بازدید 10232

روحانی:آمریکا ناگزیر است دست از فشار بر ایران بردارد

کد خبر: ۹۴۶۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹ 23 December 2019

وزیر خارجه هندوستان با رئیس جمهور کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش تابناک،به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی روز دوشنبه در دیدار «سابرامانیام جایشانکار» وزیر امور خارجه هند، روابط دو کشور را دوستانه، صمیمی و دیرینه دانست و اظهار داشت: تردیدی وجود ندارد که با اراده مستحکم دو دولت و دو ملت بزرگ ایران و هند در آینده روابط و همکاری‌های فی‌مابین بیش از پیش توسعه خواهد یافت.

رئیس جمهور برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و هند را موجب تحرک در مسیر توسعه مناسبات همه جانبه دو کشور عنوان کرد و گفت: همواره تعامل و مذاکرات مسئولان دو کشور نتیجه‌های مثبتی در گسترش بیش از پیش روابط و همکاری‌های تهران – دهلی نو داشته است.

روحانی تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا روابط تجاری و اقتصادی دو کشور در سطح مطلوب و مورد انتظار قرار گیرد.

وی با اشاره به همکاری‌های ایران و هند در منطقه چابهار، گفت: تکمیل راه‌آهن چابهار به زاهدان و اتصال آن به راه آهن سراسری ایران می‌تواند علاوه بر ارتقاء جایگاه بندر چابهار، موجب تحول در همکاری های تجاری منطقه و انتقال کالا از مسیری کوتاه‌تر و ارزان‌تر شود که خوشبختانه امروز تلاش مضاعفی برای تحقق آن در حال انجام است.

روحانی با بیان اینکه تأمین و حفظ امنیت منطقه موضوعی حائز اهمیت برای ایران و هند است، افزود: جمهوری اسلامی ایران در این راستا طرح صلح هرمز که می‌تواند راه‌حلی برای حفظ امنیت و ثبات پایدار در منطقه باشد را ارایه کرده است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: ایران به دنبال کاهش تنش‌ها و تأمین وحفظ امنیت پایدار در منطقه بویژه در خلیج فارس و دریای عمان است.

روحانی همکاری‌های چندجانبه ایران و هند با دیگر کشورها را مهم دانست و گفت: در شرایط کنونی که آمریکا با تحریم‌های یک جانبه علیه ملت‌ها قرار دارد، باید تلاش کنیم که روابط و همکاری‌های فیمابین را به خوبی حفظ کرده و ادامه دهیم.

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: مطمئناً این شرایط گذراست و آمریکا ناگزیر است دیر یا زود، قبل یا بعد از انتخابات ریاست جمهوری‌اش دست از فشار حداکثری بر ایران بردارد.

«سابرامانیام جایشانکار» وزیر امور خارجه هند نیز در این دیدار با ابلاغ سلام‌های آقای «نارندرا مودی« نخست وزیر هند به دکتر روحانی، کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور را نشستی سازنده و تأثیرگذار برای رفع مشکلات پیش رو در مسیر همکاری‌های تهران – دهلی نو دانست و اظهار داشت: باید برای حفظ و توسعه بیش از پیش مناسبات و همکاری‌های دو کشور در بخش‌های مختلف بویژه تجاری و اقتصادی تلاش کنیم.

وزیر امور خارجه هند با اشاره به اینکه ایران و هند می‌توانند همکاری‌های فیمابین را گسترش دهند، بر ضرورت تلاش در راستای ارتقاء همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی دو کشور تأکید کرد.

جایشانکار با بیان اینکه توسعه روابط بانک‌های ایران و هند  در گسترش مناسبات و همکاری‌های تجاری و اقتصادی فیمابین حائز اهمیت است، افزود: خوشبختانه امروز همکاری‌های ایران و هند در منطقه چابهار به خوبی در حال انجام است و باید در راستای تسریع در اجرای پروژه‌ها در این منطقه تلاش کنیم.

وزیر امور خارجه هند با بیان اینکه مطمئناً شرایط دشوار کنونی به پایان خواهد رسید، گفت: ایران و هند روابطی صمیمی و کهن با هم دارند و با وجود همه مشکلات ایران همچنان پایدار و نیرومند و باثبات خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۲۵
سلام : براساس منابع موثق در سی سال گذشته حدود صد هزار نفر از مردم بی پناه و مظلوم در منطقه جامو و کشمیر بدست ارتش هند قتل عام وهزاران نفر معلول و مجروح شدند،هشت هزار نفر مفقود شده و خانواده های آنان هیچ گونه اطلاعی از آنان ندارند ،سه هزار گور های دسته جمعی درکشمیر کشف شد؛ تقریبا تمام خانواده ها یک یا چند نفر از عزیزان خود را از دست داده یایکی اعضای خانواده زخمی و معلول شده اند. برای جمعیت هشت میلیونی حدود یک میلیون نظامی و پلیس در منطقه جامو و کشمیر حضور دارند الآن هم سفیر پاکستان اعلام کرد حدود 8 میلیون نظامی ارتش هند در کشمیر مستقر است چه جو خفقانی!! هند اخیرا در اقدامی غیر قانونی ماده 370قانون اساسی را که به کشمیر خود مختاری نسبی داده بود لغو کرده و از تمام کشورهندوستان هندوها می تواننددر آنجا زمین خریداری کنند و ساکن شوند یعنی همان بلائی که اسرائیل بر سر فلسطینی آورده است . اخیرا هم متاسفانه سیل بازداشت ها وسرکوب ها در کشمیرآغاز و جو نظامی در منطقه حاکم شد. دستگاه دیپلماسی ما هیچ گونه تحرک وپشتیبانی از این مردم مظلوم و مسلمان نمی کند در صورتیکه با رعایت موازین دیپلماسی می تواند به عنوان یک اهرم فشار طرح حمایت از حق تعیین سرنوشت مردم کشمیر را مطرح کند .در فضای مجازی و رسانه ها ازجمله صدا و سیما هم کمترین پوشش خبری را از منطقه جامو و کشمیر دریق می ورزند .این در حالی است که مردم جامو و کشمیر بسیار به انقلاب اسلامی امام (ره)و رهبری و مردم ایران ارادت دارند کشمیر می تواند دروازه فرهنگ انقلاب اسلامی برای شبه قاره هند باشد.در جریان سیل اخیر بعضی از زنان کشمیری باو جود فقر شدید طلاهای خود را فروخته و برای سیل زدگان ایران ارسال کردند.
تو همین خیال باش عزیز دل برادر
چون اگر دست بر نداره اقتصادش فلج میشه!!!!!!
چرا ناگزیره ؟
40 ساله که فشار آورده

حالا دست برداره ؟
برای چی ناگزیر است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
درمقابل تسلیم ما اونم ناچاره دیگه دوزاریت افتاد ؟ !!!!
باشه ، الان بر میداره
لااقل یه تخفیف خوبی میداد تا هند کمی نفت ازمون میخرید.
آقای هند واقعا بی معرفتیه.
نفتمون رو بخرید.
دقیقا چی ناگزیرش میکنه؟!
اینجورا هم نیست. خوش خیال نباش برادر.
همه باید اونی بشن که ما میگیم ، امریکا هم باید همه جوره تابع ما بشه جون ما تنها آدمای دست پاک،کار درست دنیاییم که رو دست نداریم . حالا ملت بیچاره و بدبخت و تیره روز، به ما چه مربوطه ، خودشون خواستن اینجوری زندگی کنن.
حتما همینطوره البته بعد از اینکه استخون های مردم زیر فشار خرد شد
احمدی نژاد هم همینو میگفت
بقول بابا پنجعلی!!! الکی میگه!!!!!
قاه قاه قاه قاه قاه .....قاه قاه
این مسئول هندی را چرا راه دادند؟؟
اقای جهانگیری مگر نفرمودند هفته پیش که هند هم از ما دیگر نفت نمی خرد؟؟؟؟؟
دیپلماسی مشوش راه انداخته دولت.
اقای روحانی ما تحریم شدیم ها نه امریکا !!!!!!!!!!
امربکا چرا ناگزیر است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ما بنزینمان ۳ برابر شده نه امریکا ها
متاسفانه دولت دوازدهم به کلی از روابط بین الملل نااگاه شده و کارهایی انجام میدهد که نشان از عدم شناخت انها از فضای پساترامپی است
ژاپن و اروپا و هند و چین بدون اجازه امریکای ترامپی امکان ندارد مراوده اقتصادی با ایران کنند
خیالتان‌راحت تا سال ۱۴۰۰
اگر سازش نکنن دلارشون بی ارزش میشه؟ نفتشونو نمیخرند؟ از ترس ایران تحریم و ممنوع المعامله میشن؟ بخاطر بایکوت شدن در دنیا کشورهای درپیت مثل امارات براشون شاخ و شونه میکشن ؟ پاسپورت مردمش بی اعتبار میشه؟ مسئولین و آقازاده ها و دزداش بعد از اختلاس راهی ایران میشن؟ بخاطر تحریم ها تمام مملکتشو دود خودروهای بی کیفیت تولید خودش خفه میکنه؟ ۶۰ درصد مردمش زیر خط فقر میرن؟ طبیعتش به گند کشیده میشه؟ دوستای اروپاییشو از دست میده و مجبور میشه کشورهای در پیت مثل زنگبار و آنگولا و افغانستان را به دوستی انتخاب کنه؟ مردمش از زور نداری و فقر به اعتیاد، کیفقاپی و موبایل قاپی و سرقت مسلحانه از بانک ها رو میارن؟ نخبه ها و دانشجویان ممتازش جلای وطن میکنن و برای زندگی معمولی قید پدر و مادر و فامیلشونو میزنن و به ایران پناهنده میشن؟و ..... خلاصه رییس جمهور محترم بفرمایند که کدوم یک از اتفاقات فوق الذکر میفته که آمریکا مجبوره با ما سازش کنه؟
امریکا هم بخواد بیاد جلو خیلی ها اجازه نمیدن چرا که کاسبی شون تو همین تحریم هاست.
مسبب اصلی تحریم خودماییم .رییس جمهوری که جسارت ندارد اصلی ترین وظیفه اش که مذاکره است را انجام بدهد یک کشور را دچارتحریم خودخواسته میکند.
ترامپ فقط دریک صورت فشارش رابرمیدارد : تسلیم بی قیدوشرط وذلت بار ما !!!!
این حرفها فقط خوش خیالی رئیس جمهور ماست. اصطلاح انگلیسی آن می شود wishfull
کنش واکنش رو به دنبال داره . ما میگیم مرگ بر آمریکا و آمریکا هم در مقابل تحریممون میکنه . ما براشون مرگ میخایم و اونا هم برای ما تحریم میخان . با سیاست باید کشور رو اداره کرد نه با امیدهای واهی اینکه بگیم بلاخره ناگزیره . تا کی ناگزیر خواهد شد تا اون موقع چه خواهد شد
ترامپ ناگزیر است چون خوب میداند که زجری که ملت از بابت تحریم میبینند حتی ذره ای بر روی مسئولین زحمت کش ما تاثیری نمیگذاری. حتی اگر ملیونها نفر هم بمیرند مسئولین ککشان هم نمیگزد و بر روی آرمانهای خانمان سوز خود ایستاده اند ، حتی اگر تمامی فرزندان آنها در امریکا مشغول عشق و حال باشند دست از سر ملت خود بر نخواهند داشت .
ما تحت فشار هستيم امريكا نا گزير است به خدا كه رو داريد
اقاي روحاني واضح به ما ميگي چرا مجبوره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار