بازدید 5948
۴

تداوم سرما و وارونگی هوا در شهرهای صنعتی

کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم آلودگی هوا تا روز پنج شنبه در تهران خبر داد و گفت: در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و غبار صبحگاهی پیش بینی می‌شود.
کد خبر: ۹۴۵۵۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 21 December 2019

کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم آلودگی هوا تا روز پنج شنبه در تهران خبر داد و گفت: در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و غبار صبحگاهی پیش بینی می‌شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از میزان، امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به شرایط جوی کشور طی روزهای آینده گفت: از امروز تا چهارشنبه برای بیشتر مناطق کشور جوی آرام و نسبتا پایدار پیش بینی شده که در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و غبار صبحگاهی پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از امروز تا دوشنبه در استان خوزستان به ویژه نواحی مرکزی و جنوبی آن مه غلیظ پدیده غالب خواهد بود این پدیده با شدت کمتر اوایل صبح در استان بوشهر هم رخ خواهد داد.

نقشینه با بیان اینکه دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه با توجه به شکل گیری جریانات جنوبی بر روی سواحل دریای خزر و استان اردبیل افزایش دما خواهیم داشت که در استان اردبیل همراه با وزش بادهای شدید رخ خواهد داد، تصریح کرد: از چهارشنبه سامانه بارشی از سمت شمال غرب وارد کشور می‌شود، ابتدا شمال غرب و سپس غرب ایران را تحت تاثیر قرار خواهد داد و تا پنج شنبه نیمه غربی کشور را فرا می‌گیرد که سبب بارش برف و باران در این مناطق خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه از روز پنج شنبه کاهش دما را در شمال غرب کشور خواهیم داشت، گفت: برای تهران پیش بینی می‌شود که غبار محلی رخ داده و امشب غبار آلود خواهد بود.

نقشینه با بیان اینکه از فردا بر غلظت آلاینده‌های تهران افزوده می‌شود، افزود: بیشنه دما ۱۴ درجه پیش بینی شده و کمینه دما در مهرآباد ۳ درجه پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: همدان و شهرکرد با دمای ۱۰ درجه زیر صفر سردترین و بندرعباس با دمای ۲۵ درجه گرم‌ترین مراکز استان بوده اند.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه میانگین شاخص آلودگی هوا امروز به ۱۱۳ رسیده و وضعیت هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است، گفت: تا پنج شنبه برای تهران بارندگی پیش بینی نمی‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
سلام:برای رفع آلودگی هوا ،رفع معضل ترافیک ،کم مصرف کردن بنزین و صرفه جویی در وقت و انرژی که اکثر کشورهای پیشرفته دنیا آن را تجربه کردند راهی جز توسعه مترو در کلان شهر ها مخصوصا تهران نداریم تهران نیاز به 20 خط مترو با واگن های کافی وبا توقف دو دقیقه درهر ایستگاه مترو و بیش از30خط اتوبوسرانی BRT نیازمند است. از دیگر عوامل رفع آلودگی هوا سهمیه بندی و متعادل کردن قیمت بنزین ،اخذ مالیات از خودروهای تک سرنشین در مرکز شهر وتوسعه جامع و ریل پایه حمل و نقل عمومی صرفآ مترو و BRT ، دو روز دور کاری درهفته توسط کارمندان، تعطیلی یک ساعت زودتر کارمندان ،تولید موتور وخودروهای برقی و هیربدی داخلی و استفاده آن بجای خودروهای بنزین سوز ،تولید خودروهای با مصرف پائین و همچنین توسعه اتوبوس ،مینی بوس و و ون است اما تاکسی ها اصلآ نمی توانند کمکی به رفع آلودگی هوا و رفع ترافیک نمایند زیراخود تاکسی های سواری به اندازه سایر ماشین ها ی شخصی ترافیک و بعضاً آلودگی هوا ایجاد می کنند. متاسفانه مجلس و دولت ها در این امر مهم و حیاتی کوتاهی وغفلت می کنند
آلودگی شهرهای صنعتی خوزستان را هم بگویید اهواز ماهشهر بندرامام امیدیه مسجدسلیمان وآبادان رو هم بنویسید
تا 5 شنبه آلودگی هست!
اراک خیلی آلوده است .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها