردی تا ۱۰۰ و زوجین تا ۲۰۰ میلیون تومان و همچنین وام جعاله تعمیرات مسکن نیز تا ۴۰ میلیون تومان موافقت کرده، در نخستین روز هفته جاری، معاملات اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن با نماد «تسه» با افزایش چشمگیر قیمت‌ها مواجه شده و در چند نماد معاملاتی، رشد تا ۵ درصد را تجربه کرده؛ این در حالی است که نوسانات قیمتی اوراق تسهیلات مسکن در هفته‌های اخیر، همواره کمتر از یک درصد بوده است. در عین حال، محدودیت خرید اوراق تسهیلات مسکن همچنان تا سقف تسهیلات ۱۴۰ میلیون تومانی بوده و هنوز محدودیت‌های جدید برای خرید اوراق تسهیلات مسکن از سوی نهاد ناظر بر بازار سرمایه (سازمان بورس و اوراق بهادار) اعلام نشده است تا متقاضیان بتوانند برای دریافت تسهیلات ۲۴۰ میلیون تومانی اقدام به خرید اوراق مربوطه کنند. گران‌ترین برگه در معاملات امروز (شنبه ۷ دی ۹۸) اوراق تسهیلات مسکن که به طور کامل سبزپوش شده بود، مربوط به اوراق تسهیلات مسکن صادره در فروردین ۹ بود که به قیمت ۴۴ هزار و ۸۰۰ تومان به فروش رسید؛ این نماد معاملاتی (تسه ۹۷۰۱) با رشد ۵ درصدی قیمت نسبت به معاملات آخرین روز کاری هفته گذشته که با قیمت ۴۱ هزار تومان تثبیت شده بود، توانست رکورد افزایش قیمت را به خود اختصاص دهد. /مهر

ثبات نرخ ها در بازار ارز؛ دلار بانکی تکان نخورد

در آغاز معاملات امروز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ 12870 تومان از مردم خریداری و به قیمت 12970 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود. هر یورو نیز در این صرافی ها، به نرخ 14150 تومان از مردم خریداری و به قیمت 14250 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود. نرخ های دلار و یورو، بدون تغییر نسبت به روز پنج شنبه می باشد.

قیمت سکه طرح جدید ۷ دی ۹۸

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، امروز شنبه ۷ دی ۹۸ به ۴ میلیون و ۶۰۵ هزار تومان رسید. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان، ربع سکه ۱ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۹۱۰ هزار تومان است. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۷۰ هزار و ۲۴۱ تومان است.

طلا آماده یک شروع پرهیجان در اولین هفته سال نو

طلا در اکثر اوقات سال ۲۰۱۹ با رشد قیمتی که با وجود صعود بازارهای سهام داشت، موفق شد معامله‌گران را غافلگیر کند و تحلیلگران انتظار دارند روند رشد قیمت طلا در نخستین هفته سال میلادی جدید ادامه پیدا کند. به گزارش ایسنا، طلا در آستانه سال نوی میلادی به بالای مرز ۱۵۰۰ دلار صعود کرد. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جمعه بازار سنگاپور با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۵۱۳ دلار و ۳۶ سنت رسید و برای کل هفته بیش از دو درصد رشد نشان داد. هر اونس طلا در بازار معاملات آتی آمریکا هم با ۰.۲ درصد افزایش، در ۱۵۱۸ دلار بسته شد. عملکرد هفته گذشته طلا بهترین عملکرد این فلز ارزشمند در چهار ماه گذشته بود. طلا از ابتدای سال ۲۰۱۹ تاکنون حدود ۱۸ درصد رشد قیمت داشته است که عمدتا به دلیل جنگ تجاری ۱۷ ماهه آمریکا و چین و تاثیر منفی آن بر رشد اقتصاد جهانی بوده است.

جدیدترین قیمت خودرو‌های دوگانه‌سوز در بازار

پایش میدانی از بازار خودروی پایتخت حاکی از اختلاف ۲۰ تا ۳۸ میلیون تومانی خودروهای دوگانه‌سوز در مقایسه با خودروهای مشابه بنزین‌سوز است. موضوعی که به گفته کارشناسان، وجود عرضه کم و تقاضای زیاد پس از سهمیه‌بندی سوخت عامل اصلی آن به شمار می‌رود.

امروز هر دستگاه پژو ۴۰۵ GLX بنزینی ۷۹.۵ میلیون تومان در بازار قیمت خورد، اما نمونه دوگانه‌سوز آن با ۹۹ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. در حالی که پژو پارس ساده بدون تغییر قیمت محسوس در مقایسه با هفته گذشته ۱۰۴ میلیون تومان قیمت خورده، نوع دوگانه‌سوز آن ۱۳۰ میلیون تومان قیمت دارد. این اختلاف در سمند فاحش‌تر است، به طوری که سمند LX  حدود ۸۴.۵ میلیون تومان قیمت دارد، اما نوع دوگانه‌سوز آن ۱۲۲.۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. به گفته کارشناسان، عرضه کم سمند دوگانه‌سوز سبب شده بود تا از همان ابتدای طرح سهمیه‌بندی بنزین، نوع بنزینی و دوگانه‌سوز این خودرو با اختلاف ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومانی در بازار به فروش برسند. بررسی بازار در نخستین روز هفته حاکی است به‌جز دوگانه‌سوزهای یاد شده، سایر خودروها تغییر قیمتی محسوسی نسبت به هفته گذشته نداشته‌اند و با همان قیمت‌های پنجشنبه گذشته (پنجم دی‌ماه) معامله می‌شوند، هرچند که کمبود مشتری همچنان یکی از مهمترین مشخصه های این روزهای بازار است. /ایرنا

وام چین به خودروساز آمریکایی

خبرگزاری بلومبرگ خبر داد که شرکت خودروسازی تسلا برای ساخت کارخانه‌ای در شانگهای، وام ۲۹/ ۱ میلیارد دلاری از بانک‌های چینی دریافت خواهد کرد. بر اساس این گزارش تسلا به توافقی با بانک‌های چین دست یافته است تا وام ساخت و ساز تاسیسات شانگهای را به ارزش ۹ میلیارد یوآن (۲۹/ ۱ میلیارد دلار) دریافت کند. این خودروساز آمریکایی اعلام کرد که براساس این توافق، بانک‌های عمران چین، بانک کشاورزی، بانک توسعه شانگهای و نیز بانک صنایع و بازرگانی چین قرار است به‌طور مشترک پرداخت این وام را عهده‌دار شوند. این کارخانه که نخستین تاسیسات تسلا در خارج از ایالات‌متحده به حساب می‌آید، در مرکز برنامه جاه‌طلبانه این خودرو ساز برقی برای تقویت فروش در بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان قرار دارد تا از این طریق این خودروساز بتواند تعرفه‌های چینی بر واردات خودروهای آمریکایی را دور بزند. به دلیل جنگ تجاری و تعرفه‌های اعمال شده بر واردات چین و آمریکا، خودروسازان طی یک سال گذشته با ضررهای هنگفتی مواجه شده‌اند. /دنیای اقتصاد

تویوتا به علت تقلب در قیمت‌گذاری لکسوس جریمه شد

ناظر بازار چین روز جمعه یک خودروساز ژاپنی(تویوتا)، را به دلیل تقلب در قیمت‌گذاری لکسوس به عنوان یکی از خودروهای لوکس این برند، ۸۷.۶ میلیون یوآن (معادل ۱۲.۵ میلیون دلار) جریمه کرد. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که چین نظارت بر بازار خودروی خود را که بزرگترین بازار خودروی جهان است، گسترش داد. گفتنی است میزان فروش خودرو در بازار چین در سال گذشته، به ۲۸ میلیون خودرو رسید.

دفتر مبارزه با انحصارطلبی اداره نظارت بر بازار چین اعلام کرد که بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ میلادی این خودروساز ژاپنی در استان ساحلی جیانگسو، یک قیمت حداقل برای فروش و فروش مجدد خودروهای خود، تعیین می‌کرده که این نحوه تعیین قیمت، استقلال تاجران در قیمت‌گذاری را مختل کرده و به حقوق مصرف‌کننده لطمه زده است. همچنین در این بازه زمانی، استراتژی فروش لکسوس هم از قبل تعیین شده بوده است و از مشتریان درخواست می‌شد در ازای دریافت تخفیف، لوازم تزئینی خودرو را با قیمتی ثابت خریداری کنند. سخنگوی تویوتا با تأیید این جریمه اعلام کرد که به این تصمیم‌گیری احترام می‌گذارد. فروش خودرو در چین رو به کاهش است اما فروش لکسوس در این بازار افزایش داشته و در ۱۱ ماه ابتدایی امسال با ۲۱ درصد جهش به ۱۸۰۲۰۰ خودرو رسیده است.

قیمت نفت چهارمین هفته افزایشی خود را ثبت کرد

رویترز: پس از انتشار، کاهش بیش از انتظار ذخایر نفت خام آمریکا، آمارها قوی اقتصادی و خوش‌بینی در مورد توافق تجاری امریکا و چین، قیمت نفت چهارمین هفته افزایشی را ثبت کرد و در آخرین روز معاملات بازارهای جهانی در هفته گذشته، در بالاترین رقم 3 ماه گذشته باقی ماند. هر بشکه نفت برنت با 24 سنت افزایش 68.16 دلار فروخته شد که بالاترین رقم از نیمه ماه سپتامبر بوده است. این شاخص نفتی از پایان سال 2018 تاکنون نزدیک به 27 درصد افزایش ارزش را ثبت کرده است.  هر بشکه نفت خام آمریکا با 4 سنت افزایش 61.72 دلار معامله شد. یک رکورد دیگر در بالاترین رقم سه ماه گذشته؛ این شاخص نفتی تاکنون امسال 36 درصد افزایش ارزش داشته است.

عرضه بنزین ۱۸۰۰ تومانی از روز دوشنبه؛ شایعه یا واقعیت؟

به تازگی صحبت‌هایی درباره بنزین در برخی رسانه‌ها به نقل از یک نماینده مجلس شورای اسلامی مطرح و عنوان شده که با بنزین تک‌نرخی یعنی نرخی ثابت ۱۷۰۰ تومان تا ۲۰۰۰ تومان هم اصل ۷۵ رعایت می‌شود، هم مردم رضایت دارند و هم درآمد دولت تامین و در عین حال جلوی رانت و فساد هم گرفته می‌شود. در این اظهارات درباره احتمال تک‌ترخی شدن قیمت بنزین در بودجه ۹۹ اعلام شده که مجلس در سال ۹۸ به خاطر حکم حکومتی در مورد بنزین نمی‌توانست ورود پیدا کند اما در سال ۹۹ با چند شرط می‌تواند به موضوع بنزین ورود داشته باشد. اصل ۷۵ قانون اساسی می‌گوید ما حق نداریم یک ریال درآمد دولت را کم کنیم و یک ریال هم نمی‌توانیم هزینه آن را افزایش دهیم. در واقع درآمد را می‌توانیم افزایش دهیم و هزینه را نیز می‌توانیم کاهش دهیم ولی عکس آن نمی‌توانیم عمل کنیم. به نقل از ایسنا؛ این صحبت‌ها در حالی است که کسری نوری - مدیر روابط عمومی وزارت نفت - اعلام کرده است که در پی مطرح شدن شایعه تک‌نرخی شدن بنزین از روز دوشنبه هفته جاری با قیمت ۱۸۰۰ تومان، وزارت نفت صراحتا اعلام می‌کند این خبر صحت ندارد و این موضوع در مجموع وزارت نفت به‌عنوان مجری طرح، نه مطرح است و نه فردی از آن اطلاع دارد.

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۶
بنزین 3000 تومانی، تثبیت شد و بعد از چند ماه کم کم با شعار تک نرخی کردن سهمیه ها هم حذف می شوند و بعد از یک سال هم دوباره برای کمک به معیشت مردم ...................
پاسخ ها
B
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
و این داستان همچنان ادامه دارد.....
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
حالا اینام که به فکر معیشت مردمن شما نذار بنزین هرچه گرونتر کمک به معیشت مردم بیشتر
اگه بنزین تک نرخی بشه دولت بیش از پیش نشون میده که طرفداره ثروتمندانه و ۶۰ میلیون بقیه هیچ اهمیتی براش نداره...من که پراید دارم باید به جای ۱۵۰۰ بنزین ۱۸۰۰ تومنی بزنم!!!ولی اون مرفه بی درد برای ماشین میلیاردیش به جای ۳۰۰۰ بنزین ۱۸۰۰ تومنی میزنه!!!
پاسخ ها
ب د
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
عزيز دلم تازه اومدي ايران؟كدوم كشور بودي؟
طرف صبح يه چيز ميگه -ظهر يه چيز شب يه چيز ولي قضيه ثروتمند و بنزين .. ....اصلا هيچ چيز صحت نداره همه با هم برابرند
ول کنید مسئولینی که ذره ای از حال مردم با خبر نیستند و فقط فکر دولت و مخارج آقازادشون هستند ، این مردم بخش اصلی این انفلاب هستند و حقشان این نیست
قیمت ۱۷۰۰ یا ۱۸۰۰ بنزین براساس کدوم محاسبات مجلس و دولت نالایق در مدیریت محاسبه شده? لابد دلار ۴۲۰۰ تومانی یا حتی کمتر ملاک محاسبه بوده است?!
مردم اینهمه شهید ندادند که مجددا مجلس و دولت در یه گردش خاینانه قیمت بنزین را برای رانت حداقل ۴ الی ۵ هزار تومانی براساس قیمت فعلی فوب خلیج فارس و دلار ظاهری ۱۳ هزار تومانی و نه واقعی مصرفی ۳۰ هزار تومانی مصرف کننده مایحتاج ضروری, نصیبشان بشود?
وقتی دولت و دستگاهها قادر به جلوگیری از قاچاق سوخت نیستن نباید قیمت سوخت را کاهش داد تا مجددا بازار قاجاق رواج یابد و میلیاردها دلار مردم به حیب اغازاده ها معلوم الحال روانه گردد.
چرا همیشه,در تاریخ ایران امیرکبیرها مییرند و اغاسی ها تصمیم میگیرند انهم به نام مردم???????
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
خودت فهمیدی چی گفتی؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
چی میگی؟
درهای اقتصاد را و تجارت را بسته اند و هر تجاری را بنام سلطان.... نابود کرده اند و ملت را از داشته های ااولیه محروم و کرده اند و حتی وسایل منزل هم نمی توانند تهیه کنند صنعت را نابود و قفل کرده آنوقت از کنترل تورم و ... سخن می گویند و با شعار کاذب و مردم فریب و دروغهای بزرگ همه جوانان را برای و ازدواج را صفر و... و آنوقت بازار آزاد سخن می گویند
مردم با بنزین 1500 تومانی مخالفند! چطور با بنزین 1700 تا 2000 تومانی موافقند؟! اینو خودت فهمیدی؟!
یعنی از اول شما نمی دونستید بنزین دو نرخی فسادزاست؟!
الان می خواهید با جیب مرم این مشکله حل کنید؟!
نمیتونن بنزین تک نرخی کنن چون پول تو جیبی آقا زاده هاشون نمیشه که کم بشه و پول از کجا بیارن اونوقت
احمدی نژاد اول خودرو های دوگانه سوز را تشویق و تولید کرد و بعد سهمیه بندی بنزین را انجام داد.
برخلافش این دولت سالهاست که دوگانه سوز کمتر تولید می کند و برای همین هوای تهران آلوده تر از همیشه است.

هدف ناراضی سازی بوده و هست
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
قرار بود ال پی جی یشه که کاراتر و ایمن تر بود . ولی دیدن هند لز ما ال پی جی میخره دادن ش رفت و سی ان جی با هزار مشکل تولطد شد ...
وقتی میگن ما خبر نداریم و نمیدونیم یعنی اینکه همینی که میگید اجرا میشه
به کسری نوری بفرمایید: جمعه صبح بنزین1800تومانی با رضایت کامل(مجلس محترم، مردم شریف، دولت خدمتگذار) کلید خواهد خورد. تا جمعه صبح صبر کن
ما منتظر بنزین 6 هزار تومنی هستیم آخرش میخواد این بشه
یعنی قشنگ دارن با روح و روان مردم بازی میکنن... با زندگی مردم با آیندشون با جیب مردم دارن مملکت داری میکنن.. مگه میشه هر شب خوابید و صبح بیدار شد و طرح داد؟ چیکار دارین میکنین؟
چرا می گه مردم رضایت دارند دوباره ۱۵۰۰ تومان را می خوهید به ۲۰۰۰ تومان برسانید؟ چرا تک نرخی نمی شه و مثلا ۱۲۰۰ تومن نمی شه ؟
ترکیه هم اتومبیل تمام برقی شاهکاری ساخته که در 30 دقیقه شارژ می شود و مسافت 500 کیلومتری را با یک بار شارژ طی می کند .مبلغ شارژ 60 لیر ترک برای 500 کیلومتر.این در حالی است که مبلغ بنزین برای این مسافت 350 لیر ترک است.( 60 لیر تقریبا مفت برای ترک ها نسبت به در آمدشان).عمر باطری 8 سال.قیمت پایینی برای آن تعیین کرده اند.ا دارای شتاب بیشتری است .ز تسلا را هم جلو زده. ما هنوز اندر خم شروع کوچه اول هستیم بلکه مانده ایم.
به این مدل مملکت داری اصطلاحا میگن چرخه ی باطل
تابناک شماخیلی دوست داشتنی وخوشمزه هستیداکثرامطالبتان مثل پائین آمدن قیمت بنزین وامثالهم میماندآخرچه چیزی درکشورماوقتی گران شدارزان میشودوآنهم نوع دولتی آن ...؟!
کاش میشد بنزین رو برای ثروتمندان مثلا با یک سیستم هوشمند تو پمپ بنزینها از روی پلاک ماشین قیمتها رو بر اساس نوع خودرو از 2000 تا 6000 تومان (بنزین آزاد) میزدند که عادلانه تر بود و هم کمک به اقتصاد کشور و هم کمک به رفع الودگی
جدیدترین قیمت خودرو‌های دوگانه‌سوز در بازار
واقعا آدم تعجب ميكنه 40 ميليون اختلاف دوگانه سوزه ميشه مگر ؟؟؟؟ آقا خانم 40 ميليون بزاريد بانك ماهي 600 هزار سود بگريد سالي ميشه 7200 ميليون مگر چقدر ميخوايي بنزين آزاد بزني ....
با این همه خبر امیدوار کننده و این وضعیت فوق العاده چقدر احساس خوشبختی میکنم.
تابناک متشکرم که هر روز ما را خوشحال میکنی
واقعا شما تو این فکر هستید که ارزونی اتفاق بیفته درایران اینو مطمعن باشید ایران تنها کشوری که نتنها چیزی ارزون نمیشه بلکه گرونم میشه مردم ایران دودسته هستن پولدار وبی پول پولدار هرروز پولدار تر بی پوله هروز بدبخت تر میشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار