بازدید 9252

پوتین: فقط روسیه موشک‌های مافوق صوت راهبردی دارد

رییس جمهوری روسیه با اعلام اینکه تحویل موشک‌های مافوق صوت آوانگارد به نیروی موشک‌های راهبردی روسیه آغاز شده است، افزود: فقط روسیه از این نوع موشک ها در اختیار دارد.
کد خبر: ۹۴۶۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰ 25 December 2019

رییس جمهوری روسیه با اعلام اینکه تحویل موشک‌های مافوق صوت آوانگارد به نیروی موشک‌های راهبردی روسیه آغاز شده است، افزود: فقط روسیه از این نوع موشک ها در اختیار دارد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه، ولادیمیر پوتین امروز سه شنبه در جمع مقامهای وزارت دفاع روسیه گفت: امسال آمریکا پیمان منع موشک های هسته ای کوتاه و میانبرد را ازبین برد به همین دلیل باید استقرار موشک های آمریکایی دارای این بردها را در نقاط مختلف جهان در وهله اول بدیهی است در اروپا و منطقه آسیا و اقیانوس آرام را رصد کرد و زیر نظر داشت.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد و کوتاه برد هشتم ماه دسامبر سال ۱۹۸۷ بین میخائیل گورباچف آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی و رونالد ریگان رئیس جمهوری وقت آمریکا امضا شد.
براساس این پیمان، توسعه و کاربرد تمام موشک‌های هسته‌ای و غیر هسته‌ای کوتاه و میان برد به استثنای موشک‌های دریایی ممنوع شد.
براساس این قرارداد، موشک‌های میان برد از یک هزار تا پنج هزار و ۵۰۰ کیلومتر و کوتاه برد از ۵۰۰ تا یک هزار کیلومتر باید نابود شوند.
روسیه در اول ماه اوت امسال پس از خروج آمریکا از این موشک، پایان اعتبار ان را اعلام کرد.
رئیس جمهوری روسیه در ادامه سخنان خود در جمع مقامهای وزارت دفاع این کشور گفت که سهم تسلیحات جدید در سه گانه هسته ای روسیه به ۸۲ درصد رسید.
رئیس جمهوری روسیه سپس به موشک های قاره پیمای جدید تسیرکون روسیه اشاره کرد و گفت: استقرار این موشک ها بر روی سکوی زمینی بررسی می شود.
وی این را نیز گفت که روسیه باید شرایط بازدارندگی اقدامات خصمانه علیه خود را تامین کند.
رئیس جمهوری روسیه در همین حال تصریح کرد که مسکو برای توافق درباره کنترل تسلیحات (با آمریکا) آمادگی دارد.
وزیر دفاع روسیه نیز در این جلسه گزارشی از وضع نیروهای مسلح این کشور را به پوتین ارائه کرد.
سرگئی شایگو گفت که روسیه ارتش خود را بدون اینکه وارد مسابقه تسلیحاتی شود به تسلیحات جدید مجهز می کند.
وی افزود: وزارت دفاع و مجموعه صنایع دفاعی روسیه بدون ورود به مسابقه تسلیحاتی برنامه تایید شده از سوی فرماندهی کل قوا برای ارتقاء کیفیت نیروهای مسلح را اجرا می کنند.
وی ازجمله خاطرنشان کرد که در سال اینده ۲۲ سکوی موشک های مافوق صوت آوانگارد و قاره پیمای سارمات به نیروی موشک های راهبردی روسیه تحویل خواهد شد.
شایگو این را نیز گفت که نیروی هوافضای روسیه پروازهای نظامی در سوریه را نسبت به سال ۲۰۱۷، ۳۰ برابر کاهش داده است.
وی افزود: بطور میانگین هواپیماهای روسی روزانه ۲-۳ پرواز در سوریه دارند.
وزیر دفاع روسیه همچنین از آزمایش بیش از ۴۰ قبضه تسلیحات روسی در سوریه خبر داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی