بازدید 15515
۴
سوژه

تصمیم جنجالی داور؛ لغو پنالتی پرسپولیس+عکس‌ها

نکته مهم در این ماجرای جنجالی و عجیب، دخالت داور پشت دروازه در تصمیم اساسی داور وسط بود که با رویه همیشگی تفاوت داشت. آیا داور پشت دروازه می‌تواند در این موارد مهم نظر بدهد؟ پس چرا تا حال شاهد چنین موردی نبودیم؟ آیا داور پشت دروازه می‌توانسته از پشت سر یک بازیکن، تشخیص دهد که آیا توپ به دستش خورده یا نه؟
کد خبر: ۹۴۵۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶ 19 December 2019

در دقیقه ۶۳ دیدار دو تیم پارس جنوبی جم و پرسپولیس، بعد از ارسال محمد انصاری از سمت چپ، مگنو باتیستا، بازیکن پارس جنوبی که در این بازی در پست دفاع میانی به کار گرفته شده بود، با ضربه ای که به نظر می رسید بین سینه و کتف او برخورد کرده، توپ را برگشت داد اما علی صفایی که در نزدیک‌ترین شرایط به توپ قرار داشت، با سوت صریح خود، اعلام پنالتی کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، تصمیم صفایی با اعتراض شدید و برخورد فیزیکی از سوی بازیکنان پارس جنوبی با داور همراه شد و آن‌ها به هیچ عنوان نمی‌توانستند باور کنند که صفایی این برخورد را پنالتی تشخیص داده باشد.

اعتراض بازیکنان پارس با تنش بزرگی بین آن‌ها و داور همراه بود که افزایش تعداد آن‌ها باعث شد تا شهرام گودرزی نیز از صفایی کارت زرد دریافت کند. در این میان چند بازیکن میزبان سمت داور پشت دروازه رفتند؛کسی که هیچ نقشی در تصمیمات داور وسط درباره پنالتی ها ندارد و داور خط معمولا مرجع بهتری برای مشورت داور خواهد بود.

اما در کمال تعجیب و با تداوم اعتراض ها در ادامه علی صفایی به سمت داور پشت دروازه رفت تا نظر او را برخلاف وظایف او در خصوص این اتفاق جویا شود که بعد از مکالمه کوتاه و پس از ثانیه‌هایی با کشیدن توپ از دست مهدی ترابی که مهیای زدن ضربه پنالتی شده بود، توپ را به شکل دراپ بال در اختیار پارس جنوبی قرار داد و پنالتی اعلام شده را به طرز نادری لغو کرد!

این در حالی بود که این بار پرسپولیسی‌های خوش بین به شکستن طلسم قفل دروازه پارس جنوبی، هنگ کرده بودند و از اینکه این شانس مسلم از چنگ‌شان در آمده بود ناراضی بودند. نکته مهم در این ماجرای جنجالی و عجیب، دخالت داور پشت دروازه در تصمیم اساسی داور وسط بود که با رویه همیشگی تفاوت داشت. آیا داور پشت دروازه می‌تواند در این موارد مهم نظر بدهد؟ پس چرا تا حال شاهد چنین موردی نبودیم؟ آیا داور پشت دروازه می‌توانسته از پشت سر یک بازیکن، تشخیص دهد که آیا توپ به دستش خورده یا نه؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
بهرحال پنالتی نبود وداور شجاعت بخرج داد
باختها مهندسی میشود
تمامی تلاشها برای صدر نشین کردن باند اصفهانی ها ادامه داره!!!!
چند سال است که پرسپولیس از پیش قهرمان
پس دیگه تهمت نزنید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر