بازدید 28507

استعفای نماینده ولی فقیه و امام جمعه یاسوج

کد خبر: ۹۴۶۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵ 26 December 2019

یک منبع آگاه از کناره‌گیری آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه و همچنین آیت الله حسینی امام جمعه شهر یاسوج طی روز‌های آینده خبر داد.

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، این فرد مطلع گفت: آیت الله حسینی به دلیل کهولت سن و آیت الله ملک حسینی نیز در راستای تجمیع دو منصب نمایندگی، ولی فقیه و امام جمعه شهر یاسوج از سمت خود استعفا داده اند.

وی اظهار داشت: از سال‌های گذشته تجمیع این دو منصب همچون دیگر استان‌ها مورد تاکید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور بود، اما آیت الله ملک حسینی به دلایل مختلفی امامت جمعه شهر یاسوج را نپذیرفتند و از دو سال گذشته نیز قصد خود مبنی بر کناره گیری از سمت فعلی را به اطلاع مسئولان امر رسانده بودند.

وی گفت: یکی از این دلایل مباحث فقهی بوده چرا که نماز ایشان در یاسوج شکسته است و قاعدتا امکان امامت نماز جمعه برای ایشان وجود ندارد.

این منبع آگاه افزود: آیت الله ملک حسینی برای تدریس به قم برمی گردند اگرچه همچنان به عنوان نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری از خدمت به مردم شریف و ولایتمدار استان دریغ نخواهند کرد.

وی تصریح کرد: احتمالا حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی امام جمعه کنونی شهر دهدشت جانشین آیت الله ملک حسینی و آیت الله حسینی در مناصب نمایندگی، ولی فقیه و امام جمعه مرکز استان خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار