بازدید 50081
روند بازارها در سه ماهه پایانی سال؛

سمت و سوی بازار سرمایه، خودرو، ارز، مسکن، طلا و سکه؛ کدام یک ارزش سرمایه گذاری دارد؟

کسانی که در ابتدای سال جاری هر دلار را به قیمت ۱۲ هزار و ۸۹۴ تومان خریداری کرده بودند در پایان سی امین روز آذر ماه این قیمت به ۱۲ هزار و ۹۴۰ تومان رسید؛ یعنی سرمایه گذاری روی دلار در نه ماهه نخست سال جاری، بازدهی مثبت ۰.۳ درصدی را برای سرمایه گذاران به ارمغان آورده است.
کد خبر: ۹۴۶۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶ 23 December 2019

سمت و سوی بازار سرمایه، خودرو، ارز، مسکن، طلا و سکه؛ کدامیک ارزش سرمایه گذاری دارد؟

تابناک اقتصادیاقتصاد ایران در نیمه نخست سال جاری بر خلاف مدت مشابه سال گذشته تقریباً ثبات نسبی را تجربه نمود و بازارها با آرامش نسبی همراه بودند. البته بازار سرمایه روند صعودی خود را در نیمه نخست سال جاری نیز ادامه داد. با آغاز فصل پاییز نوساناتی در بازار ارز، سکه و طلا مشاهده شد و رفته رفته تکانه ها در این بازارها شدت یافت، به طوری که قیمت دلار در برخی روزها در کانال چهارده هزار تومان هم مشاهده شد اما بانک مرکزی تا حدودی توانست بر بازار ارز به مانند گذشته حاکم شود و در روزهای پایانی فصل پاییز شاهد اُفت قیمت ارزها بودیم.

به گزارش تابناک اقتصادی، با پایان نه ماهه نخست سال جاری و در حالی که تنها سه ماه به پایان سال ۱۳۹۸ مانده است، حالا می‌توان بازدهی بازار‌ها در ۹ ماهه نخست سال جاری را مرور و پیش بینی‌ها در مورد روند بازار‌ها در ادامه سال جاری را بررسی کرد؛ بنابراین، در این مطلب به این پرسش پاسخ داده خواهد شد که در نه ماهه نخست سال ۹۸، سرمایه گذاران کدام بازار‌ها بیشترین سود را کسب کرده اند و پیش بینی‌ها در مورد روند بازار‌ها در ادامه سال چیست؟

بازار سهام پربازده ترین بازار

بررسی‌ها نشان می‌دهد در پایان نه ماهه اول سال جاری، بورس ایران برخلاف سایر بازار‌ها روند بسیار خوبی را طی نموده و بازدهی بالایی را برای سرمایه گذاران خود به ارمغان آورده است. این بازار همچنان به رکوردشکنی خود ادامه می‌دهد و همین عامل باعث شده است تا نقدینگی‌های سرگردان تا حدود زیادی روانه بازار سرمایه شوند. در حالی که شاخص کل بورس در آخرین روز کاری زمستان ۹۷، عدد ۱۷۸ هزار و ۶۵۹ واحدی را به ثبت رساند، این عدد در سی ام آذر ماه ۱۳۹۸ با رشدی ۹۸ درصدی به ۳۵۳ هزار و ۹۹۷ واحد افزایش یافت. این یعنی اینکه بورس برای کسانی که از ابتدای سال جاری در این بازار سرمایه گذاری نموده اند، بازدهی ۹۸ درصدی را به ارمغان آورده است. حالا شاخص کل بورس خیز بلندی برای فتح قله ۴۰۰ هزار واحدی برداشته است و کارشناسان پیش بینی کرده اند که تا پایان سال احتمالاً شاخص کل به کانال ۳۷۰ هزار واحد وارد شود. در همین رابطه فردین آقابزرگی از کارشناسان بازار سرمایه طی مصاحبه‌ای گفت: شاخص کل بورس تا انتهای سال جاری به راحتی عدد ۳۷۰ هزار واحد را تجربه خواهد کرد.

۱۲ درصد بازدهی برای مسکن ثبت شد

متاسفانه به دلیل آن که هنوز نهاد‌های ذیربط آمار‌های مربوط به وضعیت معاملات مسکن در آذر ماه سال جاری را اعلام نکرده اند؛ بنابراین، نمی‌توان دقیق بازدهی بازار مسکن در نه ماهه نخست سال جاری را اعلام کرد، اما می‌توان با استفاده از آخرین آمار منتشره از وضعیت بازار مسکن که مربوط به آبان ماه سال جاری است، وضعیت این بازار را تا حدودی مورد سنجش قرار داد.

در حالی که در پایان اسفند ماه سال گذشته متوسط قیمت هر مترمربع مسکن ۱۱ میلیون و ۹۳ هزار تومان اعلام شده بود، این متوسط قیمت در پایان آبان ماه سال جاری به ۱۲ میلیون و ۴۶۴ هزار تومان رسید. مقایسه قیمت‌ها در بازار مسکن نشان می‌دهد که بازدهی بازار مسکن برای سرمایه گذاران آن در مدت هشت ماهه سال جاری ۱۲ درصد بوده است.

مهدی سلطان محمدی، کارشناس بازار مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک اقتصادی با بیان این موضوع که از چند ماه پیش اکثر کارشناسان پیش بینی می‌کردند که بازار مسکن به سمت رکود حرکت کند و در سال ۹۸ یک رکود در بازار مسکن رخ دهد، افزود: هم اکنون داده‌هایی که در این زمینه وجود دارد، صحت پیش بینی‌های کارشناسان در مورد رکود را تایید می‌کند و بر این مبنا می‌توان گفت که بازار عملا وارد یک دوره رکودی شده که این دوره ممکن است، دو تا سه سال به طول بینجامد.

وی افزود: در این دوره رکودی اتفاقی که می‌افتاد این است که از نظر قیمت می‌توان گفت میزان رشد قیمت مسکن کند می‌شود، به طوری که این رشد قیمت از تورم عقب خواهد افتاد.

طلا در جایگاه سوم بیشترین بازدهی در نه ماهه نخست سال ۹۸!

هر چند بازار طلا در نیمه نخست سال ۹۸ دارای بازدهی منفی بود، این بازدهی منفی در ۹ ماهه نخست سال جاری به بازدهی مثبت تبدیل شد. در حالی که در آخرین روز زمستان ۹۷ قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار روی تابلوی طلافروشان ۴۲۹ هزار و ۸۷۰ تومان به ثبت رسید، این رقم در سی امین روز آذرماه سال جاری ۴۶۴ هزار تومان ثبت شد. مقایسه این دو رقم بیانگر آن بود که سرمایه گذاری در بازار طلا در نه ماهه نخست سال جاری با رشد ۸ درصدی رو به رو بوده است.

محمد کشتی آرای، عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران در مورد پیش بینی خود درباره نرخ طلا به خبرنگار تابناک اقتصادی گفت: عرضه و تقاضا بر خلاف سایر بازار‌ها هیچ تاثیری بر روی قیمت طلا ندارد. دو عاملی که بر قیمت طلا تاثیرگذار است، عبارتند از: اولین عامل قیمت انس جهانی و دومین عامل قیمت ارز یا وضعیت اقتصادی کشور است.

وی افزود: بنابراین پیش بینی اینکه قیمت طلا در سه ماه آینده چه خواهد شد، کمی سخت است و به عوامل خارجی نیز وابسته است. کشتی آرا ادامه داد: قیمت انس جهانی و ارز نیز به عوامل دیگری، چون قیمت نفت، شاخص‌های اقتصادی، بحران‌ها اقتصادی و سیاسی و ... قرار دارند؛ برای نمونه اگر قیمت نفت افزایش یابد قیمت طلا نیز افزایش خواهد یافت و برعکس. بنابراین، چون این عوامل خارج از کنترل می‌باشند نمی‌توان پیش بینی کرد که قیمت طلا چه خواهد شد.

بازدهی ۵ درصدی سکه بهار آزادی

قیمت هر سکه بهار آزادی در آخرین روز اسفند ماه سال گذشته ۴ میلیون و ۴۰۳ هزار تومان بود و این قیمت در سی امین روز آذر ماه سال جاری به ۴ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان افزایش یافت. بدین ترتیب بازدهی بازار سکه در نه ماهه نخست سال جاری ۵ درصد به ثبت رسید.

محمد کشتی آرا در مورد پیش بینی قیمت سکه به خبرنگار تابناک اقتصادی گفت: در مورد سکه، اما موضوع با طلا کمی فرق دارد و عرضه و تقاضا می‌تواند بر قیمت آن تاثیرگذار باشد چرا که تامین کننده سکه بانک مرکزی است. وی افزود: بانک مرکزی با توجه به تجربه سال‌های گذشته و با توجه به اینکه به اندازه کافی سکه در بازار وجود دارد، فعلا عرضه سکه ندارد.

این عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران ادامه داد: در مورد قیمت سکه هم با توجه به اینکه به مانند طلا به عوامل خارجی بستگی دارد کمی پیش بینی سخت است. وی گفت: ممکن است مثلا تحریم‌های نفتی در این سه ماه برداشته شود و دولت بتواند نفت بیشتری بفروشد و طبیعتا دلار بیشتری به دست آورد و با روانه کردن این دلار‌ها به بازار قیمت این ارز خارجی را کاهش دهد و در نتیجه قیمت سکه افت کند؛ بنابراین، عواملی که بر قیمت سکه نیز تاثیر می‌گذارند خارج از کنترل می‌باشند به همین منظور پیش بینی سخت است.

دلار در قعر بازدهی نه ماهه

کسانی که در ابتدای سال جاری هر دلار را به قیمت ۱۲ هزار و ۸۹۴ تومان خریداری کرده بودند در پایان سی امین روز آذر ماه این قیمت به ۱۲ هزار و ۹۴۰ تومان رسید. یعنی سرمایه گذاری بر روی دلار در نه ماهه نخست سال جاری، بازدهی مثبت ۰.۳ درصدی را برای سرمایه گذاران به ارمغان آورده است.

وحید شقاقی شهری، عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی و کارشناس اقتصادی در مورد پیش بینی خود از نرخ دلار و روند آن تا پایان سال به خبرنگار تابناک اقتصادی گفت: نرخ دلار در محدوده‌ای بین ۱۱ هزار و ۵۰۰ تا ۱۲ هزار تومان در سال جاری در نوسان خواهد بود. همچنین حسین سلاح ورزی، نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک اقتصادی گفت: به نظر می‌رسد، قیمت در کانال ۱۲ هزار تومان نماند و با ورود تقاضای احتیاطی تا آخر سال کانال قیمتی دلار تغییر پیدا کند.

سمت و سوی بازار سرمایه، خودرو، ارز، مسکن، طلا و سکه در سه ماهه پایانی سال؛ کدامیک ارزش سرمایه گذاری دارد؟

 

بازار خودرو چه خواهد شد؟

در بازار خودرو قیمت‌ها در چند ماه اخیر افزایشی بوده است. طبق آخرین گزارش‌های منتشر شده، تولید خودرو در هشت ماهه امسال روند کاهشی را تجربه نموده است، به طوری که در این مدت ۴۸۷ هزار و ۹۶ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۲.۳ درصد افت داشته است. در هشت ماهه امسال تولید انواع سواری ۴۴۵ هزار و ۷۷۴ دستگاه بوده است که در مقایسه با هشت ماهه سال گذشته کاهش ۳۲.۸ درصدی را تجربه کرده است.

بررسی وضعیت تولید ایران خودرو در هشت ماهه امسال نشان می‌دهد در این گروه خودروسازی ۲۰۲ هزار و ۶۹۵ دستگاه انواع خودرو تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵.۸ درصد کاهش داشته است. در مورد وضعیت تولید گروه صنعتی سایپا نیز باید به تولید ۲۵۹ هزار و ۳۶۲ دستگاه انواع خودرو طی هشت ماهه امسال اشاره کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷.۲ درصد افت داشته است.

سمت و سوی بازار سرمایه، خودرو، ارز، مسکن، طلا و سکه در سه ماهه پایانی سال؛ کدامیک ارزش سرمایه گذاری دارد؟

پیش بینی ها در مورد قیمت خودرو حکایت از آن دارد که با ادامه روند تولید در هشت ماهه سال جاری و کاهش عرضه در مقایسه با سال گذشته از یک سو و وجود تقاضای سنتی و افزایش تقاضا برای خودرو در شب عید از سوی دیگر، باعث خواهد شد تا کفه در بازار خودرو به سمت تقاضا سنگینی کند و قیمت خودروها در ادامه سال روند صعودی داشته باشد. البته در صورت افزایش تولید خودرو توسط خودروسازان ممکن است که این شرایط در پایان سال به گونه ای دیگر رقم بخورد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۱
فقط زمین و شمش طلا برای ذخیره سرمایه مناسب است.خانه و ملک اعیانی و بورس و سکه و زیورآلات ودلار و ..... هیچ فایده ای ندارند.فقط شمش طلا و زمین خالی هستند که هیچ استهلاکی ندارند ولی طلای دست خانم ها هم استهلاک داره و هم زمان فروش اجرت ساخت ازش کم میشه.خانه هم که قراره شامل مالیات بشه پس دیگه فایده نداره.بورس هم که ولش کن چون کشوری که نظام صنعتی و اقتصادی متزلزلی دارد مطمئنا بورس بسیار پر ریسکی هم دارد و ممکنه چند ماهه یا چند ساله کله پا بشی.اصلا تا حالا فکر کردید چرا پادشاهان گذشته همیشه علاقه به چال کردن گنج هایی از طلا و کشور گشایی های متعدد داشتند؟چون سرمایه مادی ماندگار و بلند مدت فقط زمین و طلا است.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
در این وضعیت که عده ای بزای نان در مضیقه هستند ، صحبت از سرمایه گذاری بهر شکلش یک انحراف فرهنگی،اجتمایی و سیاسی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
چه استدلال آبکی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
استدلال قابل تاملیه مخصوصا بخش پادشاهانش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
بیچاره ی فلک زده تولید و صنعت!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
بعد عید میبینمت
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
کشاورزی و صنعت بخوابه می خوای طلا گاز بزنی و روی زمین خالی بخوابی؟ پول باید در اقتصاد کشور به جریان بیافتد، درسته بورس درست و حسابی نداریم ولی فرصت های خرد سرمایه گذاری زیاد است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
داشتن شمش طلا و زمین فقط حفظ ثروته نه سرمایه گذاری. این دو با هم فرق دارن. شما اگه یک شمش طلا داشته باشی، صد سال دیگه هم همون یدونه شمش طلا رو داری و مقدارش زیاد نمیشه. اما سرمایه گذاری یعنی اینکه یک چیزی روی مایه اولیه اضافه میشه پس میشه سر+مایه=سرمایه. خرید سهام سرمایه گذاری هست. چون شرکت علاوه بر حفظ ارزش ثروت ودارایی هاش با تورم، تولید محصول داره که به ثروت اولیه اضافه میشه، یعنی شما هم ثروت اولیه با ارزش روز رو دارید و هم سود ناشی از تولید. بنابراین کسیکه مثلاً شمش طلاشو بفروشه و تو بورس سرمایه گذاری کنه، مثلاً بعد از 5 سال و با استراتژی درست و کنترل ریسک 2 یا 3 و حتی بیشتر شمش طلا خواهد داشت. به این میگن سرمایه گذاری.
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
آقا سعيد طرز تفكر شما دقيقا مثل پدربزرگ مرحوم بنده است.زمان مرگش اينقدر ملك و زمين ازش باقي موند كه پنج سال طول كشيد بچه هاش ليست همه زمين هاش رو دربيارند.راستش رو بخواي خدا بيامرزدش ازش خيلي به من رسيده هم خونه بهم داد و هم ماشين و هم كار ولي اگه اينهمه ثروت دست من بود به جاي خريد هشتصد و سي و چهار قطعه زمين با اين ثروت لااقل شهر خودم رو آباد ميكردم.به هرحال خدا رحمتش كنه
در مورد بازار مسکن باید گفت وجود رکود 2 الی 3 ساله خوش خیلی است و باید آنرا در 100 ضرب نمود اگر قیمتها همجنان رؤیائی باشند و دوره رکود 2 تا 3 سال وقتی که قیمتها واقعی و بشدت کاهش یابد اتفاق خواهد افتاد!
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
بازار سهام پتانسیل رشد خواهد داشت چون واحد سرمایه گذاری ان با مبلغ کم هم امکان پذیر است وفقط بزرگترین مشکل شناسایی سهامی است که ترازنامه خوبی داشته باشد که انهم چندان کار سختی نیست کتابهای زیادی در مورد تحلیل بنیادی سهام وجود دارند که می توان مطالعه کرد و هرسال حداقل 200 درصد سود نمود بعنوان مثال سهام فپنتا ظرف 9 ماهه اینده بازدهی 240 درصدی دارد وسهام فلامی ظرف یک ماه اینده بازدهی 30 درصدی حتما وارد بازار سهام شوید بطور متناوب ومتوالی ضمن کسب تجربه در تولید کشور سهیم شوید
جوقعلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
آخه کی خونه در طول چهل سال ارزون شد؟ ضمنا خونه خالی مالیات دارد و اگر مستاجر داشته باشد که درآمدزا خواهد بود و قطعا بهتر از زمین و شمش است. البته اگه شرایط جنگی بشه شمش و ارز بهترین هستند
فقط ملک یا مسکن

بدترین بازار برای سرمایه گذاری بورس است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
مسکن!!!؟؟؟؟ بابا شما خیلی خوش خیالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
مسکن بدترین بازار در ایران است ... دوست عزیز! بازار مسکن پر از حباب است و هیچ وقت، حباب نخرید..
شما که مردم را ترغیب به سرمای گذاری در بورس میکنید، ایا هرکسی بدون تجربه وارد این عرصه شود که نمیتواند سود داشته باشد کسی که بلد نیست سهام خرید و فروش کند به این بازار وارد شود هم ضرر میکند و هم سرمایه اش را از دست میدهد؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
اینجور افراد میتونن از صندوق ها استفاده کنند
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
می تونی در صندوق های سرمایه گذاری بورسی سرمایه گذاری کنید برخی تا ماهی ۱۰ درصد هم سود می دهند
دربازارهای مسکن وطلا وارز همیشه نرخها غیرواقعی هستند وحباب دارند دراین بازارها هرگز سرمایه گذاری نکنید که متضررمیشوید !!!!! تنها بازاری که هرگزحباب نداشته وهرسال چند برابرمیشود ( حتی درشرایط رکود وجنگ و...) وبهترین بازار برای سرمایه گذاری هست بورس است وبس !!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
البته دود شدن سرمایه ی سرمایه گذاران خرد در بورس را یادمان هست زمان احمدی نژاد ، ،به دلیل این که بورس ایران سیاسی است و خبری از رونق اقتصادز نیست ،ادرط اشتباه به مردم بیچاره ندید ،به نظر من اگر کسی میخواد سرمایه گذاری کنه ملک ترجیحا زمین و یا اپارتمان با قدرالسهم بالا بخره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
دقیقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
یعنی از اینهمه علامت تعجب متوجه نشدید که نگارنده داشته ازافعال معکوس استفاده میکرده ؟؟؟!!!!!!
فعلا که بورس نورچشمی هرروزداره رکوردمیزنه !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
گرمی بازار بورس همش تصنعیه ، درست مثل ارزش دلار که بزور پائین نگهداشته شده.
فقط ملک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
شما ملک بخر. به هیچ وجه هم سمت بورس نیا. بورس واسه من و امثال من. شما سود کن. بذار امثال من تو بورس ضرر کنیم :))))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
سه هفته دیگه که FATF رسما رد شد وبورس بامغز خورد زمین بهت میگم کی سود میکنه
فقط زمین ولاغیر...
فقط بورس نورچشمی ولاغیر !!!!
وضعیت اقتصاد و تولید که مشخصه و داغون اینکه چرا با این وضعیت بورس رونق داره با هیچ معادله اقتصادی جور در نمیاد
چرا قیمتها را با دو سال پیش مقایسه نمی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
بنده خدا تو که حرف از معادلات اقتصادی می زنی نمی فهمی وقتی قیمت یه جنس سه برابر شه قیمت سهام و سود شرکت سازنشم زیاد می شه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
شما ظاهراً الفبای اقتصاد رو هم بلد نیستی. وقتی قیمت همه چیز سه برابر میشه، ارزش دارائیهای شرکتهای بورسی هم 3 برابر میشه. محصولات شرکتها هم گرون میشه و حاشیه سود بسته به شرکت خیلی خیلی بیشتر از 3 برابر میشه و قیمت سهم مثلاً 10 برابر میشه.
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
من نمیدونم شما در کجای دنیا دیدی که همه چیز سه برابر بشه،ولی مواد اولیه سازندگان و هزینه شون سه برابر نشه،بعد وقتی اوضاع اقتصادی خراب میشه،یعنی میزان مصرف هم پایین میاد و این میتونه باعث ضرر سازنده بشه،در ضمن بازار بورس هم صفهای مختلفی دارد،پس وقتی به کسی توصیه میکنید که به بورس رو بیاره،باید زیر گروه رو هم روشن کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
بورس دولتی می خواد از قافله گرونی تو این یکی دو سال عقب نمونه سود یه شرکت را میزان تولید و قطعا صادراتش مشخص می کنه مواد اولیه و هزینه تولید که بالا رفته وضعیت صادرات و برگشت ارزش که مشخصه ( دستمزد یه مربی فوتبال را نمی تونیم منتقل کنیم ) می مونه بازار داخل که به خاطر کاهش توان خرید مردم و گرونیهای بی حد و حصر تقاضایی نداریم پس چرا باید ارزش سهام شرکتهایی که بعضا زیر نصف ظرفیت اسمیشون کار می کنند بالا بره فقط یک دلیل داره قیمت زمین و تجهیزات مستهلک و بعضا منسوخ شدشون ( بخونید دارایاشون )رفته بالا فکر می کنند سود کردن این تفکر غلط در بقیه بخشها هم وجود داره همه مردم فکر می کنن هرچه دارن حتی کالاهای مصرفی و ابزار کار اگه گرون بشه پولدارتر شدن نمی دونن که دارن فقیر تر میشن ارزش ملک و املاک خیلی از شرکتها که تو مرکز تهران وجود دارن الان از قیمت خود کارخونه و نجهیزات و تولید اون کارخونه بیشتره پس چه کاریه طرف سرمایه اش را ببره تولید میاد مستقیم ملک و املاک می خره و مشکلات سر و کله زدن با تولید را هم نداره دیدی که الفبای اقتصاد هم بلدم
این زبون حال همه تولید کننده هاست
ظاهرا تازگی به سپرده ها میخواهند گیر بدهند برای مالیات بنابراین خرید سکه و زمین برای سرمایه گذاری بد نیست فوقش که سکه ارزان شود همه چیز ارزان میشود
را هي نشان بدهيد كه اكثريت مردم چطور ازچاه گرسنگي بيرون يبايند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
توی ایران به یمن یارانه و پول بنزین هیچ کس گرسنه نمی ماند. علی برکت الله
ارز و طلا
یکی می مرد ز درد بینوایی / بهش گفتند چرا کلید نداری؟!
در رابطه با خودرو اصلاً سراغش نروید چون من با شواهداتی که می بینم از قبیل ورود خودرو خارجی و افزایش تولید داخلی و اشباع آن احتمال پایین آمدن آن است. در خصوص بورس بستگی به علم و دانش دارد و برای کسی خوب است که از اصول بورس باخبر باشد. در مورد طلا و سکه مسکن هم نه خوب است و نه بد و فقط برای حفظ سرمایه است و ارزش سودآوری ندارد ولی در کل حکومت باید کاری کند که مردم به جای ملک و مسکن و خودرو و طلا دنبال سرمایه گذاری در تولید باشند که منفعت آن برای همه مردم است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
میشه از شواهداتتون!!!! برای ما هم بگید
در خصوص دلار باید گفت متاسفانه تابع هزینه های دولت است و اگر دولت دچار کسری بودجه شود مسلماً دلار افزایش می یابد و این درحالی است که بزرگترین کشوری که کسری و بدهی تریلیون دلاری دارد (آمریکا) هیچگاه از جیب مردمش دزدی نکرده و پول بدون پشتوانه چاپ نمی کند و پول ملی خودش را حفظ می کند و کشوری که مهد اسلام است براحتی و با کوچکترین کسری بودجه از جیب مردمش دزدی کرده و تورم شدید را به مردم تحمیل می کند و مجبور می شود بنزین را در شرایط بد اقتصادی یک شبه سه برابر کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
شما یمقدار تو خبر گذاریای خارجی بگرد ببین آمریکا چه مقدار پول بدونه پشتوانه چاپ میکنه
سلام دراین برهه از زمان که مسکن وارد رکود سه الی چهارساله میشود کم خطرترین کار سپرده گذاری دربانک ولو باسود ۲۰ درصد است وشش ماه مانده به رونق مسکن وحتی یکسال مانده به رونق مسکن کشیدن همان پول از بانک وخرید مسکن برای جهش بعدی قیمت مسکن ضمنا هیچ زمانی درایران به سپرده های بانکی مالیات نمیبندند چون همگان میدانند که نود درصد دارایی دولت همین بانکها هستند ومجلس ودولتمردان وحتی روسای سه قوه هم مالیات برسپرده بانکی نخواهند بست چون بیرون کشیدن سپرده ها توسط مردم ازبانک یک انفجار اقتصادی وحشتناک است لذا شایعه درست نکنید هیچ مالیاتی به سپرده های بانکی درایران بسته نمیشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
چرا عزیز دل میخوان مالیات بگیرن.ببخشید من عددی نیستم ولی نامه نصب نرم افزار محاسبه گر مالیات رو الان سه چهار ماهه که به بانکمون فرستادند
تابناک غلط میکنی نظرات خوب را سانسور میکنی بی کفایت بیسواد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
نظر شما را چاپ کرده بگه من همه نظرات را چاپ میکنم
با این حقوق اندک و گرانی،آیا واقعا پولی برای سرمایه گذاری می ماند؟
از نظر همتی و دژپسند فقط بورس
تیتربسیار مهم و البته قابل پیش بینی یک روزنامه مطلع :
مجمع CFT را تصویب نمیکند !
باید دید از حالا به بعد بورس نورچشمی و موردحمایت همچنان رکورد روزانه ۶-۷ هزار واحدی خواهد زد یا نه ؟!!!
اونی که دلار ۱۲ و خورده ای اول سال خریده اگه عقل داشته که روو ۱۷ یا ۱۸ فروخته. اگه هم اون موقع طمع کرده که بره بالاتر و بفروشه حالا فعلا منتظر باشه. این که میگی سودش سه دهم درصده که اصلا درست نیست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار