بازدید 7012
۸

روحانی: تحریم‌های آمریکا ناپایدار است

رییس جمهوری گفت: فشار ظالمانه و تحریم‌های غیرقانونی آمریکا بر ایران ناپایدار خواهد بود و همه کشورها خواستار رابطه نزدیک و خوب با ایران هستند.
کد خبر: ۹۴۴۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶ 17 December 2019

رییس جمهوری گفت: فشار ظالمانه و تحریم‌های غیرقانونی آمریکا بر ایران ناپایدار خواهد بود و همه کشورها خواستار رابطه نزدیک و خوب با ایران هستند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح روز سه شنبه پیش از عزیمت به مالزی برای شرکت در اجلاس بین المللی کوالالامپور ٢٠١٩ و ژاپن اظهار داشت: شرایط فشار ظالمانه و تحریم غیر قانونی آمریکا حرکت پایدار نخواهد بود و همه کشورها خواستار رابطه نزدیک و خوب با ایران هستند مخصوصا کشورهایی که از نظر سنتی روابط خوبی از گذشته داشتیم.

روحانی سیاست نگاه به شرق و روابط نزدیک تر با کشورهای مهم آسیایی به خصوص مالزی و ژاپن همواره جز اهداف جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت : سفر به مالزی و ژاپن بنا به دعوت نخست وزیران دو کشور انجام می شود
رییس جمهوری با بیان این که در بخش اول سفر به مالزی عمدتا روابط چند جانبه دنیای اسلام مورد بررسی قرار می گیرد، اظهارداشت: در اجلاس سران کوالالامپور کشورهای مهمی از دنیای اسلام در سطح سران در آن شرکت می‌کنند.
روحانی تصریح کرد: سران کشورهای ایران، ترکیه، پاکستان، قطر، مالزی و اندونزی جزو سرانی هستند که در این اجلاس که مسبوق به سابقه است، شرکت می‌کنند و در سال‌های گذشته نیز در سطح نخبگان جلساتی در مالزی داشته است و این دوره پنجمین اجلاس است اما اولین اجلاس در سطح سران برگزار می‌شود.
رییس جمهوری افزود: دنیای اسلام پتانسیل‌های و ظرفیت‌های بسیار بزرگی از نظر جغرافیایی انرژی و جمعیت و صنعت و فرهنگ دارد اما متاسفانه با مشکلاتی مانند تروریسم مواجه است. تروریسم جنگ و خون‌ریزی و مداخلات خارجی و عدم شرایط لازم برای توسعه مورد نیاز جهان اسلام از مهمترین مشکلات کشورهای مسلمان است.
روحانی گفت: ایران و مالزی در زمینه مسایل منطقه‌ای و جهان اسلام نظرات مشترک فراوان دارند، هر دو کشور اسلام رحمانی و اعتدالی را مورد توجه قرار داده اند و معتقدیم مسایل دنیای اسلام از طریق گفت و گو باید حل و فصل شود
روحانی اظهار داشت : جهان عاری از خشونت سیاستی است که همواره در سازمان ملل اعلام کرده‌ام که منجر به دوبار تصویب قطعنامه‌ای مهم در مجمع عمومی تحت عنوان امنیت و تعامل مطرح شد.
رییس جمهوری با بیان اینکه مسایل منطقه تنها از طریق گفت و گو حل می شود، گفت: امسال در سازمان ملل نیز مسأله صلح هرمز را تحت عنوان طرح امید مطرح کردیم که مورد استقبال اکثر کشورها، نخبگان و روشنفکران قرار گرفت.
وی اجلاس کوالالامپور را یک قدم جدید و مهم با یک ترکیب خاص از کشورهای بسیار مهم و تأثیرگذار برای دنیای اسلام عنوان کرد و افزود: برخی از این کشورها از نظر توسعه‌ای و برخی دیگر از نظر نظامی پیشرفته هستند و برخی دیگر هم از نظر انرژی جایگاه خاصی دارند و ما برای این اجلاس اهمیت فراوانی قابل هستیم.
روحانی بیان کرد: به طور طبیعی در این سفر ملاقات‌های دو جانبه هم با مقامات کشور دوست مالزی با نخست وزیر این کشور و هم با برخی کشورهای دیگر که در این اجلاس حضور دارند، خواهیم داشت.
رییس جمهوری در ادامه درخصوص سفر خود با ژاپن هم گفت: ایران و ژاپن همواره دو کشور دوست بودند اما از ابتدای دولت یازدهم و در طول ۶ سال گذشته ما روابط بسیار نزدیکی با آبه شینزو نخست وزیر ژاپن داشتیم در تمام این ٧ سال که به سازمان ملل سفر کردم دیدار با وی یکی از برنامه‌های کاری من بوده است همچنین در حاشیه اجلاس‌های دیگر نیز با آقای آبه دیدار و گفت وگو کردم.
روحانی با اشاره به تعداد ملاقات‌هایی که نخست وزیر ژاپن داشته است، بیان کرد: در خرداد ماه ٩٨ نیز وی به تهران آمد علاوه بر گفت‌وگو با اینجانب با رهبر معظم انقلاب هم دیدار کرد که بحث‌های بسیار خوبی درباره روابط دو جانبه و مسایل مختلف انجام شد در مهر ماه در نیویورک نیز ملاقات مفصلی با یکدیگر داشتیم و در این سفر سومین دیدار ما در سال ٩٨ انجام خواهد شد.
رییس جمهوری با بیان این که امسال نودمین سال روابط سیاسی ایران و ژاپن است، گفت: ژاپنی‌ها بعد از انقلاب سرمایه گذاری اقتصادی در ایران انجام دادند و الان هم در زمینه مسایل محیط زیستی مذاکرات تنگاتنگ و نزدیک داریم.
روحانی کاهش در روابط با ژاپن را موقت دانست گفت: این کاهش در روابط به دلیل شرایط فشار ظالمانه و تحریم‌های غیر قانونی آمریکا است که این تحریم‌ها ناپایدار خواهد بود.
وی تصریح کرد: همه کشورهای جهان مخصوصا کشورهایی که به صورت سنتی با ایران رابطه سنتی از گذشته دارند خواستار روابط نزدیک و خوب با ما هستند
وی اظهارداشت: در سفر به ژاپن درباره تسهیل در روابط دوجانبه تهران و توکیو و مسایل مهم میان دو کشور بحث و گفت و گو می کنیم، البته یکی از مسائلی که آقای آبه در تهران و نیویورک مورد توجه قرار می‌داد، امنیت منطقه به خصوص امنیت کشتیرانی بود و در دیدارهای دو جانبه همواره در این زمینه با هم رایزنی می کردیم که قاعدتاً در این سفر نیز در این مسایل با هم گفت و گو خواهیم کرد.
رییس جمهوری تاکید کرد: دیدار ما با مقامات ژاپن در چارچوب دیدارهای دو جانبه است اما دیدارهای ما در مالزی چندجانبه و مربوط به جهان اسلام است که امیدواریم هر دو سفر مایه خیر و برکت برای همه کشورها به ویژه برای ایران عزیز شود.
حجت الاسلام و المسملین حسن روحانی رییس جمهوری صبح امروز سه شنبه با بدرقه علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری و اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری تهران را به مقصد کوالالامپور ترک کرد.
رییس جمهوری همچنین قرار است در ادامه این سفر به ژاپن سفر کرده و با مقامات این کشور دیدار و گفت و گو کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۸
فعلا که حسابی اوضاع اقتصادی مملکت را ریخته بهم همین ناپایداری
نتیجه دروغ گفتن به مردم این میشه وقتی رییس جمهور بگه تحریم ناپایدار هست مردم مطمئن میشن که تحریمها پایدار است
ما دیگه باور نداریم نه به شما نه به حرف های هیچ کس دیگه باور نداریم چون مدیریت بلد نیستین
تحریم ها هیچچچچچ اثری نداره و کاغذپاره ای بیش نیست
پایدار یا ناپایدار! زندگی برای من که مثل جهنم شده با این همه گرانی و عدم ثبات و....!!
اره بابا 40 سال اولش سخته
یعنی فردا دیگه تمام میشه انشاالله
صد ساله اولش سخته
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر