بازدید 32447

کشف عجیب محققان آمریکایی برای درمان فشار خون

پزشکان دانشگاه "USC" آمریکا در نتایج تحقیقات جدید علمی خود متوجه شده‌اند که "پتاسیم" موجود در "نمک‌ طبیعی" و مواد خوراکی، خطر ابتلاء به فشار خون را کاهش می‌دهد!
کد خبر: ۹۴۶۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰ 27 December 2019

پزشکان دانشگاه "USC" آمریکا در نتایج تحقیقات جدید علمی خود متوجه شده‌اند که "پتاسیم" موجود در "نمک‌ طبیعی" و مواد خوراکی، خطر ابتلاء به فشار خون را کاهش می‌دهد!

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، تاکنون بارها در مورد مضررات خوردن نمک و اثرات آن بر بالا رفتن فشار خون شنیده‌اید؛ بسیاری از پزشکان هنوز هم در تمام نسخه‌های خود، بیماران را از خوردن نمک منع می‌کنند.

بسیاری از پزشکان کشورمان هنوز هم مدعی هستند که مصرف نمک حتی در مقدار کم، سلامتی ما را به خطر می‌اندازد و ممکن است منجر به بیماریهای مختلف از جمله فشار خون بالا و بیماریهای قلبی ــ عروقی شود!

اما نتایج تحقیقات جدید پزشکان آمریکا خلاف این مطلب را اثبات می‌کند!

پزشکان دانشگاه "USC" کالیفرنیا در گزارش جدید خود توضیح می‌دهند که "پتاسیم" موجود در "نمک‌ طعام طبیعی" و مواد خوراکی، خطر ابتلاء به فشار خون را کاهش می‌دهد همچنین پتاسیم موجود در نمک و مواد حاوی این یون به دفع سریع سدیم اضافی در بدن و کاهش سطح فشار خون کمک می‌کند.

بر اساس این گزارش، "پتاسیم" یک ماده معدنی کلیدی است که بدن برای عملکرد صحیح به آن تکیه می‌کند؛ پتاسیم موجود در نمک طبیعی با متعادل کردن تاثیرات منفی سدیم، از افزایش فشار خون در رگ‌ها جلوگیری می‌کند.

کلیه‌ها در بدن انسان با کنترل میزان مایعات ذخیره شده در بدن به تعادل فشار خون کمک می‌کنند؛ هرچه مایعات ذخیره شده بیشتر باشد، فشار خون بیشتر می‌شود بنابراین کلیه‌ها با غربال کردن خون و مکیدن مایعات اضافی، آنها را به صورت ادرار از بدن خارج می کنند که این عمل فشار خون را کاهش می‌دهد.

در این فرایند از "تعادل ظریف سدیم و پتاسیم" استفاده می‌شود تا آب از روی دیواره سلول‌ها و از جریان خون در داخل رگها جمع‌آوری شود؛ در انتها، مایعات و سدیم اضافی به مثانه منتقل شده و با ادرار دفع می‌شوند.

بیشتر مراکز انباشت سدیم و پتاسیم و تاثیر آنها بر کلیه‌ها، رگهای خونی و قلب است؛ پتاسیم موجود در نمک طبیعی از مضررات سدیم جلوگیری کرده و از گرفتگی و فشار در رگهای خونی جلوگیری می‌کند همچنین به بهبود کارایی قلب و انقباض آن کمک کرده و ضربان قلب را تنظیم می‌کند.

به گفته‌ پزشکان دانشگاه "USC" افزایش پتاسیم در بدن از طریق مصرف مواد غذایی مانند نمک طبیعی، به افرادی که فشار خون بالای ۱۲ دارند توصیه می‌شود؛ میزان مصرف پتاسیم توصیه شده برای یک بزرگسال متوسط ۴۷۰۰ میلی‌گرم در روز است.

بنابر نتایج این تحقیقات، نمکهای فراوری شده که از یون پتاسیم بی‌بهره باشد باعث افزایش سدیم موجود در بدن و بالا رفتن فشار خون می‌شود.

متاسفانه در حال حاضر با وجود نتایج تحقیقات جدید علمی درباره تاثیرات پتاسیم بر فشار خون، بسیاری از پزشکان کشورمان همچنان به جای توصیه به استفاده از منابع خوراکی طبیعی حاوی پتاسیم برای کنترل فشار خون، صرفاً انواع داروهای شیمیایی پرعارضه مانند "لوزارتان" را برای بیماران خود تجویز می‌کنند!

پزشکان آمریکایی در نتایج تحقیقات خود توضیح می‌دهند که بهترین راه برای افزایش پتاسیم در بدن استفاده از مواد غذایی طبیعی حاوی پتاسیم است؛ آنها با نهی استفاده از قرص‌های شیمیایی به استفاده از مواد طبیعی مانند نمک طعام طبیعی، موز، آواکادو، خربزه، زردآلو، سبزی‌های پهن برگ، قارچ، پرتقال و غیره توصیه می‌کنند.

دیدگاه پزشکی ارتدوکس در مورد نمک مبتنی بر یک فرضیه بوده که متاسفانه این فرضیه فاقد مبنای علمی همچنان در جامعه پزشکی کشورمان حاکم است که بر اساس آن خوردن مقادیر زیاد نمک منجر به فشار خون بالا می‌شود!

این گفته که نمک باعث افزایش فشار خون می‌شود بیش از ۱۰۰ سال پیش توسط یک دانشمندان فرانسوی "Ambard" و "Beauchard" بیان شد؛ آنها یافته‌های خود را بر اساس مطالعات فقط ۶ بیمار انجام دادند! اما شواهد موجود در ادبیات پزشکی حاکی از آن است که فشار خون تقریباً ۸۰ درصد از افراد مبتلا به فشار خون، ارتباطی با میزان مصرف نمک طعام طبیعی ندارد!

بین مبتلایان به فشار خون بالا، سه‌چهارم افراد به نمک حساس نیستند؛ حتی بین نیمی از افرادی که فشار خون بالا دارند، اثرات سوئی از مصرف زیاد نمک دیده نمی‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر