بازدید 4646

مخالفت با برگزاری انتخابات فلسطین در قدس

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از مخالفت رژیم صهیونیستی با برگزاری انتخابات سراسری فلسطین در قدس شریف خبر داد. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان طی نطقی
کد خبر: ۹۴۶۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۷ 25 December 2019

رئیس تشکیلات خودگردان گفت که تنها مانعی که او را از صدور حکم برگزاری انتخابات سراسری در فلسطین بازداشته است، مخالفت رژیم صهیونیستی با برگزاری انتخابات در شهر بیت المقدس همزمان با غزه و کرانه باختری است.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از مخالفت رژیم صهیونیستی با برگزاری انتخابات سراسری فلسطین در قدس شریف خبر داد.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان طی نطقی به مناسبت عید میلاد مسیح در کلیسای شهر بیت لحم در کرانه باختری گفت: «انتخابات مجلس قانون گذاری و ریاستی به دلایل بسیاری از سال 2006 متوقف شده است. از همین رو ما به برگزاری اول انتخابات مجلس قانون گذاری و سپس ریاستی دعوت کردیم.»

وی افزود: همه گروه‌های فلسطینی با آنچه ما موافق بودیم موافقت کردیم، اما فقط یک مانع بسیار مهم وجود دارد و آن هم برگزاری انتخابات در قدس است.

رئیس تشکیلات خودگردان گفت: رژیم اشغالگر خواهان برگزاری انتخابات در قدس نیست و ما می‌گوییم انتخابات برای مردم قدس باید در خود شهر قدس برگزار شود و اگر این موافقت حاصل شود حکم برگزاری انتخابات را صادر خواهیم کرد.

عباس برگزاری انتخابات را ماموریتی برای ترمیم دموکراسی خواند و گفت: این ممکن نیست که این همه مدت بدون انتخابات و دموکراسی بمانیم ما به دموکراسی معتقدیم و به البته به آزاد سازی قریب الوقوع فلسطین هم ایمان داریم.

انتظار می‌رود در مقطع پیش رو عباس از جامعه بین المللی درخواست کند فشارها بر رژیم صهیونیستی برای موافقت با برگزاری انتخابات در قدس را بیشتر کنند.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین یک هفته پیش گفت که او در نامه‌ای از رژیم صهیونیستی خواسته است با برگزاری انتخابات قانون‌گذاری فلسطین و ریاستی در شهر قدس موافقت کند. عباس گفت: «انتخابات باید در قدس، غزه و کرانه باختری برگزار شود.»

رسانه‌های صهیونیستی هم به دنبال آن گزارش دادند، درخواست تشکیلات خودگردان برای برگزاری انتخابات در قدس در کابینه سیاسی و امنیتی اسرائیل بررسی خواهد شد، اما انتظار نمی‌رود اسرائیل با این درخواست موافقت کند بخصوص که با هر چیزی که نماد حاکمیت فلسطین در این شهر باشد برخورد می‌کند و حتی تمام قدس با دو بخش شرقی و غربی آن را پایتخت ابدی خود خوانده است.

محمود عباس شهریور ماه گذشته در سخنرانی خود در هفتاد و چهارمین دور مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک اعلام کرد که پس از بازگشت به رام الله یک تاریخ برای انتخابات عمومی در کرانه باختری، نوار غزه و قدس اعلام می‌کند.

در آخرین انتخابات فلسطین که مربوط به سال ۲۰۰۶ می‌شود، حماس توانست با کسب ۷۶ کرسی از مجموع ۱۳۲ کرسی پارلمانی پیروز شود.

در واکنش به این پیروزی، اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا از پذیرفتن نتایج انتخابات سر باز زدند و اعلام کردند که با جنبش حماس همکاری نخواهند کرد و به بهانه تروریستی بودن این جنبش تحریم‌هایی علیه آن اعمال کردند. جنبش فتح نیز نه تنها از پذیرفتن نتایج انتخابات سرباز زد و اجازه نداد حماس، حکومت خود را با وجود برگزاری انتخابات دموکراتیک و سالم تشکیل دهد، بلکه به عناصر امنیتی و کارمندهای خود نیز دستور داد تسلیم حکومت و دولت جدید نشوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر