بازدید 5141

پدرسون:‌کمیته‌قانون‌اساسی‌بحران‌سوریه‌را‌حل‌نمی‌کند

نماینده سازمان ملل در امور سوریه روز جمعه گفت که کمیته قانون اساسی سوریه بحران این کشور را حل نخواهد کرد. این کمیته شامل ۱۵۰ عضو است که ۵۰ نفر از آنان، حامی دولت سوریه، ۵۰ نفر حامی طرف دیگر و ۵۰ نفر نیز مربوط به جامعه مدنی است. در حال حاضر هر هیأت ۱۵ نفر را انتخاب کرده‌اند تا بررسی دقیق‌تری در خصوص قانون اساسی انجام دهند.
کد خبر: ۹۴۵۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۴ 20 December 2019
«گیر پدرسون» نماینده سازمان ملل در امور سوریه روز جمعه گفت که به دنبال ایجاد توافق میان دولت سوریه و مخالفان درباره جدول کار کمیته قانون اساسی است.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، وی که نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره آخرین تحولات سوریه صحبت می‌کرد، گفت: «کمیته قانون اساسی، بحران سوریه را حل نخواهد کرد، اما اعتماد میان طرف‌ها را تقویت خواهد کرد.»

پدرسون تاکید کرد که آزادی بازداشتی‌ها و مشخص شدن سرنوشت مفقود‌ها در سوریه ضروری است.

نماینده سوریه در سازمان ملل اضافه کرد: «خواستار کاهش خشونت و آتش بس فوری در سوریه هستیم، اما چاره‌ای جز مقابله با گروه‌های تروریستی در سوریه نداریم.»

جلسه اول کمیته مرکزی تدوین قانون اساسی سوریه ۱۳ تا ۱۷ آبان برگزار شد و سه هیأت شرکت کننده، هر کدام از میان خود ۱۵ نفر را در قالب هیأت کوچک‌تر برای بررسی قانون اساسی جدید یا اصلاح قانون اساسی فعلی انتخاب کردند.

این کمیته شامل ۱۵۰ عضو است که ۵۰ نفر از آنان، حامی دولت سوریه، ۵۰ نفر حامی طرف دیگر و ۵۰ نفر نیز مربوط به جامعه مدنی است. در حال حاضر هر هیأت ۱۵ نفر را انتخاب کرده‌اند تا بررسی دقیق‌تری در خصوص قانون اساسی انجام دهند.

آخرین نشست کمیته قانون اساسی سوریه ۴ آذر ماه در ژنو برگزار شد و هیأت دولت سوریه در اعتراض به مواضع دیگر طرف‌ها از مقر مذاکرات خارج شد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که پیشنهاد این هیات در خصوص جدول برنامه‌ها بدون پاسخ ماند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان