بازدید 8570

آمار تراکنش‌های بانکی در نیمه نخست سال

در شش ماهه اول سال ۱۳۹۸ تعداد تراکنش‌های سامانه «صیاد» به عدد ۵۳،۷۴۷،۱۱۵ رسید که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۴۱۶،۴۹ درصد رشد را نشان می‌دهد. رشد تعداد تراکنش‌های مذکور تحت تأثیر راه‌اندازی سرویس استعلام می‌باشد که در شش ماهه اول سال ۱۳۹۷ هنوز راه اندازی نشده بود.
کد خبر: ۹۴۵۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸ 20 December 2019

بانک مرکزی آمار تراکنش‌های بانکی سامانه های الکترونیکی «شتاب»، «شاپرک»، «پایا»، «ساتنا»، «چکاوک» و «صیاد» را اعلام کرد.

به گزارش مهر به نقل از بانک مرکزی، بانک مرکزی در راستای خدمت‌رسانی آنی و سریع با راه‌اندازی سامانه‌های «شتاب»، «شاپرک»، «پایا»، «ساتنا»، «چکاوک» و «صیاد» در حوزه بانکداری الکترونیک، شاهد کسب دستاوردهای سترگی است که نتیجه آن دسترسی سریع و آسان مشتریان نظام بانکی به خدمات بانک‌ها و مؤسسات اعتباری است، بر این مبنا گزارش عملکرد سامانه‌های یاد شده در بازه زمانی شش ماهه سال جاری به منظور آگاهی شهروندان منتشر می‌شود.

در سامانه «شتاب» تعداد ۲۰،۴۰۱ میلیون تراکنش پردازش و مبلغ ۲۲،۸۷۱،۰۲۷ میلیارد ریال تسویه صورت گرفت که نسبت به دوره مشابه در سال قبل به ترتیب ۲۵ و ۲۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

همچنین در سامانه «شاپرک» تعداد ۲۷،۶۵۸ میلیون تراکنش پردازش و مبلغ ۱۴،۷۵۳،۳۰۴ میلیارد ریال تسویه صورت گرفت که نسبت به دوره مشابه در سال قبل به ترتیب ۲۸ و ۲۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

در سامانه «پایا» تعداد ۸۷۴ میلیون تراکنش پردازش و مبلغ ۱۹،۰۹۷،۴۷۸ میلیارد ریال تسویه انجام شد که نسبت به دوره مشابه در سال قبل به ترتیب ۳۳ و ۳۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

آمارها حاکی از آن است که در سامانه «ساتنا» تعداد ۱۳،۶ میلیون تراکنش با مبلغ ۶۱،۸۷۸،۱۴۷ میلیارد ریال تسویه صورت پذیرفته است که نسبت به دوره مشابه در سال قبل به ترتیب ۸۲ و ۱۴۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.

در سامانه «چکاوک» تعداد ۴۷ میلیون چک تبادل شده که مبلغ چک‌های مذکور ۱۵،۸۲۵،۹۹۹ میلیارد ریال می‌باشد که نسبت به دوره مشابه در سال قبل ۲۱- و ۶- درصد کاهش را نشان می‌دهد.

ضمناً در شش ماهه اول سال ۱۳۹۸ تعداد تراکنش‌های سامانه «صیاد» به عدد ۵۳،۷۴۷،۱۱۵ رسید که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۴۱۶،۴۹ درصد رشد را نشان می‌دهد. رشد تعداد تراکنش‌های مذکور تحت تأثیر راه‌اندازی سرویس استعلام می‌باشد که در شش ماهه اول سال ۱۳۹۷ هنوز راه اندازی نشده بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان