بازدید 7793

باهنر: احتمال اینکه اصولگرایان به خود ببازند زیاد است

دبیرکل حزب جامعه اسلامی مهندسین گفت: این دوره از انتخابات، فضا برای جریان اصول‌گرایی فراهم است، اما احتمال اینکه یک اشتباه تاکتیکی و استراتژیک داشته باشند و باعث شود به خودمان ببازیم زیاد است.
کد خبر: ۹۴۷۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۳ 28 December 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، محمدرضا باهنر دبیرکل حزب جامعه اسلامی مهندسین شامگاه امروز در نشست ماهیانه تشکل متبوع خود با اشاره به در پیش بودن سالروز حماسه ۹ دی اظهار داشت: بیش از ده سال از این داستان‌ها می‌گذرد و در بین ساده‌اندیشان اینگونه مطرح می‌شود که یک داستانی بوده و گذشته و تمام شده است، اما باید روی نه دی کار کرد و مانور داده شود.

وی با اشاره به سال انتخابات سال ۸۸ اظهار داشت: اطرافیان یکی از نامزد‌ها به او گفتند که برنده انتخابات شده است و او هم دچار جهل شد و پیش از اعلام رسمی از طریق رسانه‌های انتخاباتی خود را برنده اعلام کرد.

وی با بیان اینکه سران فتنه ۶۰ نفر نیستند و من سران فتنه را دو نفر بیشتر نمیدانم، گفت: سران فتنه کلید واژه تقلب را از لحظه پیروزی رئیس جمهوری منتخب انتخاب و روی آن کار کردند.

باهنر ضمن اشاره به دیدار خود با میرحسین موسوی بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ گفت: موسوی گلایه می‌کرد که رئیس و اعضای ستاد را گرفته‌اند! با توجه به سابقه‌ای که از مهندس موسوی و خدماتشان خوبشان در دوران دفاع مقدس می‌شناختم، به ایشان گفتم شما از بعد از سال ۶۷ به بعد به مدت ۲۰ سال از عالم سیاست دور بوده‌اید و اکنون ۱۳ میلیون رای آورده‌است و اگر مدبرانه کار کنید می‌توانید دور بعد رئیس جمهور بشوید و حتی اپوزسیون دولت و مجلس بشوید من هم کمک می‌کنم که صدا و سیما کرسی برای شما در نظر بگیرد و حرفتان را بزنید. به او گفتم همه این‌ها به شرطی است که اپوزسیون دولت و مجلس باشید اگر اپوزسیون نظام بشوید و اسلامیت و جمهوریت نظام را زیر سوال ببرید ممکن نیست؛ اگر اپوزسیون نظام بشوید نظام کوتاه نمی‌آید و در بهترین حالت به سرنوشت نهضت آزادی دچار می‌شوید.

وی با بیان اینکه به موسوی گفتیم اگر انتخابات دوباره برگزار شود و شما رای نیاوردید چه؟ گفت: دوباره باید برگزار شود، اظهار داشت: هرچه راه پیش پای موسوی گذاشتیم قبول نکرد و حتی پیشنهاد دادیم که ۱۰ درصد آرا را بررسی کنیم، اما او گفت: باید انتخابات دوباره برگزار شود و من هم برنده آن باشم؛ او گفت: من شورای نگهبان و داوری انتخابات را قبول ندارم که به او گفتم این موضوع را باید پیش از انتخابات اعلام می‌کردید؛ بیانیه‌های ایشان وجود دارد و تنها و تنها بر روی ابطال انتخابات تاکید دارد.

وی با اشاره به حضور طرفداران جنبش سبز در آشوب‌های پس از انتخابات۸۸ گفت: شعار آن‌ها «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» یعنی شعاری در تقابل با آرمان‌های امام و انقلاب بود.

باهنر افزود: روز ۱۳ آبان می‌گفتند که فقط نگویم مرگ بر آمریکا بلکه روسیه و چین و سایر مستکبرین، می‌خواستند تمرکز زدایی کنند از شعار مرگ بر آمریکا، در حالی که ۱۳ آبان نذر آمریکا و روز قدس روز مرگ بر اسرائیل است.

باهنر با اشاره به اهمیت شعار مرگ بر اسرائیل تاکید کرد: اگر مرگ بر اسرائیل کمرنگ شوند آرمان‌های انقلاب و خون شهدا کمرنگ می‌شود.

وی با بیان این که حصر خانگی زمانی مطرح شد که سران فتنه اعلام کردند که می‌خواهند روز ۲۶ بهمن ماه به جای روز ۲۲ بهمن به خیابان‌ها بیایند تصریح کرد: سال ۹۶ بحث کمرنگ شدن حصر مطرح بود، اما بعد از اینکه گفته شد می‌توانند با گاهی با خبرنگاران دیدار کنند و به مسافرت‌های مذهبی بروند به یکباره کروبی با بیانیه‌ای، همه اندیشه‌های امام را زیر سوال برد.

وی افزود: عده‌ای کاسب حصر هستند و اجازه نمیدهند که فضا به خوبی پیش برود. هر وقت حصر می‌خواهد کمرنگ شوند عده‌ای پوست خربزه زیر پای موسوی و کروبی می‌اندازند و آن‌ها بر اثر نمی‌دانم اثر لجاجت، جهالت رفتاری می‌کنند که مانع رفع حصر می‌شوند.

وی ضمن اشاره به انتخابات و شورای ائتلاف اصولگرایان گفت: شکل گیری این شورای به زمان تولیت آقای رئیسی باز می‌گردد که در این جلساتی با نیرو‌های موثر برگزار می‌شد گفتند که باید این ۱۶ میلیون رای ریاست جمهوری حفظ شوند.

وی ادامه داد: بعد از اینکه ایشان به ریاست قوه قضاییه شدند پیشنهاد ما این بود که از مسائل سیاسی و حزبی کنار بکشند و قرار شد آقای حداد جای او ادامه دهند. از چهره‌ای سیاسی و سرمایه‌های اجتماعی از جمله مدافعان حرم و فعالان اجتماعی در جلسات شورا دعوت شد و مرا هم دعوت می‌کردند.

وی افزود: ضمن اینکه در این دوره فضا برای جریان اصول‌گرایی فراهم است، اما احتمال اینکه خدای ناکرده یک اشتباه تاکتیکی و استراتژیک داشته باشند و باعث شود به خودمان ببازیم زیاد است.

وی با اشاره به حوزه‌های انتخابیه گفت: مردم حماسه آفریدند و ۱۶ هزار نفر ثبت نام کردند که در برخی از حوزه‌ها به ازای هر کرسی ۳۰ نفر و در تهران ۷۰ نفر ثبت نام کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر