بازدید 94885
پیمانه اقتصادی؛

سال آینده جهش ناگهانی نرخ ارز خواهیم داشت؟/ دستور جهانگیری درباره بودجه ۹۹ به همه دستگاه‌ها/ یک فلز گران بها در یک قدمی مرز ۲۰۰۰ دلار/ آخرین قیمت دلار و سکه/ زنگنه: بنزین صرفه جویی شده، صادر می‌شود

این پیمانه تیتر‌هایی همچون رشد نماگر بورس در چهارمین روز هفته، بورس‌های اروپایی یکدست قرمزپوش شدند، کوئیک ۵ میلیون تومان گران شد، افزایش قیمت نفت، انباشت ۶۰ میلیون دلار کالا در گمرکات و لیر در قعر دو ماهه را در بر دارد.
کد خبر: ۹۴۴۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵ 17 December 2019

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون رشد نماگر بورس در چهارمین روز هفته، بورس‌های اروپایی یکدست قرمزپوش شدند، کوئیک ۵ میلیون تومان گران شد، نفت گران شد و لیر در قعر دو ماهه را در بر دارد.

سال آینده جهش ناگهانی نرخ ارز خواهیم داشت؟

مسعود خوانساری رئیس اتاق تهران امروز نشستی اظهار داشت: «من فکر می‌کنم همه ما تجربه تلخ ارز 4200 تومانی را در ابتدای سال 97 و ادامه آن در سال 98 را داشته‌ایم و ادامه آن در سال 99 به‌جز رانت، فساد و هرج‌ومرج در اقتصاد کشور اثری نخواهد داشت و بارها گفته‌ایم اگر قرار است کمکی بشود بهترین راه کمک به مستمندان پرداخت یارانه نقدی است و ارز 4200 تومانی قطعاً به دست افراد نیازمند نخواهد رسید بلکه تنها افراد خاصی می‌توانند از این ارز استفاده کنند و حتماً به صلاح کشور نیست.» «اگر این بودجه اجرایی شود قطعاً ما در سال 99 مجدد یک جهش ناگهانی درباره ارز خواهیم داشت و همان اتفاقی که در سال 97 افتاد در سال 98 هم خواهد افتاد و شاهد جهش ارز خواهیم بود. تورم برای امسال به 39 تا 40 درصد خواهد رسید و با این تورم نگه‌داشتن ارز در قیمت‌های کنونی ممکن نخواهد بود و مجدداً شاهد یک جهش ارز خواهیم بود. انتظار ما از مجلس محترم این است که با دقت بیشتری به بودجه توجه کنند و به راهکارهای اساسی بپردازند به‌جای اینکه بخواهند تنها بودجه را تراز کنند؛ بودجه به یک جراحی اساسی نیازمند است.»

رشد نماگر بورس در چهارمین روز هفته

شاخص کل بورس تهران امروز با رشد 2383 واحدی در ارتفاع 346 هزار و 870 واحدی ایستاد. شاخص قیمت وزنی ارزشی با رشد 638 واحدی معادل 0.69 درصد رقم 92 هزار و 898 واحدی را به نمایش گذاشت. شاخص کل هم وزن با افزایش 1644 واحدی در ارتفاع 110 هزار و 243 واحدی قرار گرفت و شاخص قیمت هم وزن با تقویت 1098 واحدی توانست در کانال 73 هزارو 646 واحدی بایستد. شاخص بازار اول با رشد 3564 واحدی رقم 411 هزار و 488 واحدی را تجربه کرد و شاخص بازار تولبا 1149 واحد شد رقم 247 هزار و 769 واحدی را تجربه کرد و شاخص بازار دوم نیز با 7466 واحد رقم 724 هزار و 919 واحدی را به نمایش گذاشت. ارزش معاملات امروز بورس تهران از 2634.6 میلیارد تومان فراتر رفت که ناشی از داد و ستد بیش از 4 میلیارد و 897 میلیون برگه سهم طی 572 هزار و 125 نوبت معاملاتی بود.

قطعاً در سال آینده جهش ناگهانی نرخ ارز خواهیم داشت/ دستور جهانگیری درباره بودجه ۹۹ به همه دستگاه‌ها/ یک فلز گران بها در یک قدمی مرز ۲۰۰۰ دلار/ آخرین قیمت دلار و سکه در بازار امروز

بورس های اروپایی یکدست قرمزپوش شدند

تمامی شاخص های مهم بورسی در اروپا کاهش یافتند. به نقل از اسوشیتدپرس، معاملات روز سه شنبه  بازارهای سهام جهان به مانند روزهای قبل کاملا تحت تاثیر اخبار مربوط به حوزه چگونگی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و جنگ تجاری بین چین و آمریکا قرار گرفت. در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص‌ها عملکرد بدی داشتند تا جایی که شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با کاهش ۰.۴ درصدی تا ۷۵۱۱.۲۸ واحد پایین رفت، شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با ریزش۰.۱۹ درصدی در سطح ۵۹۸۰.۴۰  واحد بسته شد و شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با کاهش۰.۳۸  درصدی و ایستادن در سطح ۱۳ هزار و ۳۵۷.۳۰ واحدی به کار خود خاتمه داد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۴۶ درصد پایین رفت و به ۹۶۳۶.۴۰ واحد رسید.

قیمت دلار در بازار تهران؛ سه شنبه 26 آذر 98

در معاملات امروز سه شنبه بیست و ششم آذرماه ۹۸ بازار ارز، در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۲۷۰۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۲۸۰۰ تومان به متقاضی دریافت ارز فروخته می‌شود. همچنین هر اسکناس یورو به قیمت ۱۴۰۰۰ تومان از مردم خریداری شده و به قیمت ۱۴۱۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود. دلار و یورو نسبت به روز دوشنبه، گران‌تر شده است.

لیر در قعر دو ماهه

پس از آن که اردوغان تهدید کرد پایگاه اینجرلیک را به روی نظامیان آمریکایی خواهد بست، ارزش لیر ریزش کرد. در معاملات بازارهای ارزی استانبول هر دلار با ۱.۵ درصد افزایش به ۵.۹۳۸ لیر و هر یورو به ۶.۵۲۵۳ لیر رسید. این ضعیف ترین سطح ثبت شده لیر در برابر دلار طی دو ماه اخیر محسوب می‌شود. هم‌چنین هر پوند به ازای ۷.۷۷۶ لیر و هر فرانک سوئیس به ازای ۵.۹۵۵۸ لیر مبادله شدند.

رئیس جمهور ترکیه تهدید کرده است که اگر آمریکا به دلیل خرید سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ از روسیه، ترکیه را تحریم کند؛ این کشور نیز دو پایگاه مهم ناتو در کشور خود از جمله پایگاه هوایی اینجرلیک را تعطیل خواهد کرد. اینجرلیک یکی از بزرگ ترین پایگاه های استقرار هواپیماهای آمریکایی در منطقه است و از آن در جریان عملیات بر ضد داعش نیز استفاده گسترده ای شد.رئیس جمهور ترکیه تهدید کرده است که اگر آمریکا به دلیل خرید سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ از روسیه، ترکیه را تحریم کند؛ این کشور نیز دو پایگاه مهم ناتو در کشور خود از جمله پایگاه هوایی اینجرلیک را تعطیل خواهد کرد. اینجرلیک یکی از بزرگ ترین پایگاه های استقرار هواپیماهای آمریکایی در منطقه است و از آن در جریان عملیات بر ضد داعش نیز استفاده گسترده ای شد. /بلومبرگ

قیمت سکه طرح جدید ۲۶ آذر ۹۸

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید، امروز سه‌شنبه ۲۶ آذر ۹۸ به ۴ میلیون و ۴۶۵ هزار تومان رسید. همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۴ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان، ربع سکه ۱ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۹۰۰ هزار تومان است.

دستور جهانگیری درباره بودجه ۹۹ به همه دستگاه‌ها

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در ابلاغیه‌ای به دستگاه‌ها تاکید کرده است که هیچ یک از مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی حق مخالفت با هیچ بخشی از لایحه بودجه 99 و یا درخواست تغییر هیچ بخشی از آن در مجلس را ندارند.

در ابلاغیه جهانگیری تاکید شده است که نمایندگان دولت حتی حق موافقت با پیشنهادهای نمایندگان مجلس درباره بندهای لایحه بودجه را نیز ندارند. بر این اساس، سازمان برنامه و بودجه هرگونه مغایرت رفتار دولتی‌ها با این ابلاغیه را گزارش خواهد کرد.

تصویر ابلاغیه جهانگیری اینجا قابل مشاهده است:

قطعاً در سال آینده جهش ناگهانی نرخ ارز خواهیم داشت/ دستور جهانگیری درباره بودجه ۹۹ به همه دستگاه‌ها/ یک فلز گران بها در یک قدمی مرز ۲۰۰۰ دلار/ آخرین قیمت دلار و سکه/ زنگنه: بنزین صرفه جویی شده، صادر می‌شود

کوئیک ۵ میلیون تومان گران شد

گزارش امروز قیمت خودرو حکایت از افزایش ۵ میلیون تومانی قیمت کوئیک اتوماتیک در بازار دارد. 

قیمت خودروهای سایپا در بازار امروز 1398/09/26 به‌شرح زیر است:

ردیف

نوع خودرو

قیمت خودرو کارخانه

قیمت خودرو بازار

1

قیمت سایپا 111

39،941،000

53،500،000

2

قیمت سایپا 131

37،641،000

49،000،00

3

قیمت سایپا 151

40،330،000

55،000،000

4

قیمت تیبا

46،443،000

61،000،000

5

قیمت ساینا

55،960،0000

64،000،000

6

قیمت کوئیک اتوماتیک

69،000،000

105،000،000

7

قیمت چانگان

155،000،000

204،500،000

8

قیمت سراتو 2000

295،000،000

 326،000،000

9

قیمت استپ وی اتوماتیک

توقف تولید

223،000،000

10

قیمت رنو پارس تندر

84،200،000

155،000،000

11

قیمت برلیانس H330

---

139،000،000

12

قیمت برلیانس H320 (اتوماتیک)

---

166،000،000

13

قیمت تیبا 2

51،603،000

63،500،000

یک فلز گران بها در یک قدمی مرز ۲۰۰۰ دلار

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر عدم وجود جزییات مربوط به فاز اول پیمان تجاری آمریکا و چین نوسان چندانی نداشت در حالی که پالادیم در آستانه صعود به مرز ۲۰۰۰ دلار قرار گرفت. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و در ۱۴۷۶ دلار و ۲۴ سنت ایستاد. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و ۱۴۸۰ دلار و ۹۰ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد افزایش، به ۱۹۹۵ دلار و ۸۷ سنت رسید. این فلز ارزشمند که در ساخت مبدلهای کاتالیزوری خودروها استفاده می‌شود، امسال تحت تاثیر محدودیت عرضه و تقاضای بالا حدود ۵۸ درصد رشد قیمت داشته است.

نفت گران شد

قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت، زیرا سرمایه‌گذاران امید یافته‌اند که توافق تجاری آمریکا و چین در دست تکمیل و قرار است، تقاضا برای نفت در اقتصادهای بزرگ جهان را شدت دهد. هر بشکه نفت برنت با 16 سنت افزایش 65.50 دلار فروخته شد. درحالی‌که نفت خام آمریکا با 5 سنت افزایش 60.26 دلار معامله شد.

زنگنه: بنزین صرفه جویی شده، صادر می‌شود

بیژن زنگنه با اشاره به اینکه سهمیه بندی سوخت، تاکنون حدود ۲۰ میلیون لیتر کاهش مصرف در پی داشته، تاکید کرد: البته این رقم تثبیت نشده، اما فعلا این صرفه جویی صورت گرفته و عمده این بنزین که از محل صرفه جویی حاصل شده، صادر می‌شود. زنگنه تاکید کرد: رغبت بسیاری برای استفاده از سوخت جایگزین یعنی سی ان جی ایجاد شده است که این بسیار ارزشمند است چرا که سوخت ملی ایران، گاز طبیعی است که باید در خودرو‌ها مصرف شود.

تعداد بازدید : 354

وزیر نفت با بیان اینکه طرح ۶۵۰۰ میلیارد تومان وام برای گاز سوز کردن خودرو‌های عمومی در حال عملیاتی شدن است و قراردادهایش بسته شده تصریح کرد: تمهیداتی هم برای خودرو‌های شخصی در نظر گرفته شده تا وام‌های غیردولتی برای گاز سوز کردن خودرو‌ها دریافت کنند چرا که با توجه به تفاوت قیمت میان گاز و بنزین، این اقدام برای رانندگان بسیار به صرفه است. زنگنه تاکید کرد: در حال حاضر ظرفیت جایگاه‌های موجود سی ان جی، پاسخگوی دو برابر درخواست فعلی است، اما در صورت نیاز، آمادگی توسعه جایگاه‌های فعلی و ایجاد جایگاه‌های جدید فراهم است. وی با اشاره به اینکه درصد ناچیزی از آلودگی هوای پایتخت، ناشی از کیفیت بنزین است گفت: مسئله، نوع بنزین نیست بلکه مشکل اصلی، موتورسیکلت‌های غیر استانداردی است که اندازه هفت خودرو، آلودگی ایجاد می‌کنند و تعداد موتور سیکلت‌های غیر استاندارد هم بسیار زیاد است.

انباشت ۶۰ میلیون دلار کالا در گمرکاتگ

مهدی میراشرفی رییس گمرک گفت: "مدت ها است حدود ۶۰ میلیون دلار کالا در گمرکات کشور رسوب کرده و به دلایل قانونی فعلاً امکان ترخیص آنها نیست. در کالاهای اساسی تقریباً رسوب و دپوی خاصی در گمرکات کشور وجود ندارد، اما کالاهای غیر اساسی مخصوصاً گروه ۴ یعنی کالاهایی که قبل از ممنوعیت ثبت سفارش داشته اند و الان در ردیف گروه کالایی غیر از یک قرار گرفته اند حدود ۶۰ میلیون دلار انباشت در گمرکات کشور وجود دارد. این کالاها در حال حاضر مستعد ترخیص از گمرک نیستند، اما ما امیدواریم که پس از ایجاد کمیته مشترک بین گمرک، وزارت صنعت و بانک مرکزی امکان ترخیص بخشی از این کالاها به وجود بیاید. با توجه به اینکه در گمرک هر تُن کالا به طور میانگین هزار و ۵۰۰ دلار در نظر گرفته می‌شود با یک محاسبه ساده می‌توان متوجه شد که ۶۰ میلیون دلار کالا حجم بسیار زیادی از کانتینر است که در حال حاضر در گمرکات کشور انباشته شده است."

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۱
آبگرفتکی خوزستانم که هیچ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
کار دشمنان خارجی بوده !؟
و یک فیوز سوخته باعث شده تا یک بیمارستان ۴ کشته بدهد !؟
دشمنان در کارکرد فیوزها هم اخلال میکنند ،!؟
جالب است که از یکماه قبل می دانستند که قرار است بارندگی سیل آسا بشود !؟
و میگویند ، ما به تمام ارگانهای مسول دستور دادیم تا آماده باشند!؟
خوب خدا را شکر که آماده بودند !؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
اصلش بنزین بود که صادر شد ...
مثلا الان قیمت دلار پایینه که سال بعد میخواد افزایش پیدا کنه ؟! دلار 3000 تومنی شده 12 هزار تومن یعنی 4 برابر ! بازم کمه از دید شما ؟!
من یک اقتصاددان هستم. استدلال این آقا در مورد جهش ارز خیلی بی ربطه. جهش ارز ربطی به اون مولفه ها نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
اقتصاد ایران کارشناسی نیست که ربطی به مولفه داشته باشه همش بستگی به میزان فروش نفت دارد
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
بنده هم یک اقتصاد دان هستم و با قاطعیت اعلام میکنم چون ایران اصلا اقتصاد نداره و دولت فقط توزیع کننده منابع درآمدی می باشد فرمایش ایشون درسته و با حجم نقدینگی فعلی و کسب و کار صفر احتمال افزایش قیمت دلار تا سقف 20 هزار تومن خیلی زیاده و قریب به یقین هستش ضمنا وضعیت کشور ارتباطی به مولفه های اقتصادی نداره و تمام از فضای هیجانی و سیاسی تبعیت میکنه
بنزین مازاد صادر میشود !!!!!!!!!!!!

شما در صادرات نفت مشکل دارید حالا از صادرات بنزین حرف میزنید ؟؟؟؟؟؟؟؟

دروغ وحشتناکی گفتید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
راست میگه بنزین سالم صادر میشود بنزین ناسالم به خورد مردم داده میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
بنزین با کیفیت بالا به خارج صادر می گردد
بنزین بی کیفیت پترو شیمی ، در داخل مصرف و آلودگی و سرطان غوغا میکنند !؟
از 5.6به 6.5لیر به ازای هر دلار میشه بیشتر از 9درصد کاهش ارزش نه 1.5درصد!تابناک بیسواد خودتی!
از در ديوار خبرهاي خوب واميدواركننده ميبارد سال اينده خيزش قيمت ارز وگراني بدون حساب كتاب وافت شديد ارزش ريال به همراه خواهد بود خدا به داد قشر مستضعف برسد
با سلام. در افزایش قیمت ارز در سال 97، بسیاری از وارد کنندگان ناموجه و عضو اتاق بازرگانی نقش غیرقابل انکاری داشتند و دیدیم علاوه بر واردات بی در و پیکر با ارز 4200 چه سودهای کلانی از مابه التفاوت آن با قیمت ارز در بازار، که به جیب نزدند. حالا آقای رییس اتاق بازرگانی تهران مقصودتان از این زمینه چینی و گل آلود کردن آب در خصوص جهش قیمت ارز درسال 99 با تحلیل آبکی که ارائه دادید چیست؟؟؟ بطور ساده دیگر همه مردم و حتی بچه های دبستانی هم میدانند که افزایش قیمت ارز در سال 97 کاملا غیر واقعی و برپایه دلالیسم بازار سیاه و مدیریت غیر اصولی وقت بانک مرکزی ایجاد شد و قیمت ارز بسیار فراتر از نرخ تورم رفت! حالا شما یعنی اتاق بازرگانی چی ها(پارلمان بخش خصوصی!!!!!!) دنبال چه هستید؟؟؟پاسخ روشن است: سود باد آورده!
.انشا الله هر کی بخره تحریم بشه
تحلیل اقتصادی(سفارشی)
سال اینده وسالهای بعد نه مسکن جهش خواهد داشت نه ارز ونه طلا فقط بورس هست که هرسال صد برابرخواهدشد
نتیجه گیری اخلاقی: روی ارزومسکن وطلا سرمایه گذاری نکنید که قطعا ضررخواهیدکرد !!! فقط وفقط دربورس سرمایه گذاری کنیدتاسرمایه تان هرسال چندبرابرشود !!ریال
خدایا این حرفها را می شنویم نا امید میشویم به کجا پناه ببریم از دست این جماعت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
رويه تابناك در اين چند وقت شده انتشار اخبار نااميد كننده !
خوش به حال شیخ نصرالله .
ارز و گوشت و خودرو
مردم تو این مسایل دیوانه شدند
آقاي زنگنه اون بنزيني كه صرفه جويي كردين پولش خوردن نداره!!!!!!!!!!!
در قرآن آمده است که اگر اهل زمین ایمان می آوردند و کارهای شایسته انجام می دانند ما برکات را برای آنها نازل می کردیم اما میبینیم که نه تنها برکات نازل نشده بلکه هر روز شاهد یک بلا هستیم و این نشان می دهد که ما در ایمان و کارهای شایسته عقبگرد داشته ایم و خروجی ایمان صدق و صداقت و عدل است که کمتر جایی پیدا می شود
یعنی برای یک بار می شود که صبح از خواب بیدار شویم و به جای اینکه بشنویم تیم کشتی ما به تیم آمریکا غلبه کرده بشنویم که پول ملی ما به پول ملی آمریکا غلبه کرده است؟ و باعث خوشحالی طبقه محروم کشور هم فراهم شود. (شتر در خواب بیند پنبه دانه ...)
شما نفت رو صادر کن بنزین پیشکش!
افزایش قیمت بنزین بهترین کار بود و هست. فقط امروز را نبینید به فکر نسل آینده باشید و بنزین را دود نکنید
چرا با این همه منابع و این همه صادرات باز هم روزبروز بدبخت تر میشویم...
ازیکطرف رییس بانک مرکزی میگن روی ارز سرمایه گذاری نکنیدازسوی دیگرشما نوید گرانی دلار درسال آینده راپیش بینی می کنیدتکلیف ماحقوق بگیران چیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
من خودم عاشق تورمم. دیگه به این وضع تورم و افزایش . نرخ ارز و سکه توی این چند دهه اعتیاد پیدا کردم
بعد از هر 5 سال. کاریش نمیشه نکرد ناگزیر از دو برابر شدن همه چیز هستیم.
... در ست است که دلار ارزان ممکن است مورد سوئ استفاده قرار گیرد ولی باعث افزایش نرخ ارز نشده و افزایش تورم با لاتر از حد فعلی همنخواهد شد...
چه گرفتاری شدیم
دلار الان ۲۳۰۰۰ هزار تومان بنازم ب این کارشناس
دلار در تاریخ ابان نود نه سی و پنج هزار تومان شد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر