بازدید 13390

آبه نتایج دیدار خود با روحانی را برای ترامپ توضیح داد

خبرگزاری رسمی ژاپن به نقل از یک منبع دولتی گزارش کرد «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن نتایج دیدار روز جمعه خود با حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران را از طریق تلفن برای دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا توضیح داده است.
کد خبر: ۹۴۵۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۶ 22 December 2019

خبرگزاری رسمی ژاپن به نقل از یک منبع دولتی گزارش کرد «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن نتایج دیدار روز جمعه خود با حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران را از طریق تلفن برای دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا توضیح داده است.

به گزارش «تابنناک» ب نقل از ایرنا، کیودو روز یکشنبه به نقل از این منبع دولتی که نامی از آن در خبر برده نشده گزارش کرد آبه به ترامپ گفته است ژاپن با همکاری نزدیک با آمریکا، تلاش های دیپلماتیک برای کاهش تنش در خاورمیانه را ادامه خواهد داد.

حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در راس یک هیات بلندمرتبه به منظور دیدار و گفت و گو با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در سفری دو روزه وارد توکیو شد.

گفت و گوی رییس جمهوری آمریکا و نخست وزیر ژاپن که بنا به درخواست ترامپ انجام شده است حدود ۷۵ دقیقه به طول انجامیده است در این گفت و گو که یک روز پس از دیدار و گفت و گوی روحانی با آبه در توکیو انجام شد دو طرف همچنین در مورد کره شمالی و سفر نخست وزیر ژاپن به چین بری شرکت در اجلاس سه جانبه چین، ژاپن و کره جنوبی رایزنی کردند.

آبه کمی قبل از نیمه شب شنبه به خبرنگاران گفت که او با ترامپ آخرین وضعیت کره شمالی و پاسخ هماهنگ توکیو و واشنگتن به این کشور را تجزیه و تحلیل کرده است کره شمالی پیش از مهلت پایان سال که برای پیشرفت در مذاکرات مربوط به خلع سلاح هسته ای با آمریکا تعیین کرده، تحرکات خود را افزایش داده است.

نخست وزیر ژاپن تصریح کرد ژاپن می خواهد کره شمالی را ترغیب کند تا از طریق گفت و گوهای مسالمت آمیز، فرایند خلع سلاح هسته ای را به جلو ببرد.

آبه شب گذشته در دیدار با خبرنگاران در کاخ نخست وزیری اسمی از ایران نبرد اما کیودو به نقل از منابع دیپلماتیک خود می گوید آمریکا به سفر روحانی به ژاپن چراغ سبز نشان داده بود.

«آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن خرداد ماه سال جاری به عنوان اولین نخست وزیر این کشور در ۴۰ سال گذشته، به تهران سفر کرد، او در این دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کرد.

آبه هدف خود از آن سفر را کمک به کاهش تنش در منطقه عنوان کرده بود و رسانه‌های ژاپنی از تلاش او برای حل مسائل مربوط به برجام و تحریم‌های آمریکا خبر داده بودند.

سفر روز جمعه روحانی به توکیو در پاسخ به سفر آبه و برای تکمیل گفت‌وگوهایی بود که در جریان سفر او به ایران شکل گرفته بود.

ژاپن و ایران به طور سنتی روابط دوستانه‌ای دارند روحانی و آبه پیش از این، تابستان سال جاری در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل با یکدیگر دیدار کرده بودند این دیدار، نوزدهمین دیدار رهبران و مقامات ارشد دو کشور در ۱۹ سال گذشته و دهمین دیدار آبه و روحانی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر