بازدید 43551
۸

نظر صادق زیباکلام درباره ردصلاحیت برادر اصولگرایش

کد خبر: ۹۴۷۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱ 29 December 2019

 صادق زیباکلام گفت: نمی‌دانم رد صلاحیت سعید زیباکلام با چه هدفی بوده، فقط می‌دانم که او در دو سه سال گذشته انتقادات بسیار تندی را متوجه بسیاری از سیاست‌های نظام کرده است؛ یعنی مساله فقط قوه مجریه نیست، بلکه او به مجموعه سیاست‌های کلان نظام انتقادات بسیار تند و گزنده‌ای داشته است.

به گزارش تابناک به نقل از جماران، سعید زیباکلام، فعال سیاسی اصولگرا و استاد فلسفه دانشگاه تهران یکی از ردصلاحیت شدگان هیات‌های اجرایی انتخابات مجلس دوازدهم است. البته فعالان سیاسی اصلاح طلبی مانند علی شکوری راد، آذر منصوری، بهرام پارسایی و ... نیز نتوانستند از سدّ هیات‌های اجرایی انتخابات عبور کنند و به فیلتر شورای نگهبان برسند.

علت ردصلاحیت سعید زیباکلام «سوءشهرت» عنوان شده است. در ارتباط با این موضوع خبرنگار جماران با برادر اصلاح طلب این فعال سیاسی گفتگو کرده است.

صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی و فعال سیاسی اصلاح طلب به جماران گفت: من به درستی، پاکی و صداقت، متدین بودن و معتقد به نظام بودن برادرم خیلی بیشتر از خودم و با تمام وجود باور دارم. اما طرح این مسائل به خاطر این نیست که برادرم رد صلاحیت شده است، بلکه اساسا معتقدم که نصّ تایید صلاحیت توسط هرنهادی که باشد، چه هیات‌های اجرایی، چه شورای نگهبان و چه قوه قضاییه با ابتدایی‌ترین اصل مردمسالاری مغایر است.

وی افزود: اساس و بنیان مردم سالاری بر این استوار است که مردم با انتخاب خودشان صلاحیت کسی را تایید کنند و به او رای دهند. تنها کاری که حکومت، هیات‌های اجرایی یا شورای نگهبان می‌تواند بکند این است که بگوید،‌ای مردم! بدانید و آگاه باشید که سعید زیباکلام فلان ایرادات را دارد. آن موقع هم این مردم هستند که باید تصمیم بگیرند و نه هیات اجرایی یا هیات نظارت شورای نگهبان.

زیباکلام ادامه داد: ما ظرف سی چهل سال گذشته در عمل متوجه شده ایم که نظارت - اینکه بگوییم چه کسانی باید انتخاب شوند یا نشوند - چقدر ملعبه دست اصحاب قدرت قرار می‌گیرد و عملا یک جور تصفیه سیاسی است؛ لذا هیچ چاره‌ای جز این نداریم که در بلندمدت اساس و بنیان تایید صلاحیت توسط هر نهادی را ریشه کن و با آن مخالفت کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ارتباط با رد صلاحیت برادر اصولگرایش گفت: نمی‌دانم رد صلاحیت سعید زیباکلام با چه هدفی بوده؛ فقط می‌دانم که او در دو سه سال گذشته انتقادات بسیار تندی را متوجه بسیاری از سیاست‌های نظام کرده است؛ یعنی مساله فقط قوه مجریه نیست، بلکه او به مجموعه سیاست‌های کلان نظام انتقادات بسیار تند و گزنده‌ای داشته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۸
هاهاها
ای داد
مگه قرار نبود انتقاد آزاد باشد حتی از رهبری؟ چه شد که اینگونه منتقدید قلع و قمع میشوند؟
میخواهند بگویند از هردو جناح رد صلاحیت کردیم
هردو مورد رد صلاحیت اشتباه است فقط استعلام چهارگانه قانونی است.
وقتی 70 درصد اختیارات و تصمیم گیری های مهم و اساسی مملکت در دست افراد و یا نهادهای غیر انتخابی است ، اصلاحات از طریق انتخابات یا غیر ممکن و یا حرکت آن لاک پشتی است.
نه به انتخابات نمایشی
مجلس جای افراد تندرو مانند جریان خودتان نیست
دم هر دو برادر گرم. کتاب چیستی علم آلن چالمرز با موضوع فلسفه علم و با ترجمه سعید زیبا کلام به دوستان سفارش می شود.
اساسا مجلس شورای اسلامی از سوی مردم رد صلاحیت شده...کلا
هنوزبا شرایط مدنظر آغای زیبا کلام ،جامعه ایران فاصله زیادی دارد و واقعن این فلتر برای تصفیه آدم های ناجور وکم عقیده که در پی قدرت ثروت و لذت اند خیلی هم ضروری (حیاتی) است برای نظام جمهوری اسلامی در حالیکه دشمنان هزار چهره ومزدور صفت در تلاش اثقاط نظام اند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر